Zoen van 8 jaar geleden alsnog vertellen?
zaterdag 9 augustus 2025 om 21:12
Deze keer geen topic over mij, maar over een goede vriendin van mij die raad nodig heeft. Ze vond het lastig om topic te openen, dus doe ik het even voor haar. Verhaal namens haar:
'Ik ben inmiddels 9 jaar samen met mijn man en we hebben 2 mooie kindjes. Toen wij net een jaar samen waren, heb ik (kort) met iemand anders gezoend. Onze relatie liep toen niet helemaal goed en ik zat zelf niet lekker in m'n vel en zocht iets waarvan ik zelf niet wist wat. De zoen stelde niks voor, ik was dronken, het duurde max 10-15 seconden. Allemaal loze argumenten en ik praat het absoluut niet goed natuurlijk, maar even ter verduidelijking dat het geen affaire was oid. Niemand weet ervan, behalve mijn beste vriendin (TO). Diegene met wie ik heb gezoend, is een onbekende. Ik heb toen besloten niks tegen m'n vriend te zeggen. Ik was heel bang dat hij weg bij me zou gaan en dat wilde ik absoluut niet. Jaren verstreken en uiteindelijk weinig meer aan gedacht. Alleen komt die zoen de laatste tijd steeds vaker in m'n herinnering. Voel me ineens heel schuldig naar m'n man, het gevoel dat ik niet eerlijk ben geweest toen speelt op. Dat ik iets achterhoud terwijl we het nu zo goed hebben samen. Zal ik het toch nog vertellen? Ben bang dat ik hem zo kwets.
M'n beste vriendin zegt dat ik het moet laten rusten. Niemand denkt er meer aan, het stelde niks voor en ik maak m'n man alleen maar onzeker/teleurgesteld'.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
'Ik ben inmiddels 9 jaar samen met mijn man en we hebben 2 mooie kindjes. Toen wij net een jaar samen waren, heb ik (kort) met iemand anders gezoend. Onze relatie liep toen niet helemaal goed en ik zat zelf niet lekker in m'n vel en zocht iets waarvan ik zelf niet wist wat. De zoen stelde niks voor, ik was dronken, het duurde max 10-15 seconden. Allemaal loze argumenten en ik praat het absoluut niet goed natuurlijk, maar even ter verduidelijking dat het geen affaire was oid. Niemand weet ervan, behalve mijn beste vriendin (TO). Diegene met wie ik heb gezoend, is een onbekende. Ik heb toen besloten niks tegen m'n vriend te zeggen. Ik was heel bang dat hij weg bij me zou gaan en dat wilde ik absoluut niet. Jaren verstreken en uiteindelijk weinig meer aan gedacht. Alleen komt die zoen de laatste tijd steeds vaker in m'n herinnering. Voel me ineens heel schuldig naar m'n man, het gevoel dat ik niet eerlijk ben geweest toen speelt op. Dat ik iets achterhoud terwijl we het nu zo goed hebben samen. Zal ik het toch nog vertellen? Ben bang dat ik hem zo kwets.
M'n beste vriendin zegt dat ik het moet laten rusten. Niemand denkt er meer aan, het stelde niks voor en ik maak m'n man alleen maar onzeker/teleurgesteld'.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
pip098 wijzigde dit bericht op 09-08-2025 21:15
1.77% gewijzigd
zondag 10 augustus 2025 om 13:51
Schuldgevoel, meer hoeft het niet te zijn.Skawa schreef: ↑09-08-2025 23:47Waarom zit zoiets je zo dwars als t niets betekent!?
Als t niets was dan zou je t zo ongeveer vergeten zijn. Dus blijkbaar is t wel iets voor je.
Om eerlijk te zijn denk ik dat t weinig uitmaakt of je t verteld of niet. Als de relatie nu echt goed is zal je man er niet zo zwaar aan tillen het is 8 jaar geleden en was enkel een korte zoen met een onbekende. Dat zou toch geen drama worden. Ik zou me vooral afvragen waarom je het zo zwaar maakt
Maar om daar na 8 jaar iemand anders z'n veilige gevoel binnen de relatie mee op te blazen, bizar.
zondag 10 augustus 2025 om 13:56
Hoeft niet. Ik zou zelf eerder denken aan onvrede over de huidige relatie en dan een reden hebben waardoor je het niet over de huidige/werkelijke onvrede hoeft te hebben maar hoopt dat het met wen breuk wel spoedig tot einde komt.
zondag 10 augustus 2025 om 14:03
Ik ben altijd nog van goede hoop dat de meeste mensen iets anders kunnen bedenken om te kunnen praten over hun onvrede?
Of een eind kunnen breien aan een relatie zonder een kus van 8 jaar geleden te gebruiken en dan maar hopen dat de ander de relatie opblaast over zoiets?
In welk brein is dat een reëel scenario en een fijne optie? Vind nogal omslachtig dramatisch.
Of een eind kunnen breien aan een relatie zonder een kus van 8 jaar geleden te gebruiken en dan maar hopen dat de ander de relatie opblaast over zoiets?
In welk brein is dat een reëel scenario en een fijne optie? Vind nogal omslachtig dramatisch.
zondag 10 augustus 2025 om 14:09
Nou ja, ik vind schuldgevoel over iets dat 8 jaar geleden is gebeurd en oprecht niks voorstelde dan weer geen reëel scenario.MissNuada schreef: ↑10-08-2025 14:03Ik ben altijd nog van goede hoop dat de meeste mensen iets anders kunnen bedenken om te kunnen praten over hun onvrede?
Want wat nou als ik reageer met: " aha, nou ja, het is zo lang geleden, laat maar gaan, je hoeft je niet meer schuldig te voelen" zou je rotgevoel dan weg zijn?
zondag 10 augustus 2025 om 16:51
Reactie van mijn vriendin:
'Hoi,
Eerst even wat reacties afgewacht, alvorens te reageren. Maar ik zie er nu heel veel staan, dank daarvoor. Jullie zijn het wel eensgezind dat er beter niks gezegd kan worden. Geen idee waar het schuldgevoel ineens vandaan komt, misschien zo van we hebben het goed samen en ineens voelt het alsof er iets tussen ons in staat. Maar ik zou er zelf maar mee moeten dealen en laten gaan. Ik wil mijn man niet kwesten. Bedankt voor alle reacties.'
zondag 10 augustus 2025 om 17:07
Opzettelijk typefoutje voor het echt lijken

Nee, zonder gekheid, ik geloof ook niet dat het ChatGPT is, het is vooral nietszeggend.
zondag 10 augustus 2025 om 17:18
Ik vraag me vooral af hoe zoiets dan gaat.
'Kijk eens vriendin, ik heb een topic voor je geopend. Zie je dit hokje hier? Daar mag je nu in schrijven en dan zal ik wel zorgen dat het verzonden wordt'
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
zondag 10 augustus 2025 om 17:27
Lady*Voldemort schreef: ↑10-08-2025 17:18Ik vraag me vooral af hoe zoiets dan gaat.
'Kijk eens vriendin, ik heb een topic voor je geopend. Zie je dit hokje hier? Daar mag je nu in schrijven en dan zal ik wel zorgen dat het verzonden wordt'
Het is gewoon raar. Maar goed, we zullen zien.
zondag 10 augustus 2025 om 18:54
Als vriendin het lastig vindt een topic te openen, zie ik eigenlijk gewoon voor me dat TO de reacties telefonisch aan haar heeft voorgelezen en daarna een antwoord gedicteerd kreeg.Lady*Voldemort schreef: ↑10-08-2025 17:18Ik vraag me vooral af hoe zoiets dan gaat.
Ik lees overigens ook al sinds gister "zoon" ipv "zoen", viel vies tegen toen ik het voor de eerste keer aanklikte.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in