Loopband voor thuis
zaterdag 4 oktober 2025 om 20:44
Ik denk erover om zo'n opklapbare loopbaand aan te schaffen, bijvoorbeeld van Moovv (met wat helling). Ik wil graag dagelijks aan m'n 10.000 stappen komen, misschien beetje joggen/hardlopen. Ik hoef dan niet altijd de deur uit, zodat ik ook mn ding kan doen als ik bijvoorbeeld alleen ben met de kinderen (man de deur uit is).
Heeft iemand ervaring met zo'n loopband? Gebruik je hem echt? Is het het geld waard? Welk merk is goed?
Ben benieuwd of hier ervaringsdeskundigen aanwezig zijn, dank!!
Heeft iemand ervaring met zo'n loopband? Gebruik je hem echt? Is het het geld waard? Welk merk is goed?
Ben benieuwd of hier ervaringsdeskundigen aanwezig zijn, dank!!
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
zaterdag 4 oktober 2025 om 20:52
Ik heb er een via een AH deal. Ik vind de kwaliteit prima, gebruik hem ook best graag, maar mijn conclusie is dat je hem eigenlijk wel echt op de begane grond moet zetten en in een tussenwoning is het niet erg aardig voor je buren. Het klinkt echt wel stevig door namelijk. Daardoor gebruik ik hem veel minder vaak dan ik zou willen, ‘s avonds kan echt niet als de kinderen slapen (wandelen zou wel gaan, maar joggen/hardlopen klinkt echt heel erg door). Toevallig hebben onze buren er ook één en je hoort echt onmiddellijk als zij hem gebruiken.
zaterdag 4 oktober 2025 om 21:42
Ik heb een Dreaver zonder stang. Ik gebruik hem, na een paar weken fanatieker, nu een stuk minder. Denk omdat het de afgelopen maanden prima weer is buiten waardoor ik mijn beweging buiten maakte. Even aankijken hoe ik de herfst- en winterperiode doorkom.
Ik vind hem zwaarder dan ik had verwacht. Maar ja, als ie lichter was, dan was het een krakkemikkig product voor iets waar je flink op moet lopen. Dus eigenlijk alleen maar beter dat er wat gewicht aan zit.
Hij maakt best wat geluid maar ik heb er geen last van en de buren naar mijn weten ook niet.
De prijs kwaliteit vind ik prima.
Handig is wel dat ie onder de bank past. Ik kan hem best makkelijk eronder schuiven.
Ik vind hem zwaarder dan ik had verwacht. Maar ja, als ie lichter was, dan was het een krakkemikkig product voor iets waar je flink op moet lopen. Dus eigenlijk alleen maar beter dat er wat gewicht aan zit.
Hij maakt best wat geluid maar ik heb er geen last van en de buren naar mijn weten ook niet.
De prijs kwaliteit vind ik prima.
Handig is wel dat ie onder de bank past. Ik kan hem best makkelijk eronder schuiven.
zaterdag 4 oktober 2025 om 21:44
zaterdag 4 oktober 2025 om 21:52
Dat komt omdat je je hersenen soort van fopt. Je loopt maar je gaat niet vooruit. Wellicht verergert het door de tv maar ik heb het zonder tv ook.
Dat is direct mijn probleem met mij loopband: ik word er heel erg draaierig van, tijdens het lopen al maar dan gaat het nog wel. Maar zodra ik afstap dan val ik bijna om en moet ik inderdaad even een minuutje bijkomen op de bank. Maar ik heb dit ook op loopbanden in de sportschool, dus dat ligt bij mij niet aan deze specifieke band. Bij mij is dat probleem overigens neurologisch.
Ik vind een reguliere loopband wel echt te smal en te kort voor joggen. Ik kan op mijn reguliere loopband al niet eens te grote stappen nemen, dan val ik er bijna af omdat ie te kort is. Maar voor gewoon wandelen prima en als ik niet mijn duizeligheidsklachten had, was ik heel erg tevreden. Onze loopband merk je overigens niks van bij de buren, je hoort het niet eens in een andere kamer maar ik wandel dus alleen. En hij is idd zwaar dus ik sleep hem alleen onder bed vandaan en klap hem op, ik sleep hem niet naar andere ruimtes.
zaterdag 4 oktober 2025 om 23:47
Ik heb vorig jaar deze gekocht (plm. 300 euro); is nu niet meer leverbaar zie ik
https://www.bol.com/nl/nl/p/gearstone-o ... oductTitle
Het apparaat is wel zwaar , maar maakt weinig geluid (ik loop alleen, wordt dus niet gebruikt om te joggen). De stang kan ingeklapt worden, dus met een kleedje er overheen staat/ligt hij ook niet in de weg in de woonkamer. Ik denk dat als de loopband op een slaapkamer zou staan, dat ik hem minder zou gebruiken; juist in de woonkamer is het prima te doen zo.
https://www.bol.com/nl/nl/p/gearstone-o ... oductTitle
Het apparaat is wel zwaar , maar maakt weinig geluid (ik loop alleen, wordt dus niet gebruikt om te joggen). De stang kan ingeklapt worden, dus met een kleedje er overheen staat/ligt hij ook niet in de weg in de woonkamer. Ik denk dat als de loopband op een slaapkamer zou staan, dat ik hem minder zou gebruiken; juist in de woonkamer is het prima te doen zo.
zondag 5 oktober 2025 om 00:33
Ik heb dit ook! Heel vervelend.. het helpt bij mij wel een beetje om zeg maar het looptempo af te bouwen als ik klaar ben, ik wandel er eigenlijk alleen maar op, maar als ik klaar ben ga ik dus elke keer 1kmpu langzamer lopen voor een minuutje, helemaal tot en met de 1 kmpu. Het gaat niet weg, maar het is wel een stuk minder.
Ik heb dit trouwens ook als ik uit liften stap of van een roltrap af

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in