Vriend bespreekt alles met z’n ouders. Niet welkom? [Geen

08-03-2021 11:32 171 berichten
Never mind
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2021 10:10
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
98.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zit je echt te wachten op een "man" van dertig die nog zo aan papa en mama vasthangt? Zijn ouders boven jou en jullie relatie stelt? Gebrekkig (lees: niet) communiceert over zijn doen en laten?
Ja, ik zou het niet ok vinden dat mijn partner ruzies of wat dan ook met zijn ouders zou bespreken. Het zou voor mij een reden zijn om de relatie te verbreken.

Los daarvan vraag ik me af of ik wel op zo’n aan zijn ouders hangend papkindje zou vallen. Ik denk dat ik enorm zou afknappen hierop.
Alle reacties Link kopieren
Een 30-jarige man die nog zo betuttelt wordt door zijn ouders, je moet er maar zin in hebben.

Maar als je in 7 maanden al meerdere ruzies hebt gehad (waar hij dan dingen van vertelt aan zijn ouders) en al een keer zo'n ruzie dat de relatie verbroken is, dan is de basis waarschijnlijk niet goed genoeg. Dat zou voor mij de reden zijn om niet verder ermee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op zoek gaan naar een vent die al van de borst af is... Dit vind ik zoooooo onaantrekkelijk. :byee: dus
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
aardbeienslof schreef:
08-03-2021 12:06
Ja, ik zou het niet ok vinden dat mijn partner ruzies of wat dan ook met zijn ouders zou bespreken. Het zou voor mij een reden zijn om de relatie te verbreken.

Los daarvan vraag ik me af of ik wel op zo’n aan zijn ouders hangend papkindje zou vallen. Ik denk dat ik enorm zou afknappen hierop.

Het was niet zomaar een ruzie, het was uit. Ik vind het wel logisch dat hij dat bespreekt met z'n ouders.

En feestjes moet je nu toch niet heen willen, dus who cares.
Alle reacties Link kopieren
Zoetelande schreef:
08-03-2021 12:05
Zit je echt te wachten op een "man" van dertig die nog zo aan papa en mama vasthangt? Zijn ouders boven jou en jullie relatie stelt? Gebrekkig (lees: niet) communiceert over zijn doen en laten?

Hier zou ik ook ontzettend op afknappen. Zijn moeder die de was regelmatig voor hem doet, waar hij alles aan verteld.. kom op zeg, hij is ruim volwassen.

Maakt hij zijn eigen huis schoon, kookt hij wel eens zelf? Of wordt dat ook allemaal voor hem gedaan en vind hij dat allemaal maar makkelijk?

En wat zei hij toen je vroeg hoe het zat met de verjaardag van zijn vader, zijn jullie na de herstelde breuk nog wel eens bij ze geweest?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
pokkewijf schreef:
08-03-2021 12:08
Ik zou op zoek gaan naar een vent die al van de borst af is... Dit vind ik zoooooo onaantrekkelijk. :byee: dus
:HA:
Nog zo kort een relatie en al zo veel gedoe en ruzie. Ik zou er mee kappen.
Alle reacties Link kopieren
en de reden dat je er niet naar vraagt.... is???
Alle reacties Link kopieren
Kijk niet naar zijn ouders en zijn contact met hen, richt je op jouw relatie met je vriend. Hij heeft waarschijnlijk een andere band met zijn ouders dan jij met de jouwe en dat moet je respecteren en accepteren. Zie hun niet als bedreiging.
Je hebt al een felle ruzie achter de rug waarbij de relatie verbroken is. Daar kunnen zijn ouders toch niks aan doen? Ze liggen toch niet tussen jullie in in bed?
Is je relatie met je vriend wel zo fijn en kun je met hem bijv dit bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Een vent zoeken die wel zelfstandig is, en niet meer zo op zn pappie en mammie leunt.
ik geef mn bek ook maar een douw
lisasip schreef:
08-03-2021 11:32
Zijn vader is namelijk jarig, maar ik ben niet uitgenodigd en hij heeft er niks over gezegd. Hij stuurt alleen foto’s van het “feest”.

Mijn vriend mag ook niet mee naar mijn ouders momenteel. Coronaregels.
Alle reacties Link kopieren
Dikke afknapper. En moet je je voorstellen als dat dit nu al zo is, hoe dat dan de rest van je/jullie leven gaat worden met die ouders zo in beeld.
Ik zou hier iig niet mee door willen gaan, die man wordt blijkbaar niet volwassen in dat opzicht.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend doet het zelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Met een maximum van één bezoeker per dag vind ik het op zich niet zo gek dat je niet bij die verjaardag was.
Verder zou ik me, net als veel andere reacties, ook afvragen of deze relatie überhaupt wel goed zit. Zeven maanden, ruzies, al een keer uit geweest.... is het dit wel echt?
Ja, hij lijkt erg te hangen aan zijn ouders, en andersom. Moeder die de was doet als hij een weekend weg is? Raar. Hoe zelfstandig is hij verder?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens niet vreemd dat hij tegen zijn ouders heeft verteld dat het uit was.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit ook niet fijn vinden. Ik denk dat je, als je bij hem blijft, hier wel paal en perk aan moet stellen en gewoon aangeven dat je het niet fijn vindt dat zijn ouders zo veel over hem te zeggen hebben. Let wel op hoe je het fraseert: maak zijn ouders niet de boosdoener, geef aan dat je ruimte wil in je relatie. Hij is duidelijk close met zijn ouders en ziet het niet als probleem, dus hoe meer je hen de boeman maakt hoe meer hij daar tegenin zal gaan.

Staat hij daar niet voor open, dan zou ik zonder hem verder gaan.

Dat hij tegen zijn ouders vertelt dat het uit is en dat jullie ruzie hebben gehad is niet vreemd, trouwens. Dat zou ik ook doen (en ik ga hooguit 1x per maand bij mijn ouders eten en doe m'n eigen was).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Iets met coronaregels en maar 1 persoon qua bezoek is je ontgaan?
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
08-03-2021 12:19
Mijn vriend mag ook niet mee naar mijn ouders momenteel. Coronaregels.

Ja, dat was echt de essentie van het bericht van TO.

@TO: Ik zou, als vriend verder wel heel leuk is, toch een keer een gesprek hier over aan gaan, maar ik zou er maar niet op rekenen dat dit gedrag (op korte termijn) gaat veranderen. Ik zou dit zelf niet aantrekkelijk en heel storend vinden.
Poeszie schreef:
08-03-2021 12:38
Ja, dat was echt de essentie van het bericht van TO.

@TO: Ik zou, als vriend verder wel heel leuk is, toch een keer een gesprek hier over aan gaan, maar ik zou er maar niet op rekenen dat dit gedrag (op korte termijn) gaat veranderen. Ik zou dit zelf niet aantrekkelijk en heel storend vinden.

Ze hangt er anders wel een conclusie aan: dat ze dus niet meer welkom is. De vraag van dit topic toch?

Dus hoezo is dat even aangeven niet gewenst?
Alle reacties Link kopieren
Dat hij tegen zijn ouders zegt dat het uit is is toch niet gek!? Gekker is als hij dat niet zou zeggen... lijkt mij. Als ouder zou ik dan ook vragen. Waarom.

Verder de was doen vind ik wel gek. Een paar x per week eten bij je ouders ligt eraan of ik dat gek vind, ik zou het zelf niet willen, maar misschien woont je vriend alleen en dichtbij en is het handig en gezellig win win zou ik dan zeggen.
En verjaardag vieren in deze tijd is wel lastig dus als dat het is snap ik dat je niet uitgenodigd bent... of wordt het een big party?

Oh en als jij je niet lekker erbij voelt bespreek het eens met je vriend, blijft het raar en niet fijn voelen tja, dan zal je je conclusies daaruit moeten trekken.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 08-03-2021 12:43
13.34% gewijzigd
Hmm er mocht maar 1 persoon op visite per huishouden.
Ik zou het in jouw schoenen heel fijn vinden als ik niet naar een feestje van mijn 'schoonvader' zou hoeven. En andersom dat hij niet op jouw feestje hoeft te komen.
Jufjoke schreef:
08-03-2021 12:23
Ik vind het trouwens niet vreemd dat hij tegen zijn ouders heeft verteld dat het uit was.

Dat vind ik op zichzelf ook niet vreemd. Hangt een beetje af van de mate van details en of de relatie voor zijn gevoel definitief verbroken was denk ik.

Als de relatie nog aan is dan hou je je op de vlakte vind ik, wetende dat je partner daar ook nog aan de kerstdis moet zitten. Dan moet je geen ongemakkelijke toestanden gaan creëren door de echtelijke ruzies met je ouders te bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven