Vraag mensen [...] met partner [lege OP]

25-11-2025 07:45 83 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt allemaal
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-11-2025 20:56
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.85% gewijzigd
Roxy21 schreef:
25-11-2025 13:25
Na 17 jaar vind ik het nog altijd leuk als hij thuiskomt, als ik al thuis ben. We hebben ook echt weleens gedoe of terugkerende patronen, maar in de kern hebben we het leuk met elkaar en zien we elkaar graag. Dat zorgt er denk ik ook voor dat je automatisch goed (respectvol) met elkaar omgaat, maar los daarvan zou ik het echt niet pikken als mijn partner mij denkt te kunnen uitschelden.
Dit geldt voor mij ook. Waar het in de kern denk ik om gaat is dat twee mensen zich ervoor moeten inzetten om een relatie goed te houden. Zodra een van beiden is uitgecheckt - en ik weet niet of dat TO is of haar man of allebei - gaat het niet werken.

TO: omdat er kinderen bij betrokken zijn, zou ik in relatietherapie gaan om uit te zoeken of dit nog om te keren is of anders om goed uit elkaar te gaan.
Hexopbezemsteel schreef:
25-11-2025 16:32
Ze schrijft letterlijk in de OP dat ze 20 jaar samen zijn en twee kinderen hebben van 13 en 16. Ook zijn kinderen dus, maar leuk dat jullie er vast wat bij verzinnen.
Kun je nagaan TO, jouw vent stelt zich als zo'n hufter op, dat mensen hier denken dat hij wel niet de vader zal zijn van jullie kinderen
Jemoederheethenk6 schreef:
25-11-2025 12:05
Oei hier zou ik ook niet heel gelukkig van worden.. Man en ik zijn bijna 20 jaar samen en hebben twee kinderen van 8 en 12. Qua opvoeding zitten wij op 1 lijn en zijn we echt een team, dat is heel fijn.

Wij hebben eigenlijk nooit ruzie. We praten wel eens over als ons iets stoort en dan proberen we er ook echt rekening mee te houden. Daten doen we niet echt maar tussendoor doen we veel samen. We hebben twee honden en gaan zeker elke dag samen wandelen met ze en dan merk ik dat we hele gesprekken hebben over vanalles en nog wat. Dat is eigenlijk altijd heel gezellig en hier merk ik aan dat we emotioneel gezien om elkaar geven en het leuk hebben.

Ook hebben we veel lol samen, we lachen elke dag meerdere keren, hebben dezelfde humor. Intiem zijn we elke week wel. Ik heb er niet altijd zin in maar ook hier kunnen we over praten of grapjes over maken.

We hebben het zeker jaren heel zwaar gehad. Onze zoon heeft autisme en ik heb een zware post natale depressie gehad waarbij man mij eigenlijk helemaal niet hielp. Ik was ook niet de leukste maar we stonden elkaar echt naar het leven op een gegeven moment. Tijdens Corona is man erg spiritueel geworden (Boeddhistische invloeden). Ik geloof hier niet in maar toch hebben we hier veel over gepraat en dit gaat heel goed samen.

Hierdoor is hij qua gedrag ook heel erg veranderd. Meer betrokken geworden, veel meer taken oppakken, maar ook zacht zijn voor zichzelf en anderen.
De kinderen zijn nu groter en we zijn eindelijk bijgeslapen en hebben weer tijd voor elkaar. Wij hebben het leuker met elkaar dan ooit…
Dit is dus precies wat ik mis. Geen diepe gesprekken (als we uit eten gaan bv zitten we maar wat. Het is niet eens echt gezellig). Geen dikke lol met elkaar. Tuurlijk we lachen wel eens maar heb nog nooit de slappe lach met hem
whattodo80 wijzigde dit bericht op 25-11-2025 23:07
7.79% gewijzigd
Whattodo80 schreef:
25-11-2025 17:09
Dit is dus precies wat ik mis. Geen diepe gesprekken (als we uit eten gaan bv zitten we maar wat. Het is niet eens echt gezellig). Geen dikke lol met elkaar. Tuurlijk we lachen wel eens maar heb nog nooit de slappe lach met hem gehad ofzo, en intiem is al jaren een probleem. Vooral het laatste jaar voel ik het niet meer. Dat komt denk ik door t missen van de emotionele band en zijn lichamelijke probleem als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dat is dus ook echt een moeite geworden. Ik denk dat de hele basis voor een liefdesrelatie gewoon mist.
Maar wat wil jij?
Wil je bij hem weg? of wil je investeren in jullie?
De man van TO verandert niet, ook al heeft ze gezegd dat ze twijfelt. Tja, dan maar uit elkaar. Op zoek naar een andere single man met kinderen die wel tot haar weet door te dringen met diepe gesprekken.
Whattodo80 schreef:
Dit is dus precies wat ik mis. Geen diepe gesprekken (als we uit eten gaan bv zitten we maar wat. Het is niet eens echt gezellig). Geen dikke lol met elkaar. Tuurlijk we lachen wel eens maar heb nog nooit de slappe lach met hem gehad ofzo, en intiem is al jaren een probleem. Vooral het laatste jaar voel ik het niet meer. Dat komt denk ik door t missen van de emotionele band en zijn lichamelijke probleem als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dat is dus ook echt een moeite geworden. Ik denk dat de hele basis voor een liefdesrelatie gewoon mist.
Misschien samen iets gaan doen wat verbinding geeft, in plaats van suf tegenover elkaar te zitten in een restaurant.
Dat geeft ook weer iets om over te praten. Dus ga karten, potten bakken, naar wen escaperoom, roeien of wat dan ook.
Look me in the eyes and tell me what you see.
Whattodo80 schreef:
Begrijpelijk. Als die emotionele verbinding er niet is, heeft dat ook impact op de intimiteit. En aangezien jij wel meer diepgang wilt en je er bewust van bent, denk ik dat je dat ook allang hebt proberen te bewerkstelligen, maar je man daar niet in mee gaat. Respectloos gedrag, schelden, werkt ook niet echt bevordelijk en het moeilijk doen over geld, idem dito. Daarbij veranderd er niks als jij zaken aangeeft. Denk dat een cursus pottenbakken je hier niet bij gaat helpen. Denk voor jezelf na. Heb je gedaan wat je kon? Soms is het beste wat je kunt doen, accepteren dat dit is wat het is.

Je mag ook gewoon niet meer willen he. Kies dan voor je zelf. Het leven is kort.
Wat wil je zelf? Wil je het nog proberen of ben je eigenlijk al uitgecheckt?

Ik vind samen iets gaan doen eigenlijk een heel goed idee. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je iets spannends samen doet je brein die spanning koppelt aan de andere persoon en je op die manier je meer tot elkaar aangetrokken voelt.

Het lijkt mij dat het geen kwaad kan om eens een date te regelen en hem gewoon mee te nemen. Niet gelijk bungeejumpen, maar een escaperoom of zo en daarna ergens eten. Dan heb je ook gelijk iets om over te praten tijdens het diner.

Misschien komt van daaruit wel meer verbinding en verandert er ook iets in het gedrag. Of niet, maar proberen kan geen kwaad.
Whattodo80 schreef:
Geen diepe gesprekken (als we uit eten gaan bv zitten we maar wat. Het is niet eens echt gezellig). Geen dikke lol met elkaar.
Als je om je heen kijkt on een restaurant zie je dat bij veel stellen. Of ze zitten beiden op hun mobiel. Dat laatste dien wij nooit, maar hebben lang niet altijd diepgaande gesprekken in een restaurant.

Hoe duidelijk ben jij geweest. Met hints bereik je niets.
Hexopbezemsteel schreef:
25-11-2025 16:32
Ze schrijft letterlijk in de OP dat ze 20 jaar samen zijn en twee kinderen hebben van 13 en 16. Ook zijn kinderen dus, maar leuk dat jullie er vast wat bij verzinnen.
Zo gek is dat niet want TO schrijft dat ze geld wilde 'voor mijn dochter'. Vind het raar om dat zo op te schrijven als dochter ook het kind van man is.
Als ik als eerste koophuis lees. Dus hier ook, haak ik af. Hoe onaardig ook. Materiaal is vervangbaar en kosteloos. Mensen niet.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
25-11-2025 19:22
Als ik als eerste koophuis lees. Dus hier ook, haak ik af. Hoe onaardig ook. Materiaal is vervangbaar en kosteloos. Mensen niet.
Kostbaar materiaal zijn wc rolletjes en melkpakken. Ik de k dat hun huis daar niet van gemaakt is.
Scheiden kost sowieso geld en we hebben geen idee hoe het er met hun financiën voor staat.
Voor mij houdt het al op bij schelden. Mijn man en ik zijn vijfentwintig jaar samen en hebben elkaar nog nooit uitgescholden. En nee, ook "gewoon" gemene dingen zeggen om elkaar te raken doen we niet. Nooit.
Dus dat is voor mij een dealbreaker.

Verder klinkt het allemaal niet zo gezellig. Liever hebben dat hij er niet is. Geen lol samen. Geen diepe gesprekken. Geen seks, geen andere vorm van intimiteit. Wel ruzies, schelden, en financiële geschillen. Ik denk eigenlijk niet dat dit nog om te draaien is naar een fijne relatie. Wil je dat nog wel proberen, to? Of heb je er eigenlijk genoeg van?
Nyx• schreef:
25-11-2025 19:33
Kostbaar materiaal zijn wc rolletjes en melkpakken. Ik de k dat hun huis daar niet van gemaakt is.
Scheiden kost sowieso geld en we hebben geen idee hoe het er met hun financiën voor staat.
Los van dat wc rolletjes en melkpakken ook gerecycled moeten worden, dus niet kosteloos.
Ja scheiden kost iemand geld of samen geld. Dus om het geld blijven?, daar zijn ook namen voor. En die zijn niet recyclebaar.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
25-11-2025 19:49
Los van dat wc rolletjes en melkpakken ook gerecycled moeten worden, dus niet kosteloos.
Ja scheiden kost iemand geld of samen geld. Dus om het geld blijven?, daar zijn ook namen voor. En die zijn niet recyclebaar.
Dat noemen ze kosteloos materiaal.
Redhead70 schreef:
25-11-2025 19:49
Snap niet dat je dit er van maakt. Wat een gedram. Nergens staat dat het om het geld gaat. Een koophuis maakt scheiden ingewikkelder en je hebt er evt een schuld bij. Logisch dat ook dat een verzwarende omstandigheid is.
Renske schreef:
25-11-2025 19:19
Zo gek is dat niet want TO schrijft dat ze geld wilde 'voor mijn dochter'. Vind het raar om dat zo op te schrijven als dochter ook het kind van man is.
Ik vind dat niet zo raar als haar man niet eens geld heeft voor iets belangrijks voor z’n kind. Als je altijd alleen dat soort karren trekt dan begrijp ik dat je uit gewoonte ‘mijn dochter’ gaat zeggen.
Solsol schreef:
25-11-2025 20:26
Ik vind dat niet zo raar als haar man niet eens geld heeft voor iets belangrijks voor z’n kind. Als je altijd alleen dat soort karren trekt dan begrijp ik dat je uit gewoonte ‘mijn dochter’ gaat zeggen.
Het wordt steeds gekker zo. Moeten al die mensen zonder baan/ inkomen hun kind(eren) ook maar niet meer hun kind(eren) noemen? Wat heeft dat in vredesnaam met geld te maken?

Maar goed, als TO zoiets schrijft als 'ik vraag aan man geld voor mijn dochter' vind ik het niet raar dat mensen daaruit halen dat het blijkbaar niet zijn dochter is. Niet om het geld, maar om het 'mijn' dus.
Sonne schreef:
25-11-2025 20:09
Snap niet dat je dit er van maakt. Wat een gedram. Nergens staat dat het om het geld gaat. Een koophuis maakt scheiden ingewikkelder en je hebt er evt een schuld bij. Logisch dat ook dat een verzwarende omstandigheid is.
Onzin. Scheiden is altijd ingewikkeld voor iedereen. Kinderen, mannen. En vrouwen. Of je nu straatarm bent of gezegend met een koophuis. Ingewikkeld blijft het. En ja dan vind ik een koopwoning het minste van een zeer groot probleem.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
25-11-2025 21:03
Onzin. Scheiden is altijd ingewikkeld voor iedereen. Kinderen, mannen. En vrouwen. Of je nu straatarm bent of gezegend met een koophuis. Ingewikkeld blijft het. En ja dan vind ik een koopwoning het minste van een zeer groot probleem.
Een relatie verbreken als je geen kinderen hebt en niet samenwoont is op vele vlakken eenvoudiger.
En scheiden is niet per definitie voor IEDEREEN en ALTIJD ingewikkeld. Ga trouwens ook liever stinkend rijk scheiden dan straatarm.
Ik vind zeker niet dat je teveel verwacht. Bij wat je allemaal schrijft in de OP snap ik wel dat deze relatie je niet erg gelukkig maakt.
Wij zijn 19 jaar samen en 2 kinderen van 2 en 4. We hebben pittige Jaren gehad met verdrietige verliezen in familie en huilbaby's. Maar we worden nog steeds blij van elkaar, kunnen goed praten samen en zijn een goed team. We hebben elkaar werkelijk nog nooit uitgescholden in een ruzie (nou hebben we ook zelden echt ruzie). Ik vind dat ook echt niet kunnen, niet echt een goed voorbeeld ook voor de kinderen om zo met je partner om te gaan.
Renske schreef:
25-11-2025 20:32
Het wordt steeds gekker zo. Moeten al die mensen zonder baan/ inkomen hun kind(eren) ook maar niet meer hun kind(eren) noemen? Wat heeft dat in vredesnaam met geld te maken?

Maar goed, als TO zoiets schrijft als 'ik vraag aan man geld voor mijn dochter' vind ik het niet raar dat mensen daaruit halen dat het blijkbaar niet zijn dochter is. Niet om het geld, maar om het 'mijn' dus.
Het gaat toch helemaal niet om het geld, maar om de moeite die de man neemt om verantwoordelijk voor zn kind te nemen ipv roepen: ik heb geen geld (terwijl ie wel geld heeft voor zn hobby). Maar misschien moet je die reacties nog even teruglezen.
1x is genoeg
We gooien niet alles op 1 hoop. Alleen vaste lasten. Verder eigen geld. Er kwam iets voor m’n dochter. Iets belangrijks dus ik zei dat we beide wat bij moesten leggen. Is zijn 1e reactie. Heb ik geen geld voor. Dat maakt me dan zo boos. Dan komt ie zo onvolwassen over.

Tja, er zijn nou eenmaal mensen die alles wat ze 'over' hebben uitgeven. Ik ben zo niet en zou er ook moeilijk mee kunnen leven, maar er zijn er zijn die dus wel zo zijn en prima uitkomen en daar is ook gewoon helemaal niks mis mee. Tot nog toe is dat bij jullie ook altijd goed gegaan denk ik?

De omstandigheden zijn misschien veranderd, nu de kinderen ouder worden komen er ook hogere uitgaven aan. Dus ik zou zeggen ga in gesprek. Geef aan dat je baalt dat hij niet bij kan dragen op het moment dat zo'n uitgave zich voordoet en jij niet de hoofdverantwoordelijke wil zijn dat het betaald kan worden. En hoe hij voor zich ziet dat jullie dat gaan oplossen.
Mijn idee zou vrij simpel zijn om gewoon het maandbedrag naar de gezamenlijke rekening (flink) op te schroeven. Kan hij de rest van zijn geld nog steeds uitgeven en toch gewoon volwaardig bijdragen.
Voor hetzelfde geld was het 'belangrijke voor dochter' een dure smartphone voor 'haar' dochter en 'het kwam', niet 'er moest iets aangekocht worden', er is dus geen enkel overleg geweest met de man. Enkel dat hij moest bijleggen.
Kan het verkeerd interpreteren he.

Net alsof er mensen zijn die de reden dat men denkt dat het zijn kind niet is verkeerd interpreteren, dat was uiteraard omdat ze 'mijn' dochter zei.

Soms is het gewoon op...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven