Zie het licht even niet meer

27-08-2024 09:58 102 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik zie het even allemaal niet meer zitten en heb input nodig...
Ik ben vorig jaar gescheiden na een lang huwelijk. Ik heb kinderen uit dat huwelijk. Ben vrij snel (misschien te snel) gaan daten. In het begin was dat niks maar na een tijdje kwam ik een hele leuke man tegen. Na een aantal maanden veel afgesproken te hebben heeft hij ook de kinderen ontmoet. Dat ging en gaat heel goed. Alles liep heel fijn voor iedereen...
Echter ziet hij nu drempels... Hij vind het lastig dat er altijd een ex in beeld is
Door dat hij dat ziet veranderd zijn gedrag ook. We spreken nog steeds veel af en doet ook heel lief voor mij en de kinderen. Maar er is toch ook een bepaalde afstand voelbaar
Die onzekerheid of we nog een toekomst hebben maakt mij gespannen. Ik voel me niet lekker, ervaar stress. Ik kan niet van hem verwachten dat hij de beren op de weg zo maar weg doet, maar zo af te wachten hou ik ook niet vol.
En zijn liefde voor mij is niet veranderd zegt hij, alleen vind hij de situatie erom heen lastig.
kippetje81 wijzigde dit bericht op 28-08-2024 22:15
31.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou deze maand pakken om allebei eens na te denken en te voelen of er wel een toekomst is
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met de kinderen? En jou en de kinderen? Voelen ze jouw verdriet en onzekerheid nu?

Nieuw samengestelde gezinnen zijn niet vanzelfsprekend net door dat alles. Het is aan hem om te beslissen of hij dat wil of niet.
Jouw focus ligt normaal gezien op de kinderen. Als er een nieuwe relatie kan zijn, fijn. Indien dat niet is, is er nog jouw focus op de kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohja, jij moet geen mening hebben of hij al dan niet alleen op vakantie gaat. Dat is zijn keuze.
En ook al gaat hij op vakantie, dan nog is het niet einde relatie. Elkaar vrijheid en vertrouwen geven kan net sterker maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij moet die reis gewoon doen, kan hij mooi nadenken over wat hij wil en jij ook.
Als je niet in onzekerheid wil blijven zitten kun je een deadline afspreken waarop je uiterlijk duidelijkheid wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 09:58
Niet op vakantie gaan en kijken of we door veel te praten en samen dingen te doen eruit kunnen komen....
Deze begrijp ik niet. Hij heeft deze vakantie al lange tijd geleden gepland. Wil jij hem hiervan dan nu weerhouden?
Moet hij in plaats daarvan nu een maand met jou praten en dingen doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk moet hij gewoon op vakantie gaan. Dat ga je hem toch niet ontnemen? Zowel jij als hij hebben dan de tijd om zaken even op een rij te zetten. Je bent snel gegaan, klopt, maar dat kan ook goed uitpakken hoor. Gun jezelf in die maand even de tijd om de drukte in je hoofd tot rust te brengen. Dat je avonden eenzaam zijn staat los van hem.
Dat hij twijfels heeft is logisch, hij date met jou en jij hebt een rugzak met bagage. Je kinderen zullen altijd op 1 komen en je ex is nu eenmaal in jullie leven. Jij kunt daarin een grens trekken maar aan de andere kant zal ook hij water bij de wijn moeten doen. Hij weet waar hij aan begint.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou inderdaad, 'dat hij niet op vakantie gaat' niet als optie benoemen. Dat is namelijk iets waar jij nieys over te zeggen hebt en zijn eigen keuze. Het lijkt mij ook helemaal niet verstandig om hem in de keuze te beinvloeden, ik zou dat namelijk als een enorme rode vlag zien vanuit jou kant.
Verder denk ik dat het goed is om beide even de afstand te ervaren in die maand. Zo kan hij nadenken over wat hij wil zonder daarbij beivloed te worden door jou. En jij kan ervaren hoe het is om weer eens een maand alleen te zijn en ook te ervaren dat dat geen ramp is en daarin weer je rust vinden. Je klinkt namelijk erg afhankelijk en dat is geen goede basis om een relatie in op te starten.

Zijn redenen om eventueel terug te trekken uit de relatie zijn namelijk ook enorm valide. Hoe zou jij het vinden om in zijn schoenen te staan? Je moet zelf ook wel goed stabiel zijn als partner zijnde om je in een samengesteld gezin te mengen, daar moet je wel helemaal achter staan en waarschijnlijk zit daar nu zijn twijfel.

Geef hem de ruimte om hierover na te denken. Ga zelf leuke dingen doen in die maand tijd om afleiding voor jezelf te zoeken en te leren dat je ook jezelf goed kan vermaken. Ga ook vooral niet dagelijks lopen appen of bellen maar spreek een moment af waarom je even contact hebt mocht daar behoefte aan zijn. Bijvoorbeeld 1x per week. Anders blijf je alsnog teveel met eljaar bezig terwijl het nu belangrijk is om allebei even afstand van elkaar te nemen om ruimte te maken voor je eigen gevoelens.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
27-08-2024 10:28
Natuurlijk moet hij gewoon op vakantie gaan. Dat ga je hem toch niet ontnemen? Zowel jij als hij hebben dan de tijd om zaken even op een rij te zetten. Je bent snel gegaan, klopt, maar dat kan ook goed uitpakken hoor. Gun jezelf in die maand even de tijd om de drukte in je hoofd tot rust te brengen. Dat je avonden eenzaam zijn staat los van hem.
Dat hij twijfels heeft is logisch, hij date met jou en jij hebt een rugzak met bagage. Je kinderen zullen altijd op 1 komen en je ex is nu eenmaal in jullie leven. Jij kunt daarin een grens trekken maar aan de andere kant zal ook hij water bij de wijn moeten doen. Hij weet waar hij aan begint.
Eens.
Daarnaast van te voren denk je vaak dat je in een bepaalde situatie zo of zo doet. En in de praktijk gaan dingen gewoon anders.
En soms is houden van gewoon niet genoeg, omdat de omstandigheden niet kloppen. En die kun je vaak genoeg gewoon niet veranderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou gewoon heel veel van hem en het idee dat het over is maakt mij verdrietig. Het idee dat ik niet weet waar ik aan toe ben maakt mij onzeker en gespannen.
kippetje81 wijzigde dit bericht op 28-08-2024 22:17
51.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou je kinderen er niet meer bij betrekken en volgende keer minimaal een jaar wachten met voorstellen.

Zij zijn gebaat bij een stabiele ouder.

Ik zou proberen om het wat lichter te maken. Kinderen af toe naar opa en oma of een oppas nemen.

Afleiding zoeken in wat je interesseert of leuk vindt: hobby, sport of vrienden.

Je wat onafhankelijker opstellen.
faceofoz wijzigde dit bericht op 27-08-2024 11:53
42.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap jouw vriend wel en wat fijn dat hij daar zo eerlijk over is.

Als ik jou was, zou ik accepteren dat het leven wat je had met je eerste man nooit meer zo wordt. De kinderen zijn in deze relatie niet van jullie samen, dus je relatie is gewoon heel anders.

Kan het zijn dat je verwachting van deze relatie gewoonweg niet realistisch is.
Het lijkt me goed dat je een andere vorm dan je gewend was gaat accepteren.

Dus je stabiliteit voor jou met je kinderen op 1 en als er ruimte is voor een relatie dan is dat leuk, maar niet het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 11:29
Tuurlijk zou ik nooit zijn vakantie ontnemen. Hij zit zelf te twijfelen om niet te gaan, omdat hij bang is heimwee te krijgen en een maand elkaar niet te zien te lang vind.

En ik snap dat het voor hem moeilijk is, ik heb inderdaad een rugzak met bagage. De kinderen staan sowieso op nummer 1, ongeacht of ik een relatie zit of niet.
Ik hou gewoon heel veel van hem en het idee dat het over is maakt mij verdrietig. Het idee dat ik niet weet waar ik aan toe ben maakt mij onzeker en gespannen.
Hij moet vooral wel gaan, een maand is echt wel te overzien. Is voorbij voordat je het weet. Ik heb daar zelf ervaring mee. Die maand geeft beiden ook rust, laat elkaar ook met rust. Ga niet dagelijks contact zoeken. Wens hem een fijne vakantie en zoek in die maand uit wat je zelf wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat die man lekker even vakantie vieren en geniet zelf even. Doe een online avond cursus. Laat vriendinnen komen. Doe een beauty avond.. een keer lekker vroeg naar bed met een boek. En tijd om de relatie te overdenken. Een maand is zo voorbij, ik weet het omdat ik regelmatig alleen ben. Boek een dagje sauna als het kan. Geniet samen met de kinderen. En als de relatie goed is zijn jullie beide weer blij om elkaar weer te zien, en zo niet, dan is dat het antwoord…
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 11:29
Tuurlijk zou ik nooit zijn vakantie ontnemen. Hij zit zelf te twijfelen om niet te gaan, omdat hij bang is heimwee te krijgen en een maand elkaar niet te zien te lang vind.

En ik snap dat het voor hem moeilijk is, ik heb inderdaad een rugzak met bagage. De kinderen staan sowieso op nummer 1, ongeacht of ik een relatie zit of niet.
Ik hou gewoon heel veel van hem en het idee dat het over is maakt mij verdrietig. Het idee dat ik niet weet waar ik aan toe ben maakt mij onzeker en gespannen.
Je lijkt vast te zitten in alles of niets en nu of nooit. Maar zo prangend is het toch allemaal niet? Beter nu wat onaangename gevoelens verdragen dan iets afdwingen wat er (nog) niet is.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij heeft zijn leven. En dat is inclusief de reis van een maand.
Als een nieuwe relatie hem al zo doet twijfelen over de reis, dan denk ik dat dit best een impulsief iemand is. Anders kon hij prima deze reis gaan maken en dan met gewoon jou erbij in de periodieke updates vanaf de vakantie.

Verder, ja, jij hebt jouw leven. Met kinderen en een ex. En een omgangsregeling. En iets meer te plannen.

Voor jou is er geen keuze om te maken. Jij bent jij en dit is je leven.

Hij zal moeten kiezen of hij een vrouw wil met al kinderen en een ex die inderdaad een rol speelt in ZIJN leven, tegen wil en dank.

Dus licht, dat is hij. Hij heeft 2 keuzes :
Accepteren
Of
Weggaan

En er is niets wat jij daaraan kan veranderen..
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou voorstellen om elkaar vrij te laten in die maand vakantie, op elk vlak.

Maar goed ik ben dan ook een heks van een wijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 11:29
Tuurlijk zou ik nooit zijn vakantie ontnemen. Hij zit zelf te twijfelen om niet te gaan, omdat hij bang is heimwee te krijgen en een maand elkaar niet te zien te lang vind.

En ik snap dat het voor hem moeilijk is, ik heb inderdaad een rugzak met bagage. De kinderen staan sowieso op nummer 1, ongeacht of ik een relatie zit of niet.
Ik hou gewoon heel veel van hem en het idee dat het over is maakt mij verdrietig. Het idee dat ik niet weet waar ik aan toe ben maakt mij onzeker en gespannen.
Even advocaat van de duivel spelen, sorry, want dit lees ik namelijk heel vaak. Maar je rept met geen woord over hoe deze hele situatie voor de kinderen is, wat zij ervan meemaken, hoe de scheiding en omgangsregeling voor hen is, hoe zij het ervaren dat mama nu verdrietig/onzeker is. De verschillende opties nu overweeg je ook allemaal maar vanuit je eigen oogpunt, niet dat van de kinderen. Waarschijnlijk vanuit eigenbelang (want makkelijker met afspreken etc) zijn de kinderen veel te vroeg geïntroduceerd bij een man die het nu allemaal even niet meer weet. Terwijl het huwelijk van mama en papa nog niet eens lang over is.
Ik vind het allemaal nogal wat voor de kinderen. Misschien eens stilstaan wat voor de kinderen het beste is. Dat is namelijk het afgelopen jaar niet gebeurd.. Prioriteit is nu een stabiele ouder voor de kinderen vormen.
zeeschelp wijzigde dit bericht op 27-08-2024 13:13
10.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoezo die nadruk dat die maand vakantie voor jouw tijd is geboekt? Ik mag hopen dat als je een relatie hebt, je ook gewoon los van elkaar een maand weg mag en kan. En juist wellicht helemaal als het een stiefouder betreft, kan die ook eens z’n eigen ding doen.

Dus eens met de rest: sowieso die vakantie doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De kinderen vragen juist naar hem... Vinden het leuk als hij komt.
Ik doe veel met ze alleen zonder hem.
kippetje81 wijzigde dit bericht op 28-08-2024 22:18
54.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er buiten laten, zeker zolang hij twijfelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat je vriend en je kinderen inderdaad gescheiden van elkaar. Zie hem alleen als de kinderen bij hun vader zijn en heb het dan met hem niet over je ex en de problemen met je ex. Ga niet samenwonen en laat hem lekker op vakantie gaan en zeg tegen hem dat hij ook vooral moet gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje81 schreef:
27-08-2024 13:28


Maar misschien ben ik egoïstisch, maar ik vind het ook fijn om s avonds met iemand op de bank te zitten en die vraagt naar mijn dag.
En ik heb zes maanden gewacht met het voorstellen aan de kinderen, die ik eerst gevraagd heb of ze dat wilde.
Ik zou hem sowieso heel nadrukkelijk zeggen dat hij wél op vakantie moet gaan!

Daarnaast is het ook heel goed voor jezelf, want je bent blijkbaar niet lang alleen geweest na je scheiding. Waarom heb je zo de behoefte om elke avond iemand naast je op de bank te hebben bijv? Met zo’n instelling word je nogal snel afhankelijk van een ander en dat is nooit ergens goed voor. Ik zou daar dus eerst eens aan gaan werken als ik jou was, aan meer zelfliefde kweken, zodat je ook kunt genieten als er even niet iemand anders naast je op de bank zit. Ik vind het persoonlijk ook iets onaantrekkelijks hebben en daarin ben ik zeker niet de enige.

Uiteraard wist deze man dat jij een verleden hebt met de vader van je kinderen, maar wat zijn dan de dingen waar hij tegen aanloopt en hem in de praktijk zwaarder vallen dan verwacht, kun je die benoemen?

Onderneem tijdens zijn vakantie ook eens wat dingen met vrienden/vriendinnen bijvoorbeeld en/of regel een oppas en ga eens een avondje op stap met hen. Relaties kunnen altijd eindigen en dan zul je het toch met jezelf moeten doen, want het is nogal wat om iemand anders verantwoordelijk te maken voor je eigen geluk.. Een partner zou een mooie aanvulling voor je moeten zijn, geen invulling!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoezo niet op vakantie gaan? Ge je hem dat vragen? Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit voor hem een optie is.
Terwijl het net ideaal is voor beide om alles op een rijtje te zetten.
Blijkbaar brengt die ex nogal wat problemen aangezien je hem labiel noemt?
Dan kan ik je vriend wel begrijpen.
Eerst zelf landen en je leven op orde krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mijn leven op orde..
Hij vind het lastig dat mijn ex altijd aanwezig zal zijn... Met ophalen van de kinderen, appjes, telefoontjes.
Hij afhankelijk is van de vakantie verdeling met mijn ex.
Mijn ex is soms nogal verbitterd en doet niet altijd aardig en zet de kinderen vaak niet op de eerste plaats. Daar heeft hij (logisch) problemen mee.

Ik vind het inderdaad moeilijk om alleen te genieten. Een film met zijn tweeën kijken vind ik veel leuker dan alleen. En op vakantie mooie dingen zien is samen nog mooier dan je er alleen naar kijkt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven