vriendin onzeker en onervaren

29-08-2017 08:29 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik zal de situatie even schetsen.
Heb sinds een jaar een vriendin, waar ik me geweldig bij voel. Alleen zijn we op vlak van seks redelijk verschillend.
Zij is erg gesloten, onzeker, onervaren, terwijl ik juist het tegenovergestelde ben.

Babbelen met haar over seks gaat gewoon niet, omdat ze volledig dicht klapt.
Ook op vlak van de sex zelf mis ik wel een aantal zaken (oraal is bijvoorbeeld niks voor haar, zowel bij haar als bij mij, standjes voelt ze zich ongemakkelijk bij, dus laat staan nieuwe zaken proberen).

Ik probeer haar uiteraard op haar gemak te laten voelen, zeker niks forceren of dergelijke, maar er komt geen beterschap in.
Iemand wat tips?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie het wel eens gehad over hoe dit is ontstaan? Is daar een bepaalde oorzaak voor? Sowieso is veel geduld, aanmoedigen en lieve woorden op zijn plaats. Succes.
Alle reacties Link kopieren
voor zover ik weet is er niet een echte oorzaak, in ieder geval toch geen ernstige.
Ik heb wel de indruk dat ze in vorige relaties er niet echt van genoot (wat nu gelukkig wel is).

Helaas is het ook moeilijk om erover te babbelen aangezien ze echt volledig dichtklapt zodra het onderwerp sex ter sprake komt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je: standjes voelt ze zich ongemakkelijk bij? Of bedoel je dat er maar één standje is waar ze zich gemakkelijk bij voelt?
Alle reacties Link kopieren
klopt, ze wilt enkel missionaris. Volgens mij voelt ze zich te onzeker voor andere standjes. Ze wilt het in ieder geval niet proberen
Hoe oud is ze?
Na een jaar nog steeds geen verbetering + er niet over kunnen/willen praten. Ja dan houdt het op den duur op vrees ik..
Alle reacties Link kopieren
Hoe jong is ze,
Uit wat voor gezin komt ze (geloof of geen geloof)
Hoe was haar seksuele voorlichting.
Was jij voor haar de eerste?
Heeft ze een nare ervaring achter de rug.

Als jullie al vrijen uit zij zich. of houdt zij het verborgen.
Geef jij altijd aan , te willen vrijen?
Of geeft zij dit ook aan?
WIl jij ook vaker dan haar.? Weet je of ze klaar komt. uit ze dat ?

STandjes is ook geen must.
en probeer eens uit te vogelen hoe het komt dat zij geen orale seks wil.

Gewoon rustig en kalm (samen op de bank, arm om haar schouder, drank je erbij) er over praten.
OOk al klapt zij dicht, doe je verhaal. Vertel haar dat jullie seks maar half is. Dat orale bevrediging erg lekker kan zijn en dat jij dat mist.
Kun je wel met haar kroelen?? of vindt zij dat ook niks.

Hoe uit zij zich verder in jullie relatie. Is zij daarin wel open?

Je moet in ieder geval naar het hele plaatje kijken en alles daarvan op een rijtje zetten.
Heel veel zaakjes kunnen een rol spelen in het hoe en waarom.
Door te praten komen jullie er achter.
Dwing haar niet te praten, geef haar de tijd. Zeg haar, je hoeft nog niets te zeggen, maar ik wil wel graag een open en eerlijk antwoord .
Jij kan dat het beste inschatten.
succes.
anoniem_121993 wijzigde dit bericht op 29-08-2017 13:18
1.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ze is net 28 jaar geworden, dus het is zeker niet dat ze te jong is :)
Drogho2203 schreef:
29-08-2017 08:58
ze is net 28 jaar geworden, dus het is zeker niet dat ze te jong is :)
Hmm, ja. Lastig omdat praten over seks al moeilijk is. Dan zou je haar kunnen vragen naar haar fantasieën en je eerst op haar richten. Kunnen jullie er niet op een andere manier over praten? Bijv chat? Ik weet niet of het schaamte is? Pushen werkt in ieder geval averechts.
Alle reacties Link kopieren
Babbelen met haar over seks gaat gewoon niet, omdat ze volledig dicht klapt
Dit feit alleen geeft al aan dat er wel degelijk een rede is waarom bepaalde dingen niet met haar lukt, en of wil.
Misschien houd ze [ for whatever reason] gewoon niet zo van sex maar durft ze dat gewoon niet te zeggen.
Als orale sex niet wil dan heeft dat vaak te maken met persoonlijke hygene.
Neemt ze bijvoorbeeld zelf wel eens het initiatief, of ben jij altijd degene die "moet beginnen" ?
Alle reacties Link kopieren
RCEE schreef:
29-08-2017 09:03
Dit feit alleen geeft al aan dat er wel degelijk een rede is waarom bepaalde dingen niet met haar lukt, en of wil.

Als orale sex niet wil dan heeft dat vaak te maken met persoonlijke hygene.
Of het feit dat er uit geplast wordt. (ook dit kan een rol spelen)
Alle reacties Link kopieren
ze laat wel merken dat ze zin heeft door intens beginnen te zoenen, maar ik moet wel altijd de eerste stap zetten.
Persoonlijke hygiene lijkt me niet het issue te zijn, aangezien ze dat probleem ook heeft als we bijvoorbeeld net van onder de douche komen. Ik vind het ook gewoon raar dat ze zelf ook geen orale sex wilt ontvangen ... 'ik vind dat niet leuk'
vrij moeilijke situatie dus
Laat haar eens hier op de sekspijler gaan lezen ofzo. Misschien dat ze dan wat schroom verliest als ze ziet dat er heel normaal en open over gesproken kan worden en dat dat zelfs gewenst is, omdat het je relatie beter kan maken (en zelfs kan redden! Want geen communicatie is het begin van het einde van de relatie)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook gewoon raar dat ze zelf ook geen orale sex wilt ontvangen ...
Ik vindt dat juist niet raar.....als zij orale sex wél ontvangt, kan [en zal] zij zich schuldig voelen op het moment dat ze dit bij jou weigert. Dus liever niet....

Toch blijft het aan jou om uit te zoeken wat nou precies die "blokkade" veroorzaakt. Misschien ben je toch wel niet zo ervaren als je zegt. Of ze houd er gewoon écht niet van en dat is dan dikke pech voor jou!
Alle reacties Link kopieren
met ervaren bedoel ik gewoon verschillende sekspartners en wat ik reeds gedaan heb op vlak van sex ten opzichte van haar.

het is ook niet dat ik verwacht orale sex te ontvangen, wanneer ik het aan haar gegeven heb. Ik plezier haar gewoon graag.
Alle reacties Link kopieren
Misschien op een andere manier met elkaar praten? Ik kan begrijpen dat ze verlegen word als je face to face praat over seks. Misschien iets opschrijven? Dat zij kan opschrijven wat haar tegenhoud ofzo. Misschien is ze onzeker omdat jij wel ervaren bent en zij niet, bang om te falen?
Alle reacties Link kopieren
RCEE schreef:
29-08-2017 09:41
Ik vindt dat juist niet raar.....als zij orale sex wél ontvangt, kan [en zal] zij zich schuldig voelen op het moment dat ze dit bij jou weigert. Dus liever niet....
Of, waardoor ik het lang lastig vond, alle focus en aandacht op haar. Ze is seksueel heel erg verlegen. Als je samen vrijt is dat makkelijker te negeren, dan bij orale seks.

Bij ontvangen is alle focus op jou, waardoor je nog verlegener wordt. En met grote kans ook nog het gevoel van prestatiedruk. Niet door TO, maar als iets dat ze zichzelf oplegt.

Bij geven wordt er verwacht dat je zelf actief wat doet. Dat je je dus actief over die verlegenheid heen zet, terwijl bij missionaris je de man vooral het werk kunt laten doen.

Dus als je seksueek verlegen bent kan orale seks dood en dood eng zijn.

was getekend: iemand die ooit seksueel verlegen was

Dit was hoe het voor een groot deel in mijn hoofd werkte. Ook ik werd er al rood als het over seks ging. Verschil echter met de vriendin van TO was dat ik de seks me gewoon liet gebeuren. In de zin dat de ander de leiding nam en ik volgde. Hij stuurde, ik onderging. Nu moet ik zeggen dat ik seksueel onderdanig ben, waardoor ik die sturing accepteerde. Tegelijkertijd koos ik er ook bewust voor om de ander het tempo te laten bepalen, omdat ik wist dat het de enige manier voor mij was er doorheen te komen. Daardoor gebeurde er wel meer dan missionaris, maar ik hoefde er nog steeds niet te veel over na te denken. Dit hielp mij wel er overheen te komen. Door gewoon te doen wat de ander wilde en door het vaker te doen mijn gêne te verliezen.

Maar ik vrees dat je daar weinig mee kunt TO, want dan moet je vriendin wel willen en kunnen volgen. En genoeg mensen vinden dat helemaal niks.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Is je vriendin ook het type, die niet snel een badpak laat staan bikini aantrekt en toch liever in korte broek blijft lopen?

Hoort ook een beetje bij verlegen en onzeker.
Alle reacties Link kopieren
Een keer veel drinken van te voren
Alle reacties Link kopieren
leclair schreef:
29-08-2017 11:46
Is je vriendin ook het type, die niet snel een badpak laat staan bikini aantrekt en toch liever in korte broek blijft lopen?

Hoort ook een beetje bij verlegen en onzeker.
yipz dat klopt, zelfs in privésauna vind ze dat lastig terwijl we daar maar gewoon met ons 2 zijn
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
29-08-2017 09:53
Of, waardoor ik het lang lastig vond, alle focus en aandacht op haar. Ze is seksueel heel erg verlegen. Als je samen vrijt is dat makkelijker te negeren, dan bij orale seks.

Bij ontvangen is alle focus op jou, waardoor je nog verlegener wordt. En met grote kans ook nog het gevoel van prestatiedruk. Niet door TO, maar als iets dat ze zichzelf oplegt.

Bij geven wordt er verwacht dat je zelf actief wat doet. Dat je je dus actief over die verlegenheid heen zet, terwijl bij missionaris je de man vooral het werk kunt laten doen.

Dus als je seksueek verlegen bent kan orale seks dood en dood eng zijn.

was getekend: iemand die ooit seksueel verlegen was

Dit was hoe het voor een groot deel in mijn hoofd werkte. Ook ik werd er al rood als het over seks ging. Verschil echter met de vriendin van TO was dat ik de seks me gewoon liet gebeuren. In de zin dat de ander de leiding nam en ik volgde. Hij stuurde, ik onderging. Nu moet ik zeggen dat ik seksueel onderdanig ben, waardoor ik die sturing accepteerde. Tegelijkertijd koos ik er ook bewust voor om de ander het tempo te laten bepalen, omdat ik wist dat het de enige manier voor mij was er doorheen te komen. Daardoor gebeurde er wel meer dan missionaris, maar ik hoefde er nog steeds niet te veel over na te denken. Dit hielp mij wel er overheen te komen. Door gewoon te doen wat de ander wilde en door het vaker te doen mijn gêne te verliezen.

Maar ik vrees dat je daar weinig mee kunt TO, want dan moet je vriendin wel willen en kunnen volgen. En genoeg mensen vinden dat helemaal niks.
Dit. En misschien vindt ze orale seks ontvangen 'gewoon' niet prettig en het geven 'gewoon' saai, die mensen bestaan ook.

(Hoe hard mijn partner (m/v) ook geniet, ik vind er beide kanten op niets aan. Ik geef wel hoor, want ik gun anderen hun pleziertjes, maar als ik eronder uit kan...)
Alle reacties Link kopieren
Drogho2203 schreef:
29-08-2017 12:17
yipz dat klopt, zelfs in privésauna vind ze dat lastig terwijl we daar maar gewoon met ons 2 zijn
Misschien doet je vriendin dit, om jou een plezier te doen, niet omdat ze zelf staat te springen.

Misschien prof. hulp inschakelen ?? als je er met een goed gesprek niet uit komt? IK neem aan, dat jij ook nog jong bent , wil je dit kunnen volhouden voor de rest van je leven.
Ze klinkt inderdaad seksueel verlegen (mooie term Lolly!). Ik zou daar na meer dan een jaar nogal moe van worden bij iemand van 28. Verder eigenlijk geen tips. Het zou anders zijn als jullie net samen waren. Ik denk niet dat dit vlot beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
@TO is ze verder ook verlegen of alleen op dit gebied?

Is ze zelf blij met jullie seksleven?
Heeft ze zelf problemen met haar verlegenheid?
Of mag van haar alles blijven zoals het is?

Hier komt even een flink stukje projectie, dus ik kan er compleet naast zitten, maar misschien haal je er wat uit waar je iets mee kunt.

Wat jij zou willen is dat zij uit haar comfortzone stapt. Dat is echter niet zomaar iets om te doen. Ze moet daarvoor waarschijnlijk een grote angst overwinnen en dat is dood, maar dan ook echt dood eng. Haar comfortzone is misschien niet het meest fantastische leven dat ze zou kunnen leiden. Haar comfortzone is misschien ook best wel vervelend voor haar. Maar haar comfortzone is veilig en vertrouwd en daarmee vaak fijner dan er uit te stappen. Het onbekende tegemoed. Dat kan veel geven, maar in je hoofd zie je alleen dat grote donkere onbekende. Dat monster dat je moet overwinnen, maar of het daarna ook beter is?
Bijna iedereen zal zeggen dat ze uit haar comfortzone moet stappen, maar dat zal haar alleen lukken als ze het echt wil. Dat is namelijk niet makkelijk. Ieder mens heeft zo'n comfortzone en iedereen heeft momenten, dingen, waarbij hij/zij er liever in blijft, terwijl je beter weet. Alleen heeft het lang niet altijd zoveel invloed op je relatie of het leven van anderen als bij jullie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven