Grensoverschrijdend gedrag of..?
dinsdag 24 juni 2025 om 16:02
Ik moest even nadenken op welke pijler ik dit topic zou plaatsen in de eerste plaats.
Uiteindelijk toch hier uitgekomen.
Het is een heel verhaal maar ik probeer het summier te houden, ook om herkenning te voorkomen:
Ik ben laatst toen ik op een feestje was, waarbij er nogal stevig gedronken was door een aantal mensen, ongevraagd geconfronteerd met seksueel expliciete foto's op een smartphone van een aanwezig persoon. Deze werden mij, ook onder invloed door desbetreffende, al weet ik niet of dit de daadwerkelijke aanleiding was ( en ben niet roomser dan de paus, want was zelf ook beetje aangeschoten maar niet straalbezopen oid) letterlijk onder mijn neus geduwd.
Dit betrof foto's en later ook een filmpje waarbij ik toen ben afgehaakt van persoon diens ex. Ex was overigens niet aanwezig ten tijde van het laten zien maar ik ken ex ook van een aantal jaar geleden.
Nu ben ik op diverse deelgebieden best eea gewend als het gaat om gespreksonderwerpen, situaties etc maar pfff...ik merk dat ik mij gaandeweg hier steeds ongemakkelijker bij voel.
Ik zat er niet op te wachten en ik vond het ongevraagd nogal een ding.
Ben trouwens niet de enige die het gezien heeft.
Het is niet dat ik er wakker van lig maar ergens vind ik dit best wel een vorm van grensoverschrijdend gedrag en daar heb ik dus moeite mee.
Hoe zouden juliie hiermee omgaan?
Uiteindelijk toch hier uitgekomen.
Het is een heel verhaal maar ik probeer het summier te houden, ook om herkenning te voorkomen:
Ik ben laatst toen ik op een feestje was, waarbij er nogal stevig gedronken was door een aantal mensen, ongevraagd geconfronteerd met seksueel expliciete foto's op een smartphone van een aanwezig persoon. Deze werden mij, ook onder invloed door desbetreffende, al weet ik niet of dit de daadwerkelijke aanleiding was ( en ben niet roomser dan de paus, want was zelf ook beetje aangeschoten maar niet straalbezopen oid) letterlijk onder mijn neus geduwd.
Dit betrof foto's en later ook een filmpje waarbij ik toen ben afgehaakt van persoon diens ex. Ex was overigens niet aanwezig ten tijde van het laten zien maar ik ken ex ook van een aantal jaar geleden.
Nu ben ik op diverse deelgebieden best eea gewend als het gaat om gespreksonderwerpen, situaties etc maar pfff...ik merk dat ik mij gaandeweg hier steeds ongemakkelijker bij voel.
Ik zat er niet op te wachten en ik vond het ongevraagd nogal een ding.
Ben trouwens niet de enige die het gezien heeft.
Het is niet dat ik er wakker van lig maar ergens vind ik dit best wel een vorm van grensoverschrijdend gedrag en daar heb ik dus moeite mee.
Hoe zouden juliie hiermee omgaan?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dinsdag 24 juni 2025 om 16:07
Je hebt gefungeerd als diens kink-dispenser en het is heel logisch dat je daar niet van gediend bent.
Op dit moment kun je er niet zoveel meer mee denk ik maar als het je dwars blijft zitten kun je diegene prima vertellen, wanneer je hem (want het was een man... toch?) weer ziet, dat je van mening bent dat zijn gedrag grensoverschrijdend was en dat hij volgende keer maar lekker iemand anders moet zoeken om deze ongein mee te delen.
Op dit moment kun je er niet zoveel meer mee denk ik maar als het je dwars blijft zitten kun je diegene prima vertellen, wanneer je hem (want het was een man... toch?) weer ziet, dat je van mening bent dat zijn gedrag grensoverschrijdend was en dat hij volgende keer maar lekker iemand anders moet zoeken om deze ongein mee te delen.
.
dinsdag 24 juni 2025 om 16:11
Kan me voorstellen dat dit indruk heeft gemaakt.
Hoe je ermee om kan gaan?
Heb je nog contact met degene die je de foto's en filmpje heeft laten zien? Dan zou ik dit met hem/haar bespreken. Dat je het niet vond kunnen dat degene dit aan mensen op het feest heeft laten zien en dat jou dit bezig houdt.
Heb of wil je geen contact? Dan maar proberen los te laten.
Wil je ook nog iets doen richting degene van wie je het materiaal hebt gezien? Om te waarschuwen dat diens beelden wordt verspreid bv? De website helpwanted.nl geeft handvaten.
Heb je nog contact met degene die je de foto's en filmpje heeft laten zien? Dan zou ik dit met hem/haar bespreken. Dat je het niet vond kunnen dat degene dit aan mensen op het feest heeft laten zien en dat jou dit bezig houdt.
Wil je ook nog iets doen richting degene van wie je het materiaal hebt gezien? Om te waarschuwen dat diens beelden wordt verspreid bv? De website helpwanted.nl geeft handvaten.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
dinsdag 24 juni 2025 om 16:12
Kan ik je een pb sturen qua bepaalde vragen?Rooss4.0 schreef: ↑24-06-2025 16:07Je hebt gefungeerd als diens kink-dispenser en het is heel logisch dat je daar niet van gediend bent.
dinsdag 24 juni 2025 om 16:14
Nou mijn mond viel open en ik bevroor. En dat heb ik niet snel.
Het was zo onverwachts en akward...
dinsdag 24 juni 2025 om 16:17
Ik weet niet of de beelden letterlijk verspreid worden overigens...ze werden op de telefoon van desbetreffende getoond...ongevraagd.ingelke_kepringelke schreef: ↑24-06-2025 16:11Kan me voorstellen dat dit indruk heeft gemaakt.
dinsdag 24 juni 2025 om 16:18
dinsdag 24 juni 2025 om 16:19
Eigenlijk geeft je eigen reactie al aan dat het grensoverschrijdend was.sprokkelientje schreef: ↑24-06-2025 16:14Nou mijn mond viel open en ik bevroor. En dat heb ik niet snel.
Het was zo onverwachts en akward...
Pfff, jakkes dit.
.
dinsdag 24 juni 2025 om 16:19
Pakkende term trouwens: kink dispenser.Rooss4.0 schreef: ↑24-06-2025 16:07Je hebt gefungeerd als diens kink-dispenser en het is heel logisch dat je daar niet van gediend bent.
dinsdag 24 juni 2025 om 16:35
Ik zou de ex op de hoogte stellen die zonder haar medeweten dus getoond wordt aan anderen. Dat is niet integer en zelfs misdadig.
De persoon kan het dan met deze meneer oplossen. Zowel vriendelijk als via de politie, indien nodig.
Wat zou je zelf hebben gewild als jij de persoon in kwestie was geweest?
Wegkijken of het negeren zou voor mij geen optie zijn. Dan zou ik mij medeplichtig maken en in deze tijd van seksueel geweld jegens vrouwen voelt het als mijn plicht voor de vrouw in kwestie, het slachtoffer, op te komen.
De persoon kan het dan met deze meneer oplossen. Zowel vriendelijk als via de politie, indien nodig.
Wat zou je zelf hebben gewild als jij de persoon in kwestie was geweest?
Wegkijken of het negeren zou voor mij geen optie zijn. Dan zou ik mij medeplichtig maken en in deze tijd van seksueel geweld jegens vrouwen voelt het als mijn plicht voor de vrouw in kwestie, het slachtoffer, op te komen.
dinsdag 24 juni 2025 om 16:44
Door het anderen te tonen valt het ook onder verspreiden. De beelden worden namelijk ‘gedeeld’.sprokkelientje schreef: ↑24-06-2025 16:17Ik weet niet of de beelden letterlijk verspreid worden overigens...ze werden op de telefoon van desbetreffende getoond...ongevraagd.
Wat een rotstreek, ik zou die ex inlichten.
Where is my mind?
dinsdag 24 juni 2025 om 17:02
Wat een simpel en triest figuur zeg. Volkomen en volledig ontwijken dit soort mensen.
Het is maar weer eens een waarschuwing NOOIT audio of video vast te leggen tijdens intieme momenten. Of dat nou omkleden is, seks of een kwetsbaar gesprek. Je weet nooit waar het een keer terecht komt, wie het ziet en of het tegen je gaat werken.
Het is maar weer eens een waarschuwing NOOIT audio of video vast te leggen tijdens intieme momenten. Of dat nou omkleden is, seks of een kwetsbaar gesprek. Je weet nooit waar het een keer terecht komt, wie het ziet en of het tegen je gaat werken.
dinsdag 24 juni 2025 om 17:04
Daar ben ik het mee eens. Voor die persoon is het echt erg.
Ik zou bij dergelijke beelden hoogstens denken “lekker boeiend” en me omdraaien als ik het niet wil zien. Maar zou het persoonlijk niet grensoverschrijdend vinden, dat wordt tegenwoordig overal te pas en te onpas voor gebruikt. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-06-2025 23:26
Reden: Ongepast
Reden: Ongepast
6.22% gewijzigd
summer is a state of mind
dinsdag 24 juni 2025 om 17:07
Dat is echt te simpel. Voor millennials is dit prima advies, maar voor gen z en gen alpha is de telefoon onderdeel van hun cultuur en seksualiteit en hebben we echt betere adviezen nodig.
Net als 'gewoon geen seks' geen goed voorbehoedsmiddel bleek.
Wat dan wel goed advies is? Ik weet het niet, ik ben gen X. Het blootste dat van mij op de foto staat is mn arm.
dinsdag 24 juni 2025 om 17:10
Dan snap je er de ballen van. En dat gejank van: dat wordt tegenwoordig overal te pas en te onpas voor gebruikt, is ook niet meer te pruimen zeg c_est_moi schreef: ↑24-06-2025 17:04Daar ben ik het mee eens. Voor die persoon is het echt erg.
Ik zou bij dergelijke beelden hoogstens denken “lekker boeiend” en me omdraaien als ik het niet wil zien. Maar zou het persoonlijk niet grensoverschrijdend vinden, dat wordt tegenwoordig overal te pas en te onpas voor gebruikt. En laten we wel zijn, er is je niet echt iets aangedaan.
dinsdag 24 juni 2025 om 17:18
Precies.
Mijn lief heeft legio sexy beeldmateriaal van mij en mij persoonlijk boeit het waarlijk niet of hij dat ooit aan iemand laat zien mocht het uitgaan, het staat nu ook op internet immers.
Maar ik hoop wél dat hij de toeschouwer even netjes vraagt of die daarop zit te wachten.
.
dinsdag 24 juni 2025 om 17:19
Geen opnames als je in je blootje bent. Gewoon niet. Iets beters kan ik niet verzinnen. Volgens mij is dit gewoon zwart wit en hou ik dit mijn dochter ook voor.Dropdrop schreef: ↑24-06-2025 17:07Dat is echt te simpel. Voor millennials is dit prima advies, maar voor gen z en gen alpha is de telefoon onderdeel van hun cultuur en seksualiteit en hebben we echt betere adviezen nodig.
Net als 'gewoon geen seks' geen goed voorbehoedsmiddel bleek.
Wat dan wel goed advies is? Ik weet het niet, ik ben gen X. Het blootste dat van mij op de foto staat is mn arm.
Geen seks als voorbehoedsmiddel was 1 van de oplossingen om niet zwanger te worden. Er bleken andere ook zeer betrouwbare middelen te zijn.
Met digitale bestanden van jezelf in zeer kwetsbare situaties, is die bescherming er niet en ligt het ook nog eens volledig buiten je eigen invloed. Misschien heb je een slechte breakup en deelt ie dit met een paar vrienden. Wordt zijn cloud gehackt. Scrollt iemand gewoon door iemand anders telefoon. Of zie het voorbeeld van TO.
Ik hou me aanbevolen voor betere adviezen hoor!
pioen00 wijzigde dit bericht op 24-06-2025 17:22
2.19% gewijzigd
dinsdag 24 juni 2025 om 17:21
TO kreeg het ongevraagd en ongewenst te zien. Dat overschrijdt toch een grens?c_est_moi schreef: ↑24-06-2025 17:04Daar ben ik het mee eens. Voor die persoon is het echt erg.
Ik zou bij dergelijke beelden hoogstens denken “lekker boeiend” en me omdraaien als ik het niet wil zien. Maar zou het persoonlijk niet grensoverschrijdend vinden, dat wordt tegenwoordig overal te pas en te onpas voor gebruikt. En laten we wel zijn, er is je niet echt iets aangedaan.
Where is my mind?
dinsdag 24 juni 2025 om 17:29
Misschien bekijk ik dit teveel vanuit mijn oogpunt als moeder, voor mezelf kan het me (inmiddels) ook vrij weinig schelen denk ik.Rooss4.0 schreef: ↑24-06-2025 17:18Precies.
Mijn lief heeft legio sexy beeldmateriaal van mij en mij persoonlijk boeit het waarlijk niet of hij dat ooit aan iemand laat zien mocht het uitgaan, het staat nu ook op internet immers.
Maar ik hoop wél dat hij de toeschouwer even netjes vraagt of die daarop zit te wachten.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in