Vrouwenlogica... wat te doen

17-10-2018 23:26 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden heb ik haar ontmoet op het werk en een week of 3 af en toe samen gewerkt. Ik zat zelf in deze tijd in een relatie, waarvan ik dacht dat die gezond was en ook met 2 kinderen. Aangezien ik wel door had dat zij mijn type was (en in een voorstelronde had ze gezegd single te zijn) heb ik haar zoveel mogelijk ontweken en zeker geen indruk op gemaakt. Inmiddels lig ik een half jaar in scheiding en zijn mijn gevoelens voor haar los gebarsten. Ik heb haar uiteten gevraagd via een appje (durfde haar niet te bellen). Zij belde die avond terug en na gezellig en zenuwachtig gesproken te hebben gaf ze aan nu geen ruimte te hebben om met mij uiteten te gaan. Maar sloot ze af wel graag een bakkie koffie met mij te willen doen als ik in de buurt ben. De dag daarna nog even app-contact gehad, waarin ze aangeeft niet tot mij aangetrokken te zijn (als antwoord op een vraag van mij). Wat ik op zich logisch kan vinden daar ik toen ik met haar werkte totaal geen moeite in haar had gestoken.

Nu worden mijn gevoelens voor haar met de dag meer. Kan mij eigenlijk niet herinneren zo verliefd te zijn geweest.

Ik ben geen macho man (44jr) en weet dus niet of ik nu wel of niet moet doorzetten om haar te 'veroveren'. Ik zou wat vrouwenmeningen op prijs stellen.

Groet
Maurice
anoniem_323935 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 23:29
1.73% gewijzigd
Ze zei geen aantrekking te hebben, ik zou er niet mee door gaan. Vrouwen zijn normaal niet eens zo direct en dit is wel heel duidelijk.
Nee Maurice, jongen, dit gaat niets worden.
Alle reacties Link kopieren
Ze wil niet. Laat haar met rust.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een beeld van haar hebt gevormd dat niet klopt. Juist omdat je al in een voorfase zat die uitliep op een scheiding. Tel daar haar duidelijke antwoord ‘nee ik heb geen interesse’ bij op en dan is de som: Maurice die net gescheiden is, in een wir war van gevoelens zit en daardoor denkt dat dit de vrouw is waarop hij stapelverliefd is. Een reboundje dus.

Prima om effe lekker in te gaan zitten maar zij hoeft niet. Verwerk dan eerst de scheiding en ga daarna op zoek naar contact met iemand die jou ziet zitten om wie je bent.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee, niet doorzetten. Accepteren dat ze geen interesse heeft.
ze vindt je niet leuk
Alle reacties Link kopieren
En waarom noem jij haar gedrag ‘vrouwenlogica’? Zij is zeer duidelijk geweest en niet mis te verstaan. En hierin hoor jij een uitnodiging? In mijn ogen ben jij degene die de zogenaamde ‘vrouwenlogica’ gebruikt. Stom woord overigens want er zijn meer dan genoeg vrouwen die niet irrationeel denken en handelen zoals jij nu dus wel doet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
wat betekent ‘indruk maken op’? Ik heb daar tarzan-achtige beelden bij. Dat je als vrouw dan ineens denkt: oh hij slaat op zijn borst, hm wat is hij aantrekkelijk inene.

zo werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Dus zij voelt zich niet tot jou aangetrokken, wijst je netjes af en dat is dan “vrouwenlogica...”? Dat moet je toch eens nader verklaren :-|

En in antwoord op je vraag: nee, ze heeft geen gevoelens voor je en dat zal je moeten accepteren. Als je haar gaat “veroveren”, dan vindt ze dat misschien alleen maar vervelend of creepy. Of vind je deze redenatie ook “vrouwenlogica”?
Vrouwenlogica is dat vrouwen altijd aardig gevonden willen worden. Dus als zij zegt dat ze je niet tot je aangetrokken is dan bedoelt zij dat ze niks met je heeft. Nul niks nada. Je valt in de categorie oninteressant, onaantrekkelijk, afstotelijk. Maar ze kleedt het aardig in uit vrouwenlogica
Alle reacties Link kopieren
Dank. Ik heb niet de intentie haar te gaan stalken hoor. Ik zou alleen zo graag 1 keer een face-to-face willen hebben, zodat ze me op mijn 'nieuwe' ik kan beoordelen.
Iets meer info nog... ze kwam op een afdeling van 80 man en heeft daar maar 3 weken gewerkt, dus eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze precies wist wie ik was - ook al hebben we een paar keer wel leuk contact gehad in die 3 weken.
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?
Alle reacties Link kopieren
Zij voelt juist de mannenlogica goed aan. Net gescheiden en heel snel weer aan de vrouw....
Ze voelt aan dat jij wat van haar wilt en zij wil niet. Ze zegt heel keurig dat koffie best kan.... m.a.w. she is not into you!
Alle reacties Link kopieren
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:53
Dank. Ik heb niet de intentie haar te gaan stalken hoor. Ik zou alleen zo graag 1 keer een face-to-face willen hebben, zodat ze me op mijn 'nieuwe' ik kan beoordelen.
Iets meer info nog... ze kwam op een afdeling van 80 man en heeft daar maar 3 weken gewerkt, dus eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze precies wist wie ik was - ook al hebben we een paar keer wel leuk contact gehad in die 3 weken.
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?
‘Mannen’ moeten dan ook maar eens wat minder denken.

Nee is nee, wordt geen ja en blijft nee.
Nog verdere vragen?
enn wijzigde dit bericht op 17-10-2018 23:57
4.72% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wie is je ‘nieuwe ik’ dan?
Heb je een beetje een midlifecrisis, Maurice? Want dat vinden vrouwen over het algemeen niet bepaald aantrekkelijk.
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:53
Dank. Ik heb niet de intentie haar te gaan stalken hoor. Ik zou alleen zo graag 1 keer een face-to-face willen hebben, zodat ze me op mijn 'nieuwe' ik kan beoordelen.
Iets meer info nog... ze kwam op een afdeling van 80 man en heeft daar maar 3 weken gewerkt, dus eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze precies wist wie ik was - ook al hebben we een paar keer wel leuk contact gehad in die 3 weken.
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?
Hoezo nieuwe ik? Mensen veranderen niet. Of ben je soms 60 kilo afgevallen? ze heeft je afgewezen. bellen is beleefdheid. Geen koffie natuurlijk. Waarom? ze moet je niet
Because schreef:
17-10-2018 23:54
Zij voelt juist de mannenlogica goed aan. Net gescheiden en heel snel weer aan de vrouw....
Ze voelt aan dat jij wat van haar wilt en zij wil niet. Ze zegt heel keurig dat koffie best kan.... m.a.w. she is not into you!
een wanhoopman met midlife.
Alle reacties Link kopieren
Je ""nieuwe ik"?? :facepalm:
Man, ik krijg er het al benauwd van, laat staan die vrouw.
Alle reacties Link kopieren
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:53
Dank. Ik heb niet de intentie haar te gaan stalken hoor. Ik zou alleen zo graag 1 keer een face-to-face willen hebben, zodat ze me op mijn 'nieuwe' ik kan beoordelen.
Iets meer info nog... ze kwam op een afdeling van 80 man en heeft daar maar 3 weken gewerkt, dus eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze precies wist wie ik was - ook al hebben we een paar keer wel leuk contact gehad in die 3 weken.
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?
Nee, niet doen.
Je weet dat je binnen een paar luttele seconden al weet of je op iemand kan vallen. Dat face to face willen hebben heeft geen zin. Klinkt ook heel naar, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe ik zegt je dat je geen koffie moet gaan drinken in de hoop dat ze ineens een Tarzan ziet staan, not gonna happen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wanhopig (nog) niet. Alleen weet ik niet wat ik met mijn gevoelens moet doen.

Antwoorden zijn duidelijk. Ik ga haar los laten.

Sorry voor de verkeerde titel.
Alle reacties Link kopieren
Dat bakje koffie gaat er niet komen.
Dat zei ze alleen maar uit beleefdheid en ze hoopt waarschijnlijk dat jij ervan af zult zien, nadat ze later heeft aangegeven je niet aantrekkelijk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:53
Dank. Ik heb niet de intentie haar te gaan stalken hoor. Ik zou alleen zo graag 1 keer een face-to-face willen hebben, zodat ze me op mijn 'nieuwe' ik kan beoordelen.
Iets meer info nog... ze kwam op een afdeling van 80 man en heeft daar maar 3 weken gewerkt, dus eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze precies wist wie ik was - ook al hebben we een paar keer wel leuk contact gehad in die 3 weken.
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?
Je hebt een jaar geleden 3 weken met haar samengewerkt. Ik lees nergens dat je haar in die tijd nog gezien of gesproken hebt, dus volgens mij heb jij een bepaald beeld van die vrouw in je hoofd zitten wat totaal niet klopt. In elk geval ken je haar niet, dus waarop ben je nou in hemelsnaam zo verliefd?
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:59
Wanhopig (nog) niet. Alleen weet ik niet wat ik met mijn gevoelens moet doen.

Antwoorden zijn duidelijk. Ik ga haar los laten.

Sorry voor de verkeerde titel.
Ga sporten, neem een therapeut, zoek een hobby
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
17-10-2018 23:55
Wie is je ‘nieuwe ik’ dan?
Heb je een beetje een midlifecrisis, Maurice? Want dat vinden vrouwen over het algemeen niet bepaald aantrekkelijk.
Mwoa altijd een fijn borrelpraatje hoor; een nieuwe ik die lekker zeikt over zijn ex, zijn ex-leven en hoe de grote ‘zij’ hem in alles heeft tegengehouden en hem vóóral niet begreep enzo....................

Goed voorspelpraatje. :proud:
enn wijzigde dit bericht op 18-10-2018 00:02
3.51% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven