Eerste keer - ik weet het niet meer.

02-12-2019 06:22 71 berichten
Het is inmiddels RESOLVED :) - update heb ik gegeven op pagina 3.

Ik ben inmiddels 25 en nog maagd, niet vanuit geloof of wat dan ook. Ik heb het tot nu toe eigenlijk zelf afgehouden, maar waarom weet ik niet zo goed. Ergens vanuit mijn ouders de norm mee gekregen dat je eerste keer en seks heel bijzonder is. Daar ben ik nu van aan het los komen. Ben volwassen, het is mijn leven, mijn lijf en ik doe ermee wat ik wil. Echter weet ik niet wat ik wil.

Ik heb de gelegenheid om het gewoon eens te beleven, dan is het misschien eenmalig contact of fwb (Seks heeft bij mij niet per se verband met een relatie). Ik weet alleen niet of ik hier spijt van ga krijgen...omdat je de eerste blijft onthouden (denk ik).

Hieronder een paar van mij overwegingen:
+ Het is een super mooie man
+ Better oops than what if, ben ik meestal met ander dingen
+ Ik word ouder, waardoor het vreemder is voor een man als ik nog maagd ben.
+ Lichamelijk heb ik denk ik de mooiste periode van mijn leven al gehad, vanaf nu begint denk ik de aftakeling. Dus beter geniet ik nog een beetje op tijd van mijn lichaam.
+ Dan ben ik over die drempel heen en wordt de stap met anderen makkelijker
+ Niet meer raar aangekeken worden door vriendinnen
+ Ervaren dat ik ook het kan 💡
- Straks is het ellendig en ontwikkel ik een trauma
- Hecht ik me mogelijk aan deze man omdat hij de eerste is.

Als ik het terug lees denk, chick doe eens niet zo moeilijk. Alleen kom ik er zelf niet uit. Overweeg ook met een seksuoloog te praten.

Jullie advies ten aanzien van het bovenstaande?
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 20:14
2.23% gewijzigd
Ik herken me wel een beetje in je verhaal TO.

Zelf was ik eind 20 toen ik ontmaagd werd en heb met een beetje dezelfde struggels geworsteld om ontmaagd te worden.. niet meer ‘anders’ zijn.
Voorheen ook afgehouden, denk met name vanuit faal-angst.

Maar wat ben ik blij dat de eerste keer in een relatie was die wist dat ik nog maagd was, heel lief en geduldig was.
Puntje bij paaltje bleek hij meer ‘druk’ te voelen, terwijl ik eigenlijk heel relaxed was.
En raad eens... de eerste keer was eigenlijk helemaal niet eens zo bijzonder, de seks die we daarna samen beleefden zorgde juist voor de onvergetelijke herinneringen waar ik met nóg meer plezier aan terug denk.

Of het nou wel of niet in een relatie gebeurd, zorg dat je je vertrouwd voelt en hij rekening kan houden met jou.
lolapaloeza schreef:
02-12-2019 08:46
Ik ook niet. Als ik heel eerlijk ben weet ik niet eens meer zeker met wie het was.
Volgens mij kan het wel heel bijzonder zijn de eerste keer, maar wordt de nadruk op die eerste keer ook zo gelegd om meiden op de rem te zetten. Dat je niet zomaar in een dolle bui je bloempje weggeeft.
Ik dacht eerst ook dat dit topic: “Eerste keer, ik weet het niet meer” daarover ging!
Alle reacties Link kopieren
Mannen vinden het echt niet erg als je nog maagd bent. De meeste zijn best vereerd dat zij jouw eerste mogen zijn.

Dus je hoeft geen seks te hebben omdat je anders bang bent dat niemand je meer wil als je 30 plus bent. omdat je nog maagd ben.

Je kan dus gerust wachten tot je een relatie krijgt.

Als jij denkt ik wil ook gewoon weten hoe het is om seks te hebben net zoals andere vrouwen en je vindt deze man aantrekkelijk en hij is wel het type wat een beetje voorzichtig doet als hij weet dat het je eerste keer is dan kan je er ook gewoon voor gaan. Er is namelijk ook geen echt goede reden om wel te wachten.

Dus zet al die overwegingen overboord en VOEL.

Volg je gevoel. Heb je zin in seks met deze man dan doe je dat en anders niet.
ToosTosti schreef:
02-12-2019 07:34
Na de eerste keer kan de 'druk' , en da bedoel ik niet druk uit de omgeving maar voor jezelf, er wel af zijn. Mij heeft dit geholpen in verdere relaties. Ik had het al eens gedaan en was dus minder bang. Maar bij mij speelde angst dan ook rol en dat lees ik niet 123 terug uit je verhaal.
Bang ben ik ook wel eigenlijk. Dat het niet past of dat het enorm veel pijn doet..
sugarmiss schreef:
02-12-2019 14:04
Mannen vinden het echt niet erg als je nog maagd bent. De meeste zijn best vereerd dat zij jouw eerste mogen zijn.

Dus je hoeft geen seks te hebben omdat je anders bang bent dat niemand je meer wil als je 30 plus bent. omdat je nog maagd ben.

Je kan dus gerust wachten tot je een relatie krijgt.

Als jij denkt ik wil ook gewoon weten hoe het is om seks te hebben net zoals andere vrouwen en je vindt deze man aantrekkelijk en hij is wel het type wat een beetje voorzichtig doet als hij weet dat het je eerste keer is dan kan je er ook gewoon voor gaan. Er is namelijk ook geen echt goede reden om wel te wachten.

Dus zet al die overwegingen overboord en VOEL.

Volg je gevoel. Heb je zin in seks met deze man dan doe je dat en anders niet.
Goeie! Ik benader alles in het leven een beetje te rationeel.
Gebruikersnaam004 schreef:
02-12-2019 13:20
Ik herken me wel een beetje in je verhaal TO.

Zelf was ik eind 20 toen ik ontmaagd werd en heb met een beetje dezelfde struggels geworsteld om ontmaagd te worden.. niet meer ‘anders’ zijn.
Voorheen ook afgehouden, denk met name vanuit faal-angst.

Maar wat ben ik blij dat de eerste keer in een relatie was die wist dat ik nog maagd was, heel lief en geduldig was.
Puntje bij paaltje bleek hij meer ‘druk’ te voelen, terwijl ik eigenlijk heel relaxed was.
En raad eens... de eerste keer was eigenlijk helemaal niet eens zo bijzonder, de seks die we daarna samen beleefden zorgde juist voor de onvergetelijke herinneringen waar ik met nóg meer plezier aan terug denk.

Of het nou wel of niet in een relatie gebeurd, zorg dat je je vertrouwd voelt en hij rekening kan houden met jou.
Dank voor je reactie! Dat vertrouwde gevoel is idd wel lastig. Ik ben denk ik niet klaar voor een relatie als ik kijk naar sommigen. Bindingsangst ofzo..
Dat alles maar ook echt alles samen gedaan moet worden.
Alle reacties Link kopieren
eerste keer heeft een van de twee sowieso geen ervaring, dus zal het sowieso gesukkel zijn over wat je graag hebt en hoe!
Alle reacties Link kopieren
ViveMarie schreef:
02-12-2019 17:35
Dank voor je reactie! Dat vertrouwde gevoel is idd wel lastig. Ik ben denk ik niet klaar voor een relatie als ik kijk naar sommigen. Bindingsangst ofzo..
Dat alles maar ook echt alles samen gedaan moet worden.
Uhm, dat is echt niet de essentie van een relatie. Ik zou gek worden als mijn man álles met mij samen zou willen doen. Ik heb ook mijn eigen leven en eigen hobby’s. Dus nee, álles samendoen is echt niet nodig. Een relatie moet een aanvulling zijn, geen belemmering.
Alle reacties Link kopieren
zijn zelfs vrouwen tegen eind 40 of 50 die nog maagd zijn, en dan heb ik het niet over de nonnen. denk dat mannen ook meer respect gaan hebben voor u als je afwachtend bent ipv te vogelen van de een na de andere.
Dat mannen zich vereerd voelen omdat ze iemand “mogen ontmaagden” vind ik ook altijd ergerlijk. Soms loopt iemands leven gewoon zo, dan hoef je nog niet te denken dat je uitverkoren bent.
ViveMarie schreef:
02-12-2019 17:35
Dank voor je reactie! Dat vertrouwde gevoel is idd wel lastig. Ik ben denk ik niet klaar voor een relatie als ik kijk naar sommigen. Bindingsangst ofzo..
Dat alles maar ook echt alles samen gedaan moet worden.
Dat dacht ik ook dat ik geen relatie wilde.. Totdat ik Mn vriend ontmoette en het tegendeel bewees :loveys:

en nee.. een relatie betekend idd zoals eerder gezegd niet dat je dan alles samen moet doen.. wij hebben allebei ons eigen ding, maar vinden ook heel erg leuk om samen dingen te willen doen
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste keer....
Was echt uit liefde hoor. Maar wat een gestuntel. Gepruts.
En denk ik er aan terug? Nee. Ja, als er hier een topic over opent. Anders niet hoor.
Het is echt overschat hoor.
Kan me voorstellen dat, als de 1e x traumatisch is, dit wel een stempel drukt. Verder moet je, je er niet zo druk om maken. Je geeft het zelf al aan. Je bent geen 16 meer.

En dat mannen graag een maagd willen? Mwah, ik weet het niet hoor.
Moet je opeens 10 stappen terug. Rustig aan. Zachtjes. Iemand moet nog alles leren/ ontdekken.
Het is maar waar je zin in hebt.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Het is eigenlijk al gezegd, maar ik zeg toch maar nog een keer. Stop met nadenken en gebruik je intuïtie. Die vertelt je wanneer en met wie je je prettig genoeg voelt om te vrijen.
Mensch durf te leven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het belangrijkste punt al besproken is - als het goed voelt, ga er gewoon voor.

Waar ik wil aanhaken is het puntje relatie - zoals je al aangeeft, je hebt geen behoefte aan een relatie. En dat is ook absoluut niet noodzakelijk - in tegendeel, ik denk dat dit het moment is om jezelf te leren kennen én breeduit te experimenteren. Ga op reis, en ervaar waar je gelukkig van wordt. Date met meer mannen, en vindt uit welke karaktereigenschappen je wel en niet fijn vindt!

Als je uiteindelijk wel toe bent aan een relatie, maak je mogelijk een veel betere, meer geïnformeerde keuze.
SilverShadow schreef:
02-12-2019 07:24
Mijn ervaring met mooie mannen is dat ze vaak heel slecht in bed zijn want ze hoeven er geen moeite voor te doen om iemand te scoren.
Wat een bullshit. Alsof knappe mannen slechte minnaars zijn. En groot geschapen mannen weinig moeite doen in bed. Hou toch eens op!

Die veralgemening gaat echt niet op. Je kan als man best de combinatie van alles hebben.
Charles_Gentle28 schreef:
06-12-2019 07:44
Wat een bullshit. Alsof knappe mannen slechte minnaars zijn. En groot geschapen mannen weinig moeite doen in bed. Hou toch eens op!

Die veralgemening gaat echt niet op. Je kan als man best de combinatie van alles hebben.
Wat zou het toch fijn zijn als jij zo'n man bent kent, daar zou je best wat meer sluikreclame voor mogen maken.
Alle reacties Link kopieren
ViveMarie schreef:
02-12-2019 17:35
Dat alles maar ook echt alles samen gedaan moet worden.
Je mag een relatie vormgeven hoe je het zelf wil he.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 1e keer was met een leuke vent maar ik weet er eigenlijk niks meer van ;-).

Ik bedoel dit oprecht goed: ik zou er eens aan denken om een gigolo in te huren.
Charles_Gentle28 schreef:
06-12-2019 07:44
Wat een bullshit. Alsof knappe mannen slechte minnaars zijn. En groot geschapen mannen weinig moeite doen in bed. Hou toch eens op!

Die veralgemening gaat echt niet op. Je kan als man best de combinatie van alles hebben.
De tweede al die het afdoet als onzin. IK DEEL EEN ERVARING (meerdere keren zelfs)! En zeg niets over algemeen en ook niet over groot geschapen.
Dus als je nog een keer wat te schreeuwen hebt, begrijpend lezen zou fijn zijn.
Ik ben ontmaagd toen ik 20 was. Ik had vanaf mijn 14de wel seks met jongens maar ben nooit verder gegaan. Een aantal keren verkering gehad maar vond ze niet speciaal genoeg om me te laten ontmaagden. Ik was bang dat de eerste keer dan tegen zou vallen. Op mijn 20ste kreeg ik verkering met iemand waar ik echt helemaal hoteldebotel van was en hij gelukkig ook op mij. Toen heeft het niet lang geduurd voordat we 'het' gedaan hebben. We zijn voor altijd bij elkaar gebleven en 30 jaar samen geweest waarvan 25 jaar getrouwd. Ik ben nu 54 en heb dus maar met 1 man in mijn leven geneukt. Nooit spijt van gehad hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
02-12-2019 19:20
Dat mannen zich vereerd voelen omdat ze iemand “mogen ontmaagden” vind ik ook altijd ergerlijk. Soms loopt iemands leven gewoon zo, dan hoef je nog niet te denken dat je uitverkoren bent.
Inderdaad. Flauwekul.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bromista schreef:
06-12-2019 16:28
Wat zou het toch fijn zijn als jij zo'n man bent kent, daar zou je best wat meer sluikreclame voor mogen maken.
Nog meer? :rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dingen op gevoeld doen is echt een probleem voor mij. Alles is eigenlijk van te voren bedacht,..

Zo ook als ik iemand gevoelsmatig zou willen bespringen (en het mag ook van de wederpartij :P) dan doe ik het niet, omdat ik bang ben dat ik er spijt van krijg...

Wat een ellende
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je naar op zoek in je liefdesleven?
Een vaste vriend of kijk je ernaar uit om aankomende jaren meerdere bedpartners te hebben?

Als je van plan bent om wat wilde seks jaren te beleven dan moet je weleens gaan beginnen.

Maar als je je wil settelen dan is het toch mooi om met een grote liefde dit te beleven.
Zo denk ik erover.
Alle reacties Link kopieren
ViveMarie schreef:
06-12-2019 18:19
Dingen op gevoeld doen is echt een probleem voor mij. Alles is eigenlijk van te voren bedacht,..

Zo ook als ik iemand gevoelsmatig zou willen bespringen (en het mag ook van de wederpartij :P) dan doe ik het niet, omdat ik bang ben dat ik er spijt van krijg...

Wat een ellende
Heb je spijt van je allereerste keer fietsen / uit eten / busreis / thee drinken met vriendin / bioscoopje pakken / dansen / schaatsen / dierentuin / rijles ? Kun je het je ook nog herinneren ? Waarom zou seks dan zo uitgedacht en perfect en bijzonder moeten zijn ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven