Polyamorie/open relatie; wie is er bekend mee?

11-06-2017 08:55 193 berichten
Hoi iedereen,

Zoals de titel al zegt: wie is polyamoreus of heeft een open relatie of kent iemand die dit heeft? Hoe wordt dit ervaren? Wat zijn de voor- en de nadelen?

Ik vraag dit omdat ik momenteel single ben maar open relaties en polyamorie hebben me altijd al aangesproken. Het liefst zou ik in een eventuele volgende relatie dit onderzoeken maar ben ook bang dat ik daar een eventueel leuke man mee wegjaag, er hangt nogal een taboe op en ik ken weinig mensen die hier voor open staan.
Het lijkt mij nu, zo single zijnde, heel fijn om van meerdere mannen te mogen houden en daar seks mee te hebben, maar misschien is het in de praktijk ook hartstikke moeilijk en verwarrend.

Daarom zoek ik naar ervaringen van mensen, of misschien hebben jullie wel lees- of kijktips mbt dit onderwerp..
Alle reacties Link kopieren
Poly_stel schreef:
10-11-2018 10:13
Jammer! Hoezo begrijpelijke reden?
Haar vriend is net terug van een lange reis dus ze richten zich even op elkaar, zonder andere. Logisch en begrijpelijk!

Misschien over een tijdje dat ze weer een bericht stuurt.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
11-06-2017 12:25
Ik zou het niet kunnen. Ik ben juist jaloers op de mensen die dit wel kunnen. Ik vind het heel mooi en krachtig. Dichtbij jezelf blijven, bij je partner en ook anderen. En toch emotioneel trouw blijven aan je partner. Want de gesprekken blijven, het respect, de liefde..wauw! Alleen maar respect. Ik heb helaas een te grote rugzak hiervoor. Dus mijn onzekerheid zal een loopje met me nemen.
Helemaal eens, dan heb je voor mijn gevoel echt de jackpot gewonnen, je grote liefde die je dit gunt en het kan accepteren en daarnaast nog een grote liefde, veel liefde alles bij elkaar..

Ik vind dat zinnetje uit sisterwives van tlc ook zo mooi, je moet liefde niet verdelen maar vermenigvuldigen.

Helaas ook niet voor mij weggelegd maar wel jaloersmakend mooi.
Alle reacties Link kopieren
winkje87 schreef:
10-11-2018 12:05
Poly_stel, ik weet niet precies wat je bedoelt.
Wat bedoel je met: Kies jij dan nu niet de randvoorwaardes waarbinnen jij je partner kan behouden?

Ik weet zeker dat als ik het niet fijn blijk te vinden dat hij daarmee oke is.

Ik worstel sowieso wel met een onveilig gevoel in relaties, dus wellicht is een open relatie niks voor mij. Ik denk dat je het inderdaad kan omschrijven als verlatingsangst. Dat zakt overigens wel naar de achtergrond als ik wat langer met iemand samen ben. Maar het kan dus heel goed zijn dat en open relatie dat weer heel erg naar de voorgrond brengt.

Daar bedoelde ik mee of je niet teveel water bij de wijn zou doen uit angst partner anders kwijt te raken.
Delen is het mooiste wat er is...
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
10-11-2018 13:33
Haar vriend is net terug van een lange reis dus ze richten zich even op elkaar, zonder andere. Logisch en begrijpelijk!

Misschien over een tijdje dat ze weer een bericht stuurt.

Ow dat klinkt erg gezond!

Ik had top eerste date en wordt vervolgd. Ben net thuis en gaan nu samen met mn vrouw naar bevriend stel.
Delen is het mooiste wat er is...
Alle reacties Link kopieren
Oh, meisje stuurde een berichtje, of we met haar vriend een keer een spelletje komen spelen. Zijn ook bordspelletjes mensen. Leuk, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
18-11-2018 10:56
Oh, meisje stuurde een berichtje, of we met haar vriend een keer een spelletje komen spelen. Zijn ook bordspelletjes mensen. Leuk, ben benieuwd!


Grijns, zo’n berichtje kreeg ik gisteren ook en dat ging echt om bordspellen. Daar bestaan ook erg leuke spellen voor...

Ik kreeg eindelijk deze week weer berichtje van mijn poly date. Snapte die stilte eigenlijk niet zo goed, maar ze bleek in geplande retraite te zitten. Van het weekend maar eens samen wat gaan drinken.

Jullie fijne speelavond
Delen is het mooiste wat er is...
Wij gaan morgen een weekendje weg met onze verkering. Lekker met z'n viertjes de hort op. Borrelen, eten, rollebollen. Heerlijk. :loveys: :loveys:
Alle reacties Link kopieren
Poly_stel schreef:
23-11-2018 08:36
Grijns, zo’n berichtje kreeg ik gisteren ook en dat ging echt om bordspellen. Daar bestaan ook erg leuke spellen voor...

Ik kreeg eindelijk deze week weer berichtje van mijn poly date. Snapte die stilte eigenlijk niet zo goed, maar ze bleek in geplande retraite te zitten. Van het weekend maar eens samen wat gaan drinken.

Jullie fijne speelavond
Haha
Eerst maar eens ontmoeten en wat drinken, dan zien we wel.
Alle reacties Link kopieren
Melisande2 schreef:
11-06-2017 11:18
Precies, ieder zijn ding. Zoals iemand anders al schreef, bij ons draait het ook om gunnen. Ik gun mijn man de wereld! En waar zou ik jaloers op zijn? Ik ben superblij met de relatie die ik met hem heb!
Zooo ik vraag me dan echt af wat jou aantrekkelijk maakt, je komt zo hekserig over brrr
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
23-11-2018 09:50
Wij gaan morgen een weekendje weg met onze verkering. Lekker met z'n viertjes de hort op. Borrelen, eten, rollebollen. Heerlijk. :loveys: :loveys:

Hoe was het?

Hier door griep tijdje rust gehad.
Delen is het mooiste wat er is...
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
23-11-2018 09:52
Haha
Eerst maar eens ontmoeten en wat drinken, dan zien we wel.

En, en? :hyper:
Delen is het mooiste wat er is...
Alle reacties Link kopieren
Afspraak is morgen pas. We hadden 't druk en zij ook. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Melisande2 schreef:
11-06-2017 09:39
Hey Miertjebel,
Interessante vraag. Ikzelf heb het hele concept monogamie nooit begrepen. Was erg jong toen ik mijn man ontmoette en ben daar altijd open over geweest. Mijn man was ook eerlijk en voor hem was monogamie wel de enige vorm. Ik heb me daar heel lang aan aangepast, ook omdat ik dacht dat ik raar was en afweek van de maatschappelijke norm. Maar ik begreep het niet. Ik ontmoet mensen, leer ze kennen, ga van ze houden, heb intieme gesprekken met ze en dan houdt het op. Tenminste dan heb je een fysieke grens. Zoen op de wang mag wel, maar op de mond niet? Tot waar mag die arm om je heen en wanneer gaat het te ver? Ik vond dat steeds lastiger. Na vele gesprekken met mijn man, hebben we besloten om te gaan experimenteren. Waar liggen zijn grenzen en waar de mijne? Wat kan wel en wat kan niet? Hij heeft nu een vriendin, kan na dertig jaar huwelijk weer ervaren hoe het is om verliefd te zijn en hoe spannend het is om een ander te ontdekken. Hartstikke leuk! En ik heb een vriend en daar geniet ik van. Maar we genieten ook van elkaar. Zijn heel gelukkig samen, doen leuke dingen en hebben veel gesprekken. Want dat is en blijft wel belangrijk. Vooral in het begin was mijn man behoorlijk jaloers. Maar doordat hij zelf ervoer dat zijn gevoelens voor de andere vrouw geen invloed had op zijn gevoelens voor mij, kon hij mij ook die vrijheid geven. Het heeft onze relatie verrijkt, maar het is jammer dat er zo'n taboe op ligt.
Ik vind het altijd interessant om te horen hoe dat dan werkt. Een collega van mij heeft ook een open relatie en dan hebben we het er wel eens over. Wat je nu zelf ook aangeeft:" Vooral in het begin was mijn man behoorlijk jaloers". Is het dan nog wel leuk.. Blijkbaar duurde het even voordat hij er zelf ook oke onder was. Ik heb altijd het idee dat de ene persoon dat graag wil in een relatie en de ander daar dan uiteindelijk maar in mee gaat.. Misschien is het niet altijd zo, maar zo lijkt het vaak wel.
Poly_stel schreef:
07-12-2018 19:09
Hoe was het?
Het was heerlijk. Het is een beetje kinderachtig misschien maar het is zo leuk om met z'n vieren op pad te zijn met het gevoel dat je samen in een complot zit. Ik lekker hand in hand met mijn minnaar en mijn vriend met zijn vriendin. Af en toe even ruilen. Maar goed, hele weekend op een roze wolk dus, heerlijk. Alleen op de wereld.

Maandag met z'n viertjes naar de erosauna. Lekker kleffen. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Afspraak was leuk! Zijn daar gaan eten en heb een bordspel gedaan en veel gepraat. Was niet echt perse een date-date maar gewoon even kennismaken. Ze hadden alleen niet door dat we rokers waren, dat vonden ze wel erg jammer. Heb met de man van het stel nu app contact, hij is helemaal m'n type, en we zien wel wat er uit rolt. Leuke avond gehad iig.
Alle reacties Link kopieren
Bordorood schreef:
23-11-2018 15:54
Zooo ik vraag me dan echt af wat jou aantrekkelijk maakt, je komt zo hekserig over brrr
Dat vraagt echtgenoot zich nou ook af :O
Alle reacties Link kopieren
Gister een date gehad met een vrouw, met vriend samen. Dat vind ik eigenlijk het leukste, misschien dat ik helemaal niet meer een op een ga daten uiteindelijk.

Erg leuke (actieve!) avond gehad, jammer dat we zo vroeg op moesten vandaag.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-12-2018 10:52
Het was heerlijk. Het is een beetje kinderachtig misschien maar het is zo leuk om met z'n vieren op pad te zijn met het gevoel dat je samen in een complot zit. Ik lekker hand in hand met mijn minnaar en mijn vriend met zijn vriendin. Af en toe even ruilen. Maar goed, hele weekend op een roze wolk dus, heerlijk. Alleen op de wereld.

Maandag met z'n viertjes naar de erosauna. Lekker kleffen. :biggrin:


Leuk! Hier door allerlei perikelen even wat anders aan het hoofd gehad. Wel 2e en 3e date gehad en in januari gaan we met zn drietjes een sauna bezoeken. Wat jullie omschrijven doet mij denken aan onze eerste gezamenlijke poly uitjes. Dan ook nog in hetzelfde hotel en dan wisselen voor de momenten/nachten. Haha die hoofden van de hotelgasten én personeel.

Soms vraag of opmerking krijgen...

Erosauna, zit eentje volgens mij in de buurt, hebben we nog nooit bezocht. Gisteren wel even naar “erosauna” maar waren om elf uur alweer thuis. Was niet gezellig, sfeer ontbrak daar gisteravond.

Straks krijgen wij stel op bezoek, ze blijven tot na oud en nieuw. Toch zijn wij dan meer in de rol van “swingers”, voor de “hem” van dit stel zou alles ontploffen als er liefde/gevoel bij zou komen kijken. Ach ja, ook dit is leuk/gezellig en zolang het niet voorspelbaar zal worden of te vaak voorkomt is het goed.

Fijn uiteinde en gezond 2019 aan de meelezers!
Delen is het mooiste wat er is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven