Rebound vriendin of niet

15-08-2009 13:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is de situatie:

Ik leerder vorig jaar een jongen kennen gewoon in real life. We zijn toen beginnen daten en het klikte allemaal super goed. We zijn toen een relatie begonnen en toen kwam er opeens uit dat voordat ik in zijn leven kwam er een meisje was die hij heel leuk vond. Ze zaten in 'sms-fase', maar hadden nog niet gedate. Ze was iemand die half en half deel uitmaakte van zijn vriendengroep en kende haar al langer. Hij zij wel tegen mij dat hij haar nog steeds een leuk meisje vond, en iedere keer als hij haar tegen kwam maakte ze wel een praatje. Een keer bij vrienden aan tafel floepte hij er uit, dat toen hij vrijgezel was, zij wel een van zijn favorietjes was. Ik vroeg toen aan hem, hoe het nou eigenlijk zat. Hij zei toen tegen mij dat ik een verfrissing in zijn leven was en ik paste ook beter bij zijn profiel (qua niveau).

Uiteindelijk is het een maand geleden uitgegaan tussen ons (na een jaar). Hij heeft het uitgemaakt, omdat we veel ruzie hadden. Ik voelde namelijk dat hij niet 100% voor mij ging en werd daar onzeker van.

Twee weken later begint hij een relatie met haar! Ik heb het idee dat ze super verliefd op elkaar zijn. Ik denk dus dat hij destijds rationeel voor mij heeft gekozen, maar dat zijn gevoel bij haar is blijven hangen. Maar kan dat zo zijn? Tenslotte heeft hij haar een jaar op de reservebank gezet voor mij. Zij is dan toch tweede keus of zie ik dat verkeerd? Hij kan moeilijk alleen zijn.

Kan het ook zo zijn, dat hij haar als vriendin heeft genomen omdat zij makkelijk en als eerste beschikbaar was en om de leegte op te vullen? Een soort rebound dus?

Tegen een van mijn beste vrienden had hij gezegd dat hij wel verliefd op haar was, maar dat hij nog niet zo verliefd op iemand is geweest als op mij. Dit kan hij ook gewoon gezegd hebben om zich goed te praten.

Ik ben wel over het grootste liefdesverdriet en schok heen, maar wat nu overblijft zijn vooral dit soort vragen? Daarom ben ik benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken. Alvast bedankt voor jullie reacties!
anoniem_90415 wijzigde dit bericht op 15-08-2009 13:40
Reden: spelfout
% gewijzigd
Lieve schat

Ik heb zo iets ook mee gemaakt.

Ben uit eindelijk weer met die person een relatie begonnen heb er nog steeds spijt van.

Op het moment dat jij gewoon een verfrissing was in zijn leven. Komt het op mij over dat hij je zag als tijdelijk....

Ik zou zeggen hij mag haar misschien leuk vinden maar ik denk dat hij haar gebruikt om over jou heen te komen.

Zo heeft ieder zijn eigen manier, zegd trouwens meer over hem dan over jou ;)

Hoop dat je er iets aan hebt
quote:dersan2 schreef op 15 augustus 2009 @ 13:29:

Lieve schat

Ik heb zo iets ook mee gemaakt.

Ben uit eindelijk weer met die person een relatie begonnen heb er nog steeds spijt van.

Op het moment dat jij gewoon een verfrissing was in zijn leven. Komt het op mij over dat hij je zag als tijdelijk....

Ik zou zeggen hij mag haar misschien leuk vinden maar ik denk dat hij haar gebruikt om over jou heen te komen.

Zo heeft ieder zijn eigen manier, zegd trouwens meer over hem dan over jou ;)

Hoop dat je er iets aan hebt

Zooo mee eens!! Heb in een soort gelijke situatie gezeten. Waarbij ex na 3 weken alweer met een meisje liep die tijdens onze relatie contact zocht en waar hij een half jaar voor ie met mij ging mee had gezoend. (Ze wonen na een half jaar al samen)

Ik kan je 1 ding zeggen. Iemand die niet goed alleen kan zijn pakt weer de eerste de beste potentiële kanshebster om alle pijntjes mee op te vullen. Geloof mij dit geldt voor hem als een relatie om over jou heen te komen. Of hij heeft geluk en is het toch de persoon die unaniem bij hem past.
vraag me af, wanneer hij deze dan weer in ruilt.

Wat hij bij jou flikt, flikt hij bij een ander ook.
quote:Wat hij bij jou flikt, flikt hij bij een ander ook.

Dat is ook al te waar.

Bij mij is het 2x gebeurd door de zelfde vrouw.

En nu heb ik zo iets van ja leuk voor je,

maar nu is het voorbij en ik heb alleen medelijden met de volgende gast die je kiest.

Omdat ik weet dat ze dat dan toch weer doet

Dat soort mensen kun je het best dr gang laten gaan, en niet na om kijken dat is mijn mening.
maakt het echt uit hoe en waarom? Elk antwoord zou jou toch niet blij maken...

ik zou zeggen, stop met nadenken over het waarom en move on.
Klinkt hard. Maar zo te horen wat jij de rebound van zijn gevoelens.
Voor mij hoort dit bij het verwerkingsproces. Tuurlijk denk je over dit soort dingen na. Dat is menselijk. En daar dient dit forum toch voor?? Ik vind dat wel een heel kort door de bocht reactie van jou. Move on, natuurlijk doe ik dat. Het leven gaat verder. Maar het heeft mij gewoon diep geraakt en heb het er nog iedere dag moeilijk mee, anders open ik het topic niet. En ja door meningen van anderen kun je het gewoon allemaal wat makkelijker een plekje geven.
Hoe bedoel je dat precies Aruba?
Kort door de bocht, maar wel waar, Proudonme. Misschien heb je meer behoefte aan een lotgenotentopic i.p.v. een feedbacktopic?...
Bij al die verkleinwoorden krijg ik gelijk het idee dat de leeftijd onder de 15 jaar is. Meisje, favorietje, sms-je….snap je?

Proudonme, waarom ga je jezelf je nick niet eens eer aan doen? Ik snap dat je gevoel je danig in de weg zit tov van deze jongen/man. Zoals ik lees komt het kleuterig over, van 2 kanten, dat wil je niet of wel dan?

Als je meer wilt van hem moet je hem laten weten dat er met jou niet te hengelen valt. Klaar.

Belangrijkste is: geen woorden maar daden.

Zijn verhaal komt over als dat jullie beide dames re-bound zijn voor hem. Ik snap best dat je je onzeker gaat voelen, doe het niet, is niet nodig nl.

Wat als een vriendin van je in zo'n situatie zit, wat zou je haar dan aanraden? Waarschijnlijk het antwoord: kappen. Pas dat ook op jezelf toe, hoe lastig ook.

En als je er echt over heen zou zijn, had je niet een eigen topic geopend. Niet onaardig bedoeld alleen doet het je toch wat meer dan 'kan mij het schelen'.

Wat maakt nu precies het feit dat dit je zo bezig houdt? Dat doet hij kennelijk toch ook niet? Of zoek je anwoorden waar je hoogst waarschijnlijk geen antwoord op gaat krijgen?
Hey Proudonme,

De reactie is wel kort door de bocht, maar eigenlijk komt het er wel op neer.

Allereerst vind ik het begrijpelijk dat je jezelf het afvraagt, want het is niet leuk voor je ego om te zien dat je ex zo snel met een meisje aanpapt die hij eigenlijk voor dat hij jou was al leuk vond.

Het antwoord kunnen wij je niet geven.

Misschien is het een rebound, kan hij niet alleen zijn en is het over een paar weken/ maanden over of misschien blijkt zij toch wel de liefde van zijn leven te zijn en komen zij door tijd en omstandigheden nu pas bij elkaar.

Hoe dan ook, er zal toch geen bevredigend antwoord voor je zijn en ik denk dat het in het verwerkingsproces juist een vooruitgang is als je geen vragen meer op die antwoorden wilt.

In ieder geval wens ik je sterkte met het verwerkingsproces!
quote:Proudonme schreef op 15 augustus 2009 @ 15:57:

Hoe bedoel je dat precies Aruba?Rebound is vervanging. Hij wilde zijn gevoelens voor haar vervangen/vergeten voor gevoelens voor jou.
Maar waarom zou hij haar willen vergeten? Ik begrijp dat niet. Ze lag compleet binnen handbereik voor hem. Ik heb hem niet geforceerd in een relatie met mij ofzo..Als ze echt zo leuk leek in zijn ogen, zou hij toch niet het risico willen lopen om haar kwijt te spelen?
quote:Dibbes1 schreef op 15 augustus 2009 @ 16:02:

Bij al die verkleinwoorden krijg ik gelijk het idee dat de leeftijd onder de 15 jaar is. Meisje, favorietje, sms-je….snap je?

Proudonme, waarom ga je jezelf je nick niet eens eer aan doen? Ik snap dat je gevoel je danig in de weg zit tov van deze jongen/man. Zoals ik lees komt het kleuterig over, van 2 kanten, dat wil je niet of wel dan?

Als je meer wilt van hem moet je hem laten weten dat er met jou niet te hengelen valt. Klaar. Dat doe ik ook, heb meteen al het contact verbroken, alles gewist etc.. heb nooit meer achter hem aan gelopen. Naar de buitenwereld kan ik ook overkomen als een sterke vrouw, hij denkt ook dat het me niks doet. En dat wil ik ook zo laten.Belangrijkste is: geen woorden maar daden.

Zijn verhaal komt over als dat jullie beide dames re-bound zijn voor hem. Ik snap best dat je je onzeker gaat voelen, doe het niet, is niet nodig nl.

Wat als een vriendin van je in zo'n situatie zit, wat zou je haar dan aanraden? Waarschijnlijk het antwoord: kappen. Pas dat ook op jezelf toe, hoe lastig ook.

En als je er echt over heen zou zijn, had je niet een eigen topic geopend. Niet onaardig bedoeld alleen doet het je toch wat meer dan 'kan mij het schelen'.

Wat maakt nu precies het feit dat dit je zo bezig houdt? Dat doet hij kennelijk toch ook niet? Of zoek je anwoorden waar je hoogst waarschijnlijk geen antwoord op gaat krijgen?Ik weet het niet, ik heb heel veel voor hem gevoeld. Wil het een soort van begrijpen, al zal ik dat toch nooit doen. Ik laat het ook al los, maar op sommige momenten sta ik er weer ff bij stil. Ik wil het ook niet verdringen, ik wil het gewoon helemaal verwerken.
Ik denk eigenlijk ook dat jij het tussendoortje was. Misschien was hij nog niet klaar voor iets vasts, maar zijn hart lijkt bij haar te hebben gelegen.
Hartstikke normaal hoor, dat je je die dingen afvraagt, doe ik ook altijd. Ook als je weet dat het over is en dat het beter is zo (?), tuurlijk maal je er dan nog over en wil je weten hoe het precies zit. Dat wordt steeds minder, maar het moet gewoon even slijten. Komt goed hoor!

Het klinkt alsof die gevoelens voor haar er altijd geweest zijn, maar misschien was het toen niet het juiste moment of wilde ze niet... En misschien was het idd makkelijk. Kan ook betekenen dat hij jou niet zomaar aan de kant wilde zetten, maar werden uiteindelijk de ruzies hem te veel. Uiteindelijk waren jullie niet de juiste partners voor elkaar. En misschien is zij dat wel. De tijd zal het leren. Maar dan maak jij de daar niet meer druk om.

Sterkte!
Soms is de sleutel acceptatie dat je nooit alle antwoorden zal krijgen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven