Wat doe jij voor je partner en wat doe je niet?

20-03-2018 18:08 56 berichten
Naar aanleiding van een ander topic.

Als je partner iets graag wil en voor jou hoeft het niet, wat doe je dan? Wat zou je wel doen en wat niet?

Ik ben benieuwd.

Hoef ik niet af te trappen?
(Aangezien de "levenspartner" van dit moment op 4 poten loopt, zo nu en dan blaft en erg snel tevreden is met een bot, een wandeling en wat water).
Alle reacties Link kopieren
Ik speel wel eens magic met m'n vriend. En volgende week gaan we karten. Hoeft voor mij echt helemaaaal niet maar hij wordt er heel gelukkig van.

Hij gaat wel eens mee naar een tuincentrum en of winkelen. Word ik gelukkig van.

Maar ik wil niet elke dag karten of iets, geen zin in. En hij wil niet elke week mee naar weer een tuincentrum. Alles op z'n tijd en af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Hij wast de auto en de fietsen, doet altijd een rondje door het huis als we vertrekken (lichten uit? Kookplaat uit? Etc), de kattenbak is zijn domein.
Hij sleept ook zakken dierenvoer aan, doet de afwas en stofzuigen laat ik met veel plezier aan hem over.
Tuinhok in de olie zetten, gras maaien, tuinbomen snoeien, vuilnis buiten zetten, ... Zijn domein!

Ik regel dan weer alle administratieve dingen (betalingen, verzekering, afspraken bijhouden, belastingen, bouwvergunningen en aannemers bellen, papierwerk allerlei).
Kindgerelateerde dingen doe ik ook.
Bellen heeft ie een hekel aan, dat doe ik ik dan wel. Kippenhok timmeren doe ik omdat ik dat stiekem heel leuk vind :-)
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
20-03-2018 18:52
Het doet er niet zo toe, maar een topic over iets op seksgebied wat iemand wil en de partner niet. Als iemand iets niet wil, gebeurt het niet, dat lijkt heel logisch.

Toch geldt dat niet voor alles in een relatie.

Ik vind het wel interessant waar de grens ligt tussen please-gedrag en iets over hebben voor een ander.
Ik zou in bijna alle fetish dingen mee gaan. Kan mij het schelen als ik in lak, leer, rubber, kippenveren, oid zou rond moeten huppelen.


Ik denk dat het verschil zit in " vind je het fijn als de ander het fijn heeft " en " voel ik me kut als de ander boos is "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
20-03-2018 18:54
Teveel please gedrag dus. Dan gaf ik hem liever zijn zin omdat ik geen chagrijnig hoofd wou aan tafel. Teveel pannen gaat mij niet goed af, ben geen ster in koken. Dan verbrand er meestal wel iets..
Pleasen uit angst dus, ipv uit verwennerij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Rekening houden met voorkeuren qua eten
Boodschappen doen omdat ik daar geen hekel aan heb itt vriend
Z’n brood smeren als hij zich verslaapt

Hij zet elke avond koffie voor me klaar
Hij repareert mijn fiets omdat ik dat niet kan (wil leren, mag ook)
Hij heeft hekel aan piercings maar ging met me mee toen ik er eentje liet zetten

We nemen af en toe wat mee van winkel waarvan we weten dat de ander dat heel lekker vindt.
Kleine dingen dus vooral. We gaan niet over onze grenzen heen om de ander te pleasen maar vinden het wel allebei fijn wat voor de ander te doen of om de ander te helpen met iets.
Alle reacties Link kopieren
Qua eten kook ik gewoon apart zodat hij zijn stampotten met rookworst en spruiten kan eten en ik wraps en vegagerechten. De leftovers vriezen we in voor kliekjesdag.
Qua tv bespreken we of er iets komt wat de ander graag wil zien dat kan dan altijd en dan kijkt de ander mee of gaat wat anders doen.
Op vakantie ga ik mee naar het strand voor hem een dagdeel en hij met mij mee winkelen.
Ik poets de wc want daar heeft hij een hekel aan en hij doet de financien en het afval.
Ook knip ik de nagels van de kinderen want dat vindt hij spannend. Het enige wat ik niet doe voor hem is strijken. Dat doe ik zelf ook niet. Mijn moeder vindt het leuk dus doet dat voor hem.
blijfgewoonbianca schreef:
20-03-2018 19:19
Pleasen uit angst dus, ipv uit verwennerij.
Klopt.
Ik eet thuis bijna altijd vegetarisch, terwijl ik zelf geen vegetariër ben, maar mijn man wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mee naar dingen van zijn werk. Hij gaat mee naar mijn poëzie dingen.
Dat is in hoeft niet doen we wel.

Hij leert mijn jongste fietsen , ik help zijn oudste met lezen. Hij koopt chocolade voor mij (en eet geen m&m’s als ik er ben) ik heb geleerd koffie te zetten.
Hij doet klusjes in mijn huis. Ik kook als hij op zaterdag een klus doet zodat hij alleen maar hoeft te douchen als hij thuis komt.

Hij ving de muizen in mijn huis. Ik zorg dat ik in het weekend weer thuis ben als hij thuis komt omdat hij dat zo gezellig vindt,

En we nemen beide elkaars kinderen mee als we iets doen wat dat kind toevallig heel leuk vindt maar de ander niet zo ligt, zoals karten met mijn middelste en ik winkelen of naar een museum met zijn kinderen.

Gewoon geven en nemen en aandacht. Denk ik.
De zolder opgeofferd voor zijn hobby, miniatuur treintjes in extrema :bonk: complete landschappen worden nagebouwd en alles is computer gestuurd.

Ach hij zorgt dat hij thuis/vrij is op mijn trainings avonden met de honden en zorgt voor onze dochter. Wast de ramen, strijkt de was zodat ik na een dag werken ook even rustig kan zitten etc. We hebben een mooie verdeling zo vind ik zelf (hij deelt die mening haha)
Mijn vriend is in onze relatie socialer richting mij dan ik richting hem. Ik ben iemand met een sterke wil en mening en hij geeft eerder toe. Dit is een valkuil maar bij ons nu goed in balans.

Ik ben meer van de lieve kaartjes en even dat lekkere biertje voor hem halen omdat ik weet dat hij hier blij van wordt. Ik hang graag op de bank maar kom van de bank af omdat ik weet dat hij graag op pad gaat. Ik ga ook graag op pad maar ik kan ook uren bankhangen.

We laten elkaar vrij in onze sociale contacten. Ik vind het prima om onze gezamenlijke vakantie op te geven zodat hij met vrienden een dure reis kan maken. Hij kookt dan weer omdat ik er een hekel aan heb en haalt drinken voor me omdat ik te lui ben om op te staan ;-D. Het zit hem soms in die kleine dingen die je voor elkaar doet ondanks dat jij er niks aan vindt of juist iets moet laten voor de ander.
Alle reacties Link kopieren
Hij zorgt altijd dat hij net iets eerder in bed ligt om vast mijn plekje op te warmen. Zo lief, het is namelijk echt koud, er is geen cv in die kamer. Ik sta eigenlijk altijd eerder op en breng hem dan koffie op bed terwijl ik ons kind uit bed pluk en ontbijt voor ons drietjes klaar maak.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Abigail__ schreef:
20-03-2018 19:06
Mijn ex bleek regelmatig mijn fietsbanden op te pompen
in de schuur.

Dat vond ik dan weer lief van hem. :heart:
Wat zoet! Dat hij dan hoofdschuddend dacht: “Zo kan ze echt de straat niet op!” En jij maar opscheppen over die superkwaliteit banden die je dacht te hebben, omdat je ze nooit op hoefde te pompen.
Alle reacties Link kopieren
Ik speel af en toe mee op de playstation, terwijl ik dit uit mezelf nooit zou doen.
Hij kijkt af en toe een serie mee, die hij uit zichzelf nooit zou zien.


Qua financiën is het bij ons ook wat geven en nemen. Ik ga ermee akkoord dat hij af en toe technische snufjes koopt voor in huis/ zijn computer die voor mij eigenlijk overbodig zijn. Hij vindt het ook prima dat ik iets vaker geld uitgeef aan met vrienden weggaan. Tot hiertoe hebben we hier nog nooit ruzie over gehad. Mocht vriend plots al ons spaargeld willen investeren in een dure sportauto zou dit natuurlijk wel voer voor een grondige discussie zijn.

Op seksgebied zijn we redelijk hetzelfde dus daar hebben we nog niet echt gekke dingen voor elkaar gedaan. Op dat vlak zijn er ook een paar dingen die ik absoluut niet zou willen proberen, ook niet om hem een plezier te doen.

Qua huis en tuin inrichting heb ik geluk, zelf heb ik daar geen interesse in, vriend gelukkig wel dus ik laat hem met plezier meubels, verf kleurtjes, tuinplanten kiezen en af en toe ga ik, hoewel weinig interesse mee naar een meubelzaak/tuincentra
Alle reacties Link kopieren
Alles, niets. En vv
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel verschillend en hangt af van zijn werkrooster. Als hij 4 dagen na elkaar meer dan 12 uur werkt zorg ik voor 'alles', ook dat er 's nachts iets op te warmen valt als hij thuis komt en dat er broodjes e.d. zijn. Met boodschappen doen neem ik eigenlijk altijd dingetjes voor hem mee die ik zelf niet eet. Ik vul zijn belastingsaangifte in en doe de administratie. Hij trekt dan weer de kar in grotere projecten zoals een verbouwing. Dat bespreken we allemaal samen maar hij maakt de planning met de vakmannen en zorgt dat het allemaal soepel verloopt om mij te ontlasten en omdat ik sowieso al slecht tegen 'rotzooi' kan en snel denk dat het allemaal niet gebeurt zoals het zou moeten. Als hij op weekdagen thuis is terwijl ik werk doet hij elke dag wel iets van 'mijn takenpakketje' en kookt hij iets dat ik heel lekker vind.
Hij heeft de overgebleven ruimte in huis in gebruik voor zijn hobby en ik vind het prima dat hij daar best veel geld aan uitgeeft. Hij dringt vaak aan dat ik dingen die ik mooi vind ook moet kopen. Helemaal anders dan ik bij anderen soms hoor mbt kleding e.d. kopen: ik heb nog nooit een aankoop 'weggestopt'.
oudblond wijzigde dit bericht op 20-03-2018 20:18
15.66% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Bij het eten zet ik gewoon een extra pan op met een andere soort groenten. Ik ga echt niet iets eten wat ik niet lekker vind en hij ook niet. Kleine moeite en iedereen is gelukkig.

Boterhammen smeren doe ik alleen voor kleine kinderen. Zodra ze het zelf kunnen doe ik dat echt niet. Vind het zo onaantrekkelijk als ik de boterhammen van mn partner zou moeten smeren.
Ik doe bijna alles voor mijn wederhelft. Soms met morren en zuchten, echter als puntje bij paaltje komt doe ik wat hij wenst.
Alle reacties Link kopieren
Vlees voor hem bakken terwijl ik vegetarier ben. Hij brengt het vuil weg (incl. kattenbak), heb ik een grafhekel aan.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Toen wij vollop in de baby/kleine kinderen zaten is het bij ons een beetje gegroeid naar dat we zoveel mogelijk proberen te doen voor de ander. Dus als een kind 's nachts huilde en hij was al wakker, dan ging hij er snel uit (of ik). Ik ruim het huis op omdat ik weet dat hij dat fijn vindt, maar dat doet hij ook voor mij. Hij krabt de ruiten van de auto 's ochtends en ik strijk zijn overhemden. Het zijn maar voorbeelden, maar het principe wat daaronder ligt is dat we de ander het zo fijn mogelijk willen maken. Voor mij is dit geen pleasegedrag. Pleasegedrag heeft voor mij een negatieve lading. Namelijk dat jezelf en jouw eigen behoeftes uit het oog bent verloren, of dat je het doet uit angst, of om er iets voor terug te krijgen. Voor ons beiden speelt dit niet, het is gewoon de liefde die je voor de ander voelt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft autisme en daar probeer ik wel veel rekening mee te houden. Zo weet ik inmiddels dat ik er wijs aan doe om hem altijd eerst te laten praten.
Dus als ik thuis kom van werken en wil vertellen over iets wat er is gebeurd vraag ik altijd eerst hoe zijn dag was. Pas als hij zijn verhaal gedaan heeft kan hij zich genoeg concentreren op mijn verhaal.
Soms wel vervelend maar he als dit 1 van de weinige dingen is helemaal prima.

Ik eet vega maar maak wel zijn vlees klaar maar eerlijk is eerlijk alleen bij vlees wat hij zelf niet goed kan. Dus biefstuk of varkenshaas ofzo.

Hij gaat met iedere medische afspraak mee als ik dat wil hoe onzinnig die feitelijk ook is. En dan rijd hij met de auto omdat ik geen rijbewijs heb. Sowieso rijdt hij regelmatig als ik ergens heen moet/wil en het regent ofzo.

En ondanks dat ik weet dat hij niet altijd eens is met mijn keuzes (zoals vega worden en een maagverkleining doen) steunt hij mij wel.

Dus denk dat we beide wel meebewegen in de belevingswereld van elkaar maar er zijn grenzen als 1 van beide iets pertinent niet wil, bv op seksueel vlak, dan houdt het ook gewoon op.

We hebben gewoon intens veel respect en liefde voor elkaar en zien elkaar het liefst gelukkig. En als we elkaar gelukkig kunnen maken doen we dat waar we kunnen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een nieuwe keuken uitgezocht waar hij helemaal los is gegaan op rare snufjes. Ik heb mijn handtekening gezet onder een badkamerontwerp dat hij heeft omschreven als 'de poederdoos van Dynasty'.

Ik doe de tuin, verf/latex/behang, leg laminaat, regel hulptroepen, synchroniseer agenda's en plan afspraken (kindgerelateerd, familiedingen, onderhoud huis en auto's). Hij schuurt dingen op/af, versleept meubels, kookt, doet boodschappen en bij regen en kou loopt hij met de hond.
Nee heb je, ja kun je krijgen
blijfgewoonbianca schreef:
20-03-2018 19:17


Ik denk dat het verschil zit in " vind je het fijn als de ander het fijn heeft " en " voel ik me kut als de ander boos is "
Pleasen uit angst dus, ipv uit verwennerij
.

Mooi verwoord.
Alle reacties Link kopieren
sleeping_sun schreef:
20-03-2018 20:15
.

Boterhammen smeren doe ik alleen voor kleine kinderen. Zodra ze het zelf kunnen doe ik dat echt niet. Vind het zo onaantrekkelijk als ik de boterhammen van mn partner zou moeten smeren.
Daar ging het nou juist over : voelt het als moeten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
20-03-2018 21:41
Daar ging het nou juist over : voelt het als moeten ?
Ja ik vind het echt vreselijk om boterhammen voor een ander te smeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven