Vergeten of niet?

02-02-2023 19:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien dat ik het antwoord eigenlijk al weet, maar ik blijf iets van hoop houden en zou graag eens wat meningen willen horen. Zeker ook omdat ik het niet kan delen met bekenden omdat het dan ongemakkelijk kan worden.

Ik werk al bijna twee jaar samen met een man. Hij is ouder dan ik ben (>10 jaar) en niet vrijgezel. Toen hij bij ons kwam werken had hij net een relatie.

In de eerste anderhalf jaar hebben we het gewoon gezellig gehad. Gewoon als collega's.. Deelden niet zoveel privé zaken maar gewoon oppervlakkig.

In November is er op een of andere manier iets veranderd tussen ons. De gesprekken werken dieper en er is een seksuele spanning ontstaan.
In December is dit na een spontaan etentje na het werk overgegaan in een nacht samen. Hij had net z'n relatie verbroken omdat het al een tijdje niet goed ging tussen hun. Na een fijne nacht hebben we elkaar het weekend alleen even kort gesproken met de woorden we houden het nog even voor ons. Wat geheel logisch was.

Op het werk hebben we elkaar weer gezien en dingen besproken dat het heel gezellig was. Binnen een week kwam hij met de mededeling dat hij een goed gesprek met zijn ex had gehad en dat ze toch weer samen waren. In de weken daarop kwam het vaak ter sprake dat hij het jammer vond maar dat hij nu toch wel echt heel gelukkig is met zijn vriendin. Dit heeft hij meermaals benoemd.. Soms ook op momenten waarvan ik dacht oke?!

Tot zover, prima. Jammer maar oké. Mooie, fijne ervaring rijker. Geheel vergeten kan niet, wij werken nauw samen 3 dagen in de week en zullen dat de komende jaren blijven doen..

Tot nu de afgelopen week, hij heeft het weer vaker over de nacht. Hij benoemd regelmatig dat hij mij meer had willen leren (Klein detail.. Het was mijn eerste keer.. Dit wist hij) en dat als het anders was we mogelijk wel samen verder waren gaan kijken waar het schip stranden zou.. Hij wil heel graag dat ik iemand anders ga ontmoeten en een leuke relatie krijg.

Maar ik vind het lastig. Voordat we de nacht samen hebben doorgebracht kreeg ik al gevoelens voor hem en die gaan niet bepaald weg op deze manier.
Ik weet dat wanneer iemand de moeite niet voor je wilt doen het al een duidelijk teken is.. Maar waarom komt hij dan toch steeds terug op de sexuele spanning die er is en blijft zijn...

Zie ik dingen/Hoop ik teveel op dat het nog ooit wat wordt? Ik weet het, jullie kunnen daar misschien ook geen antwoord op geven maar mij wel met beide benen op de grond zetten misschien.
Alle reacties Link kopieren Quote
kroketje88 schreef:
07-02-2023 16:47
Veel onzekerheid gehad over alles

en denk dat ik nu wel veel opener ben en dus ook niet meteen vluchtgedrag vertoon als iemand dichterbij komt..
Alleen moet ik nu dus niet doorslaan en als een koala aan iemand vastklampen 😆
Vluchten/vermijden ( bindingsangst) en vastklampen ( verlatingsangst) zijn twee kanten van dezelfden medaille! Het hoort bij elkaar. De ene situatie/persoon roept het ene op en de andere situatie de ander. Het kan zelfs in dezelfde relatie omslaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
kroketje88 schreef:
21-03-2023 17:55
Goed. Heb het los kunnen laten en wat afstand kunnen nemen. Ja soms komen de gevoelens toch weer even op.. maar dan lees ik soms even jullie reacties door om mn beide benen op de grond te krijgen ... ;-)
Wat goed! Knap gedaan, want niet makkelijk als je verliefde gevoelens hebt. Ben heel blij dat het je lukt, en hopelijk blijft het lukken je open te stellen, waardoor je ook andere leuke mannen tegen het lijf loopt. Bij deze heb je in ieder geval aan jezelf laten zien dat je het kunt, je open stellen, en dat je dan ook de controle hebt om je weer af te sluiten als het toch niet past.
Alle reacties Link kopieren Quote
kroketje88 schreef:
21-03-2023 17:55
Goed. Heb het los kunnen laten en wat afstand kunnen nemen. Ja soms komen de gevoelens toch weer even op.. maar dan lees ik soms even jullie reacties door om mn beide benen op de grond te krijgen ... ;-)
Even volhouden en jezelf verwennen! De juiste persoon kom je wel een keer tegen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven