Vakantie verpest

05-06-2025 19:58 77 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoii,

Ik wil even van mij afschrijven.

Mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen. We zijn op vakantie in Spanje. Ik heb een flinke periode van stress gehad en was er echt aan toe om er even uit te gaan samen. We hebben allebei kids uit een eerdere relatie en besloten even met zijn 2e te gaan om te ontstressen. Ik ben nog nooit zonder mijn puberzoon op vakantie geweest. Maar die is een weekje met zijn opa weg. We zijn gaan boeken en zitten in een all in resort met prima eten en lekker weer. Vanaf moment 1 klaagt hij over de mensen hier. Dat kan ik begrijpen want sommige zijn ook schofterig. Maar ik besluit dan om mij er niet aan te storen en het positieve te zien. De afgelopen 2 dagen was het prima en hadden we het leuk samen buiten zijn gezeur om. Gisteren ontstonden er irritaties. We liepen nog een rondje op de boulevard. Hij heeft alleen maar aan een stuk een verhaal verteld dat er niets te doen is en al die luie mensen hier ook niks doen. Dat vakantie niet perse voor hem weggelegd is en dat het 'genieten' wat die luie mensen hier doen walgelijk is. Ik vroeg vind je het niet leuk? We kunnen het toch samen leuk hebben? Dit schoot in het verkeerde keelgat en hij begon zijn stem te verheffen dat het altijd hetzelfde gezeik is. Ik haat ruzie en please daardoor vaak tijdens/na ruzie. Ik heb mijn excuus gemaakt voor wat ik ook fout gedaan heb en we zijn gaan slapen. Vandaag was de sfeer niet beter. Zijn wel met een tour geweest maar de spanning is om te snijden en ik voel me vreselijk. Ik had er zoveel zin in en overal zie ik stellen romantisch zitten. Ik had liever met mijn zoon hier geweest. Wij staan mijlen ver uit elkaar op dit moment. En niks helpt. Praten maakt hem alleen maar bozer. Dit gaat sinds kort wel vaker zo dat als hij boos is dat een dag of 2, 3 kan volhouden. Maar ik had verwacht dat hij op vakantie zijn ego wel aan de kant zou kunnen zetten. Niet dus. Hij zegt altijd laat me maar ik kom vanzelf wel weer. Daar heb ik dus moeite mee. Ik wil het graag uitpraten. Waardoor het vaak verder oploopt. Ik begin er dan over en hij doet afstandelijk en kortaf.

Dit voelt wel een beetje als een dealbreaker. Ik hou ontiegelijk veel van hem en het voelt op veel vlakken als mijn grote liefde. Maar deze ruzies van meerdere dagen putten mij naast alle stress die ik heb uit. Ik heb dit al meerdere malen aangegeven. Het stapelt en als deze vakantie volledig verpest is weet ik niet of ik hem dat kan vergeven.
Ik ben bang dat je relatie op zijn einde loopt, het lijkt me niet gezond hiermee door te gaan. Wat een zuurpruim, hij verpest jouw vakantie ook op deze manier.
Hè bah wat balen dat het zo gaat. Hoe lang heb je nog? Misschien morgen allebei gewoon even apart iets gaan doen? Zodat je in elk geval ook nog een beetje kunt ontspannen/van je vakantie kunt genieten voor zover dat gaat.

Als hij niet voor rede vatbaar is en vindt dat jij maar gewoon moet wachten tot hij weer zin heeft om gezellig te gaan doen, lijkt dit mij geen fijne relatie.
Ik zou doen wat hij vraagt, hem met rust laten en kijken hoe je het voor jezelf leuk mogelijk kan maken. Misschien weer met een tour mee waar je vast wel gezellige mensen treft. En waarom vond ji dat je sorry moest zeggen? Laat hem lekker in zijn sop gaar koken, als hij niet heel snel bij trekt, zou ik klaar met hem zijn.
Dit klinkt helemaal niet als een leuke man.

Hij zegt "laat me". Misschien maar even doen? Morgen een hele dag in je eentje optrekken en precies doen waar je zelf zin in hebt, zonder je naar hem te schikken. Kijk eens of het leven zonder hem misschien ook leuk is.

Ook zou je kunnen nadenken of je zelf ook aandeel hebt in jullie dynamiek. Misschien is het een terugkerend 'rollenspel'. Hij wordt boos, jij gaat pleasen, hij voelt zich bevestigd door jouw gedrag. Als je dat dan niet doet, wordt hij nog bozer, want hij wilde graag dat gedrag.

Lees eens "houd me vast" van Sue Johnson vond ik hierin verhelderend.

Ik weet niet of dit relevant is voor jullie, wellicht lees ik het verkeerd.
Hoe kan iemand met dit gedrag als een 'grote liefde' voelen? Ligt Je lat zo laag? Je moet uiteraard niet alleen naar zijn pluspunten kijken maar ook zijn minpunten in rekening brengen.
Een man die zich zo gedraagt zou de mijne niet zijn. Dan ben ik veel liever single en met 'kind' of vrienden op vakantie.
Trek lekker je eigen plan daar. Kijk, je vakantie is nu verpest, maar ik zou ervoor passen om zielig te zijn omdat hij zich niet weet te gedragen. Dus neem je voor om zelf nog even lol te hebben daar, en laat hem de zuurpruim uithangen.

Ga je dus niet naar hem voegen, laat hem zich maar bij jou voegen als ie z'n goede humeur weer heeft gevonden.
Such fun!1
Jeetje dat klinkt helemaal niet leuk! Wat een vermoeiende, klagende, negatieve man. En wat bijzonder dat jij je excuses aanbiedt. Tenzij dat op z’n plaats was natuurlijk, maar het klinkt alsof je je nederig opstelt om hem te pleasen.

Je had verwacht dat hij zijn ego op vakantie wel opzij had kunnen zetten…… mijn ervaring is dat mensen vaak zijn hoe ze zijn. Dus als dit eenmaal is hoe hij is, dan zou ik de hoop laten varen dat hij op een dag verandert.

Sterkte, ik kan me voorstellen dat het op deze manier een enorme teleurstelling voor je is.
Wat een nare situatie! Ik sluit me aan bij voorgaande reacties. Ik herken dat klagen en mopperen wel bij mijn partner en ook dat niet willen praten als er problemen zijn. Dat vind ik steeds lastiger worden want communicatie is zo belangrijk.
Pffff vermoeiend zulke gedrag zeg, zeker op vakantie.

Wiens idee was deze vakantie als ik vragen mag?

Dit zou mij wel (in de hotelkamer) een ruzie waard zijn hoor, kom op. Het is ook jouw vakantie, en als hij het niet naar zijn zin heeft kan hij op zijn minst aangeven wat hij dan wel leuk vindt om te doen. En anders gewoon je plan trekken en zorgen dat je het zelf ten minste nog een beetje naar je zin hebt de laatste dagen. En dan na de vakantie toch eens even goed in gesprek gaan over jullie relatie, en daarna als de relatie verder wel goed zit nog voor beiden, wat jullie verstaan onder een leuke vakantie voor allebei, zodat je nooit meer in zo'n situatie terecht komt.

Ik hoop dat je nog wel wat kunt genieten de laatste dagen! :sun:
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Natuurlijk is dit een dealbreaker, wat een eikel, zeg.
Het ergste vind ik nog: HIJ gedraagt zich als een botte lomperik, en JIJ biedt je verontschuldigen aan! Terwijl je niet eens weet waarvoor!

Begrijpelijk dat dit je vakantie verpest, dit is geen acceptabel gedrag wat mij betreft.
Vertel je vriend dat het voor jou belangrijk is om voor je gaat slapen een ruzie uit praten. Weet hij wel dat dit jij dit graag zo wil? Ik lees wel over excuses van jouw kant die in mijn ogen vanuit jou dan weer totaal niet nodig zijn. Even tijd nodig hebben om een ruzie wat te laten betijen oké. Maar dagenlang laten voortduren is niet oké. Maar dan moet je dat wel tegen hem zeggen en geen excuses maken.
En als hij dat vervolgens niet wil is het aan jou om te bepalen of dat een dealbreaker voor je is. Maar het begint met duidelijke communicatie.
Ik zou hem laten en in mijn uppie er opuit trekken...
aliana schreef:
05-06-2025 20:23
Dit klinkt helemaal niet als een leuke man.

Ook zou je kunnen nadenken of je zelf ook aandeel hebt in jullie dynamiek. Misschien is het een terugkerend 'rollenspel'. Hij wordt boos, jij gaat pleasen, hij voelt zich bevestigd door jouw gedrag. Als je dat dan niet doet, wordt hij nog bozer, want hij wilde graag dat gedrag.
En dat kreeg hij ook. To ging pleasen en zelfs excuses aanbieden. Ik zou de rol persoonlijk aan me voorbij laten gaan.
En verder ben ik het hartgrondig eens met je eerste zin.
gonniegijsje schreef:
05-06-2025 20:33
Ik zou hem laten en in mijn uppie er opuit trekken...
Ook niet gezellig, want je blijft er, hoe dan ook, constant mee bezig.

Ik zou een vliegtuig eerder vertrekken en er helemaal klaar mee zijn 👿
Pieremachochel
Als hij iets tegen all-inclusive heeft, waarom gaat hij dan akkoord met zoiets te boeken?

Wie A zegt, moet ook B zeggen. Als je boekt omdat de ander dat graag wil, dan pas je je aan een doe je het er maar mee.

Ik zou twijfelen over de relatie na deze ervaring.
Ik denk dat je wel wat wat je moet doen... (helaas).

Gun jezelf een leukere man.
Leuke mensen, hebben het overal leuk...

Ook op een all inclusive vakantie terwijl dat niet hun ding is.

Dan denk je bij jezelf, volgende keer boek ik wat anders, maar nu we er zijn maken we er wat van.

Hij verstiert je welverdiende vakantie met zijn boze kleutergedrag, daar mag jij boos om zijn!
dropdrop wijzigde dit bericht op 05-06-2025 20:42
19.84% gewijzigd
>> Ik zou de rol persoonlijk aan me voorbij laten gaan.

Dat zou TO ook moeten doen, maar dat is nog niet zo makkelijk. En als je dat niet kan inzien, loop je het risico om bij een volgende man weer in hetzelfde patroon te komen. Wellicht op een andere manier je grenzen aangeven, zoals bijvoorbeeld geen 'sorry' zeggen als je gelijk hebt.
noglangnietjarig schreef:
05-06-2025 20:36
Ook niet gezellig, want je blijft er, hoe dan ook, constant mee bezig.

Ik zou een vliegtuig eerder vertrekken en er helemaal klaar mee zijn 👿
Ik zou naar een andere hotelkamer/hotel vertrekken en er in mijn eentje het beste van maken.
Maar ik snak naar alleen zijn dus prima dat hij zit te zeiken: doei!
Dropdrop schreef:
05-06-2025 20:41
Leuke mensen, hebben het overal leuk...

Ook op een all inclusive vakantie terwijl dat niet hun ding is.

Dan denk je bij jezelf, volgende keer boek ik wat anders, maar nu we er zijn maken we er wat van.

Hij verstiert je welverdiende vakantie met zijn boze kleutergedrag, daar mag jij boos om zijn!

Haha nou misschien ben ik dan niet zo'n leuk mens, 1x een 10 daagse allin vakantie gehad in Turkije, na 4 dagen was ik het zo vreselijk beu. Ik kon nergens meer van genieten. Dus ik was die vakantie ook zeker niet de leukste versie van mezelf.

Maar verder wel eens met je hoor, als je er bent dan moet je er het beste van maken en niet iemands vakantie verstieren.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik vind samen vakantie vieren wel essentieel in een relatie. Tuurlijk kan je een keertje een aanvaring hebben, maar dit klinkt gewoon helemaal niet leuk.
Ben-ik-weer schreef:
05-06-2025 20:44
Ik zou naar een andere hotelkamer/hotel vertrekken en er in mijn eentje het beste van maken.
Maar ik snak naar alleen zijn dus prima dat hij zit te zeiken: doei!
Ik zou verder geen extra kosten gaan maken door te blijven in een andere kamer.
Want de vakantie is toch al verpest.

Wel extra kosten maken om zo snel mogelijk thuis te komen.
Want de vakantie is toch al verpest.
Pieremachochel
Hoe lang duurt jullie vakantie nog? Ik zou er echt geen zin in hebben om in deze situatie naast hem in bed te kruipen. Voor mij zou het klaar zijn. Wat een l*l. Dus, ik zou een eerdere vlucht terug naar huis boeken. En een eigen kamer tot je naar huis kunt. Sterkte TO, wat ontzettend vervelend voor je.
Wat hierboven al gezegd is: trek je eigen plan - en deze relatie loopt op z'n einde.

Gebruikt hij toevallig drugs? Kan het zijn dat hij nukkig is omdat hij in het buitenland niet aan zijn fix komt?
Niet als excuus, maar als extra reden om bij thuiskomst hier een punt achter te zetten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven