Steeds om elkaar heen draaien

20-10-2019 20:26 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zal proberen mijn situatie zo kort en duidelijk mogelijk te schetsen... Ik ben een studente van 22 en heb al een tijdje een "situatie" met een medestudent. We hadden op een feest zo'n twee jaar terug met elkaar gezoend en sindsdien veel gepraat en met elkaar omgegaan (wel vaker gezoend, maar niet meer dan dat). Ik wilde graag serieus met elkaar daten, maar hij niet. Een tijd ging voorbij en we vonden allebei een nieuwe liefde.

Uiteindelijk hebben we in de tijd dat we beide een relatie hadden weer met elkaar gezoend (ik weet het... heel dom!). Blijkbaar hadden we elkaar toch niet helemaal afgeschreven... Het ging uiteindelijk uit met de relaties van beiden. Is niet van belang, maar kwam niet door het voorval. We kwamen weer actief in contact met elkaar na de zomer dit jaar... Er is een sterke aantrekkingskracht, mentaal en fysiek, maar hij wil niets serieus en ik wil geen Friends With Benefits situatie. Hij praat steeds over onze "chemie" en hoe plagerig we met elkaar om gaan. We hebben ook een eigen move bedacht, waardoor we naar elkaar refereren als robot. Er zijn meer van dit soort dingetjes die we hebben.

Laatst hebben we samen een film gekeken, de aantrekking was er weer, we hebben (alleen) gezoend en hij moest lachen. Hij zei dat we eigenlijk maar een raar stel zijn. Ik vroeg waarom en zijn antwoord daarop was dat we steeds om elkaar heen draaien, zeggen dat we niet meer gaan zoenen of af gaan spreken en dat dan toch weer doen.

Het is duidelijk voor beide wat we willen en dat we elkaar dat niet kunnen geven, maar op de een of andere manier zoeken we elkaar steeds op en blijven we maar om elkaar heen draaien. Zelfs de mensen om ons heen zien onze "energie" en vragen steeds wanneer we nou eens serieus gaan daten en of er nog iets speelt tussen ons. Ik kan hem maar niet laten voor wat het is en hij mij ook niet. De huidige situatie vind ik ergens wel leuk, maar het is erg frustrerend om tussen vrienden, fwb en relatie in te zitten. Ik weet niet zo goed wat we aan het doen zijn en wat ik verder moet doen.

Heeft iemand misschien ooit een soortgelijke situatie gehad? Of goede raad voor mij?

Veel liefs en dank voor de reacties alvast!
Alle reacties Link kopieren
Delhi23 schreef:
21-10-2019 15:47
Dat hij beweert 'niets serieus' te willen' zegt genoeg.
Soms vind ik het raar dat iemand wel een spanning kan voelen en seks kan willen, maar dan 100% zeker weet (vooraf al) dat er niks meer in zit.

Als ik geen relatie met iemand zou willen, zou ik er ook geen seks mee willen.
Ik ben misschien een uitzondering.

Friends with benefits....zou het echt niks vinden zoiets.
Vind ik dus ook gek!!! Maar tegenwoordig is FWB de nieuwe standaard geworden volgens mij. Ik heb zelfs nog een tijdje gedacht dat ik dat ook wil, maar dan bedenk ik me weer dat ik altijd zal hopen op meer dan alleen vrienden en de seksuele extra's.
maar het is erg frustrerend om tussen vrienden, fwb en relatie in te zitten.

Ik lees niets wat in de buurt van een relatie komt. Ja jouw gevoel misschien. Als iets je heel erg frustreert, waarom dan niet kappen? Dit kost je zo toch teveel?

Hij wil geen relatie met jou en degeme met wie hij wel een relatie wilde, bedroog hij. Daar is toch niks leuks aan?
ZonnigZomerkindje schreef:
22-10-2019 01:54
Maar tegenwoordig is FWB de nieuwe standaard geworden volgens mij.
Je houdt jezelf een beetje voor de gek. Er zijn nog altijd meer mensen met een relatie hoor. Dat hij dat vermoedelijk niet wil is niet omdat de hele cultuur dat niet wil of zo
ZonnigZomerkindje schreef:
22-10-2019 01:45
Mannen die wel een relatie willen zijn er wel, maar natuurlijk zijn die weer niet leuk genoeg...
Dat vind jij niet interessant, afwijzing is spannender
ZonnigZomerkindje schreef:
22-10-2019 01:54
Vind ik dus ook gek!!! Maar tegenwoordig is FWB de nieuwe standaard geworden volgens mij. Ik heb zelfs nog een tijdje gedacht dat ik dat ook wil, maar dan bedenk ik me weer dat ik altijd zal hopen op meer dan alleen vrienden en de seksuele extra's.
Zinnen die beginnen met "tegenwoordig..." kloppen vaak niet. Dat sommige mensen alleen uit zijn op seks is van alle tijden. Het is tegenwoordig hoogstens wat makkelijker door internet en apps als Tinder. Er zijn ook genoeg mensen die wel een relatie willen.
Alle reacties Link kopieren
ZonnigZomerkindje schreef:
22-10-2019 01:45
Hartelijk dank voor alle reacties allemaal! Eigenlijk wist ik ook wel dat er niet meer in zit en dat ik het maar beter gewoon af kan kappen. Toch fijn om vanuit een onafhankelijk perspectief dingen te lezen. Ik heb besloten me er verder niet zoveel mee bezig te houden.
Mannen die wel een relatie willen zijn er wel, maar natuurlijk zijn die weer niet leuk genoeg... Blijft een lastig en ingewikkeld iets, dat "verliefd zijn".
Toen ik nog heel onzeker was en mezelf niet zo de moeite waard vond, viel ik ook altijd op foute vrouwen die eigenlijk alleen maar wat met me wilden 'playen' maar niks serieus wilden. Het schijnt dat je daar dan op valt omdat dat jouw zelfbeeld bevestigt. Dat is herkenbaar en dus aantrekkelijk.
En de vrouwen die eigenlijk heel leuk en lief waren en op papier heel goed bij me zouden passen, die vond ik niet interessant of spannend genoeg. Want dat klopt niet bij je zelfbeeld: "als iemand mij leuk genoeg vindt voor een relatie, dan moet er wel wat mis zijn met die andere persoon want zo leuk ben ik helemaal niet." Dat dacht ik niet letterijk maar dat was wel aan de hand. Ik vond het dan vooral storend en beangstigend als die dichtbij kwamen of me lang aankeken.

Kijk maar even bij jezelf of er misschien belletjes gaan rinkelen en of je dit stiekem herkent....

Bij mij gaat het stukken beter nadat ik aan mezelf heb gewerkt met een psycholoog en een haptotherapeut. Ik ben een stuk tevredener met mezelf. En sindsdien val ik helemaal niet meer op van die players of mensen die nog niet over hun ex heen zijn, maar die wel mij gaan zitten versieren. "Ga jij eerst maar eens zelf uitzoeken wat je wilt, dan kijk ik ondertussen verder, doei", voel ik nu echt vanuit het binnenste van mezelf. En heb nu een onwijs leuke vriendin die wel een relatie wil.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 22-10-2019 12:32
5.73% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ermee kappen en wachten tot er een leukere voorbij komt. Dit gaat niet worden wat jij graag wilt.
Inderdaad stoppen. Ja ik spreek uit eerdere ervaring.

Ik denk dat dit nooit serieus wordt; jij hoopt daar de hele tijd op want ziet wellicht een signaal, hij gaat zijn gang want is toch eerlijk geweest dat hij geen relatie wil? Jij houdt andere mannen toch op afstand vanwege hem en hij heeft vervolgens ineens behoefte aan een relatie met een ander.
Alle reacties Link kopieren
Dat Tegenwoordig is gewoon een verkeerd beeld.
De realiteit is dat mannen het vaak leuk vinden om seks te hebben en vriendschappelijk met iemand om te gaan zonder dat ze meteen 'getrouwd' moeten zijn enzo.
En Tegenenwoordig is het wel zo dat er vanuit de maatschappij steeds meer de roep komt dat men mannen en vrouwen niet langs verschillende normeringslatten moet houden, oftewel, dat waar een man mee weg kan komen, zou een vrouw ook mee weg moeten kunnen komen. Dat is dus ook het hebben van seks met iemand puur voor het genot, zonder er eerst een 'huwelijk' aan te verbinden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven