Relatie officieel maken

14-08-2018 10:01 147 berichten
Ik wil binnenkort de relatie met mijn vriendin "officieel" maken.
We zijn de date fase inmiddels al lang voorbij, maar uiteraard wil ik het nog wel op een leuke manier officieel maken.

Ik wil het eigenlijk lekker simpel maar toch leuk en persoonlijk houden:

- Een merci chocolade pakket laten bedrukken met een mooie foto van ons en daarop de datum dat ik het officieel wil maken.
- Een flesje wijn
- En een ballon in de vorm van een hart met tekst i love you.

- En dit alles persoonlijk verpakt met haar naam erop en een mooie tekst.

Niet te veel poespas, gewoon simpel maar toch persoonlijk denk ik zo.

Wat vinden de vrouwen hier van? :-)
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
14-08-2018 10:12
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat ík het niet zo snap, niet dat to het niet zou mogen.
Wat je overigens zei over de middelbare school, zo ging het bij mij ook. Gewoon vragen en ja of nee. Tegenwoordig gaat het ook gewoon op z'n beloop. Mijn huidige relatie is wel door een gesprek 'exclusief' geworden door de vraag of je met de ander verder zou willen.
Dit is een grapje toch? o_o

Neem haar mee uit eten en zeg dat je van haar houd.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 10:15
0.00% gewijzigd
Grobbekuiken_ schreef:
14-08-2018 10:11
Oh god, die naamplaatjes ja!
En er zijn nog steeds mensen die dat dragen :rofl:

Alsof je daarmee gelabeld bent als bezit van de ander.
Ik ben 25 en vriendin is 27.

Ik snap jullie niet zo, een flesje wijn en chocola met een leuke bedrukte foto is toch juist leuk om te krijgen of zie ik dat verkeerd?
Kunnen we de fles wijn samen opdrinken en de chocolaatjes opeten en heeft het toch een persoonlijk tintje met de foto en datum.

Dat niet iedereen de balon leuk vind, Ok dat kan, maar ik laat graag mijn waardering zien voor haar... Waarom zou je daar jeuk van krijgen?

En waarom zou je je relatie niet officieel maken?
is toch niet meer dan normaal dat je hier ook een datum voor hebt? Is toch juist leuk dat je een datum hebt en je het in de jaren erop kan "vieren" met een speciaal etentje of wat dan ook.

Sorry hoor maar sommige reacties vind ik een beetje krom...
fotoroid schreef:
14-08-2018 10:14
Mijn huidige relatie is wel door een gesprek 'exclusief' geworden door de vraag of je met de ander verder zou willen.
Inderdaad. De SOA-test maak een relatie vrij officieel.
Alle reacties Link kopieren
brrrr, mijn vriend had me daar absoluut geen plezier mee gedaan.

Hoe zo bepaal jij alleen dat het officieel is?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
henkgeheim schreef:
14-08-2018 10:15
Ik ben 25 en vriendin is 27.

Ik snap jullie niet zo, een flesje wijn en chocola met een leuke bedrukte foto is toch juist leuk om te krijgen of zie ik dat verkeerd?
Kunnen we de fles wijn samen opdrinken en de chocolaatjes opeten en heeft het toch een persoonlijk tintje met de foto en datum.

Dat niet iedereen de balon leuk vind, Ok dat kan, maar ik laat graag mijn waardering zien voor haar... Waarom zou je daar jeuk van krijgen?

En waarom zou je je relatie niet officieel maken?
is toch niet meer dan normaal dat je hier ook een datum voor hebt? Is toch juist leuk dat je een datum hebt en je het in de jaren erop kan "vieren" met een speciaal etentje of wat dan ook.

Sorry hoor maar sommige reacties vind ik een beetje krom...
Vraag het dan lekker niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
14-08-2018 10:15
Inderdaad. De SOA-test maak een relatie vrij officieel.
Ben misschien dom, maar snap niet helemaal wat je bedoelt.
henkgeheim schreef:
14-08-2018 10:15
Ik ben 25 en vriendin is 27.

Ik snap jullie niet zo, een flesje wijn en chocola met een leuke bedrukte foto is toch juist leuk om te krijgen of zie ik dat verkeerd?
Kunnen we de fles wijn samen opdrinken en de chocolaatjes opeten en heeft het toch een persoonlijk tintje met de foto en datum.

Dat niet iedereen de balon leuk vind, Ok dat kan, maar ik laat graag mijn waardering zien voor haar... Waarom zou je daar jeuk van krijgen?

En waarom zou je je relatie niet officieel maken?
is toch niet meer dan normaal dat je hier ook een datum voor hebt? Is toch juist leuk dat je een datum hebt en je het in de jaren erop kan "vieren" met een speciaal etentje of wat dan ook.

Sorry hoor maar sommige reacties vind ik een beetje krom...
Nee, de meeste vrouwen vinden chocolade en balonnen dus helemaal niet leuk.

Dat was je vraag toch. Waarom is het antwoord dan krom.
Misschien omdat je zin had in een onzin topic?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 10:18
0.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
henkgeheim schreef:
14-08-2018 10:15
Ik ben 25 en vriendin is 27.

Ik snap jullie niet zo, een flesje wijn en chocola met een leuke bedrukte foto is toch juist leuk om te krijgen of zie ik dat verkeerd?
Kunnen we de fles wijn samen opdrinken en de chocolaatjes opeten en heeft het toch een persoonlijk tintje met de foto en datum.

Dat niet iedereen de balon leuk vind, Ok dat kan, maar ik laat graag mijn waardering zien voor haar... Waarom zou je daar jeuk van krijgen?

En waarom zou je je relatie niet officieel maken?
is toch niet meer dan normaal dat je hier ook een datum voor hebt? Is toch juist leuk dat je een datum hebt en je het in de jaren erop kan "vieren" met een speciaal etentje of wat dan ook.

Sorry hoor maar sommige reacties vind ik een beetje krom...
Gewoon doen. Wij hebben het meer door een gesprekje gedaan, en daarna direct een vakantie geboekt. Dat kan ook nog

Maar gewoon doen wat je leuk lijkt. Dat ben jij, zo ben jij.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een doosje Merci chocolade (ieuwwww) of een ballon in de vorm van een hart zou krijgen, zou ik het zonde van het geld vinden, die rommel. Wat een gedoe allemaal zeg.

Praat gewoon met haar of zet het op je FB, of anders....laat een gedecoreerde taart maken met tekst als je toch graag iets persoonlijks wilt.
Alle reacties Link kopieren
henkgeheim schreef:
14-08-2018 10:15
Ik ben 25 en vriendin is 27.

Ik snap jullie niet zo, een flesje wijn en chocola met een leuke bedrukte foto is toch juist leuk om te krijgen of zie ik dat verkeerd?
Kunnen we de fles wijn samen opdrinken en de chocolaatjes opeten en heeft het toch een persoonlijk tintje met de foto en datum.

Dat niet iedereen de balon leuk vind, Ok dat kan, maar ik laat graag mijn waardering zien voor haar... Waarom zou je daar jeuk van krijgen?

En waarom zou je je relatie niet officieel maken?
is toch niet meer dan normaal dat je hier ook een datum voor hebt? Is toch juist leuk dat je een datum hebt en je het in de jaren erop kan "vieren" met een speciaal etentje of wat dan ook.

Sorry hoor maar sommige reacties vind ik een beetje krom...
Had jullie (of jou) wel jonger geschat met zoiets. Op zich is er niets mis mee, als zij het inderdaad leuk vindt of er dat type voor is, is het toch leuk? Je vraagt wat wij ervan vinden, zeg maar driekwart van de vrouwen vindt het niets, betekent niet dat jouw vriendin het ook niets vindt.

En officieel maken met datum etc. vind ik ook gewoon leuk hoor, doe lekker wat jij wilt en waar jij je goed bij voelt.
henkgeheim schreef:
14-08-2018 10:15
Ik ben 25 en vriendin is 27.

Ik snap jullie niet zo, een flesje wijn en chocola met een leuke bedrukte foto is toch juist leuk om te krijgen of zie ik dat verkeerd?
Kunnen we de fles wijn samen opdrinken en de chocolaatjes opeten en heeft het toch een persoonlijk tintje met de foto en datum.

Dat niet iedereen de balon leuk vind, Ok dat kan, maar ik laat graag mijn waardering zien voor haar... Waarom zou je daar jeuk van krijgen?

En waarom zou je je relatie niet officieel maken?
is toch niet meer dan normaal dat je hier ook een datum voor hebt? Is toch juist leuk dat je een datum hebt en je het in de jaren erop kan "vieren" met een speciaal etentje of wat dan ook.

Sorry hoor maar sommige reacties vind ik een beetje krom...
Smaken verschillen hè?
Mijn man en ik zijn al een eeuwigheid bij elkaar. Onze “officiële” datum is de dag waarop we uitspraken dat we verliefd op elkaar waren. Maar dat hebben we pas later bepaald; destijds keken we gewoon hoe het liep. Een dergelijk cadeau had ik in die fase als verstikkend en voorbarig ervaren. Maar wie weet vindt je vriendin het helemaal te gek.
henkgeheim schreef:
14-08-2018 10:15
...is toch niet meer dan normaal dat je hier ook een datum voor hebt? Is toch juist leuk dat je een datum hebt en je het in de jaren erop kan "vieren" met een speciaal etentje of wat dan ook.
Een datum is toch iets wat je samen bepaalt? En dat wordt (lijkt mij in ieder geval) gedreven door gevoel. Wanneer sloot je iemand in je hart? Wanneer wist je; dit is 'm?
Dé datum is toch niet het moment waarop één van de twee heeft besloten het officieel te maken? Ik vind het raar. En ik denk dat het daarom - dus die eenzijdigheid - zoveel rare reacties oproept in dit topic.
Grobbekuiken_ schreef:
14-08-2018 10:11
Oh god, die naamplaatjes ja!
Die vond ik toen al vreselijk!!!! Er is me 'de ketting' omgehangen. Alsof ik een huisdier was. 'Eigendom van... (zie naam ketting)'...
Alle reacties Link kopieren
Ach waarom zou je het niet doen.
Wij vrouwen zeiken gewoon graag; hij wil het niet officieel maken; hij is te klef; hij appt nooit.....er is alitijd wat

Doe het gewoon lekker, geniet ervan en maak het inderdaad officieel.
Ik koop wel gewoon een lekker flesje wijn en wat lekkere speciale bonbons en chocola, dan vraag ik het wel op die manier.

In ieder geval bedankt voor de eerlijke reacties ;-)
Ik weet niet eens de 'datum' waarop het officieel werd. Vanuit daten werd het gewoon steeds meer eigenlijk. En na een tijd gingen we samenwonen. Ook die datum weet ik echt niet meer. Hell, ik vergeet mijn eigen trouwdag nog. Maar dat is omdat het voor ons puur een zakelijke aangelegenheid was. Ik heb gewoon niks met data. Ik onthou de verjaardagen. Hij had echt niet met chocolade en ballonnen moeten aankomen. We waren (Net als jullie) op een leeftijd dat 'officieel' maken niet meer hoefde. Dat was zo op de middelbare school als je verkering wilde. We wisten gewoon dat we een relatie hadden. Daar is niks over uitgesproken of gevierd oid. Als ik een moment moest kiezen denk ik dat het moment dat ik een huissleutel van hem kreeg 'het' moment was dat het onomstotelijk een 'steady' relatie was.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 10:27
39.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Henk als jij het leuk vindt, gewoon doen!
Niet op een forum vragen joh!!.
Ik stam uit de tijd waar men nog aan vriendschapsringen deed.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
14-08-2018 10:21
Die vond ik toen al vreselijk!!!! Er is me 'de ketting' omgehangen. Alsof ik een huisdier was. 'Eigendom van... (zie naam ketting)'...
Hahahaha!
Ik kreeg er op m'n 47e één van mijn zoon (toen 15) voor mijn verjaardag toen ik net in een kloteperiode zat. Dat vond ik dan wel weer lief :heart:

Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat de gemiddelde vrouw hier wat ouder is dan wij zijn TO, ik ben ongeveer even oud als jij. Onze generatie deed dit soort dingen, volgens mij ging dat 5 generaties terug wat anders.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-08-2018 10:16
brrrr, mijn vriend had me daar absoluut geen plezier mee gedaan.

Hoe zo bepaal jij alleen dat het officieel is?
Dit ook. Het is lief dat je haar wilt verrassen, maar als het nog de vraag is of het officieel is, dan heb je toch eerder een gesprekje over waar je staat dan een aankondiging met een cadeaupakket?

En als het sowieso al goed zit tussen jullie, dan zou ik het veel leuker vinden om jullie "dag" te vieren op de dag van de eerste date of jullie eerste ontmoeting. Dat lijkt me een stuk natuurlijker en romantischer: terugdenken aan die eerste date ipv aan de dag dat hij me een ballon en chocola gaf.

Maar goed, jij kent je bijna-vriendin het beste en kan het beste inschatten of ze dit zal waarderen.
.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
14-08-2018 10:26
Ik denk ook dat de gemiddelde vrouw hier wat ouder is dan wij zijn TO, ik ben ongeveer even oud als jij. Onze generatie deed dit soort dingen, volgens mij ging dat 5 generaties terug wat anders.
5 generaties?! Hé zeg!! :furious:

Maar zonder gekheid, ik denk dat je gelijk hebt.

Alle reacties Link kopieren
henkgeheim schreef:
14-08-2018 10:23
Ik koop wel gewoon een lekker flesje wijn en wat lekkere speciale bonbons en chocola, dan vraag ik het wel op die manier.

In ieder geval bedankt voor de eerlijke reacties ;-)

Leuk toch! Ik weet ook niet beter dan dat het vanzelf een keer in een gesprek naar boven kwam dat we alleen nog exclusief met elkaar verder wilde daten/seks hebben. Een datuk hebben we dan ook niet (nou ja, van trouwen dan weer wel). Wijn en chocola (als ze het lust) is altijd prima en zo’n vraag ook altijd lief.

Van een foto met datum zou ik ook jeuk krijgen , maar ik ben dan ook zo romantisch als een vaatdoek hoor. Smaken verschillen en dat maakt het leven alleen maar leuk en afwisselend wat dit alles betreft :)
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
14-08-2018 10:28
5 generaties?! Hé zeg!! :furious:

Maar zonder gekheid, ik denk dat je gelijk hebt.
Excuses! Grapje moet kunnen toch :) Maar ik denk wel echt dat er een groot verschil in zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven