Zie het licht even niet meer

27-08-2024 09:58 102 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik zie het even allemaal niet meer zitten en heb input nodig...
Ik ben vorig jaar gescheiden na een lang huwelijk. Ik heb kinderen uit dat huwelijk. Ben vrij snel (misschien te snel) gaan daten. In het begin was dat niks maar na een tijdje kwam ik een hele leuke man tegen. Na een aantal maanden veel afgesproken te hebben heeft hij ook de kinderen ontmoet. Dat ging en gaat heel goed. Alles liep heel fijn voor iedereen...
Echter ziet hij nu drempels... Hij vind het lastig dat er altijd een ex in beeld is
Door dat hij dat ziet veranderd zijn gedrag ook. We spreken nog steeds veel af en doet ook heel lief voor mij en de kinderen. Maar er is toch ook een bepaalde afstand voelbaar
Die onzekerheid of we nog een toekomst hebben maakt mij gespannen. Ik voel me niet lekker, ervaar stress. Ik kan niet van hem verwachten dat hij de beren op de weg zo maar weg doet, maar zo af te wachten hou ik ook niet vol.
En zijn liefde voor mij is niet veranderd zegt hij, alleen vind hij de situatie erom heen lastig.
kippetje81 wijzigde dit bericht op 28-08-2024 22:15
31.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb niet het leven van mijn ex in de hand. Kan niet bepalen hoe hij zijn leven inricht. Ik bel/app hem niet, alleen met praktische zaken rond de kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeeschelp schreef:
27-08-2024 13:08
Even advocaat van de duivel spelen, sorry, want dit lees ik namelijk heel vaak. Maar je rept met geen woord over hoe deze hele situatie voor de kinderen is, wat zij ervan meemaken, hoe de scheiding en omgangsregeling voor hen is, hoe zij het ervaren dat mama nu verdrietig/onzeker is. De verschillende opties nu overweeg je ook allemaal maar vanuit je eigen oogpunt, niet dat van de kinderen. Waarschijnlijk vanuit eigenbelang (want makkelijker met afspreken etc) zijn de kinderen veel te vroeg geïntroduceerd bij een man die het nu allemaal even niet meer weet. Terwijl het huwelijk van mama en papa nog niet eens lang over is.
Ik vind het allemaal nogal wat voor de kinderen. Misschien eens stilstaan wat voor de kinderen het beste is. Dat is namelijk het afgelopen jaar niet gebeurd.. Prioriteit is nu een stabiele ouder voor de kinderen vormen.
Dit. En, TO, je hebt het over een ex "die niet altijd even stabiel is", maar vind je jezelf stabiel? Je komt zelf nu ook niet
echt over als een stabiel persoon.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 14:55

Hij vind het lastig dat mijn ex altijd aanwezig zal zijn... Met ophalen van de kinderen, appjes, telefoontjes.
Hoeveel tijd besteed jij aan je ex?
Voor mij leest het alsof hij nog een aardige plek inneemt en ik snap best dat dat als partner niet fijn is.

Ik zag mijn ex bijna niet meer na de scheiding en dat was ook precies de bedoeling. De kinderen fietsten zelf naar hem toe, af en toe deden we samen een oudergesprek op school en dat was het eigenlijk wel.

Waarom vraagt je ex nog zoveel aandacht van jou? En waarom geef je die?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 13:28
De kinderen vragen juist naar hem... Vinden het leuk als hij komt.
Ik doe veel met ze alleen zonder hem.

Maar misschien ben ik egoïstisch, maar ik vind het ook fijn om s avonds met iemand op de bank te zitten en die vraagt naar mijn dag.
En ik heb zes maanden gewacht met het voorstellen aan de kinderen, die ik eerst gevraagd heb of ze dat wilde.
Ja, lekker voor ze als jullie relatie zou stranden. Wéér afscheid. Ook daarom dus niet overhaasten ...

Hoe oud zijn je kinderen?

Zes maanden is m.i. het minimum... in een situatie waarin de scheiding niet zo vers is als bij jou.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is er nu eigenlijk aan de hand...

Je hebt een leuke man ontmoet.. de relatie is nog pril.. die leuke man moet wennen aan jouw situatie... hij gaat alleen op reis... en nu ben je onzeker en saboteer je liever soort van deze relatie en wil je het misschien wel uitmaken terwijl hij wel aangeeft van je te houden? Ben jij niet degene die afstand creëert door je gedrag?

Ondanks je onzekerheid rug recht houden hoor. Je hebt geen man nodig om je gelukkiger te voelen. Laat je niet leiden door je angst etc. Een relatie aangaan is een risico.. maar dat weet je.. zelfbescherming is goed.. maar niet doorslaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben stabiel. Mijn kinderen staat op nummer 1. Ik sta met ze op en breng ze iedere avond naar bed. Ze gaan nooit na de oppas en als mijn vriend er is krijgen ze ook aandacht. Als ik een dagje met ze wegga vragen ze vaak zelf of hij ook mee kan.

Misschien laat ik teveel van hem afhangen ja... Ook zonder hem kan ik gelukkig worden natuurlijk. Alleen bij het idee dat het uit gaat doet mij pijn. We hebben het zo leuk samen. Gevoel wat ik in mijn huwelijk niet had...
kippetje81 wijzigde dit bericht op 28-08-2024 22:23
15.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je brengt ze naar bed? Dus ze zijn nog harstikke jong? En dan vraag je aan hen of zij je partner willen ontmoeten? Hoe kunnen ze daar de consequenties van overzien?
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar heeft je vriend precies last van als je ex de kinderen 1-2 keer week haalt? Wat ervaart hij als beperkend?

Ik denk dat deze issue toch echt bij hem ligt, jij kunt je ex niet wegtoveren. Hij mag gaan nadenken of hij zich hiermee kan vereenzelvigen en anders wordt het tijd voor de uitgang. Dan moet hij maar een vriendin zoeken zonder kinderen. En zonder ex.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna75 schreef:
27-08-2024 15:12
Je brengt ze naar bed? Dus ze zijn nog harstikke jong? En dan vraag je aan hen of zij je partner willen ontmoeten? Hoe kunnen ze daar de consequenties van overzien?
Maar dit is wel heel erg "des vivaas" hè?
In mijn omgeving confronteert echt iedereen in no time de kinderen met de nieuwe partner. Ik vind 6 maanden wachten al heel keurig.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen zijn niet 11 en 8, dus niet heel jong.
Ik denk dat hij het vooral vervelend vind dat hij altijd soort van om mij heen zal zijn.
En dat is het vervelende, het is niet iets waar ik aan kan werken of invloed op heb. Hij is er nu eenmaal...

En ik heb nu het gevoel of hij het is... maar op lange termijn zullen er natuurlijk ook andere leuke mannen misschien op mijn pad komen. En inderdaad, mocht het niet goed aflopen ben ik wel even klaar met mannen.

Zo verdrietig als er zoveel liefde is het dan nog niet kan werken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 15:17

Zo verdrietig als er zoveel liefde is het dan nog niet kan werken...
Jullie zijn nog maar heel kort samen. Ik denk dat je "liefde" mag vervangen door verliefdheid en in die fase is inderdaad alles leuk aan iemand.
Maar deze man heeft issues, hij kan zich niet schikken in jouw basis, jouw primaire kring, dat is geen liefde hoor. Als hij helemaal voor je ging vrat hij dat er gewoon bij.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap niet wat je bedoelt met dat kijken of zijn gevoel veranderd is na zijn vakantie.
Houdt hij je aan het lijntje of hij dan verder wil?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, hij heeft moeite met de situatie (ex) en hoop dat hij zich daarover heen kan zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 15:36
Nee, hij heeft moeite met de situatie (ex) en hoop dat hij zich daarover heen kan zetten.
Hoopt hij dat of hoop jij dat?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Stel hij kan zich er niet overheen zetten, is het dan einde verhaal wat hem betreft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 14:55
Ik heb mijn leven op orde..
Hij vind het lastig dat mijn ex altijd aanwezig zal zijn... Met ophalen van de kinderen, appjes, telefoontjes.
Hij afhankelijk is van de vakantie verdeling met mijn ex.
Mijn ex is soms nogal verbitterd en doet niet altijd aardig en zet de kinderen vaak niet op de eerste plaats. Daar heeft hij (logisch) problemen mee.

Ik vind het inderdaad moeilijk om alleen te genieten. Een film met zijn tweeën kijken vind ik veel leuker dan alleen. En op vakantie mooie dingen zien is samen nog mooier dan je er alleen naar kijkt.

Niet. Jouw geluk is afhankelijk van die man.
Leer eerst eens alleen zijn en jezelf leuk te vinden met je kinderen samen.
Dat is waardevoller dan welke relatie ook.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, dan is het voor mij klaar. Als hij niet kan dealen met de situatie is er niks mogelijk...
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 15:36
Nee, hij heeft moeite met de situatie (ex) en hoop dat hij zich daarover heen kan zetten.
Welke situatie? Waarover precies kan hij zich niet zetten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je geeft aan dat je je leven op orde hebt en dat je stabiel bent. Aan de andere kant spreek je jezelf tegen dat je je niet lekker voelt, stress ervaart en opziet om alleen te zijn, je geen rust kan vinden en recht op een overspanning induikt… Klinkt niet heel erg stabiel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 15:17
En ik heb nu het gevoel of hij het is... maar op lange termijn zullen er natuurlijk ook andere leuke mannen misschien op mijn pad komen. En inderdaad, mocht het niet goed aflopen ben ik wel even klaar met mannen.

Zo verdrietig als er zoveel liefde is het dan nog niet kan werken...
Misschien hoop jij dat je je leven op orde hebt maar je klinkt erg naïef, romantisch en ergens ook zo hulpeloos. Jouw geluk hangt niet van anderen af. Iedere avond met een man op de bank? Waarom bouw je niet eerst een eigen zelfstandig leven op? Je klinkt erg benauwend en claimerig naar je vriend toe. Zorg eerst voor een stabiel thuis voor je kinderen. Je maakt jezelf zo afhankelijk van je vriend, je zegt veel van hem te houden maar klinkt zo onvolwassen hierin.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel degelijk een eigen leven. Ik zie hem niet iedere dag/avond. Hij heeft zijn eigen dingen en ik ook.
Maar als ik de keuze vind ik het inderdaad fijn om samen te zijn. Samen te koken of een filmpje te kijken.
Misschien ben ik momenteel niet de stabielste nee, maar ik lig niet huilend met een reep chocola op de bank, Ben lekker op vakantie geweest met de kinderen, heb leuke dingen ondernomen met ze.
Maar het is moeilijk om iets waar je van houdt misschien gaat verliezen.
Overigens vind hij het zelf lastig om op vakantie te gaan en elkaar dan een maand niet te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, die ex zal er nog wel even - een jaar of 10 - zijn.
En zal hij nadien op elk groter feestje ook nog tegenkomen.

Da's nu éénmaal het nadeel aan daten / een relatie met een vrouw met 2 jonge kinderen. Als hij dat niet wil moet hij iemand zoeken zonder kinderen of met volwassen kinderen.

Hij mag ook perfect na een half jaar of een jaar vaststellen dat hij dat toch niet trekt. Hij wist waarschijnlijk voor hij begon te daten niet hoe dit zou uitdraaien.

Het lijkt me dus net ideaal om elkaar een maand niet te zien. En te kijken of hij na een maand terugkeert en nog altijd holderdebolder verliefd is en die ex erbij neemt. Of dat het toch stopt.


Calculeert hij overigens ook de kans in dat die kinderen misschien ooit fulltime bij jou wonen? Bijvoorbeeld omdat het niet meer loopt bij vader? Hij zal je dus de komende 15 jaar nooit echt helemaal alleen hebben. Er zal altijd wel niet alleen een ex, maar ook een kind in de buurt zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dan wel je stress en onrust ook lichamelijk. Het is heel stressvol om maar te moeten afwachten of iemand verder wil met de relatie (als hij zich er niet overheen kan zetten komt het neer op einde relatie). Hoezo zou hij dit na zijn vakantie wel weten en nu niet?

Je moet voor jezelf uitmaken of je in de wachtkamer wilt zitten of niet. Ik zou er in jouw geval weinig trek in hebben. Je kunt de situatie met je ex niet veranderen dus je kunt er zelf eigenlijk niks aan doen. Het is graag of niet, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 13:28
De kinderen vragen juist naar hem... Vinden het leuk als hij komt.
Ik doe veel met ze alleen zonder hem.

Maar misschien ben ik egoïstisch, maar ik vind het ook fijn om s avonds met iemand op de bank te zitten en die vraagt naar mijn dag.
En ik heb zes maanden gewacht met het voorstellen aan de kinderen, die ik eerst gevraagd heb of ze dat wilde.
Zes maanden is niks. Ze hebben een scheiding meegemaakt, een labiele ouder en worden nu in een relatie meegetrokken. Dat is rijkelijk snel en veel en het feit dat ze akkoord zijn gegaan, doet daar niks aan af.
Kinderen zien niet altijd wat verstandig is, ouders moeten dat voor ze doen.
Wellicht hechten ze zich juist aan hem omdat hun vader niet echt een stabiele factor is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hello schreef:
27-08-2024 16:19
Ik snap dan wel je stress en onrust ook lichamelijk. Het is heel stressvol om maar te moeten afwachten of iemand verder wil met de relatie (als hij zich er niet overheen kan zetten komt het neer op einde relatie). Hoezo zou hij dit na zijn vakantie wel weten en nu niet?

Je moet voor jezelf uitmaken of je in de wachtkamer wilt zitten of niet. Ik zou er in jouw geval weinig trek in hebben. Je kunt de situatie met je ex niet veranderen dus je kunt er zelf eigenlijk niks aan doen. Het is graag of niet, lijkt mij.
Hier ben ik het wel mee eens.
Graag of niet Henk. Dit is mijn totaalpakket, en daar hoort Piet bij. En nee, ik vind Piet ook niet zo leuk, anders was het ook geen ex. Maar hij is er, hij is de vader van mijn kinderen die ook niet weg gaan en hij zal blijven.

Laat heel duidelijk zijn dat het in dit geval zíj́n probleem is, waar hij zich overheen kan zetten (of niet), maar waar jij geen deel van de oplossing bent.

Maar waarom hij nu moeilijk doet over zijn vakantie snap ik niet, en al helemaal niet in relatie tot ‘moeilijkmoeilijkex, ik wil je niet kwijt’.
Ga even een maandje aan het strand navelstaren en in het reine komen met onmogelijke wensen Henk. En kom terug als je er uit bent.
(Ik hoop dat een beetje doorschemert dat ik hem een beetje onrealistisch/griezelig/mekkerig/onzinnig vind in zijn twijfels en wensen)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven