Schoonmoeder, voor iemand herkenbaar?

21-08-2019 23:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er moet me even wat van het hart:
Nadat onze zoon geboren is, is de relatie met mijn schoonmoeder erg veranderd.
Ik voel me al een hele tijd aan de zijlijn staan, alleen mij vriend en zoon vooral zijn het middelpunt.
Laat duidelijk blijken dat ze het niet eens is met onze opvoeding, als ze dan gevraagd wordt om dingen te doen zoals wij het graag willen doet ze volledig het omgekeerde. En heeft hier altijd wel een antwoordt voor klaar waar dan de kous ook mee af is.
Geeft mij altijd steken onder water, waar dan net mijn vriend niet bij is of niet hoort. Mag mijn eigen kind niet vasthouden, eten geven ect. Als we daar zijn want dat kunnen zij net zo goed (geen probleem maar het is gewoon overdreven) zoontje wordt uit de handen getrokken als we nog maar een voet binnen zetten. We hebben al eens ruzie gehad en sindsdien durf ik niks meer te zeggen tegen hun als ik het ergens niet mee eens ben in de hoop dat mijn vriend hier dan maar iets over zegt. Ik heb het hier vaak genoeg over met mijn vriend. Maar na de laatste ongezellige avond ben ik er klaar mee. Het is trouwens alle schoondochters/zoons die het altijd gedaan hebben.. Ben ik het niet is het wel een andere aanhang.
Dit duidelijk gemaakt en het antwoord was dat hij ook niet meer weet hoe hij op de hele situatie moet reageren en waarom zijn ouders zo doen! Ik weet me geen raad meer, wil hem niet kwijt maar weet niet hoelang ik dit nog volhoud. Gevoel er alleen voor te staan zo.
Iemand die dit herkend?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Kaat1891 schreef:
23-08-2019 12:28
Dat zou wel gaan, hij kan een extra dag naar de gastouder. Maar dan gaat het de grootste ruzie worden waar ik ook geen fut meer voor heb.
het is geen ruzie, het is investeren in jezelf
Kaat1891 schreef:
23-08-2019 12:28
Dat zou wel gaan, hij kan een extra dag naar de gastouder. Maar dan gaat het de grootste ruzie worden waar ik ook geen fut meer voor heb.
Ruzie omdat jij zelf bepaalt waar je kind heengaat?
Alle reacties Link kopieren
Kaat1891 schreef:
23-08-2019 12:28
Dat zou wel gaan, hij kan een extra dag naar de gastouder. Maar dan gaat het de grootste ruzie worden waar ik ook geen fut meer voor heb.
Ik zou die fut toch zoeken. Als ze je man al tegen je opzetten, wie weet wat ze straks allemaal over jou zeggen tegen je kind als die wat ouder is.
Laat toch niet zo over je heen lopen, Kaat1891. Het is verdomme jouw kind!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het eerst met je vriend eens moet worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je die vaste dag oppassen wilt afzeggen. Lijkt me ook verstandig met mensen die niet luisteren naar jullie ideeën over opvoeden en ook nog eens bijzonder onaardig tegen jou zijn.

Als jullie het daar samen over eens zijn, kun je het uitvoeren.
Of je nou eerlijk zegt: ik vind onze verhouding niet prettig, dus ik zie het niet zitten als kind daar een dag in de week is, of je verzint een goeie smoes (drie dagen opvang is net zo duur als twee, het is beter voor kind of iets anders flauws), je kunt het doen zoals jullie het willen doen.

Misschien dat dan de verhouding tussen jullie normaal kan worden. Als dat al mogelijk is, want het klinkt best naar allemaal.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven