Tinder date heeft mij keihard laten vallen na seks

05-05-2024 11:48 150 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn verhaal kwijt, en advies inwinnen want mentaal gaat het niet zo goed door mijn onderstaande verhaal.

3 weken geleden heb ik met een man gematched op tinder. We wisselde al snel nummers uit, en we waren letterlijk dag en nacht aan het appen…het klikte enorm. Ik kreeg goedemorgen appjes, overdag, in de avond uren achter elkaar appen en daarna ging het over naar bellen en belde we vanaf een uurtje of 8 tot 2/3 of soms wel 4 uur in de nacht met elkaar. Dit ging dus 3 weken zo. Mentaal gaat het allemaal niet zo lekker met mij ( door omstandigheden ) ik heb hem dat eigenlijk verteld en hij reageerde met zoveel begrip, empathie en dat hij er altijd voor mij zou/ zal zijn. Dat uiterlijk helemaal niet belangrijk is, dat wij zo een ontzettende klik hebben en dat ik een speld in een hooiberg ben voor hem en we al zo een sterke emotionele connectie hebben opgebouwd ( 15/20 uur gebeld ) dat echt alles goed zou komen.

Ik was onzeker over afspreken ( omdat ik niet lekker in mijn vel zit ) ik vertelde hem dat ik momenteel kwetsbaar ben, en niet gekwetst of afgewezen wil worden, en daarom eigenlijk nog niet wil daten. Hij vertelde mij uren aan de telefoon dat het allemaal niks uitmaakt, dat hij mij wil helpen, dat de connectie zo sterk is dat hij 100% zeker zou weten dat dit het voor hem is. Hij wilde zelfs een ticket boeken om met mij op vakantie te gaan…ondanks dat hij mij nog nooit gezien had, hij had het over samenwonen, samen een huis kopen in de toekomst. Ik gaf al aan dat hij niks 100% zeker kon weten want hij had mij nog niet eens ontmoet. Hij was erg overtuigend met zijn woorden.

Na een overlading van constante ( hele dag) positieve aandacht en rustgevende woorden 3 weken lang hebben we vrijdag dus voor het eerst afgesproken. Hij is naar mijn huis gekomen en we hebben een drankje gedaan..we hebben uren gepraat en hij vertelde dat hij mij een lieve, leuke mooie vrouw vond, en mij nog wel vaker zou willen zien. We hebben seks gehad ( hij stuurde daar erg op aan…bleef hele tijd naar mij kijken ( in m’n ogen) en na het zoenen vroeg hij of we niet In bed konden gaan liggen ( ik had ook al wat drankjes op, maar wist nog wel wat ik deed) en daarna is hij vertrokken. Hij keek op zijn horloge en raakte in paniek ( was 3 uur) en zei dat hij naar huis moest want zijn zoon was alleen thuis (17 jaar) terwijl hij eerder die dag vertelde dat zijn zoon het weekend naar zijn moeder zou gaan. Zo gezegd zo gedaan…ik ben gaan slapen.

Volgende ochtend zag ik een appje waarin hij mij bedankte voor de gezellige avond. Ik reageerde daarop…hij appte nog met goedemorgen en of ik lekker geslapen had en later in de middag vroeg hij wat ik aan het doen was. Hij liet weten dat hij die avond een verjaardag had om 6 uur, geen zin had maar moest gaan ( de avond op de date vertelde hij nog dat hij het hele weekend geen plannen had). Ik voelde dat hij ontzettend afstandelijk was, en het contact een beetje afhield. Normaal appt hij altijd ; goedemorgen lieverd of knapperd en nu was het gewoon goedemorgen. Ook was het een stuk minder dan normaal en oppervlakkig. Ik liet hem in een appje weten dat ik geen zin heb in kinderachtige spelletjes waarop hij heel defensief reageerde, en zei dat hij nu op een verjaardag was en er later die avond op terug zou komen. Ik heb gewacht tot half 11 en daarna aangegeven dat hij mij aan het vermijden was, en het niet meer hoefde…alle empathie, geruststelling en geduld van de afgelopen weken was opeens verdwenen. Ik was verbitterd, naar enz. We hebben nog wat woorden gehad en het was duidelijk dat hij er geen zin meer in had dus heb ik hem geblokkeerd. Hij gaf vanochtend aan dat er helemaal niks aan de hand was, en dat hij vandaag gewoon met mij had willen lunchen/ wandelen maar na mijn “ gedrag” / woorden van gisteravond die boot allang vertrokken was en hij dat niet meer wil. Ik heb het idee dat hij die verjaardag verzonnen heeft om mij te vermijden, en dat hij na gisteravond nu een mooi excuus heeft om te vertrekken want dat wilde hij toch al ( denk ik )

Nu heb ik het gevoel dat zijn intenties nooit oprecht en zuiver waren en dat zijn enige doel was om seks te hebben. Hij stuurde er ook op aan tijdens de date. Ik voel me erg naar en gebruikt. Ik heb het idee dat hij mij 3 weken lang gewoon een fantasie heeft laten geloven en mij nu keihard laat vallen. Het doet emotioneel erg pijn, ook omdat ik al super kwetsbaar was maar het boeit hem blijkbaar allemaal niet. Hij gaf 3 weken aan dat hij mij nooit zou kwetsen, en hij laat mij nu gewoon in de kou staan met mijn gevoelens- terwijl hij weet/ wist hoe kwetsbaar ik momenteel ben.

Hebben jullie advies ? Denken jullie dat dit love bombing was/ emotionele manipulatie of trek ik dingen uit verband ?
Ik wil eigenlijk nog mijn verhaal kwijt bij hem, maar weet niet of dat verstandig is. Ik voel me erg gekwetst, verdrietig en alleen. Van 3 weken dag en nacht contact naar helemaal niks, en hij doet er heel koel onder alsof het hem allemaal niet boeit. Hij heeft mij echt laten geloven dat we samen een toekomst zouden opbouwen, dat zelfs als er een geen fysieke klik zou zijn hij vrienden wilde blijven.

Hij heeft mij zijn naam en adres gegeven en daardoor vertrouwde ik hem. Of het zijn echte adres is weet ik natuurlijk niet

Alvast bedankt voor het advies en lezen.
lolalilly wijzigde dit bericht op 05-05-2024 12:08
Reden: Correctie
18.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
En je eigen rol in dit dating avontuur: hoe zou je die typeren?

Dat je na de eerste date niet meteen een vaste relatie hebt, betekent niet dat je bent gebruikt. Je bent een volwassen vrouw en de regisseur van je eigen grenzen.

Met name in de eerste maanden kun je er altijd achterkomen dat je niet bij elkaar past, van hem uit maar ook van jou uit. Wanneer je daar niet tegen kunt dan zou ik niet daten.

Je hebt alleen invloed op je eigen gedrag.
pekka123 wijzigde dit bericht op 05-05-2024 18:51
75.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Speltip 9: Niet gaan daten als je niet goed in je vel zit. Er zijn mannen die erop kicken, me dit als resultaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
P80 schreef:
05-05-2024 18:48
Speltip 9: Niet gaan daten als je niet goed in je vel zit. Er zijn mannen die erop kicken, me dit als resultaat.
Het is wel erg makkelijk om die man weg te zetten als fout, wanneer je zelf ook geen relatiemateriaal bent.

Ga dan niet daten of alleen casual voor de lol: maak alles niet zo groot. Heb eens een avond lol zonder torenhoge verwachtingen.
pekka123 wijzigde dit bericht op 05-05-2024 18:55
18.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iemand zo snel al zo over the top doet dan zou ik dat niet vertrouwen. Speld in een hooiberg, praten over samen een huis kopen nog voor je eerste date? Doe normaal. Die heeft een verborgen agenda.
Alle reacties Link kopieren Quote
1. Het is Tinder.
2. Jij bent (momenteel) niet geschikt voor Tinder.
3. Wellicht was hij niet oprecht, wellicht overdreef jij. Ik vind de beloftes van hem wel erg ver gaan voor iemand die je net en alleen nog online hebt ontmoet, ik vind jou erg naïef dat je dat slikte voor zoete koek. Maar: 1 en 2.

Ga eerst aan jezelf werken voor je gaat daten. Als je zo onzeker bent: heb geen seks op je eerste date. Laat het nu gaan, geen uitleg, geen contact meer, streep eronder.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom ga je daten als het mentaal niet goed met je gaat?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach, dit komt zo vaak voor via Tinder. Is eerder regel dan uitzondering.

Het is erg jammer voor je, maar neem je verlies en ga niet meer daten via zo’n site als je niet goed in je vel zit.

En doorrrrr…
Alle reacties Link kopieren Quote
Huh, hij appte toch gewoon, zei wat hij deed en wil weer afspreken? Volgens mij ben je zelf een beetje raar en claimerig gaan doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar wat vond jij van deze date?
Je hebt alleen maar bezig met wat hij van jou zou vinden.
Maar was de sex goed, hoe zag hij eruit, was het wel gezellig? Hoe vond jij hem?
En als grote hamvraag: deze man kreeg een nogal grote opdracht van jou, schat je in dat deze man dat echt aankan?
Jij hebt een stevig persoon naast je nodig nu, en dat is deze man niet. Beter blijft je dus alleen want je kunt er geen hoofdpijn van zijn wisselende boodschappen bij hebben nu.
En nee hij heeft jou niet gebruikt.
Jullie hebben elkaar gebruikt. Want jij weet ook heus wel dat een relatie na 3 weken jouw issues niet gaat oplossen.
Je hebt een mooie 3 weken gehad waarin iemand heel veel energie heeft gestoken, ik denk een leuke avond. Meer dan de gemiddelde persoon doet.
Ik vind het niet gebruiken en je maakt jezelf een slachtoffer maar dat ben je niet.
Want ook jij had dit kunnen en mogen doen na deze afspraak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pauwenveer schreef:
05-05-2024 18:54
1. Het is Tinder.
2. Jij bent (momenteel) niet geschikt voor Tinder.
3. Wellicht was hij niet oprecht, wellicht overdreef jij. Ik vind de beloftes van hem wel erg ver gaan voor iemand die je net en alleen nog online hebt ontmoet, ik vind jou erg naïef dat je dat slikte voor zoete koek. Maar: 1 en 2.

Ga eerst aan jezelf werken voor je gaat daten. Als je zo onzeker bent: heb geen seks op je eerste date. Laat het nu gaan, geen uitleg, geen contact meer, streep eronder.
Eens. Een pijnlijke, maar leerzame les voor jou, TO. Sterkte!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
RonJja schreef:
05-05-2024 19:07
Huh, hij appte toch gewoon, zei wat hij deed en wil weer afspreken? Volgens mij ben je zelf een beetje raar en claimerig gaan doen?
Ook dit. Ik lees iemand die gewoon nog appt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
05-05-2024 19:09
Ook dit. Ik lees iemand die gewoon nog appt.
Ik ook. Ik heb het idee dat je nogal snel van je afbeet door te zeggen dat je geen zin hebt in kinderachtige spelletjes terwijl hij op een verjaardag was. Vervolgens beschuldig je hem ook dat hij je aan het vermijden is, terwijl hij wel contact met je zocht de volgende dag, dus ik heb hier zelf geen 'keihard laten vallen-associatie' bij.

Eens met de anderen dat je als je kwetsbaar bent, je ver van Tinder vandaan zou moeten blijven.
maree wijzigde dit bericht op 05-05-2024 19:17
Reden: Aanvulling
19.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik liet hem in een appje weten dat ik geen zin heb in kinderachtige spelletjes waarop hij heel defensief reageerde, en zei dat hij nu op een verjaardag was en er later die avond op terug zou komen. Ik heb gewacht tot half 11 en daarna aangegeven dat hij mij aan het vermijden was, en het niet meer hoefde…alle empathie, geruststelling en geduld van de afgelopen weken was opeens verdwenen. Ik was verbitterd, naar enz. We hebben nog wat woorden gehad en het was duidelijk dat hij er geen zin meer in had dus heb ik hem geblokkeerd. Hij gaf vanochtend aan dat er helemaal niks aan de hand was, en dat hij vandaag gewoon met mij had willen lunchen/ wandelen maar na mijn “ gedrag” / woorden van gisteravond die boot allang vertrokken was en hij dat niet meer wil. Ik heb het idee dat hij die verjaardag verzonnen heeft om mij te vermijden, en dat hij na gisteravond nu een mooi excuus heeft om te vertrekken want dat wilde hij toch al ( denk ik )


Uhm, hij appte toch? Had een verjaardag. Geen zin in, maar toch...dan is het toch logisch dat hij niet meteen weer appt? Om half 11 al appen dat hij aan het vermijden is?

Zeg niet dat zijn intenties perse zuiver waren, want lees het verhaal van één kant. Al vind ik praten over mee op vakantie gaan en samenwonen vrij bijzonder als je elkaar nog nooit ontmoet hebt.
Denk wel dat je ook naar je eigen rol moet kijken. Je reageert zelf ook best heftig en claimerig.

Wijze, harde les. Nu eerst jezelf op de rit krijgen en dan pas weer gaan daten. Niet meteen vol er in, stapje voor stapje opbouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend rot voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
05-05-2024 18:52
Het is wel erg makkelijk om die man weg te zetten als fout, wanneer je zelf ook geen relatiemateriaal bent.

Ga dan niet daten of alleen casual voor de lol: maak alles niet zo groot. Heb eens een avond lol zonder torenhoge verwachtingen.
En als je niet.lekker in je vel zit, maak je wel eens een verkeerde inschatting
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
05-05-2024 19:24
Wat ontzettend rot voor je!
Dat zeker. Je zo rot voelen is nooit fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Om je eerlijk de waarheid te zeggen lees ik niet iets heel raars vanuit deze man.
En voor een rondje seks drie weken appen en bellen dag en nacht? Zoveel energie steekt iemand normaal niet in een simpele wip hoor.

Denk dat jij wat claimerig overkwam en zoals je het beschreef, vind ik je ook een claimer.

Vind ook dat hij hard van stapel liep met die speld in de hooiberg en een huis kopen.
Misschien viel je hem ook wel tegen, kan he, dat mag, je bent in de datefase.

Je bent in een sprookje gaan geloven, zoveel en zo lang online contact schept wellicht een verwachting, en die is misschien niet geheel uitgekomen voor hem?

Had vanuit jou ook zo kunnen zijn.

Je bent geen slachtoffer gedraag je dus ook niet zo.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
05-05-2024 19:25
En als je niet.lekker in je vel zit, maak je wel eens een verkeerde inschatting
Daar is niets mis mee, maar wel met mensen die dan gaan schrijven dat mannen nu eenmaal zo zijn.
Daarnaast vraag ik mij af wie hier een foute inschatting heeft gemaakt.

Hij heeft geen schatje geappt bij zijn goede-morgen en moest naar een verjaardag en krijgt dan een bak ruzie via de app over zich heen.
To is zelf degene die aandacht/bevestiging zoekt en die daarvoor negativiteit gebruikt: al voordat zij elkaar ontmoet hadden leidt zij met problemen.

Op die manier kun je niet gezond daten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je je eigen rol onderschat en zijn rol te groot maakt. Jullie hebben beide in mijn ogen raar gedaan. Ik was voor jullie beide afgehaakt nog voor er uberhaupt een omtmoeting had plaatsgevonden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
05-05-2024 19:30
Daar is niets mis mee, maar wel met mensen die dan gaan schrijven dat mannen nu eenmaal zo zijn.
Daarnaast vraag ik mij af wie hier een foute inschatting heeft gemaakt.

Hij heeft geen schatje geappt bij zijn goede-morgen en moest naar een verjaardag en krijgt dan een bak ruzie via de app over zich heen.
To is zelf degene die aandacht/bevestiging zoekt en die daarvoor negativiteit gebruikt: al voordat zij elkaar ontmoet hadden leidt zij met problemen.

Op die manier kun je niet gezond daten.
Als een vriendin met dit verhaal bij je komt, trek je dan ook stevig van leer?
Of krijgt ze eerst even een arm om haar schouders?
Alle reacties Link kopieren Quote
RonJja schreef:
05-05-2024 19:07
Huh, hij appte toch gewoon, zei wat hij deed en wil weer afspreken? Volgens mij ben je zelf een beetje raar en claimerig gaan doen?
Daar verbaasde ik mij ook over :wtf: ik dacht die man laat helemaal niks meer horen ( been there, done that)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
En nooit te lang appen voordat je iemand ontmoet. Dat schept ook verwachtingen. Zo snel mogelijk afspreken. Ergens op een neutrale plek. En niet te veel verwachtingen hebben.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
05-05-2024 19:33
Als een vriendin met dit verhaal bij je komt, trek je dan ook stevig van leer?
Of krijgt ze eerst even een arm om haar schouders?
Hangt er vanaf hoe vaak we dit aan het doen zijn.

Iedereen maakt weleens een vergissing, een arm om de schouder een glaasje wijn en paar van mijn eigen rare date verhalen, maar niet perse de bevestiging dat het allemaal aan hem ligt en dat je gewoon door moet gaan om de juiste tegen te komen.

Ik zou hier niet mee door gaan en ik zou het ook in therapie bespreken.

To opens hiermee. Tot op heden heeft zij haar andere echte problemen niet besproken.

Geen eerste topic over: ik zit er mentaal door heen en wat nu.

Nee die man wordt heel belangrijk gemaakt en die man is niet belangrijk: het is alleen maar afleiding. Ik zou dat tegen mijn vriendin ook zeggen: heb het over wat er echt aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren Quote
zoveel begrip, empathie en dat hij er altijd voor mij zou/ zal zijn. Dat uiterlijk helemaal niet belangrijk is, dat wij zo een ontzettende klik hebben en dat ik een speld in een hooiberg ben voor hem en we al zo een sterke emotionele connectie hebben opgebouwd ( 15/20 uur gebeld ) dat echt alles goed zou komen.

Je snapt zelf toch wel als je echt eerlijk bent dat dit geheid dikke bullshit is?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven