Sterk gevoel van eenzaamheid

17-08-2025 06:53 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve lezers,

Ik (27 jaar, man) voel me al een tijdje erg eenzaam.
3 maanden geleden is mijn relatie vrijwel abrupt uitgegaan met mijn ex. Samen zorgden we voor haar kindje van 1.5 jaar die zij perongeluk met haar andere ex gekregen had. (Wijzelf waren 1 jaar samen)
Samen het haar en haar zoontje, wie ik volledig omarmde en verzorgde alsof hij mijn eigen was, vulde ik mijn dagen met veel liefde en leuke dingen. Toen dit uit ging heb ik veel last gehad van het feit dat ik niet alleen mijn vriendin en beste maatje moest missen, maar ook 'mijn' kindje. We hebben nu ook geen contact meer.

Tussendoor had ik een hele leuke vriendengroep waar ik veel tijd mee doorbracht zo nu en dan. We gingen regelmatig uit eten, deden spelletjes avonden, dagjes weg of gewoon lekker het terras op. In die vriendengroep zaten ook mijn 2 beste vrienden, waarvan één sinds 3 maanden naar Polen is verhuisd om bij zijn vriendin te wonen.

Op de een of andere manier is, naast dat mijn relatie abrupt is uitgegaan, ook mijn vriendengroep volledig stil gevallen. Iedereen leeft zijn eigen leven met werk, vriendinnen en andere activiteiten. Wanneer ik voorstel om wat te doen reageert niemand echt op het voorstel.
De andere goede vriend die in ook in de groep zit, waarvan ik ook erg goed om ga met zijn vriendin, zegt steeds dat hij het erg druk heeft, maar op social media zie ik steeds dat hij wel met een andere erg goede vriend van hem afspreekt.

Op dit moment heb ik gedurende dag, op werk na (ik werk ik de buitenschoolse opvang) nauwelijks tot geen contact met andere mensen. Mijn weekenden zijn vrijwel altijd vrij en mijn avonden zijn stil.
Ik probeer leuke dingen in te plannen, maar krijg geen gehoor. Ook zit ik alweer een tijdje op Hinge en Tinder, maar dat is ook geen succes. Ik heb wel wat matches en ik ben twee keer op date geweest, maar dat werd hem allebei de keren niet omdat de klik miste of omdat de afstand te lastig zou worden.

Ik mis sociale contacten, vrienden om tijd mee te spenderen en uiteindelijk een leuke relatie om iets moois mee op te bouwen. Ik ben nog jong, maar voel mij erg alleen.
Wat verdrietig TO.
Je kunt vriendschappen helaas niet forceren, soms veranderen ze in het leven.

Hoe is de band met familie?
Zijn er leuke collega's om een keer mee te borrelen na werktijd?
Heb je echt geen klik met collega's zou ik een andere werkplek zoeken.
Leuke buren? Binnenkort is er weer burendag, dan kun je kijken of er leuke buren in je omgeving zijn.

Verder hobby's oppakken waar nieuwe mensen te vinden zijn. Sport, vrijwilligerswerk etc. Bij sport helpt een club of beginnerscursus goed. Bij hardlopen zijn wel eens clinics om van 0 tot 5 of 10 km te komen in een paar maanden, bij een klimhal kun je ook een beginnersles nemen en zo andere mensen ontmoeten, in de herfst een schaatscursus volgen. En zo verder.
Het moet nog slijten. Daten kan je doen als afleiding maar wees dan eerlijk naar je matchen. De kans dat jij al open staat voor een nieuwe relatie is klein.
Neem een hobby die je in groep kan doen, sluit je aan bij een app waar je dingen met anderen kan ondernemen zoals meet5.
Sterkte.
Kijk eens op nmlk. Daar staan vaak leuke uitjes op. Je ontmoet veel mensen en wie weet hou je er een vriendschap aan over.
Wat een verdrietig verhaal.

Een brutale vraag: maar waarom zie jij je kindje niet meer?

Je bent (hoewel niet de biologische) wel zijn vader geweest begrijp ik?

Onwijs pijnlijk moet dit zijn.
Hallodaar schreef:
17-08-2025 08:54

Ik vind het ook heel verdrietig voor je TO. :hug:

Ik zou het ook richting sport of (nieuwe) hobby zoeken, en dan proberen niet te veel verwachtingen te hebben (als in: op echte vriendschap hopen). Maar als beginnetje.
Wat verdrietig en dan komt alles tegelijk.

Ik zou het zoeken in een leuke hobby. Heb je iets waarvoor je warm loopt? Je hebt ook facebookgroepen over hobby's voor meer info en misschien kun je en cursus volgen in iets en ontmoet je zo weer nieuwe mensen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Dat klinkt zwaar. Misschien kan het ook geen kwaad om te beseffen dat dit voor iedereen een moeilijk moment zou zijn. Je relatie uit en je vrienden minder bereikbaar is gewoon wat verdrietig. Sta even stil bij de rouw erom voor je verder gaat en afleiding zoekt. Niks mis met afleiding hoor maar het klinkt alsof je ontvankelijk bent voor het je storten in een nieuwe relatie. Ik vind je vorige niet zo gezond klinken eigenlijk.... een vrouw die per ongeluk zwanger raakt en hoepla jou al snel introduceert en ook weer dumpt. Niet echt stabiel. Je mag best een beetje kritisch gaan zijn waar jij je hart en energie aan geeft voor je weer zo'n avontuur aan gaat.
Ik vind het ook heel erg eenzaam en verdrietig klinken. Sterkte TO.

Als advies wil ik je meegeven om meer te investeren in vriendschappen/hobby's/vrijwilligerswerk dan dmv daten iemand te ontmoeten. Het klinkt alsof je je gauw wil binden (waarschijnlijk niet eens bewust) omdat je zo graag die verbinding wil. Herken wat van mijzelf (vroeger) dus misschien projecteer ik wel een beetje nu, maar heb je vorige berichten ook gelezen en dit leest erg herkenbaar voor mij.

Wat ik zelf altijd laagdrempelig vind en toch ook gezellig zijn activiteiten zoals kook/eetclubs of (ivn) wandelingen.
Hallodaar schreef:

Ook voor dit kindje.

To, heel veel sterkte gewenst.
Het is pas drie maanden uit.
Pas drie maanden een verbroken relatie en pas drie maanden contact met het kind dat jij als de jouwe zag weg.

In mijn ogen is het dan nog veel te vroeg voor een hoop dingen die jij schrijft.

Het is nog logisch dat het Kl*te en eenzaam en rot is. En dat is het natuurlijk ook. En daar moet je helaas doorheen. Ik zou afleiding zoeken in sporten, uithuilen (dus niet 'leuk doen') bij vrienden of wandelen in de natuur en nog even wachten met daten of nmlk. En navelstaren, bedenken wat je wil enzo. En wat niet.
Ik zou het ook in de hobbysfeer zoeken. Het klinkt alsof je nogal de neiging hebt ergens intens in te duiken. En hoe zat het met die vriendengroep tijdens je relatie? Het valt me namelijk op dat je het woord "tussendoor" gebruikt daarvoor. Klinkt alsof je de banden pas weer bent gaan aantrekken sinds de bubbel geknapt is van je relatie en gezinnetje spelen (sorry voor deze woorden, maar ik vind het echt niet gezond klinken zo snel als jullie gingen). "Gelukkig" is het kindje nog erg jong, maar stel dat het een paar jaar ouder was. Dan zat in de eerste het kind mild uitgedrukt met de gebakken peren, hè?

N.B. ik heb even je eerdere topics bekeken en het hard van stapel lopen en drama is duidelijk een patroon. Het kan denk ik geen kwaad om, eventueel met hulp, op een andere manier met daten om te gaan.
.
canis-felis wijzigde dit bericht op 17-08-2025 12:59
14.75% gewijzigd
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ik herken me heel goed in de gevoelens die je voelt. Ik heb dit in mijn leven meerdere periodes of eigenlijk grotendeels gevoeld.

Ik ben een vrouw en 42 maar rond jouw leeftijd had ik net een lange relatie met samenwonen achter de rug en had ook niemand. Ik dacht ook ik kom nooit meer iemand tegen. Dat is wel gebeurd, ook weer voorbij gegaan en daarna nog een keer en ook voorbij gegaan. Inmiddels heb ik ook kinderen maar ben ik single en heb ik verder geen vrienden.

Ik ben wel gaan inzien dat een partner of relatie ook niet alles is om je gelukkig te maken of minder eenzaam. In het begin leuk en ben je verliefd en is alles nieuw maar op de lange termijn... Bij mij heeft het nog niet goed uitgepakt en het daten wil ook niet meer.

Ik probeer me wat meer op mezelf te richten en een fijner gevoel in andere dingen te vinden. Ik heb een tijd terug een hobby ontdekt. Daar vind ik weleens plezier in en daar leer ik ook wat nieuwe mensen kennen al is het soms niet langdurig maar je hebt er wel weer leuke gesprekken door.

En ik ben op werkgebied bezig met een switch waar ik straks weer een baan in zal vinden en daar gaat dan tijd inzitten.

Maar ja, ik ervaar het leven ook niet als makkelijk of altijd leuk. Je mag me altijd een berichtje sturen als je erover wilt praten.
Het klinkt verdrietig maar ook allemaal nogal...snel.
Kind was een halfjaar oud toen jij in diens leven kwam. Binnen een jaar voelt dit al als jouw kind. Een relatie die uitgaat is altijd rot maar als je zo hard van stapel loopt is het natuurlijk nog meer een klap. Heb je tijdens dat jaar nog wel dingen ondernomen buiten het "gezin"?
Ladyinrood schreef:
17-08-2025 10:43
Het is pas drie maanden uit.
Pas drie maanden een verbroken relatie en pas drie maanden contact met het kind dat jij als de jouwe zag weg.

In mijn ogen is het dan nog veel te vroeg voor een hoop dingen die jij schrijft.

Het is nog logisch dat het Kl*te en eenzaam en rot is. En dat is het natuurlijk ook. En daar moet je helaas doorheen. Ik zou afleiding zoeken in sporten, uithuilen (dus niet 'leuk doen') bij vrienden of wandelen in de natuur en nog even wachten met daten of nmlk. En navelstaren, bedenken wat je wil enzo. En wat niet.
Een jaar. Maar verder eens.
Hallodaar schreef:

Dat is wel wat overdreven na een jaar, waarin het ook nog eens een maand uit is geweest. Moeder van het kindje klinkt ook niet erg bedachtzaam (hoezo krijg je per ongeluk een kind?) dus grote kans dar er binnenkort een nieuwe vader opduikt.
Momenteel probeer ik wat meer contacten te zoeken op Bumble BFF, waarbij ik voor het eerst in mijn leven maar mannen naar rechts moet swipen, haha. Ik denk dat ik ook maar moet leren om dingen zelf te ondernemen (avondje zelf naar de bioscoop, middagje zelf de stad in) en mij minder afhankelijk te stellen van anderen.

Eind deze maand verhuis ik naar een klein appartementencomplex, dus ik hoop daar contacten te vinden die een beetje van mijn leeftijd zijn. Ook ga ik die app nmlk proberen. Ik had Meet5 geprobeerd, maar zag daar voornamelijk mensen van 40+.

Verder wil ik jullie bedanken voor de lieve berichten en fijne tips!
canis-felis schreef:
17-08-2025 11:17
Ik zou het ook in de hobbysfeer zoeken. Het klinkt alsof je nogal de neiging hebt ergens intens in te duiken. En hoe zat het met die vriendengroep tijdens je relatie? Het valt me namelijk op dat je het woord "tussendoor" gebruikt daarvoor. Klinkt alsof je de banden pas weer bent gaan uittrekken sinds de bubbel geknapt is van je relatie en gezinnetje spelen (sorry voor deze woorden, maar ik vind het echt niet gezond klinken zo snel als jullie gingen). "Gelukkig" is het kindje nog erg jong, maar stel dat het een paar jaar ouder was. Dan zat in de eerste het kind mild uitgedrukt met de gebakken peren, hè?

N.B. ik heb even je eerdere topics bekeken en het hard van stapel lopen en drama is duidelijk een patroon. Het kan denk ik geen kwaad om, eventueel met hulp, op een andere manier met daten om te gaan.
.
Ik deed juist regelmatig dingen met de vriendengroep. Vaak initiateerde ik dit ook zelf. Nu ligt de groep erg stil. Ook als ik weer dingen voorstel om te doen. Ik denk dat ik het woord 'tussendoor' niet had kunnen gebruiken.
Vivalafete25 schreef:
17-08-2025 12:20
Het contact 3 maanden weg, staat er.
Vivalafete25 schreef:
17-08-2025 12:20
Pas drie maanden contact weg.
En ik weet niet hoe het bij anderen is, maar als ik mijn kinderen (biologisch of niet) ineens niet meer zou zien ben ik heel wat langer van slag.
Jaja, ik zie het, my bad.
Ladyinrood schreef:
17-08-2025 12:52
En ik weet niet hoe het bij anderen is, maar als ik mijn kinderen (biologisch of niet) ineens niet meer zou zien ben ik heel wat langer van slag.
Nou dat. En zo’n jong kindje, TO heeft echt intensief mee gezorgd begrijp ik. Hij werkt op een bso dus gek op kinderen. Dat hakt er echt wel in hoor.
Ladyinrood schreef:
17-08-2025 12:52
Natuurlijk is dat echt heel naar en moet TS daar even van bijkomen. Maar een beetje relativeren kan ook geen kwaad. Het was al vrij snel een hobbelige relatie met twijfels en is zelfs een maand uit geweest. TS heeft een patroon van best hard van stapel lopen en dat het dan "abrupt" over is.
Naast het rouwen is het wellicht raadzaam om dat patroon eens onder de loep te nemen.
Vivalafete25 schreef:
17-08-2025 12:55
Jaja, ik zie het, my bad.
Ik moest ook twee keer lezen.
SpeculaasCheesecake schreef:
17-08-2025 12:33
Ik deed juist regelmatig dingen met de vriendengroep. Vaak initiateerde ik dit ook zelf. Nu ligt de groep erg stil. Ook als ik weer dingen voorstel om te doen. Ik denk dat ik het woord 'tussendoor' niet had kunnen gebruiken.
Ah, zo. Dat werkte je woordkeus voor mij verwarrend. Wat vind je van de rest van mijn post en andere posts met dezelfde strekking ?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven