Verdeling kosten bij niet officieel samenwonen
donderdag 30 januari 2025 om 13:46
Beste forumleden,
Ben benieuwd naar jullie input over het volgende onderwerp..
Ik ben een gescheiden moeder met kindje. Heb geen alimentatie en werk 4 dagen per week. Draag de volledige kosten en zorg voor mijn kindje. Dat is soms passen en meten maar we zijn zeer gelukkig. Sinds dat mijn kindje 1,5 is heb ik een nieuwe latrelatie. Altijd wennen na een scheiding en wilde het langzaam opbouwen. Dat gaat goed en heb een lieve man getroffen.
Mijn vriend is heel vaak bij ons, omdat ik niet makkelijk met kind zijn kant op kan komen. In combinatie met bijna fulltime baan, kind, huishouden etc.
Mijn vriend heeft twee weken in de maand zijn kinderen uit eerdere relatie. Dan is hij thuis. Nu is het organisch zo langzamerhand gegroeid dat hij vaak dus de andere twee weken bij ons verblijft, in het begin enkele dagen maar nu dus bijna 2 volle weken. Mijn vriend verdient 3x mijn salaris, deelt daarnaast kosten met zijn ex. In het begin at hij weleens een paar dagen mee en dat was helemaal geen probleem. Alleen langzaamaan werden de dagen dus twee weken per maand. Mijn vriend draagt nooit financieel bij, als hij bij ons is. Hij helpt wel met dingen in huis en neemt soms wat left overs mee vanuit huis. Dit dekt echter niet de kosten van zijn verblijf bij ons. Ik vind het ontzettend moeilijk dit ter sprake te brengen. Ik merk echt dat ik zoveel meer kwijt ben.
Hij heeft een totaal ander uitgaven patroon, gaat graag weg, vakanties, dagjes weg met lunches etc. In het begin wilde ik als zelfstandige vrouw niet 'onder doen' dus betaalde ik 50/50 mee. We zijn een keer op een voor mij eigenlijk te dure vakantie gegaan. Puur omdat ik niet onder wilde doen. Maar na een tijd lukte dat niet meer. Van mij hoeven iedere keer die wat duurdere tripjes niet, heb dat ook aangegeven en financieel wel daarin wel een grens getrokken. Hij gaat apart vaak nog op vakantie met zijn kids of extra uitjes. Omdat hij die dagjes uit soms graag wil betaalt hij dus wat vaker een uitje. Echter dekt dit nog steeds niet de wekelijkse kosten en die uitjes hoeven van mij ook niet zo uitgebreid. En ook dan betaal ik vaak ook nog wel mee hoor. Hij en zijn kinderen krijgen altijd mooie verjaardag kados etc dus beknibbel echt niet.
Een kopie koffie ergens is wat mij betreft al prima en soms doen we heus weleens iets 'geks' maar niet iedere keer. Ook deze week is mijn vriend weer een hele week bij ons, en de hele koelkast wordt leeggegeten, beleg gaat mee naar werk etc, avondeten. Natuurlijk haalt hij weleens iets maar nooit een tas boodschappen of de vraag of ik het wel red.
Eigenlijk vind ik het een beetje scheef, hij weet mijn inkomsten, situatie en probeert mij iedere keer mee te trekken in financiële zaken waar ik gewoon niet aan mee kan doen. Hij begon over de zomervakantie met zijn kinderen erbij maar het bedrag!! Moeder maria. Of dan begint hij weer over ski vakantie... ja jongens... dat gaat gewoon niet voor mij.
Binnenkort gaan wij verhuizen naar een veel fijner huis voor mij en mijn kindje. Ik heb daar heel hard voor gewerkt om stappen te maken in werk. Daardoor zullen wel onze lasten ook omhoog gaan. En eigenlijk kan ik dan gewoon twee weken per maand een extra, volwassen kostganger niet meer 'dragen'. Hoe breng ik dit ter sprake? Ik wil totaal niet op hem leunen, kan het prima zelf. Wil ook gewoon gastvrij blijven. Wat ik wel wil is dat hij onze situatie begrijpt en zijn eigen kosten gewoon draagt, ook als hij bij ons is. Hoe pak ik dit aan? Ben benieuwd naar de feedback!
Ben benieuwd naar jullie input over het volgende onderwerp..
Ik ben een gescheiden moeder met kindje. Heb geen alimentatie en werk 4 dagen per week. Draag de volledige kosten en zorg voor mijn kindje. Dat is soms passen en meten maar we zijn zeer gelukkig. Sinds dat mijn kindje 1,5 is heb ik een nieuwe latrelatie. Altijd wennen na een scheiding en wilde het langzaam opbouwen. Dat gaat goed en heb een lieve man getroffen.
Mijn vriend is heel vaak bij ons, omdat ik niet makkelijk met kind zijn kant op kan komen. In combinatie met bijna fulltime baan, kind, huishouden etc.
Mijn vriend heeft twee weken in de maand zijn kinderen uit eerdere relatie. Dan is hij thuis. Nu is het organisch zo langzamerhand gegroeid dat hij vaak dus de andere twee weken bij ons verblijft, in het begin enkele dagen maar nu dus bijna 2 volle weken. Mijn vriend verdient 3x mijn salaris, deelt daarnaast kosten met zijn ex. In het begin at hij weleens een paar dagen mee en dat was helemaal geen probleem. Alleen langzaamaan werden de dagen dus twee weken per maand. Mijn vriend draagt nooit financieel bij, als hij bij ons is. Hij helpt wel met dingen in huis en neemt soms wat left overs mee vanuit huis. Dit dekt echter niet de kosten van zijn verblijf bij ons. Ik vind het ontzettend moeilijk dit ter sprake te brengen. Ik merk echt dat ik zoveel meer kwijt ben.
Hij heeft een totaal ander uitgaven patroon, gaat graag weg, vakanties, dagjes weg met lunches etc. In het begin wilde ik als zelfstandige vrouw niet 'onder doen' dus betaalde ik 50/50 mee. We zijn een keer op een voor mij eigenlijk te dure vakantie gegaan. Puur omdat ik niet onder wilde doen. Maar na een tijd lukte dat niet meer. Van mij hoeven iedere keer die wat duurdere tripjes niet, heb dat ook aangegeven en financieel wel daarin wel een grens getrokken. Hij gaat apart vaak nog op vakantie met zijn kids of extra uitjes. Omdat hij die dagjes uit soms graag wil betaalt hij dus wat vaker een uitje. Echter dekt dit nog steeds niet de wekelijkse kosten en die uitjes hoeven van mij ook niet zo uitgebreid. En ook dan betaal ik vaak ook nog wel mee hoor. Hij en zijn kinderen krijgen altijd mooie verjaardag kados etc dus beknibbel echt niet.
Een kopie koffie ergens is wat mij betreft al prima en soms doen we heus weleens iets 'geks' maar niet iedere keer. Ook deze week is mijn vriend weer een hele week bij ons, en de hele koelkast wordt leeggegeten, beleg gaat mee naar werk etc, avondeten. Natuurlijk haalt hij weleens iets maar nooit een tas boodschappen of de vraag of ik het wel red.
Eigenlijk vind ik het een beetje scheef, hij weet mijn inkomsten, situatie en probeert mij iedere keer mee te trekken in financiële zaken waar ik gewoon niet aan mee kan doen. Hij begon over de zomervakantie met zijn kinderen erbij maar het bedrag!! Moeder maria. Of dan begint hij weer over ski vakantie... ja jongens... dat gaat gewoon niet voor mij.
Binnenkort gaan wij verhuizen naar een veel fijner huis voor mij en mijn kindje. Ik heb daar heel hard voor gewerkt om stappen te maken in werk. Daardoor zullen wel onze lasten ook omhoog gaan. En eigenlijk kan ik dan gewoon twee weken per maand een extra, volwassen kostganger niet meer 'dragen'. Hoe breng ik dit ter sprake? Ik wil totaal niet op hem leunen, kan het prima zelf. Wil ook gewoon gastvrij blijven. Wat ik wel wil is dat hij onze situatie begrijpt en zijn eigen kosten gewoon draagt, ook als hij bij ons is. Hoe pak ik dit aan? Ben benieuwd naar de feedback!
maandag 12 mei 2025 om 11:46
Themagicmom schreef: ↑12-05-2025 11:29Ik vroeg waarom hij nooit iets heeft gevraagd of gezegd. Terwijl ik toch vaak opmerkingen heb gemaakt over hogere kosten, dure boodschappen etc. Daar kon hij allemaal geen antwoord op geven... Gewoon: ik weet het niet. Geen reden voor. Punt. Tjsa; wat moet je dan zeggen... heb gezegd dat ik het verbazingwekkend vind/ vond dat hij nooit iets heeft gehaald, voorgesteld of uit zichzelf onderneemt. Het is geen domme man, intelligent en hoeft geen duppie om te draaien. Hij had het erover dat hij alleen op vakantie wil want hij kan niemand tevreden stellen. Zijn kinderen willen naar costa rica en ik kan een huisje in de Ardennen betalen voor een weekje... Hij kan niemand tevreden houden. Beetje apart en voelt niet goed.
Hij heeft het niet WILLEN zien denk ik meer. Kwam wel lekker uit zo. Eigen rekening spekken en lekker eten en drinken bij jou. En dan een beetje de gulle gast uithangen op een terrasje waar jij eigenlijk helemaal niet naar toe hoefde.
Je weet inmiddels zelf ook wel wat voor man hij is toch? Wil je dit (de relatie) zo door laten gaan?
TAFKAPML
maandag 12 mei 2025 om 11:50
Inderdaad en op die manier is 50/50 voor hem ook nog steeds heel gunstig. Want dan moet TO ook de helft meebetalen aan kosten die zij helemaal niet wil maken.Purrmaid schreef: ↑12-05-2025 11:46Hij heeft het niet WILLEN zien denk ik meer. Kwam wel lekker uit zo. Eigen rekening spekken en lekker eten en drinken bij jou. En dan een beetje de gulle gast uithangen op een terrasje waar jij eigenlijk helemaal niet naar toe hoefde.
Je weet inmiddels zelf ook wel wat voor man hij is toch? Wil je dit (de relatie) zo door laten gaan?
Hij is nu alweer manipulatief bezig met dat gedram over een dure vakantie.
maandag 12 mei 2025 om 12:03
Los van de ruzie nu, hij voelt zich duidelijk op zijn pik getrapt, denk ik dat jullie een goed gesprek moeten voeren over jullie verschil in inkomen en hoe jullie dan jullie relatie voor je ziet. In de huidige vorm en eventueel toekomstig.
Hoe houd je het eerlijk, ook naar hem. Ik kan me voorstellen dat je met een riant inkomen ook wel wat rianter wilt leven, maar als je dan 50/50 wil aanhouden wordt het natuurlijk lastig als iemand dat niet kan betalen. En dan nog kinderen in de mix en een onregelmatige verdeling qua wonen. Het is natuurlijk ook wel heel complex.
Ik vind je vriend erg horkerig reageren, hoewel we natuurlijk niet weten hoe jij eea gebracht hebt, dat lijkt me een grote afknapper.
Hoe houd je het eerlijk, ook naar hem. Ik kan me voorstellen dat je met een riant inkomen ook wel wat rianter wilt leven, maar als je dan 50/50 wil aanhouden wordt het natuurlijk lastig als iemand dat niet kan betalen. En dan nog kinderen in de mix en een onregelmatige verdeling qua wonen. Het is natuurlijk ook wel heel complex.
Ik vind je vriend erg horkerig reageren, hoewel we natuurlijk niet weten hoe jij eea gebracht hebt, dat lijkt me een grote afknapper.
maandag 12 mei 2025 om 12:05
Ach wat een zieligerd.. Vervelende vrouwen ook die zo zeuren en het hem zo vreselijk moeilijk maken. Hier, aai over je bolletje kleuter.Themagicmom schreef: ↑12-05-2025 11:29Ik vroeg waarom hij nooit iets heeft gevraagd of gezegd. Terwijl ik toch vaak opmerkingen heb gemaakt over hogere kosten, dure boodschappen etc. Daar kon hij allemaal geen antwoord op geven... Gewoon: ik weet het niet. Geen reden voor. Punt. Tjsa; wat moet je dan zeggen... heb gezegd dat ik het verbazingwekkend vind/ vond dat hij nooit iets heeft gehaald, voorgesteld of uit zichzelf onderneemt. Het is geen domme man, intelligent en hoeft geen duppie om te draaien. Hij had het erover dat hij alleen op vakantie wil want hij kan niemand tevreden stellen. Zijn kinderen willen naar costa rica en ik kan een huisje in de Ardennen betalen voor een weekje... Hij kan niemand tevreden houden. Beetje apart en voelt niet goed.
maandag 12 mei 2025 om 12:07
Ja goed gesprek zoals: je bent een knieperd en een lapzwans en doeiii.Browniedoc schreef: ↑12-05-2025 12:03Los van de ruzie nu, hij voelt zich duidelijk op zijn pik getrapt, denk ik dat jullie een goed gesprek moeten voeren over jullie verschil in inkomen en hoe jullie dan jullie relatie voor je ziet.
maandag 12 mei 2025 om 12:20
Heb gezegd dat ik het e.e.a. wilde bespreken. Nalv dat hij van ma tm zo bij mij was en ik het hele huishouden heb gerund. incl boodschappen doen, koken etc etc. Dat ik het financieel niet meer trek en graag wil blijven sparen voor mij en mijn kind.Browniedoc schreef: ↑12-05-2025 12:03Los van de ruzie nu, hij voelt zich duidelijk op zijn pik getrapt, denk ik dat jullie een goed gesprek moeten voeren over jullie verschil in inkomen en hoe jullie dan jullie relatie voor je ziet. In de huidige vorm en eventueel toekomstig.
maandag 12 mei 2025 om 12:23
Met erachteraan neem ik aan dat dit de laatste keer was en hij op zoek kan gaan naar een ander hotel/mama/kosthuis?Themagicmom schreef: ↑12-05-2025 12:20Heb gezegd dat ik het e.e.a. wilde bespreken. Nalv dat hij van ma tm zo bij mij was en ik het hele huishouden heb gerund. incl boodschappen doen, koken etc etc. Dat ik het financieel niet meer trek en graag wil blijven sparen voor mij en mijn kind.
.
maandag 12 mei 2025 om 12:35
Ik zou dit ook niet pikken. Sowieso dat hij nooit heeft gereageerd op opmerkingen van jouw kant over kosten, als je er al niet zelf over nadacht dan was dat een duidelijke cue! En je wilt toch niet van je partner profiteren, maar dat maakt deze man duidelijk niet uit?? Ik zou maar eens goed nadenken of dit de partner is die bij je past TO.
Ik hoor je hierboven zeggen dat jij in die week het hele huishouden runt. Betekent dat ook dat hij geen poot uitsteekt als hij bij jou verblijft? Dus ook niet een keer kookt/opruimt/afruimt/de stofzuiger pakt? Wat denkt hij dat je bent, een gratis hotel?
Ik hoor je hierboven zeggen dat jij in die week het hele huishouden runt. Betekent dat ook dat hij geen poot uitsteekt als hij bij jou verblijft? Dus ook niet een keer kookt/opruimt/afruimt/de stofzuiger pakt? Wat denkt hij dat je bent, een gratis hotel?
maandag 12 mei 2025 om 12:39
Wat wil je van hem horen? Ben je niet compleet afgeknapt?Themagicmom schreef: ↑12-05-2025 12:20Heb gezegd dat ik het e.e.a. wilde bespreken. Nalv dat hij van ma tm zo bij mij was en ik het hele huishouden heb gerund. incl boodschappen doen, koken etc etc. Dat ik het financieel niet meer trek en graag wil blijven sparen voor mij en mijn kind.
maandag 12 mei 2025 om 13:11
Wat een ongelofelijke reactie van deze man. Dan ga ik jou ook wel Tikkies sturen. Echt, hoe kom je erbij, wat een kleuter.Themagicmom schreef: ↑12-05-2025 09:30Eindelijk het gesprek gevoerd. Zat in een hectische periode met verhuizen, verbouwen en kon het niet aan ook nog eens een gesprek te hebben.
Reactie was: dan ga ik jou ook tikkies sturen als jij bij mij bent (dat is beduidend minder maar goed). En; ik betaal meer als we ergens gaan zitten (klopt maar ik geef heel vaak aan dat ik niet wil, hij wil dan perse en wij moeten mee maar dit is ook geen 10x per maand) Plus ik betaal ook heel vaak mee. Ik wist niet dat ik zoveel extra kost als ik bij jou ben. Waarom zoveel gedoe om een paar tientjes. etc. Hij wil alles 50/50 doen, sowieso. niet naar inkomen. Hij was zich niet bewust etc. Ik moest maar met een voorstel komen wat ik redelijk vind. Het voelt niet helemaal goed. Vooral omdat ik het gevoel heb dat hij niet helemaal eerlijk is. Hij is zelf behoorlijk op de centen en bij mij 'is hij niet bewust'. Maar omdat hij mij niet kwijt wil hij nu gaan bijdragen. Ik vind het persoonlijk nogal makkelijk en heb besloten echt mijn plan te gaan trekken voor mij en mijn kind
Deze man heeft duidelijk oogkleppen op, en als ie zo op de centen is dan zet ie die misschien nog wel opzettelijk op ook.
Dat hij zegt dat hij zich niet bewust is vind ik al bijzonder, want hij weet toch zelf ook welke vaste lasten hij allemaal heeft voor zijn eigen huis? Die zijn bij jou niet anders lijkt mij.
Alles 50/50 doen terwijl hij 3 keer meer verdiend dan jij vind ik ook echt heel erg oneerlijk. Ik zou daar echt niet mee instemmen hoor TO. Zo houd je niets over.
Ik weet niet wat je zelf in gedachten hebt om als voorstel te doen, maar als deze kerel uit één oog huilt, kan je misschien beter iets hoger inzetten want hij zal hoe dan ook gaan zeuren en dan heb je nog wat 'onderhandelingsruimte'. Maar feit dat het allemaal op deze manier moet zou er bij mij al voor zorgen dat ik opdroogde.
maandag 12 mei 2025 om 16:09
Stel je voor, in gedachten:
Je vriend komt bij jou thuis, loopt naar de spaarpot van jouw peuter en keert die spaarpot om in zijn portemonnee, om het bedrag later aan zijn eigen kinderen te geven. (Mooi zakcentje voor op Costa Rica.)
Daarna pakt hij jouw pinpas en gaat daarmee honderden euro´s uit de muur trekken.
Als jij protesteert, zegt hij: "Wat een gedoe om een paar tientjes. Doe niet zo moeilijk, gekkie." en koopt voor jou - van je eigen geld - een sorbet op het terras van een ijssalon. (Terwijl jij net zo lief een supermarkttoetje in je eigen huis opeet.) Je moet hem dan nog dankbaar zijn, dat hij je 'trakteert' op die sorbet.
Zie je het voor je?
Het klopt van geen kanten. Hij neemt van jou, hij neemt van je dochter.
Het gaat niet om een paar tientjes per jaar. Die kerel heeft al zeker € 5000 bij jou en je kind weggehaald en vervolgens besteed aan zijn luxeleventje.
Denk je echt, dat hij gaat veranderen?
Je vriend komt bij jou thuis, loopt naar de spaarpot van jouw peuter en keert die spaarpot om in zijn portemonnee, om het bedrag later aan zijn eigen kinderen te geven. (Mooi zakcentje voor op Costa Rica.)
Daarna pakt hij jouw pinpas en gaat daarmee honderden euro´s uit de muur trekken.
Als jij protesteert, zegt hij: "Wat een gedoe om een paar tientjes. Doe niet zo moeilijk, gekkie." en koopt voor jou - van je eigen geld - een sorbet op het terras van een ijssalon. (Terwijl jij net zo lief een supermarkttoetje in je eigen huis opeet.) Je moet hem dan nog dankbaar zijn, dat hij je 'trakteert' op die sorbet.
Zie je het voor je?
Het gaat niet om een paar tientjes per jaar. Die kerel heeft al zeker € 5000 bij jou en je kind weggehaald en vervolgens besteed aan zijn luxeleventje.
-- tijdelijk mottoloos --
maandag 12 mei 2025 om 16:33
Zo klinkt het inderdaad wel. Wat een gekkie! Echt dumpen die handel! Hij neemt en neemt en neemt en probeert vervolgens jou te gaslighten.Explorista schreef: ↑12-05-2025 16:09Stel je voor, in gedachten:
Zie je het voor je?
dinsdag 13 mei 2025 om 14:59
Heel mooi omschreven en ook 'waar'. Vooral dat dankbaar moeten zijn als we dan uit eten gaan terwijl ik dan zeg; hoeft niet. We kunnen thuis eten maar meneer wil graag ergens zitten. En dan nog... dat ene diner covert nooit de kosten van een volwassen man die een hele week mee eet, slaapt, wast etcExplorista schreef: ↑12-05-2025 16:09Stel je voor, in gedachten:
Zie je het voor je?
dinsdag 13 mei 2025 om 15:19
Persoonlijk zou ik in een relatie heel ongelukkig worden van een partner die nooit mee kan of mee wil en dat er dan meteen een financiële donderwolk zweeft boven iets wat leuk zou moeten zijn. Dan match je gewoon niet qua levensstijl. Ik ben ook van de dure tripjes en lekker uit lunchen.
Maar dat betekent wel dat je het leeuwendeel moet betalen voor je partner als je deze dingen samen met je partner wil doen
Dus het eerlijkst is: alle inkomens op een hoop, alle kosten ervanaf (jouw en zijn huishouden samen), allebei wat sparen en dan kijken wat er over is en daarvan samen leuke dingen doen.
Kom je er daarmee niet samen uit hoeveel geld aan uitjes besteed kan worden? Dan match je gewoon niet met elkaar
Maar dat betekent wel dat je het leeuwendeel moet betalen voor je partner als je deze dingen samen met je partner wil doen
Dus het eerlijkst is: alle inkomens op een hoop, alle kosten ervanaf (jouw en zijn huishouden samen), allebei wat sparen en dan kijken wat er over is en daarvan samen leuke dingen doen.
Kom je er daarmee niet samen uit hoeveel geld aan uitjes besteed kan worden? Dan match je gewoon niet met elkaar
dinsdag 13 mei 2025 om 15:21
Ik denk dat het tijd wordt om het met je partner over concrete bedragen te gaan hebben.
Voorstel
- boodschappen = 60 per week voor elke week dat hij er is (en dan bedoel ik 60 euro extra)
- douchen = 7*1 euro (ik heb mijn eigen verbruik even nagekeken: een halve badkuip aan water kost in mijn contract ongeveer 65 cent)
- wasmachine, stroom etc = 10 euro per week
- ...?
= 80 euro voor elke week dat hij er is, MITS hij ook gaat koken, schoonmaken etc. En als jij bijv. Netflix hebt die hij niet heeft, zou ik daar ook de helft voor gaan rekenen.
Nou, dan eens vermeningvuldigen met aantal weken bij jou de afgelopen jaren en dat is je openingsbod. Eens kijken hoeveel tikkies je daarvan kunt betalen.
Maar eerlijk, ik denk dat deze relatie zijn langste tijd wel heeft gehad. Je weet nu dat je met deze man altijd alert moet zijn.
Voorstel
- boodschappen = 60 per week voor elke week dat hij er is (en dan bedoel ik 60 euro extra)
- douchen = 7*1 euro (ik heb mijn eigen verbruik even nagekeken: een halve badkuip aan water kost in mijn contract ongeveer 65 cent)
- wasmachine, stroom etc = 10 euro per week
- ...?
= 80 euro voor elke week dat hij er is, MITS hij ook gaat koken, schoonmaken etc. En als jij bijv. Netflix hebt die hij niet heeft, zou ik daar ook de helft voor gaan rekenen.
Nou, dan eens vermeningvuldigen met aantal weken bij jou de afgelopen jaren en dat is je openingsbod. Eens kijken hoeveel tikkies je daarvan kunt betalen.
Maar eerlijk, ik denk dat deze relatie zijn langste tijd wel heeft gehad. Je weet nu dat je met deze man altijd alert moet zijn.
dinsdag 13 mei 2025 om 15:25
Even voor de duidelijkheid: wij gaan zeker ook lunchen en leuke dingen doen. Alleen verdient mijn partner 3x mijn salaris, dus ik kan geen dure reis betalen bijvoorbeeld, bijdragen wel maar ook niet 50/50. En nee; kan niet op een dagje weg 3x op verschillende plekken gaan zitten voor een koffie, wijn en een happie. Dan kan ik 1x doen. Wij hebben op dit moment gescheiden huishoudens (ieder eigen huis). Waar het mij om gaat is dat hij 2 weken per maand bij mij 'logeert' en niets bijdraagt en dat soms compenseert met een lunch of diner te betalen maar ik haal de kosten voor de extra inwoner er niet uit.-April- schreef: ↑13-05-2025 15:19Persoonlijk zou ik in een relatie heel ongelukkig worden van een partner die nooit mee kan of mee wil en dat er dan meteen een financiële donderwolk zweeft boven iets wat leuk zou moeten zijn. Dan match je gewoon niet qua levensstijl. Ik ben ook van de dure tripjes en lekker uit lunchen.
dinsdag 13 mei 2025 om 15:26
En wat maakt hem leuk genoeg om dit een bespreekgeval te vinden?Themagicmom schreef: ↑13-05-2025 15:25Even voor de duidelijkheid: wij gaan zeker ook lunchen en leuke dingen doen. Alleen verdient mijn partner 3x mijn salaris, dus ik kan geen dure reis betalen bijvoorbeeld, bijdragen wel maar ook niet 50/50. En nee; kan niet op een dagje weg 3x op verschillende plekken gaan zitten voor een koffie, wijn en een happie. Dan kan ik 1x doen. Wij hebben op dit moment gescheiden huishoudens (ieder eigen huis). Waar het mij om gaat is dat hij 2 weken per maand bij mij 'logeert' en niets bijdraagt en dat soms compenseert met een lunch of diner te betalen maar ik haal de kosten voor de extra inwoner er niet uit.
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
dinsdag 13 mei 2025 om 15:49
We leven in 2025, als vrouw hoef je geen non te zijn. Daar gaat het niet om. Dit kan ook gebeuren als je kind 6 jaar is of 8. Heeft niets met het onderwerp te maken. Het gebeurde en leek in eerste instantie allemaal goed en ok. Heb juist mijn eigen huis aangehouden om zelfstandigheid te bewaken en ons leven goed te waarborgen. Hij wil het liefst snel samenwonen etc.Utrechtsevrouw schreef: ↑13-05-2025 15:26Dumpen deze profiteur. Geniet van je kindje en kies voor jezelf.
Waarom nu alweer een man in je leven? Je kindje is nog zo jong.
themagicmom wijzigde dit bericht op 13-05-2025 16:00
27.97% gewijzigd
dinsdag 13 mei 2025 om 15:50
Omdat hij goed en leuk is met mijn zoontje, op zich een aardig/ leuk mens is. Hij heeft mij zeker geholpen tijdens verhuizing. We kunnen veel lachen. Alleen dit punt werd steeds groter.MyLittlePony schreef: ↑13-05-2025 15:26En wat maakt hem leuk genoeg om dit een bespreekgeval te vinden?
dinsdag 13 mei 2025 om 16:07
Ik snap dat je verhaal hier maar een deel van de relatie is, alleen jij kan het totaalbeeld overzien. Ik krijg alleen op basis van wat je hier vertelt echt een enorme antipathie tegen die man. Maar goed, iederpony heeft minpunten natuurlijk.Themagicmom schreef: ↑13-05-2025 15:50Omdat hij goed en leuk is met mijn zoontje, op zich een aardig/ leuk mens is. Hij heeft mij zeker geholpen tijdens verhuizing. We kunnen veel lachen. Alleen dit punt werd steeds groter.
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
dinsdag 13 mei 2025 om 16:28
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik tot het gesprek nog 'ijdele hoop' had met een minimale sorry of bewustwording. Blijkt dat dit er niet zo in zit en met moeite een akkoord was maar wel na flink tegengas. Dat was wel een soort spiegel. Dus ik sta op dit moment ook eerlijk gezegd met één been buitenMyLittlePony schreef: ↑13-05-2025 16:07Ik snap dat je verhaal hier maar een deel van de relatie is, alleen jij kan het totaalbeeld overzien. Ik krijg alleen op basis van wat je hier vertelt echt een enorme antipathie tegen die man. Maar goed, iederpony heeft minpunten natuurlijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in