Plagerig of pesterig gedrag?

16-08-2019 19:00 96 berichten
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2019 11:17
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.92% gewijzigd
Maud*de*Braose schreef:
16-08-2019 19:36
Mooi gezegd.
Hoe zou ik dit dan anders kunnen doen
Ben je soms verliefd op hem, dat zijn beweegredenen je zo bezighouden? Je maakt hem in ieder geval wel erg belangrijk.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:19
99.61% gewijzigd
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:20
99.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Delimore schreef:
16-08-2019 19:41
Hoe zou ik dit dan anders kunnen doen

Je kunt je ook professioneel gedragen op je werk. Dat houdt in dat je een beleefde, rationele en neutrale versie van jezelf bent. Op je werk vermijd je potentieel gevoelige onderwerpen zoals spiritualiteit, politiek en seks. Je gaat geen relaties aan, voorspelt mensen niet hun toekomst en vertelt niet wat je stemt. Heel eenvoudig eigenlijk, scheelt een hoop onnodig gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Delimore schreef:
16-08-2019 19:38


Denken dat mensen op me vallen, heb ik niet gezegd tegen hem.
Nee, je hebt meer dan genoeg andere dingen gezegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Delimore schreef:
16-08-2019 19:45
Nee. Ik ben niet verliefd op hem, geen interesse ook. Maar zijn gedrag was zo horkerig dat ik denk waarom? Het was toch gewoon gezellig tot zover. Nu heb ik er een hele nare nasmaak aan overgehouden en had ik hem liever niet willen leren kennen als collega.

Maar je kiest er zelf voor om er zo mee bezig te zijn. Daarmee maak je het groter dan het hoeft te zijn. En als je echt wil weten waarom hij zo doet moet je het hem vragen. En dan krijg je misschien een ok antwoord of misschien ook niet.
Als ik jou was zou ik proberen het los te laten, hij is binnenkort weg en niet de moeite waard dat je je zo druk om hem maakt.
Delimore schreef:
16-08-2019 19:43
Als zo iemand daarvoor bang is, kan hij toch beter een vrouw mee uit eten vragen en haar contactgegevens in plaats van zich als een hork te gedragen? Want dan worden zijn kansen sowieso 0.
Hij denkt dat jij wel weet dat hij het niet slecht bedoelt, hij gaat immers steeds naast je zitten. Hij weet niet hoeveel last hij je bezorgt. Hij ziet alleen de wat afstandelijke buitenkant op momenten dat hij een reactie wil, dus gaat nog harder zijn best doen een reactie te krijgen.

Als je hem echt niet leuk vindt als relatiemateriaal, zeg het dan gewoon. En als je hem stiekem toch leuk vindt, vraag hem mee uit. Is de spanning gelijk uit de lucht.
Alle reacties Link kopieren
Wat Pandax zegt. Werk is ook een beetje toneel spelen.

Ik denk dat jij en deze man niet dezelfde definitie hebben van gezellig en daarnaast maak je het plagen wel heel makkelijk door je zwakheden de hele tijd op de voorgrond te zetten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Comeet negeren. Wat een kleuter. Negatieve aandacht is ook aandacht. Kindjes van een jaartje of 2 a 3 proberen dat ook.

Enkel op zakelijke dingen zakelijk reageren.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Uhhh. Hoe reageerde hij toen je hem vertelde dat je zijn manier van omgaan met jou niet op prijs stelde?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou het probleem? Je "hoeft" niks met een collega. Je kan zijn opmerkingen gewoon negeren. Hoeft er ook niet op in te gaan. Je kan gewoon je gesprek voortzetten met de andere collega met wie je in gesprek bent zonder aandacht aan zijn woorden te schenken. Zo simpel is het. Je zegt vriendelijk goedemorgen als je toevallig langs hem heen loopt bij aanvang werktijd, en verder staat hij onder de negeerknop, en wissel je hooguit zakelijke dingen uit als je iets zakelijks met hem moet bespreken tijdens werktijd. Klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:23
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meisjes plagen, kusjes vragen?
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:24
99.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wanne kutjanus.

Daar zou ik klaar mee zijn.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt tegen hem wel heel veel losgelaten zie wat ik van je heb gequote. Hij daagt je uit om nog meer genante details los te laten door je als stil te bestempelen. Dan kan hij daar weer grappig over doen. Daarbij als jij grappig mag doen over de maan waarom zou hij dat dan niet mogen.

Tegen hem ben je niet correct, professioneel en neutraal geweest. Je hebt je ziel en zaligheid bloot gegeven incl. al je zwakke plekken terwijl je denkt dat hij meer wil. Met welk doel heb je dat gedaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Delimore schreef:
16-08-2019 19:58
Hij was heel verbaasd. Vervolgens reageerde ik ook niet op zijn enthousiaste high five, omdat hij de nadruk op mijn ongemakkelijke houding tijdens een taak legde. Dus ik denk dat hij daar ook erg beledigd om was. Maar ik had na zijn gepest met die vlag helemaal geen zin om hem een high five te geven. Het voelde niet oké
Okee. Ongemakkelijk voor allebei, ik weet het zeker.

Het is nu voorbij. sluit het af.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Delimore schreef:
16-08-2019 19:55
Mensen vinden me al ontzettend gereserveerd en een kat uit de boom kijk type. Ik laat niet veel los over mezelf en dan wordt hier gezegd dat ik te veel over gevoelige onderwerpen praat. 9 van de10 keer ben ik correct, professioneel en neutraal. Ja heel soms maak ik semi grappige opmerking over de volle maan. Deze meneer zegt nog steeds dat hij me niet kan peilen en dat ik niks loslaat. Dus ik betwijfel dat ik onprofessioneel in mijn gedrag zou zijn.


‘Het waren vooral de dingen die ik hem eerder had verteld, over mijn karaktertrekken en hoe mensen mij zien. Dus de zaken waar ik onzeker over ben.

Vandaag werd het wat brutaler.
Ik vertelde hem een grappige, spirituele anekdote’

Je karaktertrekken, ‘hoe mensen je zien’ en grappige spirituele anekdotes zijn allemaal over de grens van neutraal en rationeel.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:27
99.72% gewijzigd
Je schrijft:

Hij zei iets over dingen die jij hem vertelt hebt over: je karaktertrekken, hoe mensen je zien, jouw onzekerheden, een spirituele anekdote, een taak waar je tegenop zag, dat je door je faalangst moeite hebt anderen te helpen, dat je dan soms een blackout krijgt. Dit klinkt niet als terughoudend, dit zijn allemaal kwetsbaarheden waarmee hij jou dus kan raken. Als je niet wil dat mensen je kunnen raken moet je minder van dit soort dingen zeggen.
Dan kun je best minder gereserveerd zijn op andere manieren, alleen niet door je zwakheden/onzekerheden zo te delen.
Blauwkleedje31 schreef:
16-08-2019 19:16
Negeren negeren negeren.
En verder: negeren, negeren, negeren, negeren. Blijf zelf gewoon professioneel en omring je met andere collega's als hij in de buurt is.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:47
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar niet. Dus niet meer reageren met nog meer faalangstige spirtuele gevatte opmerkingen. Negeren!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:47
99.76% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven