Wat als het niet goed komt?

13-04-2024 21:47 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben alleen - bijna altijd alleen geweest op een paar korte niet noemenswaardige relaties gehad.

Bij mensen die weten dat ik alleen staand ben krijg ik vaak de opmerking:

-het komt wel goed, de liefde vind je wel
-niet zoeken hij vindt jou wel.
-zo leuke meid hoe ben je vrijgezel.

Alllemaal lief bedoeld, maar de focus lijkt erop te liggen dat mijn leven wel goed komt als er een man komt.

Ik alle eerlijkheid houd ik er rekening mee dat het niet meer goed komt. Dat ik altijd alleen zou blijven. Realistisch gezien is dat wel zo eerlijk.

Ik wil namelijk niet in iets geloven of mezelf een droom voorhouden waar geen zekerheid voor is.

Mijn focus is om ook alleenstaand gewoon een gelukkig bestaan te kunnen leiden, dan is een eventuele partner een toevoeging.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
13-04-2024 23:06
En toch vind ik dit soort reacties ook wel eens lastig.

Ja, ik ben heus niet diep ongelukkig in mijn eentje, maar in mijn eentje wordt het wel véél lastiger om wensen zoals een fijn huis en kinderen in vervulling te laten gaan.

En dan kan er wel degelijk sprake zijn van 'de boot missen', en dan? Dat zijn best zware gevoelens om dan een plekje te moeten geven.

En inderdaad, altijd overal alleen voor staan en voor moeten komen opdagen. Soms is dat ook gewoon ronduit kut. Dat gevoel kan volgens mij best bestaan náást een vervuld en fijn leven als single.

Voor een kind heb je natuurlijk niet perse een man nodig. Wel zaad. ;-D
Maar ik snap je. Hier werd alles anders toen ik me op een BAM-traject ging focussen, lekker ook daarin m’n eigen weg kiezen.
En verrek, toen het niet meer hoefde kwam er toch liefde. En ik vind het heerlijk om m’n eigen leven te leiden met alle voordelen van een LAT-relatie. Want ik was toch ook wel heel erg gesteld op gewoon m’n eigen dingen hebben en doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede levensinstelling heb je TO! Als je de focus op gelukkig zijn zonder relatie hebt, en dat is waar jij je goed bij voelt is dat toch helemaal top?
Ik ben sinds een half jaar weer alleen, 6 jaar geleden gescheiden en daarna achteraf gezien iets te snel weer aan een (lat) relatie begonnen. Nu voor het eerst echt de focus op mezelf ipv het denken dat een relatie zaligmakend is, en het blijkt dat ik het prima allemaal in mijn eentje kan. Sterker nog, ik moet er niet aan denken om weer steeds rekening te moeten houden met een kerel ;-)
Helemaal alleen ben ik trouwens niet, ik heb 2 kinderen en een hond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leeftijd vraag

30👵🏼
ladywhy wijzigde dit bericht op 14-04-2024 09:40
65.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
ladywhy schreef:
14-04-2024 08:37
30👵🏼
Op een schaal van...?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn leven is ook goed zonder man.

Waar bemoeien lui zich mee, joh?
Alle reacties Link kopieren Quote
ladywhy schreef:
14-04-2024 08:37
Leeftijd vraag

30👵🏼
Dat valt dan toch nog wel mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
14-04-2024 11:16
Mijn leven is ook goed zonder man.

Waar bemoeien lui zich mee, joh?
Misschien geeft TS toch onbewust aan dat zij wel liever samen is? Als je het mist is dat ook valide. Net als dat het goed is dat je denkt dat TS daarmee een hoop ellende is bespaard (*).

(*) moest ik hard om lachen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hetzelfde met vakanties. Ik ga niet op vakantie want ik vind er niks aan. Maar als dat eens ter sprake komt kijken mensen me altijd meewarig aan, ik zal wel héél ongelukkig zijn zo zonder vakantie. En als ik dan uitleg dat ik dat helemaal niet ben gaan ze zo mogelijk nog meelevender kijken. 'Ach ze houdt zich zo goed' :bonk:

Laat je niks aanpraten hoor OP, gewoon doen wat lekker voelt.
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat ik voorop stellen, dat samen ook heel leuk kan zijn (en is geweest voor mij), maar sinds een paar jaar ben ik weduwe.

Voordat mijn man overleed dacht ik: ik zal nooit lang alleen blijven. Ondertussen ben ik bijna 5 jaar alleen en vind het heerlijk.

Natuurlijk zijn er ook nadelen, maar ik vind het heerlijk:
- om alles zelf te bepalen. Het huis is nu van mij, mijn stijl, mijn kleuren.
- om diagonaal in bed te liggen, de ene keer vanaf 20.30 uur daarna vanaf 00.00 uur, en zonder commentaar van een ander.
- om niet verplicht koffie te drinken, op tijd te eten, of schoonfamilie te bezoeken.

Minpunten zijn er ook:
- mijn werk is hectisch en soms zou het fijn zijn even te kunnen mopperen als je thuis komt
- en vakanties vind ik ook een minpunt. Man en ik maakten veel reizen, waren heel sportief daarbij: lopen, fietsen, golfen, zwemmen, duiken. Vind maar eens een nieuw iemand die dat ook allemaal leuk vindt ;).

Maar vooralsnog geniet ik van de pluspunten :). En ja, ook ik krijg de vraag of het niet weer tijd wordt dat ik "iemand" vind.... Nu, nu nog niet lekker niet, misschien wel nooit, misschien ooit wel.

Een ding weet ik wel: van passief achter de geraniums zitten word je niet vrolijk en vind je niemand -als je zou zoeken- :)
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
13-04-2024 23:06
En toch vind ik dit soort reacties ook wel eens lastig.

Ja, ik ben heus niet diep ongelukkig in mijn eentje, maar in mijn eentje wordt het wel véél lastiger om wensen zoals een fijn huis en kinderen in vervulling te laten gaan.

En dan kan er wel degelijk sprake zijn van 'de boot missen', en dan? Dat zijn best zware gevoelens om dan een plekje te moeten geven.

En inderdaad, altijd overal alleen voor staan en voor moeten komen opdagen. Soms is dat ook gewoon ronduit kut. Dat gevoel kan volgens mij best bestaan náást een vervuld en fijn leven als single.
Klopt zeker wat je schrijft. Ik heb dan wel een (inmiddels volwassen) kind, maar heb al die jaren in mijn uppie voor hem gezorgd, omdat vader met de noorderzon vertrok. Alle verantwoordelijkheden in mijn eentje dragen. Dat heeft voordelen, maar ook zeker nadelen.
En ja, doordat ik alle kosten ook alleen draag, heb ik vaak minder opties dan veel stellen, zoals een fijn huis, vakanties etc Tel daarbij mantelzorg op, terwijl je daarnaast ook moet werken, huishouden etc. Niemand die dat van je overneemt.

Ik zou ooit best weer een relatie willen, maar zie me niet zo snel meer samenwonen. Denk dat ik erg gesteld geraakt ben op mijn eigen plek en manier van leven. Daarnaast speelt ook een stukje bindings- én verlatingsangst mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
pompoenbloem schreef:
14-04-2024 11:48
Laat ik voorop stellen, dat samen ook heel leuk kan zijn (en is geweest voor mij), maar sinds een paar jaar ben ik weduwe.

Voordat mijn man overleed dacht ik: ik zal nooit lang alleen blijven. Ondertussen ben ik bijna 5 jaar alleen en vind het heerlijk.

Natuurlijk zijn er ook nadelen, maar ik vind het heerlijk:
- om alles zelf te bepalen. Het huis is nu van mij, mijn stijl, mijn kleuren.
- om diagonaal in bed te liggen, de ene keer vanaf 20.30 uur daarna vanaf 00.00 uur, en zonder commentaar van een ander.
- om niet verplicht koffie te drinken, op tijd te eten, of schoonfamilie te bezoeken.

Minpunten zijn er ook:
- mijn werk is hectisch en soms zou het fijn zijn even te kunnen mopperen als je thuis komt
- en vakanties vind ik ook een minpunt. Man en ik maakten veel reizen, waren heel sportief daarbij: lopen, fietsen, golfen, zwemmen, duiken. Vind maar eens een nieuw iemand die dat ook allemaal leuk vindt ;).

Maar vooralsnog geniet ik van de pluspunten :). En ja, ook ik krijg de vraag of het niet weer tijd wordt dat ik "iemand" vind.... Nu, nu nog niet lekker niet, misschien wel nooit, misschien ooit wel.

Een ding weet ik wel: van passief achter de geraniums zitten word je niet vrolijk en vind je niemand -als je zou zoeken- :)
Ik heb meerdere malen in mijn eentje gebackpackt (ik was toen 27 en 35) en ik heb de tijd van mijn leven gehad. Misschien is het anders als je in een andere levensfase (huwelijk en weduwe) bent, maar als je 30 bent zoals TO is alleen reizen echt fantastisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon denken dat een relatie ook niet zaligmakend is ik ben ook single zit in de bijstand dus geen gezeur van partner of werkgever en geniet van de vrijheid zo moet je er ook meer naar kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bas37 schreef:
14-04-2024 15:27
Gewoon denken dat een relatie ook niet zaligmakend is ik ben ook single zit in de bijstand dus geen gezeur van partner of werkgever en geniet van de vrijheid zo moet je er ook meer naar kijken.
Tijdje terug had je nog een partner en een baan?
Alle reacties Link kopieren Quote
ladywhy schreef:
13-04-2024 21:47
-het komt wel goed, de liefde vind je wel
Wat bekrompen, alsof iedereen hetzelfde leven moet leiden.

Ik vond het ook altijd zo stom toen mensen mij na een gebroken relatie vroegen:"Heb je al een nieuwe vriend?" Alsof alleen dan alles weer goed zou zijn. Waarom vragen mensen niet gewoon: "Hoe gaat het nu met je? Ben je nog verdrietig?"
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
13-04-2024 22:19
Dat is het eerste wat ik ook dacht. Zou zo met to willen ruilen
Ik neem aan dat je niet uitgehuwelijkt bent door je ouders en ook .niet met het mes op de keel gedwongen bent om een relatie aan te gaan .

Dus wat is dat nou voor onzin opmerking. Ook jij had er voor kunnen kiezen om vrijgezel te blijven en dat heb he niet gedaan. Een relatie hebben vind je blijkbaar toch leuker.

Xo niet maak hsf dan uit. Tenzij er kinderen in het spel zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Hexopbezemsteel schreef:
13-04-2024 23:25
Oprechte vraag: waarom ben jij nog bij je man? Je bent al zo lang ongelukkig.
O echt?
Dat is triest.

Ik ben wel bij hem weg (ookal vroeg je het niet aan mij 😂)
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
13-04-2024 22:19
Dat is het eerste wat ik ook dacht. Zou zo met to willen ruilen
Echt, bizar…. Je post al 100.000 jaar hoe ongelukkig je bent en wat een l#l je je vent vindt.
Nooit 1 tel overwogen om de pleitheinen te nemen ? Of om in relatietherapie te gaan ipv je tijd uit te zitten tot je koters de deur uit zijn of 1 van jullie dood gaat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen zijn is 100 x beter dan in een relatie zitten die niet werkt.
(Die laatst genoemde opmerking, de 'hoe komt het dat je vrijgezel bent' dat zou flirten kunnen zijn.... misschien herken je het niet meteen als iemand geïnteresseerd is in je?)
Anyway, you have to kiss a lot of frogs before you find a prince. Veel vrouwen blijven maar proberen met de kikker die best goed kan doen alsof.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Suy schreef:
14-04-2024 08:37
Goede levensinstelling heb je TO! Als je de focus op gelukkig zijn zonder relatie hebt, en dat is waar jij je goed bij voelt is dat toch helemaal top?
Ik ben sinds een half jaar weer alleen, 6 jaar geleden gescheiden en daarna achteraf gezien iets te snel weer aan een (lat) relatie begonnen. Nu voor het eerst echt de focus op mezelf ipv het denken dat een relatie zaligmakend is, en het blijkt dat ik het prima allemaal in mijn eentje kan. Sterker nog, ik moet er niet aan denken om weer steeds rekening te moeten houden met een kerel ;-)
Helemaal alleen ben ik trouwens niet, ik heb 2 kinderen en een hond.

Dit zou mijn post kunnen zijn . Ook rond die tijd gescheiden, te snel in een nieuwe relatie gestapt en ook hier 2 kinderen.

Bij mijn 1e ex (vader kinderen) was ik niet super ongelukkig,. We hadden een leuk leven samen, maar het vertrouwen was weg bij mij (door vreemdgaan). In de laatste jaren van deze relatie ook geleerd dat ik alles wel zelf kon (ex was veel op klus).

De relatie erna was te snel. En heb daarbij wat rode vlaggen gemist.

Nu zeggen familie en vrienden: " blijf maar een tijdje alleen ". Dat heb ik me ook voorgenomen. Ben met mezelf aan het werk. Ben happy. Heb mijn kinderen, maar ben ook realistisch dat die een keer uitvliegen... (tenminste dat hoop en gun ik ze).
Maar toch mis ik soms een arm om me heen. ... een maatje om dingen mee te delen....
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
14-04-2024 15:58
Wat bekrompen, alsof iedereen hetzelfde leven moet leiden.

Ik vond het ook altijd zo stom toen mensen mij na een gebroken relatie vroegen:"Heb je al een nieuwe vriend?" Alsof alleen dan alles weer goed zou zijn. Waarom vragen mensen niet gewoon: "Hoe gaat het nu met je? Ben je nog verdrietig?"
Ja, raar is dat. Alsof het niet rot is dat een relatie uit gaat. Zo gek.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
13-04-2024 22:19
Dat is het eerste wat ik ook dacht. Zou zo met to willen ruilen
Huj? Waarom zeg je zoiets? Niemand verplicht je toch om in een relatie te zitten als je dat niet wilt?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven