Goede skischoenen op maat

18-09-2024 14:56 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds 3 jaar gaan wij op skivakantie. De schoenen huur ik tot nu toe elk jaar.
Nou heb ik aan één kant al sinds mijn kindertijd een knobbel op mijn kleine teen, hierdoor is mijn rechtervoet breder dan de linkervoet. Als een schoen te veel druk geeft op mijn knobbel doet het erg veel pijn.
Als een skischoen rechts goed zit, is die links eigenlijk te wijd, wat volgens mij ten koste gaat van mijn contact met de ski. Volgens mij gaat dit ten koste van mijn toch al matige skills. Voor aankomend jaar wil ik daarom eigen skischoenen kopen.

Heeft iemand tips voor een goede zaak? Ik hou niet van opdringerige verkopers. Een rustige vakman/vrouw/zaak die echt kijkt wat ik nodig heb, dat is wat ik zoek.

Bedankt alvast voor de tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf huur ik liever eerst, en als een paar goed bevalt koop ik ze. Je weet pas na een paar dagen of het lekkere schoenen zijn.
Maar is het voor jou niet mogelijk om twee verschillende maten te huren?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
MK Ski in bilthoven of Skicentrum heemskerk. Die doen het echt goed op maat en nemen de tijd. Niet alleen zijn vaccuum-fit.
Ik zou wel alle je ze gekocht heb nog even in Nederland naar een skihal of borstelbaan gaan om nog even te proberen. Je kunt namelijk ook gerust zo vaak terug als je wil, als er toch nog iets niet helemaal goed zit. Dat is lastiger natuurlijk als je al in het buitenland zit.
Zowel m'n snowboardschoenen bij MK Ski vandaan, als mijn skischoenen daar laten aanpassen (was toch eigenwijs, schoenen zelf ergens anders gekocht). En het is gewoon pijnvrij en past goed.

Bij knobbels maken ze vaak wat ruimte in de schoen zelf, dus dan kun je waarschijnlijk met een kleinere maat af, waardoor beide dan goed zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mijn skischoenen vorig jaar bij Intersport gekocht en daar zijn ze met een speciale technologie op maat gemaakt. Eerst werden de schoenen opgewarmd waardoor het schuim van de binnenschoen zachter werd en daar moest ik 20 minuten in staan zodat het zich naar mijn voet zou vormen. Geloof dat het iets van "memory fit" heet. Geen idee of het echt werkt, maar de schoenen zitten goed en ik heb afgelopen winter voor het eerst zonder kramp in mijn voeten kunnen skiën.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
IK heb mijn schoenen 'gewoon' bij Daka gekocht. Het eerste jaar zaten ze niet perfect. Ik ben toen terug gegaan en ze hebben net zo lang geprobeerd (zooltje, oven etc.) totdat ik tevreden was! Ik ben heel tevreden en ski heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk eens bij Kustomaid. Maakt fantastische skischoenen, stokken en andere accesoires.
Alle reacties Link kopieren Quote
Outdoor xl is ook wel een goede winkel.

Wat ik meestal doe is mijn skischoenen ter plaatse kopen, zo kan je er eerst 1 dag mee skien en dan voel je precies waar het pijn doet/drukt en dan kunnen ze die plekjes wat breder maken.

Ik heb zelf race skischoenen, dus die zitten extra strak, stond ook de eerste dag bijna huilend op de piste, ben er geloof ik wel 2 of 3x mee terug gegaan, maar nu zitten ze perfect.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je niet eens tips vragen van een skiënde podoloog of podotherapeut? Misschien kan of weet die iets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt je vraag beter stellen op het forum van Wintersport.nl, heel veel topics die erover gaan, je hebt een bootfitter nodig bij gekkigheid aan je voeten. Er wordt er hier vast wel eentje genoemd die bij je in de buurt zit: https://www.wintersport.nl/zoeken?q=bootfitter
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven