Relatie met een alcoholist en gokverslaafde.

23-10-2019 13:53 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit echt erg dubbel met mijn relatie. Mijn familie en vrienden zijn duidelijk: dumpen en toch pieker ik me suf.

Reeds 1.5 jaar heb ik een relatie en we wonen ruim een jaar samen. Hij krijgt iedere maand een uitkering. Die uitkering krijgt hij ook nog maar een jaar. Voor hij bij mij kwam wonen was hij ambtelijk geschrapt en woonde hij bij vrienden van hem. Het gaat erg mis sinds hij een uitkering krijgt. Elke maand, op de dag van zijn uitkering, lijkt hij me te vergeten en gaat hij letterlijk al zijn geld opdrinken in de kroegen en aan gokspelen. Meestal komt hij dan een paar dagen later terug, al smekend om hem nog een kans te geven. Zijn geld is dan voor de rest van de maand op en ik kan hem onderhouden (medicatie, eten drinken...).

Hij zegt dan ook telkens dat hij gaat veranderen, mij niet kwijt wilt maar zodra zijn uitkering terug is, hervalt hij gewoon. In de dagen dat hij dan weg is, wordt hij vaak opgenomen in de omringende ziekenhuizen vanwege dronkenschap. De eerste malen ging ik er nog als een naïeve gek zo snel mogelijk naartoe, maar dat kan ik nu niet meer opbrengen. Hij heeft ook al enkele malen een nacht in de cel gezeten voor openbaar dronkenschap. Een opname of hulp (medicatie tegen alcoholverslaving) wilt hij niet.

Het is ook al enkele keren gebeurd dat hij mij gewoon in de steek liet als we buitenshuis waren. Ik kan je vertellen dat het echt niet fijn aanvoelt als je partner je zonder aanleiding of uitleg plots in de steek laat om weer dagen naar de kroegen/goktenten te gaan, terwijl jezelf ver van huis bent. Het is alsof de grond vanonder je voeten zakt.

Op dit moment is hij weer weg sinds gisteren. Hij had de weken en dagen voordien beloofd van het niet te doen en gisteren was hij plots weg...

Ik denk dat jullie ook gaan zeggen dat ik hem beter kan dumpen. Ergens besef ik dat wel, maar ik voel me zo schuldig. Schuldig omdat ik hem kon helpen en uiteraard had ik andere verwachtingen toen ik de relatie begon. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga jij een relatie aan met zo iemand?
Alle reacties Link kopieren
:-? Wat is er leuk aan dit figuur?
Wil je zelf ook graag de vernieling in?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik kan er inderdaad niks anders van maken... vooral omdat ik denk dat je hem helemaal niet kunt helpen en jijzelf zoveel gelukkiger kunt zijn...
Hij heeft een relatie met zijn drank.
Jij niet met hem.

Zet hem uit huis.
Je maakt 1 denkfout. Je voelt je schuldig omdat je hem kon halen.
Een alcoholist met een gokverslaving kan je niet helpen.

Ik zie in jouw verhaal niks waaruit blijkt dat hij ook iets positiefs in je leven brengt. Zet hem op straat.
Eh, zet zijn spullen op straat en laat hem niet meer binnen.
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 23-10-2019 14:07
0.34% gewijzigd
En als hij nog weg is, andere sloten, spullen bij iemand die ze wil ontvangen of op de stoep.
Bij hem blijven! Het zorgt voor het grote avontuur vol drama en andere ellende en als er één ding is dat ik hier geleerd heb op het forum is dat velen daar ontzettend gelukkig van worden.
Ga trouwen! :idee:
Alle reacties Link kopieren
Ben je zijn vriendin of zijn hulpverlener? Je kán iemand niet helpen, die niet geholpen wil worden. Je bent voor hem vooral nuttig en een wandelende portemonnee. Dit gaat niet beter worden.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
"....omdat ik hem kon helpen...''

Nou, nee dus.
Zolang hij zelf niet geholpen wil worden kun jij op je kop gaan staan, maar zal er niks gebeuren.
Zolang jij hem steeds weer toelaat kan hij lekker zijn gang blijven gaan.
Onbegrijpelijk dat je hiermee door blijft gaan.

Alle reacties Link kopieren
Zeg dat je met hem verder wil als hij zich heeft laten behandelen in een kliniek.
Je kan dan altijd nog kijken of dat daadwerkelijk zo is.
Heb je contact met zijn familie?
Wellicht kunnen jullie dan, wanneer hij terug is, interventie plegen. Schakel verslavingszorg in om dat proces te begeleiden. Geef aan dat dit het laatste eindpunt is voor jullie en vraag hem zich te laten behandelen. Als hij ja zegt kan ie meteen naar een kliniek.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Je kan hem helemaal niet helpen. Dat is nou net het probleem. Help liever jezelf. Hij komt alleen terug omdat hij anders weer op de bank bij vrienden moet slapen. Niet voor jou.

Ben je graag nodig? Red je graag mensen? Waarom heb je zo een gebrek aan eigenwaarde? Ga je daar eens in verdiepen.

Hopelijk word jij het op tijd zat, voor iedereen zich tegen je heeft gekeerd. Je houd het mede in stand door dit te faciliteren.
suzyqfive schreef:
23-10-2019 14:09
Zeg dat je met hem verder wil als hij zich heeft laten behandelen in een kliniek.
Je kan dan altijd nog kijken of dat daadwerkelijk zo is.
Heb je contact met zijn familie?
Wellicht kunnen jullie dan, wanneer hij terug is, interventie plegen. Schakel verslavingszorg in om dat proces te begeleiden. Geef aan dat dit het laatste eindpunt is voor jullie en vraag hem zich te laten behandelen. Als hij ja zegt kan ie meteen naar een kliniek.
Ja, niets geeft zoveel voldoening als de hulpverlener uithangen.
Omdat je hem kon helpen? Waarom dacht je dat je dat kon? Waarom zou je dat überhaupt moeten?
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 14:29
1.62% gewijzigd
Nee joh, wegrennen heel hard. Hij wil niet geholpen worden. Pas goed op jezelf meid, jij gaat hier straks zelf onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn familie en vrienden zijn duidelijk: dumpen en toch pieker ik me suf.

Ik denk dat ongeveer 99% van degenen die op dit topic gaan reageren hetzelfde zal zeggen. Daarnaast zou je bij jezelf te rade moeten gaan, het liefst met professionele hulp, waarom je je überhaupt nog suf piekert en je op zulke foute types valt.
oudebaas wijzigde dit bericht op 23-10-2019 14:14
0.15% gewijzigd
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Je houdt zijn verslaving in stand door hem er elke keer weer in te laten en hem de rest van de maand te onderhouden. Hij moet inzien dat hij een probleem heeft en daaraan moet gaan werken. Dat kan alleen maar als hem niet de hand boven het hoofd gehouden wordt en hij z'n eigen boontjes moet doppen. Hij moet bij wijze van spreken met zijn harses tegen de muur knallen. Je maakt het hem veel te makkelijk.
Cateautje schreef:
23-10-2019 14:07
Bij hem blijven! Het zorgt voor het grote avontuur vol drama en andere ellende en als er één ding is dat ik hier geleerd heb op het forum is dat velen daar ontzettend gelukkig van worden.
Ga trouwen! :idee:
En een liefdesbaby!
Alle reacties Link kopieren
Crossroads1001 schreef:
23-10-2019 13:53

Voor hij bij mij kwam wonen was hij ambtelijk geschrapt en woonde hij bij vrienden van hem. Het gaat erg mis sinds hij een uitkering krijgt.

Ik denk dat jullie ook gaan zeggen dat ik hem beter kan dumpen. Ergens besef ik dat wel, maar ik voel me zo schuldig. Schuldig omdat ik hem kon helpen en uiteraard had ik andere verwachtingen toen ik de relatie begon. :cry:
Dus voordat je ging samenwonen waren er ook al problemen. Ik kan me moeilijk voorstellen waarom je dan bent gaan samenwonen met deze kerel? Je vrienden en familie hebben 100% gelijk, hier word jij toch ook niet gelukkig van? Zie jij zo een toekomst samen?

En schuldig hoef je je zeker niet te voelen. In een relatie moet je elkaar helpen indien nodig, ja, maar dit klinkt alsof het vanaf het begin alleen maar geven is geweest. In een relatie moet je je gesteund voelen, geborgen en veilig. Hij gebruikt je wanneer nodig. Waar is je eigenwaarde?
Seriously?
SilverShadow schreef:
23-10-2019 14:13
En een liefdesbaby!
:love:
Alle reacties Link kopieren
Hij houdt niet van jou, hij houdt van de drank. Natuurlijk zegt hij van jou te houden, zodat hij altijd weer bij je terug kan komen als hij gene plek heeft om te slapen. Verslaafden zijn heel goed in manipuleren.

Ga bij hem weg, zet hem het huis uit. Hij wil helemaal niet geholpen worden. Als het je niet lukt de relatie te beëindigen wil ik je adviseren om professionele hulp te zoek. Jij laat het toe dat hij jou gebruikt zoals hij dat wil.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
23-10-2019 14:09
Zeg dat je met hem verder wil als hij zich heeft laten behandelen in een kliniek.
Je kan dan altijd nog kijken of dat daadwerkelijk zo is.
Heb je contact met zijn familie?
Wellicht kunnen jullie dan, wanneer hij terug is, interventie plegen. Schakel verslavingszorg in om dat proces te begeleiden. Geef aan dat dit het laatste eindpunt is voor jullie en vraag hem zich te laten behandelen. Als hij ja zegt kan ie meteen naar een kliniek.
Je kijkt teveel tv. In de werkelijkheid kan je behalve op een crisisplek (dit is geen behandelplek) niet direct terecht.
Vanuit een crisisplek is het soms wel mogelijk om door te gaan naar een behandelplek.

To: kies voor jezelf en stop hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Nu is het wachten op alle goede kanten die hij volgens TO zal hebben waardoor ze hem de deur niet uit zet.

Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je na een half jaar al samenwonen met een werkloze en aan gokken en alcohol verslaafde junk?
Die gaat niet veranderen hoor, hij wordt lekker onderhouden door jou, en na een paar traantjes trap jij er weer in.
ik geef mn bek ook maar een douw
Grobbekuiken_ schreef:
23-10-2019 14:18
Nu is het wachten op alle goede kanten die hij volgens TO zal hebben waardoor ze hem de deur niet uit zet.
Ze houdt van hem en dat snappen jullie niet. :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven