tactloos of ben ik overgevoelig

09-05-2024 14:27 199 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn oudste is met haar vader en zijn partner en haar kinderen een dagje weg. Ze heeft niet zoveel contact met die kant ook omdat ik de zorg volledig heb en ze dus niet zoveel bij haar vader komt. Ze wilde graag vandaag een dagje met hem doorbrengen dus is ze meegegaan.
Krijg ik net in de gezamenlijke app een foto van ex, partner haar kinderen en dochter toegestuurd. Ex heeft de foto gestuurd.
Ik heb hem voor mezelf verwijderd.

Ja ik weet dat hij een partner heeft, ze komt ook op verjaardagen van mijn kinderen. Ze is aardig. Ze zijn blij samen. Maar ik vind dit confronterend. En niet tactvol. Ik hoef geen foto te zien van de ‘happy’ familie.
Een foto van dochter met vader prima maar haar kant volledig erbij vind ik nog steeds lastig. Ik zit emotioneel al in zwaar weer.
Ik ga er verder niks van zeggen. Slik het in maar wil wel even peilen of op dit moment gewoon weer mijn hypergevoelige emoties op de loop met mezelf gaan of dat dit weer een niet zo’n tactvolle zet van ex was.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2024 15:36
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
09-05-2024 16:20
In de kern is het dit. Ik heb de zorg en ik vang alles op. Dus ook alle moeilijke dingen en die zijn er genoeg. Misschien dat als hij mij met de moeilijke momenten zou helpen dat ik dit minder moeilijk zou vinden.

Ik wil het hem gunnen geloof me. En ik wil ook echt blij en vrolijk op zo’n foto kunnen reageren. Maar het lukt nu effe niet
Ik snap het volledig.
Hou maar gewoon vast aan de dagen dat het weer makkelijker wordt voor je, je weer een beetje bent gegroeid tot het moment dat ook jij zo lekker in je vel zit dat je ook oprecht blij voor de ander kan zijn en er boven kan gaan staan.

Je doet het goed
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
09-05-2024 16:22
Juist omdat kind volwassen is vind ik het extra onnodig. Kind kan een opdat sturen. Ze hebben een eigen app, ze kan direct aan hem vragen stuur mij die foto.
Ik weet hoe het met kind gaat want ik heb continu contact
En de andere ouder ook, ondanks dat het kind volwassen is. Ik vind het lief/aardig.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-05-2024 16:23
Ik krijg van ex ook wel eens een foto, ondanks dat kind volwassen is. Leuk voor kind.

Wat betreft steun aan jou: je kind is volwassen. Zij zou zijn steun moeten krijgen, niet jij.
Het kind heeft psychische problematiek. Best wel zware zelfs. Haar helpen gaat niet altijd vanzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
09-05-2024 16:22
Juist omdat kind volwassen is vind ik het extra onnodig. Kind kan een opdat sturen. Ze hebben een eigen app, ze kan direct aan hem vragen stuur mij die foto.
Ik weet hoe het met kind gaat want ik heb continu contact
Jouw ex is vermoedelijk oprecht trots dat hij dochter een leuke dag heeft bezorgd en alles goed liep. Zoekt wellicht zelfs bevestiging bij je met het sturen van die foto.

Laat de verwachting los dat hij jouw pijn en lijden gaat zien:
dat zit vermoedelijk niet in zijn vermogen.

Gewoon trots zijn op jezelf en alles wat jij draagt en aankan!
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
09-05-2024 16:27
Het kind heeft psychische problematiek. Best wel zware zelfs. Haar helpen gaat niet altijd vanzelf
Dat begrijp ik, alleen is ze wel volwassen.
Heb je hem concreet om hulp gevraagd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-05-2024 16:29
Dat begrijp ik, alleen is ze wel volwassen.
Heb je hem concreet om hulp gevraagd?
Ja een week of drie geleden. Of hij kon helpen met de mail van school jongste in de gaten te houden. Ik kreeg dingen niet meer rond. Maar daar was hij niet toe in staat
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-05-2024 16:29
Dat begrijp ik, alleen is ze wel volwassen.
Heb je hem concreet om hulp gevraagd?
Denk dat hier ook wel een kleine oplossing in zit.
Want in hoeverre begeleid je hem in wat je nodig hebt aan zorg voor haar en de kinderen?
Denk je te snel: ik doe het zelf wel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-05-2024 16:08
Hopen dan dat je dochter dat niet via jouw ziet. Ga met dat gevoel aan de slag. Jullie zijn al even uit elkaar en je kinderen zijn volwassen.
Zou fijn zijn voor kind als je kon zeggen dat je zo’n leuke foto gezien hebt.
Dan zou die dochter op haar telefoon moeten
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
09-05-2024 16:30
Ja een week of drie geleden. Of hij kon helpen met de mail van school jongste in de gaten te houden. Ik kreeg dingen niet meer rond. Maar daar was hij niet toe in staat
Helaas. Ik denk dat je niet anders kan dan je er bij neerleggen. Misschien kan maatschappelijk werk of een ambulant begeleider dit soort zaken voor dochter doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-05-2024 16:33
Helaas. Ik denk dat je niet anders kan dan je er bij neerleggen. Misschien kan maatschappelijk werk of een ambulant begeleider dit soort zaken voor dochter doen.
Ja, of meer de regie nemen en ex toch ‘opdracht’ geven tot.
Daarin ook een stukje ‘controle ‘ loslaten en vertrouwen geven dat hij het op zijn manier oppakt en daarin ook de verantwoordelijkheid KRIJGT.

Dus als die mails niet zijn opgepakt, dan ligt ook de verantwoordelijkheid bij hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
09-05-2024 16:36
Ja, of meer de regie nemen en ex toch ‘opdracht’ geven tot.
Daarin ook een stukje ‘controle ‘ loslaten en vertrouwen geven dat hij het op zijn manier oppakt en daarin ook de verantwoordelijkheid KRIJGT.

Dus als die mails niet zijn opgepakt, dan ligt ook de verantwoordelijkheid bij hem.
Lekker makkelijk als je kind daar de dupe van is.

Volgens mij is hij nooit een betrokken ouder geweest, dat gaat echt niet veranderen.
Dus voor haarzelf en dochter hulp zoeken lijkt me het meest haalbare en wenselijke. Contact zoeken met het wijkteam dus TO.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of met TO zelf, misschien via de wmo een persoonlijk begeleider vragen die helpt met dagschema's maken en je helpt 1x de week met alles plannen en uitvoeren.

Ergotherapie vragen via de huisarts kan ook echt goed helpen op dat vlak, energie bewaken en helpen met plannen en hoofdzaken scheiden, meer zorg voor jezelf ect. Naast misschien gesprekken met prof/poh ggz-er ect.

Maar je ex is met deze foto echt niet tactloos bezig, dat betekend ook niet dat hij expres een foto stuurt om jou te sarren ofzo. Hij wilde een mooi moment met kind erbij delen.

Dus je kan nog 200x keer reageren met info over wat je dwars zit, het blijft dat jij er meer last van hebt dan nodig is. En je daar wat mee zou kunnen doen? Als je dat echt zou willen?
Of denk je erover om later nog eens te melden dat je niet meer op zulke kiekjes zit te wachten? Want dat is ook een optie.
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 09-05-2024 18:59
14.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het jaren prima gered. Ik doe al jaren alles alleen. Alleen nu met mijn burn-out is mijn hoofd een zeef. Ik ben vaak doodop. Ik mis deadlines van afspraken of vergeet dingen te mailen of te plannen.
Dus drie weken geleden toen een aantal dingen fout liepen mbt school jongste ex gevraagd of hij de mail van school mee in de gaten kon houden. Dat kon hij niet aan.

Het was ook niet bedoelt voor altijd. Maar voor de komende maanden zodat ik wat meer aan mijn herstel kon werken.

Maar nu wijken we erg van de foto af. Ik ga straks dochter vragen hoe het is geweest, naar haar verhalen luisteren en dit deel vergeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-05-2024 16:37
Lekker makkelijk als je kind daar de dupe van is.

Volgens mij is hij nooit een betrokken ouder geweest, dat gaat echt niet veranderen.
Dus voor haarzelf en dochter hulp zoeken lijkt me het meest haalbare en wenselijke. Contact zoeken met het wijkteam dus TO.
Daar kan ik niet over oordelen.
Ik ga uit van de beste intenties van deze man en wellicht onvermogen.
Het is aan to om te beoordelen of en wat ze kan bijdragen om hem te betrekken als vader in plaats van alleen het lijden te voelen in hoe alleen ze is en alles zelf moet dragen.

Als het haar niet meer lukt moet ze idd hulp inschakelen.

Ik heb zelf een autistische ex met kinderen. En als ik zelf geen regie neem dan zou hij volledig uit beeld verdwijnen.
Nu zie ik hem juist groeien en dingen doen met de kinderen die ik nooit voor mogelijk had gehouden.
Maar desondanks blijft hij me appen bij moeilijkheden en gedoe.

Ik doe het met liefde. Maar voel mij net als to.
Vanuit deze rol praat ik nu en het is aan to te beoordelen wat in haar vermogen ligt
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
09-05-2024 16:38
Of met TO zelf, misschien via de wmo een persoonlijk begeleider vragen die helpt met dagschema's maken en je helpt 1x de week met alles plannen en uitvoeren.

Ergotherapie vragen via de huisarts kan ook echt goed helpen op dat vlak, energie bewaken en helpen met plannen en hoofdzaken scheiden, meer zorg voor jezelf ect. Naast misschien gesprekken met prof/poh ggz-er ect.
Precies, dat bedoelde ik met wijkteam. Ergo is ook een goede tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
09-05-2024 16:43

Maar nu wijken we erg van de foto af. Ik ga straks dochter vragen hoe het is geweest, naar haar verhalen luisteren en dit deel vergeten.

Ik vrees dat je die dingen niet los van elkaar kunt zien. Zolang je hem nog niets concreets had gevraagd kon je nog denken dat hij "wanneer het er ècht op aan zou komen wel zou zijn voor jou en jullie kinderen". Die illusie is nu van tafel. Dat is een pittige binnenkomer als het goed met je gaat, maar midden in een burn out is dat helemaal alle zeilen bij.

Sterkte, ik hoop dat je er nog even flink over kan mopperen en misschien wel huilen voordat je het van jezelf weer moet vergeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
sprankelend schreef:
09-05-2024 16:54
Ik vrees dat je die dingen niet los van elkaar kunt zien. Zolang je hem nog niets concreets had gevraagd kon je nog denken dat hij "wanneer het er ècht op aan zou komen wel zou zijn voor jou en jullie kinderen". Die illusie is nu van tafel. Dat is een pittige binnenkomer als het goed met je gaat, maar midden in een burn out is dat helemaal alle zeilen bij.

Sterkte, ik hoop dat je er nog even flink over kan mopperen en misschien wel huilen voordat je het van jezelf weer moet vergeten.
Huilen zit er even niet in. Heb nog een kind thuis. Ik ga vanavond wel een rondje rennen
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
09-05-2024 16:43
Ik heb het jaren prima gered. Ik doe al jaren alles alleen. Alleen nu met mijn burn-out is mijn hoofd een zeef. Ik ben vaak doodop. Ik mis deadlines van afspraken of vergeet dingen te mailen of te plannen.
Dus drie weken geleden toen een aantal dingen fout liepen mbt school jongste ex gevraagd of hij de mail van school mee in de gaten kon houden. Dat kon hij niet aan.

Het was ook niet bedoelt voor altijd. Maar voor de komende maanden zodat ik wat meer aan mijn herstel kon werken.

Maar nu wijken we erg van de foto af. Ik ga straks dochter vragen hoe het is geweest, naar haar verhalen luisteren en dit deel vergeten.
Maar het gaat eigenlijk toch ook niet om de foto, maar om wat erachter zit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
09-05-2024 16:15
Volgens mij maakt het niet uit hoe lang het geleden is. Het gaat er om dat ze een gedeelde verantwoordelijkheid zou moeten hebben en het momenteel erg zwaar heeft. Ze zich daarin niet gesteund voelt door degene die er wel zou moeten zijn en die dan ook vanuit onwetendheid doodleuk een foto stuurt met hoeveel plezier hij en kind hebben.

Volgens mij staat het volledig los van de relatie en/of liefdesverdriet.

Maar de foto met ex en kind alleen was het probleem niet hé.

Jij vult ook maar wat in. Dat blijkt.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
09-05-2024 17:03
Maar de foto met ex en kind alleen was het probleem niet hé.

Jij vult ook maar wat in. Dat blijkt.
Doe je heksenjacht verder op napraat svp
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
09-05-2024 16:20

Ik wil het hem gunnen geloof me. En ik wil ook echt blij en vrolijk op zo’n foto kunnen reageren. Maar het lukt nu effe niet

En dat hoeft ook niet.

Maar als je vraagt of je ex tactloos is geweest om die foto te sturen, neu.
En of jij overgevoelig reageert, ja dat lijkt wel zo.

En ja dat mag je voelen, maar probeer te beseffen dat je ex het niet doet om jou te sarren.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
09-05-2024 17:04
Doe je heksenjacht verder op napraat svp

Ik spreek jou hier gewoon rechtstreeks ontopic aan op rare niet kloppende zelf ingevulde reacties. Stop met janken over napraat. Daar mgen we offtopic. Hier niet.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook wel wat wantrouwend tegenover hem omdat hij bot en tactloos kon zijn. Tijdens ons huwelijk al. Dat maakt dat ik bij acties van hem al wat wantrouwend ben. En niet meteen het positieve ervan kan zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
09-05-2024 17:04
Doe je heksenjacht verder op napraat svp
Aha, dus was op zeker op de man die opmerking richting Selene. Deze beschuldiging naar Poes net zo.
eurus wijzigde dit bericht op 09-05-2024 17:19
9.32% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar zelfs als hij het zou hebben gedaan om jou te sarren verandert er niks. Wellicht heb je dan een legitieme(re) reden om boos op hem te zijn maar uiteindelijk wordt jouw situatie daar ook niet beter van. Het is denk ik productiever om jouw leven met hulp van anderen wat beter op de rit te krijgen, zodat jij op een plek kan komen waarin je niet meer zo veel geeft om het waarom en hoe van de acties van je ex.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven