wat wil hij van me?

23-04-2018 07:17 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Al lange tijd lees ik hier mee en nu dacht ik laat ik zelf eens mijn vraag stellen in de hoop advies te krijgen wat te doen?

Ik had 4,5 jaar een relatie de laatste maanden ging het slechter ook omdat ik niet lekker in mijn vel zat. mijn moeder is begin dit jaar geopereerd aan darm kanker gelukkig ziet het er allemaal heel positief uit.

Mijn vriend is er in die periode weinig tot niet voor me geweest dit heb ik ook meerdere malen aangekaart dat ik dit heel teleurstellend vond.

Ongeveer een maand terug hebben we behoorlijk woorden gehad. Ik had het gevoel dat er wellicht een anders was waar hij wel tijd voor had en hij was boos dat ik hem niet vertrouwde. Dit is nav een mail gegaan met een hotelreservering hier heb ik hem mee geconfronteerd en hij is boos dat ik hem gecheckt heb. (Ik weet dat hij niet naar dat hotel is geweest want die avond/nacht was ie bij mij en hebben we dus woorden gehad hij zegt dat voor een vriend van hem geboekt te hebben want die had relatie problemen met zijn vrouw. Afgelopen maandag dus nu een week terug gaf hij aan dat het gevoel niet terug kwam en dat ie een punt achter onze relatie zette. Dit deed hij omdat hij zoveel van me houdt en ik beter verdien en een vriend verdien die mij wel aandacht geeft zoals hij het zegt. Hij schaamt zich voor zijn gedrag de laatste maanden dat hij er niet voor me was. Nu komt dus het rare... sinds hij het heeft uitgemaakt appt hij de hele dag en is di, wo vrij en zondagavond bij me geweest. Als ik hem vraag waarom hij dit doet geeft ie aan het voelt niet meer als een verplichting ik kom nu alleen langs omdat ik graag bij je wil zijn. ik zit bijna elke avond in tranen en hij wil me dan troosten. Hij vind ook dat we normaal met elkaar om moeten kunnen gaan en dus ook naar verjaardagen etc kunnen samen. ik heb gezegd dat ik niet denk dat dit gaat werken aangezien ik nog steeds van hem hou. Hij geeft heel duidelijk aan dat het niet meer goed komt maar is heel blij dat we eindelijk weer praten over onze gevoelens. Als ik zeg vecht dan voor onze relatie geeft hij aan dat niet te kunnen want hij wil me niet nog meer pijn doen. Als ik dan zeg dat het beter is dat we elkaar een tijdje niet meer zien of spreken geeft hij aan dat hij dat niet kan want hij wil niet uit mijn leven verdwijnen. Nu is het alsof de relatie nog gewoon door loopt alleen is er geen intimiteit meer. ik zoek uit mezelf geen contact maar hij appt de hele dag en komt dus bijna elke avond langs. Zijn vrienden en ouders weten nog niet dat het over is tussen ons in mijn ogen ook nog steeds heel vreemd. Is het nu realistisch dat ik nog steeds hoop heb dat het goed komt? of moet ik de knoop doorhakken zijn spullen pakken en mijn huissleutel terug vragen? Ik raak hier heel erg van in de war en dit heb ik ook meerdere malen aangegeven.

Hopelijk hebben jullie tips voor me excuus voor het lange en misschien warrige verhaal.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
23-04-2018 08:26
Ik denk dat de kans groot is dat hij wel vreemd is gegaan. Hij voelt zich vast ook schuldig dat het nu uit is en hij niet aardig is geweest maar hij wil je niet terug.

Laten gaan, en als hij blijft hangen, zelf afkappen.
jah misschien heb je gelijk.....
bull25 schreef:
23-04-2018 08:55
Zo voelt het idd ook. Hij geeft ook altijd aan dat de vrouwen voor hem in de rij staan. en dat zijn dingen die mij onzeker maken. misschien heb ik wel te veel aandacht van hem gevraagd terwijl ik voor mijn gevoel hem altijd heel vrij heb gelaten.

Hij geeft aan dat ie het zo fijn vind bij mij omdat hij dan kan ontspannen. Hij woont nog thuis bij zijn ouders (hij heeft een hele rare relatie met zijn ouders, maar dat terzijde)
Als iemand het nodig heeft te zeggen dat vrouwen voor hem in de rij staan... dan lijkt mij dat iemand die zichzelf groter wil maken dan hij is en jou daarmee kleiner. Heel onprettig. Dat zit in hem. Niet in jou.
En met het laatste stukje geef je je eigen antwoord. Hij ziet je als een vervanging voor familie. Als een soort zus. En blijkbaar heeft hij van huis uit niet goed geleerd hoe met anderen om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
23-04-2018 08:59
Als iemand het nodig heeft te zeggen dat vrouwen voor hem in de rij staan... dan lijkt mij dat iemand die zichzelf groter wil maken dan hij is en jou daarmee kleiner. Heel onprettig. Dat zit in hem. Niet in jou.
ook zoiets misschien heel kinderachtig dat ik hier over val, maar hij liked heel veel vrouwen op fb en dat zijn hele andere type vrouwen dan ik ben. maatje 36 strak in de make up modelletje type. Dat zijn dingen die mij kwetsen alsof ik niet goed genoeg ben.

Hij is iemand die absoluut niet onzeker is over zichzelf of ieder geval niet laat blijken. Nooit hij geeft altijd aan niemand nodig te hebben en het wel alleen te kunnen.

Wat ik gewoon zo lastig vind en mij hoop geeft is dat ie nu bijna iedere avond langs komt en dan heel wonderbaarlijk het ook gewoon gezellig is. Als ik aangeef dat dit niet zo door kan gaan dan zegt ie dat ik hem niet in de steek mag laten. Ook hebben we een groepsapp met vrienden waar we vaak leuke dingen mee doen als ik aangeef dat ik eruit ga aangezien het vrienden van hem zijn en ik niet meer mee ga vindt ie dat heel raar want ik kan toch nog gewoon met hem mee leuke dingen doen? In mijn ogen kan dit niet
Met alles wat ik lees denk ik: hij is alleen maar met zichzelf bezig.

Hij geeft jou niets. Het wordt niet beter dan dit. Je hebt echt twee keer flink pech gehad..

Er zijn echt ook mannen die zich niet zo gedragen. Maar ik vermoed dat jij je beter zult gaan voelen als je je losmaakt van hem. En je leert goed te voelen over jezelf. Dat is belangrijker dan met een man zijn. Zeker een man die alleen maar neemt.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 09:07
1.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
23-04-2018 09:02
En met het laatste stukje geef je je eigen antwoord. Hij ziet je als een vervanging voor familie. Als een soort zus. En blijkbaar heeft hij van huis uit niet goed geleerd hoe met anderen om te gaan.
Dat heeft hij zeker niet geleerd. Hij is erg beschermend opgevoed. Mocht als kind niet met vriendjes spelen want had aan mama voldoende. Zo is hij als kind nooit uit logeren geweest en nooit bij vriendjes gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
23-04-2018 09:05
Met alles wat ik lees denk ik: hij is alleen maar met zichzelf bezig.

Hij geeft jou niets. Het wordt niet beter dan dit. Je hebt echt twee keer flink pech gehad..

Er zijn echt ook mannen die zich niet zo gedragen. Maar ik vermoed dat jij je beter zult gaan voelen als je je losmaakt van hem. En je leert goed te voelen over jezelf. Dat is belangrijker dan met een man zijn. Zeker een man die alleen maar neemt.
ja hij is het gewend dat de hele wereld om hem draait. Zo werkt dat ook bij hem thuis. Wat hij wil dat gebeurd er. en ik denk dat ik daar ook wat te veel in mee ben gegaan geen zin om weer woorden te hebben... en dan uiteindelijk in mijn eigen huis op mijn tenen lopen. Ik heb te veel over me heen laten lopen en misschien nog steeds wel. Maar zou hem zo graag terug willen hoe dom misschien ook,....
Alle reacties Link kopieren
Bull25,

Hoe meer je schrijft, hoe vervelender ik hem vind worden.

Jij mag hem niet in de steek laten?
Hij bepaalt dat jij in een appgroep moet blijven?
Hij pocht dat vrouwen voor hem in de rij staan?
etc
etc
Jij woont op jezelf? Laat hem dat eerst maar eens doen! Weg onder mama's vleugels.

Als jij vindt dat dit niet door kan gaan zo, zeg hem dat dan en zet hem buiten! Dan laat je echt zien dat je eigenwaarde hebt. En ballen.

Jouw leven, jouw gevoel.
En daar gaat een thuiswonend-ex-vriendje zich niet mee bemoeien en hij gaat je al helemaal niet vertellen wat je moet doen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Hightower schreef:
23-04-2018 09:10
Bull25,

Hoe meer je schrijft, hoe vervelender ik hem vind worden.

Jij mag hem niet in de steek laten?
Hij bepaalt dat jij in een appgroep moet blijven?
Hij pocht dat vrouwen voor hem in de rij staan?
etc
etc
Jij woont op jezelf? Laat hem dat eerst maar eens doen! Weg onder mama's vleugels.

Als jij vindt dat dit niet door kan gaan zo, zeg hem dat dan en zet hem buiten! Dan laat je echt zien dat je eigenwaarde hebt. En ballen.

Jouw leven, jouw gevoel.
En daar gaat een thuiswonend-ex-vriendje zich niet mee bemoeien en hij gaat je al helemaal niet vertellen wat je moet doen.
Zijn ouders zijn een redelijk groot probleem in onze relatie. Ze vinden mij te oud voor hem, ik ben 5 jaar ouder als hem.
Hij mag niet bij me slapen want dan is er ruzie met zijn ouders. Als we samen op pad gaan mag ik nooit mijn auto op de zaak neer zetten want dan worden zijn ouders boos dus spreken we maar bij een carpool af. we hebben samen een hond gekocht alleen daar mogen geen foto's van op fb want dan heeft hij ruzie met zijn ouders. Ik heb het allemaal geaccepteerd misschien achteraf wel heel dom.

Dat dit zo niet door kan gaan dat wete ik wel zeker. maar denk dat ik emotioneel wat te afhankelijk van hem ben geworden hij was voor mijn gevoel mijn veilige haven.
Wat maakt dan dat je dit wel wilt? Is het de herinnering aan hoe het in het begin was? De hoop dat het zo weer gaat worden?
Dat is altijd een illusie en ik weet dat het moeilijk is dat je te realiseren, maar het is wel zo.
Alle reacties Link kopieren
bull25 schreef:
23-04-2018 09:14
Zijn ouders zijn een redelijk groot probleem in onze relatie. Ze vinden mij te oud voor hem, ik ben 5 jaar ouder als hem.
Hij mag niet bij me slapen want dan is er ruzie met zijn ouders. Als we samen op pad gaan mag ik nooit mijn auto op de zaak neer zetten want dan worden zijn ouders boos dus spreken we maar bij een carpool af. we hebben samen een hond gekocht alleen daar mogen geen foto's van op fb want dan heeft hij ruzie met zijn ouders. Ik heb het allemaal geaccepteerd misschien achteraf wel heel dom.

Dat dit zo niet door kan gaan dat weet ik wel zeker. maar denk dat ik emotioneel wat te afhankelijk van hem ben geworden hij was voor mijn gevoel mijn veilige haven.
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
23-04-2018 09:14
Wat maakt dan dat je dit wel wilt? Is het de herinnering aan hoe het in het begin was? De hoop dat het zo weer gaat worden?
Dat is altijd een illusie en ik weet dat het moeilijk is dat je te realiseren, maar het is wel zo.
Jah ik wil idd dat het weer wordt zoals een half jaar geleden. En het stomme is nu hij er een punt achter heeft gezet hebben we afgelopen week ook weer voor het eerst in maanden hele goede gesprekken gehad maar hij zegt dat het allemaal te laat is.
Alle reacties Link kopieren
bull25 schreef:
23-04-2018 09:16
Jah ik wil idd dat het weer wordt zoals een half jaar geleden. En het stomme is nu hij er een punt achter heeft gezet hebben we afgelopen week ook weer voor het eerst in maanden hele goede gesprekken gehad maar hij zegt dat het allemaal te laat is. het kan niet meer goed komen maar hij wil me niet kwijt.
Dat dit zo niet door kan gaan dat wete ik wel zeker. maar denk dat ik emotioneel wat te afhankelijk van hem ben geworden hij was voor mijn gevoel mijn veilige haven.

Tijd om dat bij jezelf te gaan zoeken. Dat kan, echt. Misschien eens wat gesprekjes met een psycholoog om erachter te komen waar dat gevoel vandaan komt.

:hug:
Het is ook lastig als je een groot verlies hebt gehad onlangs om ook deze “zekerheid” in je leven kwijt te raken. Dat begrijp ik wel.
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
23-04-2018 09:17
Tijd om dat bij jezelf te gaan zoeken. Dat kan, echt. Misschien eens wat gesprekjes met een psycholoog om erachter te komen waar dat gevoel vandaan komt.

:hug:
Hij behandelde met in het begin echt als een prinses en daardoor voelde ik me heel goed voor het eerst in jaren. de laatste maanden werd dat steeds minder en ben ik weer de onzekere vrouw die niet liever wil dan hem. en dat maakt me aan de ene kant heel boos omdat ik niet vind dat hij me zo mag behandelen maar aan de andere kant ook heel verdrietig omdat ik nog wel heel gek op hem ben.
bull25 schreef:
23-04-2018 09:27
Hij behandelde met in het begin echt als een prinses en daardoor voelde ik me heel goed voor het eerst in jaren. de laatste maanden werd dat steeds minder en ben ik weer de onzekere vrouw die niet liever wil dan hem. en dat maakt me aan de ene kant heel boos omdat ik niet vind dat hij me zo mag behandelen maar aan de andere kant ook heel verdrietig omdat ik nog wel heel gek op hem ben.
Niemand is alleen maar rottig of goed. Dat maakt het soms lastig in een relatie. Wat hij doet is niet gezond voor in een relatie. Niet gezond voor jou. Dat besef moet eerst maar eens indalen vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
23-04-2018 09:36
Niemand is alleen maar rottig of goed. Dat maakt het soms lastig in een relatie. Wat hij doet is niet gezond voor in een relatie. Niet gezond voor jou. Dat besef moet eerst maar eens indalen vermoed ik.
ja daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. en misschien is het verstandig om een x met een psycholoog te praten want nu ben ik gewoon zo in de war door alle emoties en het maar blijven malen in mijn hoofd. kan niets anders dan de hele dag aan hem denken waarom doet ie dit?
Alle reacties Link kopieren
bull25 schreef:
23-04-2018 09:39
ja daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. en misschien is het verstandig om een x met een psycholoog te praten want nu ben ik gewoon zo in de war door alle emoties en het maar blijven malen in mijn hoofd. kan niets anders dan de hele dag aan hem denken waarom doet ie dit?
nee nee, niet je afvragen waarom hij iets doet
je afvragen waarom jij er op reageert
Alle reacties Link kopieren
bull25 schreef:
23-04-2018 08:55

Hij woont nog thuis bij zijn ouders
Ehm? Wat? De man is ook rond de dertig en laat zijn moeder zijn onderbroekjes wassen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
bull25 schreef:
23-04-2018 09:39
ja daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. en misschien is het verstandig om een x met een psycholoog te praten want nu ben ik gewoon zo in de war door alle emoties en het maar blijven malen in mijn hoofd. kan niets anders dan de hele dag aan hem denken waarom doet ie dit?
Ik denk dat dat inderdaad verstandig is. Om het voor nu uit je hoofd te krijgen kun je een paar dingen doen:
Schrijf alles op wat je moeilijk vindt. Je hoeft er nog niets mee.
Ga dan zorgen dat je jezelf bezig houdt, fysiek. Ga iets doen.
Als je behoefte hebt aan rust in je hoofd kun je dat ook aangeven aan hem. Heel simpel. Even rust aan je hoofd, geen apps van hem en geen bezoek. Verder hoef je nog niets.
Probeer maar.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-04-2018 09:44
nee nee, niet je afvragen waarom hij iets doet
je afvragen waarom jij er op reageert
Denk om de simpele reden dat ik nog van hem hou. Hij zegt ook van mij te houden en niemand anders te willen etc etc.
Dan snap ik zijn gedrag niet hij maakt het uit en heeft opeens tijd voor me? en verteld hoe geweldig ik ben en zo blij is dat we eindelijk weer praten en altijd voor me klaar staat en me niet kwijt wil maar het is allemaal te voor om onze relatie te redden.
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
23-04-2018 09:46
Ik denk dat dat inderdaad verstandig is. Om het voor nu uit je hoofd te krijgen kun je een paar dingen doen:
Schrijf alles op wat je moeilijk vindt. Je hoeft er nog niets mee.
Ga dan zorgen dat je jezelf bezig houdt, fysiek. Ga iets doen.
Als je behoefte hebt aan rust in je hoofd kun je dat ook aangeven aan hem. Heel simpel. Even rust aan je hoofd, geen apps van hem en geen bezoek. Verder hoef je nog niets.
Probeer maar.
bedankt voor de tips. ga ik mee aan de slag. probeer mezelf al veel afleiding te geven overdag ben ik aan het werk en savonds ben ik veel met de paarden bezig of ga het huis opruimen met de hond wandelen etc. Woensdag ben ik jarig misschien zeurderig van mezelf maar zie er echt tegen op dit jaar. heb ook weinig mensen uitgenodigd is toch raar om gezamenlijke vrienden uit te nodigen die nog van niets weten en dan is hij er opeens niet.
anoniem_368309 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 09:51
9.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
23-04-2018 09:46
Ehm? Wat? De man is ook rond de dertig en laat zijn moeder zijn onderbroekjes wassen?
hij is 28 en ik wo 33
Alle reacties Link kopieren
wat boeit het nou of hij zegt dat hij van je houdt, of dat jij denkt dat je van hem houdt (volgens mij zijn jullie vooral bang)

het is een egocentrische man die bij zijn ouders woont en die jou door allerlei hoepels laat springen om zijn ouders niet boos te maken maar die er niet voor je is als jij je moeder verliest en dan bestaat er ook nog de kans dat hij ontrouw wilde zijn

ga jezelf eens als een prinses behandelen
elke seconde die je aan die überloser besteed is een seconde van je leven die je nooit meer terug krijgt
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven