Wat gaat dat geven binnen een jaar of 15?

22-08-2019 22:00 92 berichten
Ik heb een partner die net een half jaar heeft thuisgezeten.
Werkloos.

Zich enerzijds suf solliciterend.
Anderzijds ... met momenten zo op mijn zenuwen werkend.


Sinds deze week werkt ie eindelijk terug.
En mijn God ... wat was ik gelukkig dat ie weer gewoon 40 uur of wat per week buitenshuis is.
Iets zinnig te doen heeft.
Mij niet heel de tijd voor de voeten loopt als ik zelf thuis ben (ik werk 3 dagen).


Want ja, hij zat 7 op 7 thuis, dan ga ik buiten werk om niet eindeloos veel plannen maken voor mezelf.
Kan nu dus zonder schuldgevoel ("ik laat hem weer alleen thuis achter") ook terug een keer afspreken met een vriendin.


Maar ... Over 15 jaar gaat die man normaal gezien wel met pensioen.
Wat dan?
Dan is ie definitief hele dagen thuis.

Nog mensen die hier tegenaan lopen en hun partner soms letterlijk buiten kijken?


(Vrienden heeft ie nauwelijks. Behalve af en toe 2 uur gaan fietsen in zijn ééntje op de dijken alleen maar hobby's binnenshuis thuis.
Kinderen hebben we niet.)


En ja, hij is lief en vaak een schat.
Maar continu op elkaars lip ... werkt dan ook weer niet voor mij.


Ik zal wel een onmogelijke echtgenote zijn :-) ?
Want ja, hij zat 7 op 7 thuis, dan ga ik buiten werk om niet eindeloos veel plannen maken voor mezelf.
Kan nu dus zonder schuldgevoel ("ik laat hem weer alleen thuis achter") ook terug een keer afspreken met een vriendin.


Vreselijk dit. Ik zou dit afleren binnen de aankomende 15 jaar.
Alle reacties Link kopieren
ik zie daar soms ook wel tegenop. Hij is nu veel weg ivm werk en ik ben daar ingegroeid en vind het soms enorm fijn om alleen te slapen en mijn eigen ding te kunnen doen.

Maar ach.. het is nog even weg.. dus.. wie dan leeft...
Lucifer2018 schreef:
22-08-2019 22:02
Want ja, hij zat 7 op 7 thuis, dan ga ik buiten werk om niet eindeloos veel plannen maken voor mezelf.
Kan nu dus zonder schuldgevoel ("ik laat hem weer alleen thuis achter") ook terug een keer afspreken met een vriendin.


Vreselijk dit. Ik zou dit afleren binnen de aankomende 15 jaar.
Ik ga echt wel een keer weg.

Maar als eerst een vriendin passeert en vervolgens collega's op stap willen en daarna ook nog es familie is het antwoord de 3de keer toch echt "njet" of "niet deze week".
En dan heb ik dus bij die collega's al een schuldgevoel want het is al de 2de keer die week.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 22:06
8.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daarom ben ik fan van latten binnen een relatie. Heerlijk om je eigen plek te hebben en te houden. Zit je elkaar in de weg dan bonjour je hem eruit, of hij jou.
En na een paar dagen is het weer leuk om elkaar te zien.
Dat houdt de prik erin zeg maar.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
22-08-2019 22:04
Ik ga echt wel een keer weg.

Maar als eerst een vriendin passeert en vervolgens collega's op stap willen en daarna ook nog es familie is het antwoord de 3de keer toch echt "njet" of "niet deze week".
En dan heb ik dus bij die collega's al een schuldgevoel want het is al de 2de keer die week.
Waarom niet eigenlijk? Ik snap dat je natuurlijk in een relatie graag tijd met elkaar doorbrengt. Maar jij bent niet verantwoordelijk voor de tijdsinvulling of het vermaak van je partner lijkt me. Hij kan zich toch ook wel zonder jou vermaken zo nu en dan?
Timetraveler schreef:
22-08-2019 22:10
Waarom niet eigenlijk? Ik snap dat je natuurlijk in een relatie graag tijd met elkaar doorbrengt. Maar jij bent niet verantwoordelijk voor de tijdsinvulling of het vermaak van je partner lijkt me. Hij kan zich toch ook wel zonder jou vermaken zo nu en dan?
Omdat ik dus niet alles tegelijk in dezelfde week wil als ik ook nog 3 dagen werk.

En hij 7 op 7 alleen thuis of alleen op zijn fiets zit.


Er zijn evengoed weken dat het bij mij ook nop is (dat ik gewoon thuis ben buiten mijn werk), dan kan de boel en de sociale activiteiten dus maar beter gespreid worden.
Alle reacties Link kopieren
Het duurt nog wel 10 jaar, maar als t aan mij lag ging hij morgen met pensioen. Thuis doen we gewoon onze eigen dingen, en we vinden het ook leuk om samen dingen te doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Neemt hij het je echt kwalijk als je weggaat terwijl hij thuiszit of zit dat tussen jouw oren? Ik zou dat, over vijftien jaar of als hij nog eens zijn baan kwijtraakt, loslaten en niet anders leven dan normaal. Hij is een volwassen vent, hij kan toch gewoon alleen thuis zijn?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als je maar drie dagen werkt zag je hem de andere vier toch ?
Wat maakt het uit als je dan een paar keer wat uurtjes weg bent ?
Zou het kunnen dat je in de overgang bent?
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk wel een ander gevoel dat je gedwongen thuis zit omdat je werkloos bent of dat je met pensioen bent.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hier cursussen voor toch?
PIZ pensioen in zicht
Misschien is dat wat tzt?
Alle reacties Link kopieren
Loopt hij jou nou voor de voeten, of liep jij hem voor de voeten omdat je niet weg wilde gaan?
Jij bent een stuk jonger toch misschien kun jij dan meer gaan werken .
Susan schreef:
22-08-2019 22:19
Neemt hij het je echt kwalijk als je weggaat terwijl hij thuiszit of zit dat tussen jouw oren? Ik zou dat, over vijftien jaar of als hij nog eens zijn baan kwijtraakt, loslaten en niet anders leven dan normaal. Hij is een volwassen vent, hij kan toch gewoon alleen thuis zijn?
Het zit voor een stuk tussen mijn oren.

Hij weet dat ik af en toe nood heb aan "stoom aflaten bij vriendinnen" en heeft dan echt iets van "amuseer je".


Tegelijk is hij wel de eerste die om 11u 's avonds mij desnoods 50 km te willen komen ophalen en daar zelf voor te bellen.
Want hij zit zich toch maar te vervelen thuis en de muren zeggen niet veel terug.
Maakt mij niet uit, spaart mij weer een eindeloze bus-rit uit.
Antoon69 schreef:
22-08-2019 22:20
Zou het kunnen dat je in de overgang bent?
Nope. Too early :-).

Ik scheel zo'n 15 jaar met hem.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een andere vent zoeken tegen die tijd.
Mermedina schreef:
22-08-2019 22:22
Loopt hij jou nou voor de voeten, of liep jij hem voor de voeten omdat je niet weg wilde gaan?
Call me an idiot, maar af en toe wil ik het huis voor mij alleen.

En niet alleen die 2 uurtjes 's ochtends als hij is gaan fietsen terwijl ik slaap.


Het helpt niet dat hij vroeger shiften had en ik 1 week op 3 's avonds - tot half 11 - het rijk voor mij alleen had.
Of na mijn werk rustig kon gaan shoppen zonder iemand in te lichten.
Ex was fervent thuiswerker ineens, had verder geen hobby's, amper vrienden om mee af te spreken en was dus 24/7 thuis. Ik werd er knettergek van, drie, vier jaar lang aangegeven dat dit niet werkte. Thuis kon ik nooit alleen zijn en ik wilde die hut ook weleens voor mezelf hebben als ik vrij was. Resultaat was dat ik steeds uithuiziger werd om me-time te creëren. Nou ja, toen kwam een moment dat ik helemaal uit huis ging. Nu heb ik een partner met ook veel tijdrovende hobby's en vrienden. Sommige dingen doen we samen, maar we respecteren elkaars wens om ook eens alleen thuis te zijn of zonder elkaar de hort op te gaan. Vind het ook een stuk aantrekkelijker, mijn libido is er ook flink op vooruit gegaan. Als twee bejaarden achter de geraniums kan altijd nog.
Marnamai schreef:
22-08-2019 22:27
.......
Ik scheel zo'n 15 jaar met hem.

o_o
minnimouse schreef:
22-08-2019 22:27
Gewoon een andere vent zoeken tegen die tijd.
Nope, na deze komt er geen meer :-D.

Ik vind er overigens geen enkele meer die mij aankan en snapt :-D.
(Klinkt anders dan ik het bedoel.
Ik ben afgeleverd met een stevige handleiding en hang aan elkaar met de nodige haken en ogen.)
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
22-08-2019 22:30
Call me an idiot, maar af en toe wil ik het huis voor mij alleen.

En niet alleen die 2 uurtjes 's ochtends als hij is gaan fietsen terwijl ik slaap.


Het helpt niet dat hij vroeger shiften had en ik 1 week op 3 's avonds - tot half 11 - het rijk voor mij alleen had.
Of na mijn werk rustig kon gaan shoppen zonder iemand in te lichten.
Nou dan ga je toch latten na jullie pensioen? Of nu alvast. Heb je de avonden voor jezelf.

Ik snap niet zo goed waarom je het rijk voor jezelf alleen wilt hebben maar dat zal mogelijk aan uiteenlopende wensen liggen. Zoals ik een dame laatst hoorde zeggen: “heb ik ook eens de afstandsbediening”.
Alle reacties Link kopieren
Hou je echt van hem?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
22-08-2019 22:36
Hou je echt van hem?
Waarom zou ik niet echt van hem houden?



Maar ik heb dit 10 jaar geleden nog al gemerkt toen ie ook een periode werkloos was.

Met 2 continu op elkaars lip werkt niet.
(Alleen ben ik toen niet zo ver gaan graven naar "wat over 25 jaar".

We zijn alleen nu 10 jaar en een huwelijk verder en dat pensioen komt toch al iets dichterbij.)



Het werkte overigens ook niet voor mijn schoonouders.
Mijn schoonmoeder werd gek van mijn schoonvader eens ie gepensioneerd was.
Begonnen ze alleen maar over elk klein prul op elkaar te vitten.

Tegelijk ... langer dan een paar uur uit elkaar was ook niet hun ding.

Er zal dus ook wel enige genetica meespelen :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven