Tinder date heeft mij keihard laten vallen na seks

05-05-2024 11:48 150 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn verhaal kwijt, en advies inwinnen want mentaal gaat het niet zo goed door mijn onderstaande verhaal.

3 weken geleden heb ik met een man gematched op tinder. We wisselde al snel nummers uit, en we waren letterlijk dag en nacht aan het appen…het klikte enorm. Ik kreeg goedemorgen appjes, overdag, in de avond uren achter elkaar appen en daarna ging het over naar bellen en belde we vanaf een uurtje of 8 tot 2/3 of soms wel 4 uur in de nacht met elkaar. Dit ging dus 3 weken zo. Mentaal gaat het allemaal niet zo lekker met mij ( door omstandigheden ) ik heb hem dat eigenlijk verteld en hij reageerde met zoveel begrip, empathie en dat hij er altijd voor mij zou/ zal zijn. Dat uiterlijk helemaal niet belangrijk is, dat wij zo een ontzettende klik hebben en dat ik een speld in een hooiberg ben voor hem en we al zo een sterke emotionele connectie hebben opgebouwd ( 15/20 uur gebeld ) dat echt alles goed zou komen.

Ik was onzeker over afspreken ( omdat ik niet lekker in mijn vel zit ) ik vertelde hem dat ik momenteel kwetsbaar ben, en niet gekwetst of afgewezen wil worden, en daarom eigenlijk nog niet wil daten. Hij vertelde mij uren aan de telefoon dat het allemaal niks uitmaakt, dat hij mij wil helpen, dat de connectie zo sterk is dat hij 100% zeker zou weten dat dit het voor hem is. Hij wilde zelfs een ticket boeken om met mij op vakantie te gaan…ondanks dat hij mij nog nooit gezien had, hij had het over samenwonen, samen een huis kopen in de toekomst. Ik gaf al aan dat hij niks 100% zeker kon weten want hij had mij nog niet eens ontmoet. Hij was erg overtuigend met zijn woorden.

Na een overlading van constante ( hele dag) positieve aandacht en rustgevende woorden 3 weken lang hebben we vrijdag dus voor het eerst afgesproken. Hij is naar mijn huis gekomen en we hebben een drankje gedaan..we hebben uren gepraat en hij vertelde dat hij mij een lieve, leuke mooie vrouw vond, en mij nog wel vaker zou willen zien. We hebben seks gehad ( hij stuurde daar erg op aan…bleef hele tijd naar mij kijken ( in m’n ogen) en na het zoenen vroeg hij of we niet In bed konden gaan liggen ( ik had ook al wat drankjes op, maar wist nog wel wat ik deed) en daarna is hij vertrokken. Hij keek op zijn horloge en raakte in paniek ( was 3 uur) en zei dat hij naar huis moest want zijn zoon was alleen thuis (17 jaar) terwijl hij eerder die dag vertelde dat zijn zoon het weekend naar zijn moeder zou gaan. Zo gezegd zo gedaan…ik ben gaan slapen.

Volgende ochtend zag ik een appje waarin hij mij bedankte voor de gezellige avond. Ik reageerde daarop…hij appte nog met goedemorgen en of ik lekker geslapen had en later in de middag vroeg hij wat ik aan het doen was. Hij liet weten dat hij die avond een verjaardag had om 6 uur, geen zin had maar moest gaan ( de avond op de date vertelde hij nog dat hij het hele weekend geen plannen had). Ik voelde dat hij ontzettend afstandelijk was, en het contact een beetje afhield. Normaal appt hij altijd ; goedemorgen lieverd of knapperd en nu was het gewoon goedemorgen. Ook was het een stuk minder dan normaal en oppervlakkig. Ik liet hem in een appje weten dat ik geen zin heb in kinderachtige spelletjes waarop hij heel defensief reageerde, en zei dat hij nu op een verjaardag was en er later die avond op terug zou komen. Ik heb gewacht tot half 11 en daarna aangegeven dat hij mij aan het vermijden was, en het niet meer hoefde…alle empathie, geruststelling en geduld van de afgelopen weken was opeens verdwenen. Ik was verbitterd, naar enz. We hebben nog wat woorden gehad en het was duidelijk dat hij er geen zin meer in had dus heb ik hem geblokkeerd. Hij gaf vanochtend aan dat er helemaal niks aan de hand was, en dat hij vandaag gewoon met mij had willen lunchen/ wandelen maar na mijn “ gedrag” / woorden van gisteravond die boot allang vertrokken was en hij dat niet meer wil. Ik heb het idee dat hij die verjaardag verzonnen heeft om mij te vermijden, en dat hij na gisteravond nu een mooi excuus heeft om te vertrekken want dat wilde hij toch al ( denk ik )

Nu heb ik het gevoel dat zijn intenties nooit oprecht en zuiver waren en dat zijn enige doel was om seks te hebben. Hij stuurde er ook op aan tijdens de date. Ik voel me erg naar en gebruikt. Ik heb het idee dat hij mij 3 weken lang gewoon een fantasie heeft laten geloven en mij nu keihard laat vallen. Het doet emotioneel erg pijn, ook omdat ik al super kwetsbaar was maar het boeit hem blijkbaar allemaal niet. Hij gaf 3 weken aan dat hij mij nooit zou kwetsen, en hij laat mij nu gewoon in de kou staan met mijn gevoelens- terwijl hij weet/ wist hoe kwetsbaar ik momenteel ben.

Hebben jullie advies ? Denken jullie dat dit love bombing was/ emotionele manipulatie of trek ik dingen uit verband ?
Ik wil eigenlijk nog mijn verhaal kwijt bij hem, maar weet niet of dat verstandig is. Ik voel me erg gekwetst, verdrietig en alleen. Van 3 weken dag en nacht contact naar helemaal niks, en hij doet er heel koel onder alsof het hem allemaal niet boeit. Hij heeft mij echt laten geloven dat we samen een toekomst zouden opbouwen, dat zelfs als er een geen fysieke klik zou zijn hij vrienden wilde blijven.

Hij heeft mij zijn naam en adres gegeven en daardoor vertrouwde ik hem. Of het zijn echte adres is weet ik natuurlijk niet

Alvast bedankt voor het advies en lezen.
lolalilly wijzigde dit bericht op 05-05-2024 12:08
Reden: Correctie
18.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Daten kan voor mensen die goed in hun vel zitten al (emotioneel) moeilijk zijn, laat staan voor iemand die bijzonder kwetsbaar is.

Stap uit het daten voor nu en focus je op jezelf.

En dat zegt als iemand die ook in jouw schoenen heeft gestaan. En nu zeer gelukkig is met een man met groene vlaggen ;) nadat ik eerst mijn eigen problemen had opgelost.

Sterkte, TO
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
Die man heeft zijn stinkende best gedaan om jou middels praatjes het bed in te lullen. Pure manipulatie.

Probeer er niet meer in te trappen, TO.

Wat die man allemaal zei was lariekoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Love bombing en na de seks niet meer. Welkom op de dating apps.
Blijf vooral weg bij de leuk uitziende mannen is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pioen00 schreef:
06-05-2024 16:10
Love bombing en na de seks niet meer.
Je zal de eerste en zeker niet de laatste zijn TO. En zie dit als iets waar je lering uithaalt. Überhaupt dat love bombing is vreemd niet als je iemand niet kent, maar het gaat er in als zoete koek. Hoe gaat het met je, TO?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
lolalilly schreef:
05-05-2024 21:35
bewust dronken voeren weet ik niet, maar hij had wel 2 flessen drank meegenomen en schonk bij.
je suggereert wel dingen in je vorige post hierover. pas op dat je niet teveel de slachtofferrol pakt. dit kan ook gewoon attent zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieverd als je kwetsbaar bent en absoluut geen afwijzing kan gebruiken moet je echt niet gaan daten. Iemand kan wel beloven dat ie serieus is en een toekomst willen opbouwen en kan het ook nog echt mening... maar... je weet nooit hoe het loopt, of je diegene in het echt ook aantrekkelijk vind of dat je bijvoorbeeld afknapt op zijn manier van lopen ofzo. Je kan gevoelens ontwikkelen of niet. Dat weet je allemaal pas als je aan het daten bent. De kans is echt heel groot dat het niks wordt. Ook al heb je nog de beste intenties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja.. of de seks viel tegen? Ooit gedate, super leuk en ook wel een klik. Alleen seks is ook ontdekken en dat viel zo tegen dat ik niet snel genoeg de date heb moeten afkappen... lullig? Wel nee, als het niet matched dan is dat een legitieme afwijzing.

Dat je je gebruikt voelt vind ik dan ook niet terecht. Next..
Alle reacties Link kopieren Quote
Tallgrey schreef:
06-05-2024 19:54
Tja.. of de seks viel tegen? Ooit gedate, super leuk en ook wel een klik. Alleen seks is ook ontdekken en dat viel zo tegen dat ik niet snel genoeg de date heb moeten afkappen... lullig? Wel nee, als het niet matched dan is dat een legitieme afwijzing.

Dat je je gebruikt voelt vind ik dan ook niet terecht. Next..
Misschien leren lezen. Hij is niet afgeknapt op de seks, maar op de clincy en boze appjes de dag erna.

Daarbij kan de seks de 1e keer tgv drank en zenuwen best eens niet optimaal zijn, daar is de man zelf ook bij en is nog steeds geen reden om je als een hork te gedragen.

Dus: jij bent helaas gewoon zelf niet leuk genoeg.
pekka123 wijzigde dit bericht op 06-05-2024 19:58
18.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet wel grinneken van een aantal reacties hier: mannen zijn manipulatief, lullen je het bed in...

Die zullen er vast tussen zitten, net als wij vrouwen er net zo goed in zijn..

We lezen toch allemaal het zelfde topic? Ik zie een vrouw die zelf totaaal in paniek slaat als haar date even niet reageert. En zijn reactie is toch ook netjes? Als mijn date vroeger zo had gereageerd had ik gezegd:- ben je wel goed.. met je claim gedrag. Hup weg er mee.. volgende.

En daarnaas, wat ik net al zei: seks is ook daten. Dus daar mag je gewoon op worden afgewezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
06-05-2024 19:57
Misschien leren lezen. Hij is niet afgeknapt op de seks, maar op de clincy en boze appjes de dag erna.

Totaal terechte afknapper voor mij in iedergeval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tallgrey schreef:
06-05-2024 19:58
Totaal terechte afknapper voor mij in iedergeval.
ja, deelde dit topic even met mijn vriend. die zei die kerel zit lekker even op een feestje en schrikt zich rot van de appjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Pioen00 schreef:
06-05-2024 16:10
Love bombing en na de seks niet meer. Welkom op de dating apps.
Blijf vooral weg bij de leuk uitziende mannen is mijn ervaring.
Drie weken lang vijf uur per dag bellen en nog constant appen is wel erg veel moeite om seks te krijgen. Ik geloof haast niet dat iemand bereid is zoveel moeite te doen voor seks.

Waarom niet gewoon een andere reden, zoals dat de date tegenviel, qua aantrekkingskracht of qua seks?

Misschien was hij wel net zo'n type als zij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laura1992 schreef:
06-05-2024 20:18
Drie weken lang vijf uur per dag bellen en nog constant appen is wel erg veel moeite om seks te krijgen. Ik geloof haast niet dat iemand bereid is zoveel moeite te doen voor seks.

Waarom niet gewoon een andere reden, zoals dat de date tegenviel, qua aantrekkingskracht of qua seks?

Misschien was hij wel net zo'n type als zij.
ik denk echt dat hij geschrokken is van haar reactie, maar tegenvallen kan ook. TO een intentie uitspreken is, zeker voor een eerste date. nul garantie
Alle reacties Link kopieren Quote
Tallgrey schreef:
06-05-2024 19:57
Moet wel grinneken van een aantal reacties hier: mannen zijn manipulatief, lullen je het bed in...

Die zullen er vast tussen zitten, net als wij vrouwen er net zo goed in zijn..

We lezen toch allemaal het zelfde topic? Ik zie een vrouw die zelf totaaal in paniek slaat als haar date even niet reageert. En zijn reactie is toch ook netjes? Als mijn date vroeger zo had gereageerd had ik gezegd:- ben je wel goed.. met je claim gedrag. Hup weg er mee.. volgende.

En daarnaas, wat ik net al zei: seks is ook daten. Dus daar mag je gewoon op worden afgewezen.
precies wat ik ook dacht
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar in alle gevallen zou ik To EN die man beiden geen geschikt date materiaal noemen. To niet vanwege haar clingy grenzeloze gedrag en geen afwijzing kunnen verdragen. En die man niet omdat grenzeloze love bombing niks met de realiteit, liefde, relaties of verliefdheid te maken heeft en alles met een fantasie of projectie.

Allebei geen geschikte ingredienten om iets gezonds met elkaar te starten.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
06-05-2024 20:27
Maar in alle gevallen zou ik To EN die man beiden geen geschikt date materiaal noemen. To niet vanwege haar clingy grenzeloze gedrag en geen afwijzing kunnen verdragen. En die man niet omdat grenzeloze love bombing niks met de realiteit, liefde, relaties of verliefdheid te maken heeft en alles met een fantasie of projectie.

Allebei geen geschikte ingredienten om iets gezonds met elkaar te starten.
we horen alleen wat TO heeft verstaan, niet wat hij heeft gezegd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dames, TO weet het nu wel. Mag ze teleurgesteld en gekwetst zijn? Natuurlijk zien wij de situatie objectief en dus door een heldere, niet-emotionele bril: wij zien de 'fouten' (lees: niet zo handige oordelen/beslissingen) van TO. Maar we maken allemaal fouten toch, en het is duidelijk dat ze ervan geleerd heeft en dat ze, hoe bitter het ook is, zeker niet de eerste en de enige is die dit meemaakt. De datingwereld kan keihard zijn, zeker als je kwetsbaar bent. En nee, dan is Tinderen/daten niet handig. Maar dat weer TO nu wel.

Het gevaar van daten/tinderen als je je kwetsbaar voelt is m.i. vergelijkbaar met het gevaar van alcohol, drugs en andere verslavingen: mensen zoeken afleiding en troost als ze zich, net als TO dus, niet goed in hun vel voelen.
Die man gaf TO wat ze nodig had: warmte, een goed gevoel, troost. Geen wonder dat ze zich emotioneel aan hem hechtte en gekwetst was toen ze na een intieme avond een (relatieve) cold shoulder kreeg.
Dat wij dat 'al aan zagen komen', dat TO niet had moeten drinken, seksen en de dag erna 'overreageren' etc. is haar nog eens extra rot laten voelen. Gedane zaken nemen geen keer en degene die zelf altijd verstandige beslissingen neemt én nam werpe de eerste steen.

TO gaf al aan van deze ervaring én van de onze geleerd te hebben, en dat is waar het imo om gaat: ervaringen van je af kunnen schrijven, van elkaar leren en elkaar vooral een hart onder de riem steken :)
sardegna88 wijzigde dit bericht op 06-05-2024 21:03
Reden: Taalvautje & gemiste spatie :)
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap de grootse beloftes voor een date nooit zo. Hoezo praten over een toekomst wanneer je elkaar nog nooit hebt gezien. Voor het zelfde geldt stinkt die ander naar spruitjes of laat scheetjes in bed. Er zijn 1001 dingen waar je bij een live afspraak nog op af kunt knappen ....
Alle reacties Link kopieren Quote
Sardegna88 schreef:
06-05-2024 21:01
Dames, TO weet het nu wel. Mag ze teleurgesteld en gekwetst zijn? Natuurlijk zien wij de situatie objectief en dus door een heldere, niet-emotionele bril: wij zien de 'fouten' (lees: niet zo handige oordelen/beslissingen) van TO. Maar we maken allemaal fouten toch, en het is duidelijk dat ze ervan geleerd heeft en dat ze, hoe bitter het ook is, zeker niet de eerste en de enige is die dit meemaakt. De datingwereld kan keihard zijn, zeker als je kwetsbaar bent. En nee, dan is Tinderen/daten niet handig. Maar dat weer TO nu wel.

Het gevaar van daten/tinderen als je je kwetsbaar voelt is m.i. vergelijkbaar met het gevaar van alcohol, drugs en andere verslavingen: mensen zoeken afleiding en troost als ze zich, net als TO dus, niet goed in hun vel voelen.
Die man gaf TO wat ze nodig had: warmte, een goed gevoel, troost. Geen wonder dat ze zich emotioneel aan hem hechtte en gekwetst was toen ze na een intieme avond een (relatieve) cold shoulder kreeg.
Dat wij dat 'al aan zagen komen', dat TO niet had moeten drinken, seksen en de dag erna 'overreageren' etc. is haar nog eens extra rot laten voelen. Gedane zaken nemen geen keer en degene die zelf altijd verstandige beslissingen neemt én nam werpe de eerste steen.

TO gaf al aan van deze ervaring én van de onze geleerd te hebben, en dat is waar het imo om gaat: ervaringen van je af kunnen schrijven, van elkaar leren en elkaar vooral een hart onder de riem steken :)
natuurlijk snapt iedereen dat. het irriteert alleen dat ipv haar empathie te geven er steeds naar de man gewezen wordt. dat is evenmin ok
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig schrijft hij hier niet en kunnen dus gewoon zeggen dat het een bepaald soort nootje is.

To schrijft hier wel en het is ook niet nodig om haar te betichten van allerlei zaken die alleen zijn bedoeld om haar eigen waarde naar beneden te halen.

To is niet minder waard omdat zij bezig om haar problemen aan te pakken en een keer de verkeerde man heeft gecasual date.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
06-05-2024 21:14
Gelukkig schrijft hij hier niet en kunnen dus gewoon zeggen dat het een bepaald soort nootje is.

To schrijft hier wel en het is ook niet nodig om haar te betichten van allerlei zaken die alleen zijn bedoeld om haar eigen waarde naar beneden te halen.

To is niet minder waard omdat zij bezig om haar problemen aan te pakken en een keer de verkeerde man heeft gecasual date.
ach niemand bedoelt haar te kleineren. Maar op een forum kun je empathie krijgen en soms ook een andere visie. beide zijn toegestaan, niemand is erbij gebaat als iedereen meehuilt en je er niet van leert. mss vind TO het wel een fijnere gedacht dat de man is afgeknapt op haar appje dan op de avond zelf. wat weten we ervan, juist met dit soort beschermende reacties maak je de ander klein
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iemand schrijft dat hij niet verder date vanwege de slechte seks, dan is dat wel degelijk het naar beneden halen van TO. De reacties worden steeds raarder wat dat betreft en zijn echt niet helpend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eve schreef:
06-05-2024 11:45
Hij heeft jou toch niet laten vallen? Hij reageerde even niet zoals jij wilde. Vervolgens haal jij je alles in je hoofd en ga je hem blokkeren.

Ik zie nog wel meer dingen die ik raar vind. Ook van hem. En veel mannen zijn ook niet te vertrouwen. Al helemaal niet met mooie woorden. Maar op basis van wat je schrijft moet je ook echt kijken naar jouw eigen gedrag. Op deze manier ga je echt geen leuke man leren kennen en trek je vooral mannen aan waar ik ver van zou blijven.

En als je niet afgewezen wil worden moet je niet gaan daten. Dat lijkt mij echt een risico van het vak.
Als iemand weken lang voortdurend met je communiceert, waaronder bellen, merk je echt wel verschil op.

Daarnaast is het geen risico van het 'vak', in die zin dat het ontmoeten van idioten bij daten hoort. Dat zou in ieder geval niet zo moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
noorderlicht76 schreef:
06-05-2024 20:10
ja, deelde dit topic even met mijn vriend. die zei die kerel zit lekker even op een feestje en schrikt zich rot van de appjes
Het lijkt me echt geen normale man, die zijn telefoon even weggelegd omdat hij op een feestje is. Die man zit helemaal niet op een feestje.

Die man heeft gekregen waar hij voor kwam en is afgetaaid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
06-05-2024 23:39
Als iemand weken lang voortdurend met je communiceert, waaronder bellen, merk je echt wel verschil op.

Daarnaast is het geen risico van het 'vak', in die zin dat het ontmoeten van idioten bij daten hoort. Dat zou in ieder geval niet zo moeten zijn.
Iemand die alleen een keer seks wilde, die blijft eerder stil.

Ik snap echt niet dat je dit verhaal leest en dan alles alleen op die man wil gooien. Ik zie echt bijzondere dingen aan beide kanten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven