Partner en kinderen [lege OP]

03-04-2023 10:10 390 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-05-2023 14:42
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
0.00% gewijzigd
Veel reacties zullen wel zijn van ‘je wist waar je aan begon, het zijn jouw kinderen niet dus waar bemoei je je mee ‘ enzo.

Maar ik vind dat je best wel wat mag zeggen over vieze schoenen op tafel, niet helpen met afruimen etc. Jullie hebben die regels gemaakt. Je man zou daar ook wat meer oog voor mogen hebben, maar die wil liever alleen de leuke vader zijn dat weekend.

En puberella zal over veel dingen wel wat te zeuren hebben, dat zal nog wel een tijdje zo doorgaan. Het is een fase..

Grapjes worden niet zo opgevat zoals jij het bedoelt. Sterkte.

Wat heeft je man er over gezegd bij het gesprek bij hun moeder?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik begrijp best hoe het loopt dat het meisje je opmerking opvatte als 'je stinkt'. Het was ook geen aardige opmerking en pubers zijn meester in de essentie eruit pikken danwel verdraaien. Maar wees eens eerlijk; hoe hadden ze het anders kunnen opvatten? Je bedoelde toch ook min of meer dat het stinkt? Gek om dan als volwassene gekwetst te zijn dat dat zo opgevat wordt.
Ik denk dat je misschien een wat kleinere rol in de opvoeding moet gaan spelen. Sterkte, het lijkt me niet makkelijk. Maar blijf je proberen te verplaatsen in de kinderen, die hun vader al erg weinig zien, en dan moeten ze hem ook nog delen met jou (niet zozeer met hun brusjes, zoals je zei, dat zal het probleem niet zijn. Ze moeten hem delen met jou).
Jij moet een flink gesprek met je partner hebben.
Over de regels in jullie huis.

Maar ik dénk dat je ervan uit kunt gaan dat hoe hij dat ene weekend in de 2 weken met de kinderen ís, ook de reden is waarom hij geen gezin meer vormt met de moeder van zijn kinderen.

Van nabij meegemaakt:
Vader van 3. Komt bij een vriendin van mij zonder kinderen. Zij neemt de opvoeding voor haar rekening want 'hij werkt heel hard'. Zij zorgt voor de dagelijkse routine, clubjes, de hele 3e shift.
Ze krijgen samen een kindje, want dat is zo leuk voor hen. Wel wil vriendin dan graag dat hij wat meer met zijn eigen kinderen onderneemt, want met een verse baby is dat wat lastiger. Dus of hij de kinderen dan na werk naar de clubjes en dergelijke brengt, speel afspraken en kinderfeestje enzo.

Waarop hij bij haar weggaat, meteen in de armen van een nieuwe vrouw die met liefde de shifts erbij doet, want 'hij werkt zo hard.'

Vriendin is kapot.
Wees niet mijn vriendin.

Laat de verantwoordelijkheid bij vader. Zeker als het maar 4 dagen per maand is.
doreia* wijzigde dit bericht op 03-04-2023 10:46
0.14% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Jammer dat je man jou in deze positie heeft gezet. Hij hoort de kinderen aan te spreken op deze dingen. Niet jij. Zelf zou ik in de weekenden dat zijn kinderen komen, bewust van alles voor mezelf inplannen. Dan kunnen de kinderen heerlijk quality time hebben met hun vader.
"Ik snap dit ook ergens wel, ze ziet haar vader maar een weekend in de twee weken en dan moet ze hem ook nog delen met haar brusjes"

Je snapt het helemaal niet.
Het is niet het probleem dat ze hem moet delen met haar broertjes en zusjes (brusjes :facepalm: ) maar met jou.

En grappend tegen pubers zeggen dat het stinkt? Doe gewoon een raampje open als het je zo stoort.
Jufjoke schreef:
03-04-2023 10:40
Ik begrijp best hoe het loopt dat het meisje je opmerking opvatte als 'je stinkt'. Het was ook geen aardige opmerking en pubers zijn meester in de essentie eruit pikken danwel verdraaien. Maar wees eens eerlijk; hoe hadden ze het anders kunnen opvatten? Je bedoelde toch ook min of meer dat het stinkt? Gek om dan als volwassene gekwetst te zijn dat dat zo opgevat wordt.

Dat. Wees eerlijk: je zei gewoon dat het stinkt en zij vat het ook zo op. Dan moet je niet de beledigde onschuld uithangen. Zeg dan gewoon niks als je op haar kamer komt. Het is jouw probleem niet, je kunt altijd weer luchten als ze weg is.

Dat gezegd hebbende: die andere dingen zijn terechte ergernissen. Je mag best verwachten dat ze niet met vieze voeten op tafel ligt en de tafel helpen afruimen. Daar heb jij ook last van dus ik vind het niet onredelijk om daar aan vast te houden.

Maar maak wel onderscheid tussen wat écht jouw zaak is, en wat niet.
Lotus90 schreef:
03-04-2023 10:42
Jammer dat je man jou in deze positie heeft gezet. Hij hoort de kinderen aan te spreken op deze dingen. Niet jij. Zelf zou ik in de weekenden dat zijn kinderen komen, bewust van alles voor mezelf inplannen. Dan kunnen de kinderen heerlijk quality time hebben met hun vader.
Of ze heeft zichzelf in die positie gezet.
Met dat open raam impliceerde je toch ook dat het er wel wat lekkerder kon ruiken?

Ik zou met je partner gaan zitten en zelf wat minder oppakken. Laat hem de kinderen wat vaker corrigeren op punten die jullie beiden onacceptabel vinden.
Ik zou het opvoeden bij vader laten. Als vader geen probleem heeft met de schermpjes, waarom maak jij er dan een punt van? En idem dito met slaapkamer opgeruimd achterlaten. Tsja, ze treft hem de week daarop gewoon weer aan zoals ze hem achterliet.

Helpen en geen schoenen op tafel vind ik dan weer wel normaal om daar iets van te zeggen, maar de rest zou ik laten gaan. Want dan wordt het wel veel 'gezeik' van de nieuwe vriendin van vader, terwijl vader (in hun ogen) het geen probleem vindt. En wie ben jij dan in relatie tot de kinderen om er wel wat van te vinden als vader het niet erg vindt? Dus, of pick your battles en ga niet overal over 'zeuren', of spreek vader aan.

Vier kinderen is ook best een aantal als je er geen gewend bent, dat je een dag minder moet gaan werken om bij te komen van één weekend vind ik ook best heftig. Die drukte die zo'n weekend met zich meebrengt had je natuurlijk wel vooraf wel kunnen bedenken. Ik zou dus lekker veel weg zijn in dat weekend en leuke dingen plannen.
toffifee wijzigde dit bericht op 03-04-2023 10:49
3.68% gewijzigd
Pubers zijn vaak onredelijk.

Uiteindelijk ben je niet de moeder en zou ik mij ook niet teveel in het opvoeden / corrigeren bemoeien. Het is maar een weekend per 2 weken. Ik zou dat weekend gewoon wat meer slikken en doorstaan. Wellicht iets voor jezelf plannen een keer.
Ginevra schreef:
03-04-2023 10:44
Dat. Wees eerlijk: je zei gewoon dat het stinkt en zij vat het ook zo op. Dan moet je niet de beledigde onschuld uithangen. Zeg dan gewoon niks als je op haar kamer komt. Het is jouw probleem niet, je kunt altijd weer luchten als ze weg is.
Dit inderdaad.
TO, je verdraait de boel dus ook, want dat was echt wel wat je bedoelde. Pubers zijn sowieso vaak al onzeker over een veranderend lichaam, dus dat was geen leuke opmerking.
Ze zijn er maar twee dagen per twee weken en dan zit je als puber niet op dit soort commentaar te wachten op van wat zij al zien als een 'indringer'.

Man legt nu de bal bij jou en dat is ook niet okay. Laat hem er dan maar wat van zeggen als ze dingen doen die niet horen. Wat dingen betreft als op schermpjes zitten als dat niet 'mag', zou ik me totaal niet mee bemoeien. Je zit nu zelf ook op een scherm te Viva-en. Laat dat aan de ouders om te bepalen en uit te voeren.

Vieze voeten op tafels wel als man er even niet is. Anders mag hij het oplossen.
harmonikaatje wijzigde dit bericht op 03-04-2023 10:54
22.18% gewijzigd
Het zijn 2 weekenden per maand. Is het een optie voor jou om 1 weekend per maand een weekendje weg te gaan? Evt met een vriendin? Heb jij een leuk weekend en je partner alle tijd voor zijn kinderen :)

Snap heel goed dat deze situatie rot voelt :hug:
En laat je partner in godsnaam die kamers opruimen als ze die niet netjes hebben achtergelaten.
Doet hij niks, dan trek je de deur dicht nadat ze weg zijn en dan moeten ze dat zelf uitvechten.

Zoals anderen al zeiden, plan af en toe dingen voor jezelf. Je hoeft geen gezinnetje steeds met ze te spelen, want zo zien ze iemand die ze vier dagen per maand zien toch niet echt.

Dan kan vader de zorg op zich nemen, hoef jij je niet steeds te ergeren en heb je wat leuke vrije tijd.
harmonikaatje wijzigde dit bericht op 03-04-2023 11:00
42.81% gewijzigd
Ik zou hem gewoon smeren als de kinderen komen. Niet het hele weekend, maar ik zou er dan echt niet een heel weekend bij gaan zitten.

Ik heb zelf een gezin met mijn vriend en onze dochter. Maar ik ben zelf ook niet elke weekend het hele weekend thuis. Vrienden, sporten of even lekker een flinke wandeling in mijn eentje.

Dus ik zou zelf gewoon het volgende weekend 1 dat ze er zijn 1 dag weg zijn. Wandelschoenen aan en lekker een wandeling van een uurtje of 4 maken in de natuur en tussendoor lunchen. Thuis eerst eens uitgebreid douchen en dan een zien wat je partner gekookt heeft voor jullie en zo aanschuiven. Eens kijken hoe dat jullie bevalt zo.
EHV1981 schreef:
03-04-2023 10:48
Ze komt (ongevraagd) de kamer van de pubers in en maakt vervolgens een grap opmerking dat ze stinken....
Ik zie weinig onredelijks in de klachten van de pubers.
toffifee schreef:
03-04-2023 10:47

Vier kinderen is ook best een aantal als je er geen gewend bent, dat je een dag minder moet gaan werken om bij te komen van één weekend vind ik ook best heftig. Die drukte die zo'n weekend met zich meebrengt had je natuurlijk wel vooraf wel kunnen bedenken. Ik zou dus lekker veel weg zijn in dat weekend en leuke dingen plannen.
Oh jemig daar had ik overheen gelezen. Dat is toch al een teken aan de wand dat je veel te veel doet. Lief dat je zo je best doet, maar een dag minder werken vind ik echt een bizarre oplossing. Doe de ene dag wat leuks met z’n allen (en laat je man dat lekker organiseren) en ga de andere dag de hort op oid.
EHV1981 schreef:
03-04-2023 10:48
Zeker waar, maar als je het probeert te zien vanuit hun standpunt, valt het misschien met die onredelijkheid wel mee. Kinderen hebben een scheiding meegemaakt, we weten niet hoe lang geleden. Kinderen zien hun vader vier dagen per maand. Dan komt er een nieuwe vlam, en anderhalf jaar daarna (maximaal anderhalf jaar, want ze kennen elkaar twee jaar en na een half jaar is ze voorgesteld aan de kinderen) woont die mevrouw bij hun vader. Zij hebben in anderhalf jaar, vier dagen per maand, deze mevrouw nog niet echt leren kennen, als ze dat al wilden, maar moeten nu wel noodgedwongen naar haar luisteren en hun vader met haar delen. En daar mogen ze niet over mopperen tegenover hun moeder.
Ik vind het allemaal veel gevraagd van die kinderen eerlijk gezegd.
Eens met iedereen hierboven.
Wat doe jij op haar kamer dan? Wat ligt er dan in die kast wat blijkbaar niet van haar is? Gun die kinderen hun privacy.
En ga niet lopen opruimen op hun kamers, dat is hun verantwoordelijkheid.

Natuurlijk kan je wat zeggen over vieze schoenen op tafel, en het niet helpen opruimen na het eten.
En bedenk even wat jij belangrijk vindt. Het zijn niet jouw kinderen en ze zijn er maar om het weekend. Wat mij betreft zouden ze lekker het hele weekend op dat schermpje mogen. Als vader en moeder daar streng op zijn dan zullen ze dat andere weekend er vast niet op mogen bij hun moeder en door de weeks van ook niet. Dus het zou mij niks uitmaken als ze dan in ons weekend er wel op zitten, terwijl hun vader er niks van zegt. Niet mijn probleem hoor.

Die kamer een troep als ze weer bij hun moeder zijn? Deur dicht tot over twee weken. Niet mijn probleem en als ik het wel een probleem vind gaat hun vader die maar mooi op maandag opruimen. Joh je bent dit weekend je kinderen vergeten aan te spreken om hun kamer op te ruimen. Doe jij dat nu even dan?

Hun favoriete eten koken dan kan hun vader ook wel.

Ik zou dus vooral echt ontzettend minder mijn best gaan doen. Zelf wat leuks gaan doen zodat ik als we wel samen zijn zelf veel meer ontspannen en relaxed ben. Dat voelen die kinderen dan ook aan en wie weet hoe de interactie dan gaat tussen jullie. Misschien wordt het dan vanzelf gezellig en blijf je straks af en toe wel het hele weekend bij hun. Gewoon omdat het leuk is.
Laat het opvoeden bij hem. Zeker over de schermpjes zou ik geen strijd aangaan. En plan lekker een dag voor jezelf. Dan hebben de kinderen hun vader voor zichzelf en jij me time.
-
anonimuis wijzigde dit bericht op 12-05-2023 14:53
0.00% gewijzigd
Vraagje, TO: doe je dit allemaal uit jezelf (op de vingers tikken als ze op schermpjes zitten, de boel opruimen als ze weg zijn) of vindt man het stiekem wel handig als jij af en toe als oppas fungeert wanneer hij er niet is tijdens het weekend, de boel opruimt en zijn regeltjes aan hen oplegt?

Je zegt zelfs dat je hierom minder bent gaan werken. Is dat dan ook omdat je dingen achter ze opruimt?

Zou eens goed kijken naar wat je allemaal doet en laat man hier maar eens een groter aandeel in nemen. Dus hij is er als de kinderen er zijn, hij ruimt op als ze troep achterlaten en hij spreekt ze aan over schermpjes als hij daar regels over heeft. Je werkt zelf ook, dus geen reden voor jou om alle huishoudelijke taken te doen en al helemaal niet als er extra werk van zijn kinderen komt. Je krijgt nu toch geen waardering voor wat je doet, dus loslaten en hem dingen laten opknappen. Dus ook niet op kamers langskomen tenzij je welkomt bent, niet oppassen als hij andere dingen doet in het weekend en niet extra huishoudelijke taken verrichten.

En zeker af en toe weggaan. Mag ook best voor een heel weekend als je daar zin in hebt. Ga lekker naar je ouders, op city trip, naar vrienden of alleen een andere stad bezoeken of zelfs de bioscoop.

Is dat toch ook weer niet de bedoeling van man, dan zeg je dat hij er dan ook niet voor moet zorgen dat jij de boeman wordt en dat hij zelf dingen moet oplossen.
harmonikaatje wijzigde dit bericht op 03-04-2023 11:17
4.96% gewijzigd
TO, je loopt veel te hard je best te doen. Laat het opvoeden aan pa over, trek gewoon je eigen plan en ga er lekker op uit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven