Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
De hoepelrok leen ik van iemand, dus dat komt mooi uit. Stom eigenlijk dat dat er nog niet bij zit als je zo'n loeidure jurk koopt.

Idem Mevrouwdekees. Met cup D wil ik zeker goede lingerie.
Hmm ook nog lingerie. Misschien moet ik maar een bank gaan beroven. Zou natuurlijk wel leuk zijn om mijn aanstaande met iets moois te verrassen.

Steretjee, Ga je normaal ook naar de kerk? Misschien is het goed om na te denken hoe belangrijk het voor je/jullie is. Misschien kan je je alsnog ergens aansluiten? Ik weet niet over hoe lang je gaat trouwen...
Ha, leuk dat iedereen zo enthousiast is over een winterbruiloft! Ik vind het zelf ook wel erg sfeervol, maar aan de andere kant lijkt het me zo heerlijk als je gewoon buiten in het zonnetje aan de champagne kan, dat ik denk dat ik toch maar voor de zomer ga. Moet de zon wel schijnen natuurlijk.. Nou ja, eerst maar afwachten of er überhaupt iets gaat gebeuren...

@ Ster: in sommigen gemeenten heb je ook (oude) kerkjes als gemeentelijke huwelijkslocatie. Aangezien je vertelde dat je zelf niet naar de kerk gaat, neem ik aan dat het je niet om de religieuze invulling gaat, maar met name om de mooie locatie? Misschien kun je in jouw regio eens kijken of er zulke kerkjes zijn, waar je dan dus een burgerlijk huwelijk in de kerk sluit.
@Boom, ja het is duur. ik heb nieuwe namen bedacht voor alles. trouwjurk=duurjurk, trouwlocatie=duurlocatie, trouwtaart=duurtaart etc.

ik ga denk ik wel besparen op lingerie. ligt er natuurlijk ook aan wat voor figuur je hebt. ik met mijn maat 38(moet ik wel oppassen met mn liefde voor eten dat het ook echt 38 blijft hehe) kleine cup C en geen strapless jurk...heb t eigenlijk dus niet echt nodig. maar zoek gewoon goed, misschien als je je jurk en lingerie in aparte zaken koopt dat je goedkoper uit bent. boom had je al ideeen hoe je het gaat doen met beperkt budget?

ik zit me dik zorgen te maken over goed plannen van bruiloft icm. onzekerheid over woonruimte.
Kijk als overal op bezuinigd moet worden dan ook op lingerie. Maar inclusief lingerie, sluier, jurk, hoepel en kleding van de Gom komt dat bij ons op zo'n 500 euro uit. Niet bepaald iets om nog verder op te bezuinigen.

Qua taart; is een berg mooi opgemaakte cupcakes iets? Met botercreme en glinsterpoeder moet je toch iets heel leuks voor +/- 50 cent pp. kunnen maken.
500?????? hoe heb je dat gedaan??

nee ik wil snijden in die taart :p (met de taartensnij set ingelegd met (fake, dah) diamantjes die tante (waar het feest is haha) van ons heeft gekregen hoe bedoel je gebruik maken van een gegeven cadeautje??
Jurk: 200 euro

bijbehorende stola: 30 euro

Hoepelrok: 13 euro

birdcage sluiertje: +/- 15 euro

vermaakkosten jurk: +/- 50 euro (schatting)

ondergoed: nog onbekend, schatting 150 euro.

schoenen: nog onbekend, denk zo 70 euro

Man

Pak al in bezit

schoenen dito

blouse exact de kleur van mijn jurk: 50 euro

eventueel nog een strop: 15 euro

Ok, zit ik er 100 euro naast, maar schoenen had ik even niet mee gerekend. Overigens worden het zwarte pumps, dus die kan ik na afloop ook nog gewoon aan.
Overigens heeft mijn moeder de jurk en stola betaald, de rest doen we zelf.
nice. maar had jij niet een ehm(dit klinkt negatief maar niet zo bedoeld) "alternatieve" jurk? want ik heb nog nergens een jurk gezien voor 200(ja, tweedehands, uit t jaar 1980 en maatje xxxxxxxl)
Ik heb geen witte jurk nee, maar mijn jurk in het wit is absoluut een trouwjurk. Moet ik eens meegooglen? Welke provincie zoek je en wat voor model ongeveer?

Voor goedkopere taarten hier eens kijken? http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph ... debaksters
qua provincie is het niet zo heel belangrijk(heb ov en tijd dus kan wel paar keer heen en weer) maar randstad is wel fijn(woon zelf in utrecht) tja ik wil iets met mouwtjes tot de ellenbogen(of een bolero) en niet te wijd. verder weet ik nog niks. ga morgen ff in utrecht kijken gewoon voor de lol.
Je zou hier kunnen kijken: http://www.bruidshoek.nl/ ... t/bruidshoek-outlet-store

Niet mijn smaak, maar maar 99 euro:http://bruidsmodeoutlet.webs.com/apps/p ... d=63254797

Hier ben ik ook wezen kijken, alles onder de E550,-, veel mooie klassieke jurken. http://www.bruidsmodetiamo.nl/

Ik kijk nog even verder voorje.
Zo! Gaat snel hier zeg!

Wij trouwen dus nog net in de winter, 10 maart... Ik hoop op een berg sneeuw, lijkt me hartstikke leuk! Geeft vast mooie foto's! Ik leen een warmtestola en dan komt het wel goed ook met die foto's!

Niramira: jee dat is dus wel spannend qua huis en datum... Willen jullie kopen of huren?

Is vreemde vogel er nog? Dan kunnen we evt. namen in de openingspost zetten, we schrijven nu al met best wat!
kees superbedankt(heb een soort van "ik kan niet googlen" handicap volgensmij)

bridges, het plan was dat meneer niramira vast contract zou krijgen en schuld aflossen(dat gaat supergoed) maar dat vaste contract is er helaas niet van gekomen. dus moeten we wel huren, en dat gaat heul moeilijk worden.
Niramira, googlen op goedkope trouwjurk, galajurk, budget trouwjurk. Verder zitten er op marktplaats ook verkopers die goedkope restpartijen verkopen. Als je het aandurft kun je via Ebay ook heel veel goedkope jurken vinden (sowieso in Amerika, al helemaal als je op wat eenvoudiger modellen valt, dan kun je in de categorie 'bridesmaid dresses' ook heel veel moois onder de 250 dollar vinden.)
quote:Boom_87 schreef op 29 december 2009 @ 19:15:

Hmm ook nog lingerie. Misschien moet ik maar een bank gaan beroven. Zou natuurlijk wel leuk zijn om mijn aanstaande met iets moois te verrassen.

Steretjee, Ga je normaal ook naar de kerk? Misschien is het goed om na te denken hoe belangrijk het voor je/jullie is. Misschien kan je je alsnog ergens aansluiten? Ik weet niet over hoe lang je gaat trouwen...

Thanks voor het meedenken.

Ja ik ben wel actief gelovig zeg maar.

Heb alleen nog geen kerk gevonden waar ik woon waar ik me ook echt thuisvoel.

En vind het zo tja kweet niet... Om me maar snel ergens aan te sluiten om er te trouwen voelt niet zo goed. En waar dan?

Of vind jij dat niet raar?
Tuut het gaat juist niet 'voor de mooi' maar omdat ik geloof. Alleen heb (nog) geen vaste kerk.

*gaat weer verder bijlezen*
Cup cakes vind ik een heel leuk idee!

Ben alleen niet zo'n meesterkok.

Nog nooit gemaakt ook.
Lastig Sterretje. Wij hebben wel kerk hier waar we ook heen gaan. (niet heel vaak, maar ook niet alleen met kerst) en daar trouwen we. Onze kinderen zijn er ook gedoopt. Geen probleem dus hier. Ben je bij de kerken geweest?

(Jij hebt dus nog geen trouwboekje en ideeën voor lezingen en zo?)
quote:

Heb alleen nog geen kerk gevonden waar ik woon waar ik me ook echt thuisvoel.

En vind het zo tja kweet niet... Om me maar snel ergens aan te sluiten om er te trouwen voelt niet zo goed. En waar dan?

Of vind jij dat niet raar?Ik denk dat je toch best kan uitleggen dat het nu het moment was om een keuze te maken. Maar ik zit zelf niet in die wereld dus misschien denk ik wel heel raar.
quote:Sterretjee schreef op 29 december 2009 @ 22:12:

Cup cakes vind ik een heel leuk idee!

Ben alleen niet zo'n meesterkok.

Nog nooit gemaakt ook.

Las vanmiddag ergens dat je niet je eigen taart mag bakken. Dat brengt ongeluk

Waarschijnlijk gaat een vriendin mijn taart bakken.
quote:bridges6 schreef op 29 december 2009 @ 22:12:

Lastig Sterretje. Wij hebben wel kerk hier waar we ook heen gaan. (niet heel vaak, maar ook niet alleen met kerst) en daar trouwen we. Onze kinderen zijn er ook gedoopt. Geen probleem dus hier. Ben je bij de kerken geweest?

(Jij hebt dus nog geen trouwboekje en ideeën voor lezingen en zo?)

Ga zondag naar een dienst om te kijken of het wat is.

Wat bedoel je met trouwboekje en lezingen?
Die freelance pastoor is zo duur, 750 euro!! Snap ik echt niet.
Wij mogen het boekje voor de kerk zelf samenstellen. Dus inclusief lezingen uitzoeken, en liedjes en zo. Heb hele stapel boekjes hier liggen om uit te kiezen, maar vind het zo lastig!
Mevrouwdekees wat goed dat jij kan googelen

Ik heb een budget van nu maar 250 inclusief alles. Hoop dat ik er nog wat bij kan sparen. Heb wel war gezien, maar het is het nog niet helemaal. Deze komt wel in de buurt:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven