Minnaar

05-02-2008 23:18 11115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een SV, al heel lang. Ik ben niet verliefd op hem, buiten de sex doen we ook niets samen, dus ik kan ook niet echt verliefd op hem worden op deze manier. Misschien dat ik dat zou kunnen als ik andere dingen met hem zou ondernemen? Maar dat weet ik dus niet.

Wel geef ik veel om hem, het is toch iemand waar je intieme dingen mee deelt en die je geregeld ziet. Dus helemaal zonder gevoel is het niet, weet ook niet of ik dat zou kunnen...
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan ik niet. Een aantal keren sex met iemand zonder verliefd te worden en zonder gevoelens ja dat kan. Maar na een aantal keren houdt het of op, want zonder gevoelens makkelijk in te ruilen voor een ander modelletje of er komen gevoelens bij.



Enneh, als het alleen voor de sex is hoe weet je dan of het zo goed klikt op andere vlakken?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan prima :)

Ik heb om verliefd te worden toch schijnbaar andere dingen nodig.

Hoe vaak ik vroeger niet dacht dat ik verliefd was, en het eigenlijk gewoon alleen lust was.

En nu ik dat kan onderscheiden van elkaar is dat best makkelijk ;-)
Alle reacties Link kopieren
volgend mij, als je langere tijd met iemand afspreekt is er altijd 1 van de 2 die gevoelens gaat krijgen...

bij vrouwen is het ook nog eens zo dat ze een hormoon aanmaken waardoor zij zich gaan hechten aan de man met wie ze sex hebben. de een heeft dat meer dan de ander natuurlijk, waardoor sommige vrouwen weer totaal geen moeite hebben om hun SV te laten gaan...



voor mijzelf, ik kan wel 1 of 2 keer sex hebben zonder gevoelens te ontwikkelen, maar vaker vind ik dan weer niet fijn. het voelt dan leeg ofzo, ik mis iig het gevoel erbij.
Alle reacties Link kopieren
In tegenstelling tot wat ik altijd dacht, kan ik het wel. Heb contact met iemand, soort SV maar met lage afspreekfrequentie ivm moeilijke agendamatch. We sms-en en mailen regelmatig, ook over dagelijkse (werk)dingen maar zijn beiden niet verliefd. Hebben wel een megaklik op seksueel vlak. Inmiddels ben ik ook in contact met andere mensen en mogelijk komt daar ook een SV uit voort. Huidige minnaar/sv weet dat en kan zelf kiezen of ie wel of geen contact meer wil maar kan me nooit verwijten dat ie het niet wist....
Alle reacties Link kopieren
TO: laat me raden: je voelt meer voor je minnaar?
Alle reacties Link kopieren
Zowel mijn man als ik kunnen sex hebben met een ander zonder verlliefdheid, ook al klikt het op dat moment heel erg goed en vinden wij die ander dan super aanterkkelijk. Had ik nooit echt gedacht, maar bestaat dus wel!

Moet wel zeggen dat mijn man en ik elkaar al ruim 21 jaar kennen, veel praten hierover. Onze sex met anderen is prima, voelt niet "leeg" maar juist als iets extra's en is geen zoektocht naar ander "relatie materiaal" zeg maar...

Ik kan mij voorstellen dat dat bij singels toch anders kan liggen.

Wil alleen maar aan geven dat sex met een andere partner kan, met wederzijdse superaantrekkingskracht, goede klik en zelfs veel genegenheid voor die ander.......maar zonder verliefdheid en/ of bedreiging.
Alle reacties Link kopieren
Mijn relatie is net uit eigenlijk, en ik heb deze man leren kennen, en ja het klikt in die zin dat we dezelfde interesses hebben etc en het praat gewoon lekker. De seks is helemaal geweldig, maar voor alsnog ben ik niet verliefd omdat ik van binnen weet dat dit niks serieus is, maar ik vraag me af of dat zo kan blijven voor mij.

Misschien `gebruik` ik hem op dit moment om over mijn ex heen te komen, wat moet ik zeggen wel werkt,maar ik zit niet te wachten op een gebroken hart.

Ik vroeg me af of de kans niet heel groot is dat je toch verliefd wordt, maar dat is voor iedereen verschillend blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
het verliefd worden scheeld per persoon, ik kan sex hebben zonder verliefd te worden of het te moeten zijn.

Gewoon voor het lekkere.....

Ik doe ik samen met mn man dus dat scheelt wel wat betreft de verliefdheidsgevoelens want die heb ik nog voor mn man ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat mannen gemakkelijker dan vrouwen seks en liefde/verliefdheid uiteen kunnen houden (enfin, dat wordt toch steeds beweerd).

Ik heb de voorbije jaren enkele (3) SV gehad wegens een totale incompatibiliteit met mijn vrouw op seksueel vlak. Met 1 van de 3 vrouwen was er geen enkel probleem, we hadden schitterende seks, konden heel goed maar elkaar opschieten maar wisten dat het daarbij zou blijven. De 2 andere leken na verloop van tijd toch meer "gevoelens" te krijgen hoewel ze nooit een poging hebben gedaan om mijn relatie te doen verbreken.

het lijkt me dat jij een relatie bent begonnen voor de seks en je nu afvraagt of je ook echt verliefd kunt worden op die man. Dat kan de tijd enkel maar uitwijzen. Maar hoe ziet die man zelf jullie relatie (enkel seks of toch wel meer)?
Alle reacties Link kopieren
**
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde nachtvlinder.

Ook niet veel live contact maar wel de lustkriebels als ik hem spreek op msn.

Het is hier nog priller (twee weken geleden is de kogel door de kerk gegaan) en na een eerste heftig msn gesprek en een nog heftiger eerste live contact is het ook even stil.Weet ook niet hoe het verder zal gaan maar verliefdheid speelt hier ook zeker niet mee.Wel lust en alle gevoelens die daar bij horen.Waaronder dus helaas ook de twijfels, niet of ik er wel goed aan doe maar hoe verder en is het voor hem een uitstapje of toch iets meer dan alleen maar een eenmalige gebeurtenis
Alle reacties Link kopieren
**
Alle reacties Link kopieren
wat ik wil??

Als ik dat hier ga zeggen krijg ik denk ik het hele forum over me heen.

Op zit moment zou ik wat meer zelfvertrouwen willen hebben naar hem toe.

En dat ik me net als jij wat afwachtender op kan stellen maar het gevoel is zo nieuw voor me dat ik dat wel heel erg moeilijk vindt.Heb het idee dat het voor hem allemaal wat makkelijker is maar dat kan een vooroordeel naar mannen toe zijn.

Kan zomaar een paar dagen op msn niets zeggen maar dan ineens kan ik het ook weer niet laten en wil ik dat gevoel weer voelen.

Moeilijk maar oh zo lekker....
Alle reacties Link kopieren
Op het eind van mijn eerste (slechte) huwelijk, toen er ook geen seks meer was, heb ik een tijdje een minnaar gehad. Ik voelde wel genegenheid voor hem, en ik vond hem leuk, maar verliefd, nee. Ik kon hem bijvoorbeeld makkelijk delen met andere vrouwen, vond het zelfs leuk/interessant om over zijn andere ervaringen/verliefdheden te praten met hem. Dat zou ik niet kunnen als ik verliefd ben.
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik geen sex kunnen hebben met iemand waar ik geen emotionele band mee heb, een one night stand zou ik dus niet kunnen.

Ja, ik heb een minnaar. Ja, ook wij moeten zo nu en dan afstand nemen van elkaar omdat we teveel met elkaar verweven raken.

Ik wil van hem niet weten of hij er ook nog een ander is, net zo min als ik hem dat vertel. We hebben beiden een relatie, dat te weten van elkaar is genoeg.

Zo vaak hoor je inderdaad dat het voor mannen makkelijker zou zijn dan voor vrouwen. Bij mijn minnaar is dat niet het geval, hij worstelt met dezelfde diepere gevoelens dan ik.

Het zal van persoon tot persoon verschillen of je wel of niet alleen een minnaar voor de sex kunt hebben of je daar voldoende aan hebt, maar volgens mij geldt dat voor zowel vrouwen als mannen.
Alle reacties Link kopieren
Knipoogjes schreef op 06 februari 2008 @ 18:09:

Zelf zou ik geen sex kunnen hebben met iemand waar ik geen emotionele band mee heb, een one night stand zou ik dus niet kunnen.

Er is nog een heel scala aan nuances tussen een one-night-stand en verliefdheid/liefde. Ik kan ook geen one-night-stand hebben, moet ook een zekere mate van emotionele verbondenheid hebben, maar hoef niet verliefd te zijn.
Alle reacties Link kopieren
**
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een minnaar toch meer een geliefde. Als het echt alleen voor de sex is spreek je toch meer van een sexvriendje.



Ik denk dat je bij elke langduriger contact iets opbouwt. Of dat nu vriendschap is of liefde.



Het lijkt me onmogelijk het zo zakelijk te houden als je elkaar vaker ziet.



Verliefd kan iedereen. Ook zonder sex ook op een collega en ook in de kroeg. Dat heeft niets met sexvriendje minnaar of gewoon vriend te maken. Het ligt er maar aan wie je raakt.



Ik denk zelfs dat je bij een minnaar (waarbij je dus niet hoeft te kiezen) minder kans loopt, het is leuk erbij maar je ziet ook al snel de minder kanten van elkaar. Juist als veel niet mag en een relatie onmogelijk is idealiseer je denk ik meer en heb je veel grotere kans dat je om niet te verliezen dan maar kiest voor de leuke kanten van die ander.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Tijgeroog schreef op 06 februari 2008 @ 04:48:

Zowel mijn man als ik kunnen sex hebben met een ander zonder verlliefdheid, ook al klikt het op dat moment heel erg goed en vinden wij die ander dan super aanterkkelijk. Had ik nooit echt gedacht, maar bestaat dus wel!

Moet wel zeggen dat mijn man en ik elkaar al ruim 21 jaar kennen, veel praten hierover. Onze sex met anderen is prima, voelt niet "leeg" maar juist als iets extra's en is geen zoektocht naar ander "relatie materiaal" zeg maar...

Ik kan mij voorstellen dat dat bij singels toch anders kan liggen.

Wil alleen maar aan geven dat sex met een andere partner kan, met wederzijdse superaantrekkingskracht, goede klik en zelfs veel genegenheid voor die ander.......maar zonder verliefdheid en/ of bedreiging.
Heel herkenbaar voor mij(ons). Zo staan wij er ook in. Ik weet niet of het verliefdheid is. Ik voel wel veel voor mijn vriend, (die ik al 4 jaar ken) en ik beleef passie, begeerte, verlangen en liefde bij hem. Maar ik ben ook al 28 jaar met mijn man samen. Gevoelens mogen bij ons, ook verliefdheid. We zijn alleen bang voor de emotie jaloezie, omdat als dat gevoeld wordt bij 1 van de betrokkene het niet goed zit. Er verwachtingen en claimgedrag bij komt kijken. Jaloezie is bij ons dus meer reden om gepaste afstand te nemen dan verliefdheid of houden van.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Alles is heel herkenbaar ik ben niet verliefd op mijn minnaar maar voel me heel erg tot hem aangetrokken en wil hem steeds weer zien, terwijl ik weet dat het niet verstandig is.

Op zich ook logisch, met je minnaar doe je alleen maar leuke dingen en zorgen en stress verdwijnen voor een paar uurtjes, dat wil je altijd toch wel?



Verder is het naief om te denken over een leven samen, maar ik ben er wel heel nieuwsgierig naar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je gelijk hebt Doddie.

Ik zie hem eigenlijk ook niet als minnaar maar meer als sv

Het is puur de sex en de spanning maar ik denk niet dat we ooit samen naar de bioscoop zouden gaan (om maar iets te noemen)

Heb dus ook geen fantasieen dat hij weg zou gaan bij zijn vriendin net als ik nooit weg zou gaan bij mijn man
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een minnaar of sv, hoe je het ook wil noemen. We zien elkaar niet vaak maar nu hebben we een afspraak om de hele nacht met elkaar door te brengen.Ik twijfel enorm want ik weet dat ik me daarna zo k*t ga voelen, dan ben ik weer helemaal verliefd op hem.Ik vind dat ook heel raar van mezelf want ik wil ook absoluut niet bij mijn man weg en hij niet bij zijn vrouw. Heel dubbel allemaal.Maar ook geen fantasieeen over ons twee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een aantal maanden een minnaar gehad. Uiteindelijk werden we toch verliefd op elkaar. Daarom namen een een tijdje afstand van elkaar maar onze eigen relaties sneuvelde uiteindelijk toch. Niet vanwege onze liefde voor elkaar maar omdat we al jaren op een dood spoor zaten. Nu zijn we alweer een paar maanden samen en heel gelukkig met elkaar. Uiteindelijk werkte het voor mij niet alleen voor de sex wat wel mijn bedoeling was en die van hem ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven