Paardrijden - kletstopic (leeftijd/niveau: niet belangrijk)

11-11-2020 16:27 774 berichten
Al meer dan 3000 posts kletsen we over paardrijden en alles wat met paarden te maken heeft. Deel hier je avonturen en ervaringen.
Het maakt niet uit of je pas (weer) begonnen bent met rijden of je hele leven al rijdt.
Iedereen mag meeschrijven. Er schrijven beginners mee, maar ook veel mensen die hun hele leven al paardrijden of als kind gereden hebben en door dit topic de draad weer op hebben gepikt.

Deel 1 van het topic vind je hier:
sport/paardrijden-op-latere-leeftijd/li ... ges/455821

Happy new topic!! :flirting: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
lizenlotte schreef:
10-03-2022 17:57
Hier is het zeker ook mooi weer :-) ik heb nog een vraagje voordat ik morgen ga kennismaken; wat is een normale bijdrage voor een bijrijdpaard tegenwoordig? Het paard staat volpension en ik weet al dat er verwacht word dat ik wekelijks les neem bij de instructie van de eigenaresse op eigen kosten (dit kost 13 euro per keer inclusief voorrijkosten) ik ga er vanuit dat ik daarnaast ook een bedrag per maand zal moeten betalen gezien ik er verder geen klusjes hoef te doen.

Wat, 13 euro voor een les? Met de benzineprijzen van nu zijn dat al bijna de voorrijkosten. Ik kan er niet bij dat iemand zichzelf zo goedkoop neer zet (behalve als het voor een kwartier is). Ik zeg altijd, een fatsoenlijk zelfstandigen loon begint bij 40 euro per uur (om daaruit alle belastingen, verzekeringen, pensioen etc te kunnen betalen en nog een net loon over te houden). Mijn les is van 45 euro per uur naar 47,50 en nu 50 euro gegaan (inclusief voorrijkosten) vanwege de benzineprijzen.

Ik betaal trouwens niets voor mijn verzorgpaard, wat ik heel erg fijn vind :lol: Ik rij 1x per week vast en incidenteel spring ik wat extra bij als de eigenaresse op vakantie is. Ik moet wel les nemen bij haar instructrice (wat me dus minimaal 50 euro per maand kost), wat ik helemaal prima vind, want zo rij je het paard op dezelfde manier en deze instructrice is echt top!
Ik sta er wel voor open om een bijdrage te betalen, maar meer symbolisch. Het is namelijk wel zo dat als iemand een bijdrage vraagt, de bijrijder serieuzer is en minder vaak afzegt. In mijn optiek kiest een eigenaar zelf voor een paard en ontlast ik juist de eigenaar als ik kom (in ieder geval door het paard te verzorgen, beweging te geven en eventueel klusjes te doen). Dus daar wil ik eigenlijk niet voor betalen. Maar omdat paardrijden een dure sport is, hoeft het voor mij ook niet gratis. Mijn richtlijn is maximaal 25 euro per dag in de week per maand en ook alleen als ik kan rijden (dus 2x per week komen is dan 50 euro per maand). Ik blijf wel komen als ik niet kan rijden, maar wil dan niet betalen (omdat ik het echt als een soort dienst zie, betalen voor rijden). Maar dit is dus mijn visie :) (en zoals je weet verschillen de visies nogal in paardenland :biggrin: )
Alle reacties Link kopieren Quote
13 euro idd voor een uur, maar ik zit in duitsland he dus dat geeft al een verschil met wat er nog ingehouden word en wat je dus netto overhoud.
Ik moet straks naast 1 keer per week les 100 euro per maand betalen, daarvoor mag ik er heen zo vaak ik wil wanneer ik wil en er mee doen wat ik wil en staat het paard volpension. (Het gaat er echt alleen om dat het paard genoeg beweging krijgt)
Ik maak gebruik van het zadel, hoofdstel, halster, poetskist, deken, longeerlijn, een kast waar ik mijn spullen in kwijt kan, kan gebruik maken van een buitenbak op het terrein zelf en heb de mogelijkheid om gebruik te maken van de binnenbak van de manege een klein stukje verderop. (lidmaatschap daarvoor zit er dus ook bij in) Verder is er een keukentje waar we koffie en thee kunnen pakken wanneer we willen en daarnaast is er een koelkast met frisdrank en water wat we mogen pakken en is er 1 keer per jaar een bbq op kosten van de fokker waar de paarden staan. Alles bij elkaar vind ik het het geld wel waard, ook omdat we dus naast het rijden ook mogen mennen met gebruik van de kar van de fokker in overleg. Voor 152 euro per maand heb ik dan dus in feite vrije hand met het paard (wel onder begeleiding van mijn kennis en de instructrice natuurlijk, want wil niks fout doen!) en ben ik van alle gemakken voorzien :-) ik denk niet dat me dat lukt als ik zelf een paard zou kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve ladies, hoe gaat het met jullie allemaal?
Lizenlotte, jij nog lekker aan het rijden en helemaal hersteld van destijds?

Is er ooit nog iets gekomen van een gezamenlijke buitenrit? Nee zeker, door die ellendige corona?

Ik heb het paardrijden na/tijdens corona niet meer opgepakt. Hoewel ik volgens mij een zo paardvriendelijk mogelijke plek had gevonden zie ik toch alsnog dingen die ik ervaar als dwang/angst voor straf/pijn (voor mij is dat al een bit en ‘dreigen’ met een stick of zweep). Dat staat me echt teveel tegen om er plezier in te hebben.

Ik houd het lekker bij paarden knuffelen en aaien en er naar kijken. Gelukkig staat kleine oude pony hier nog vrolijk naast in het weitje naast mijn tuin.

Ik doe mijn spulletjes weg. Mocht iemand van jullie interesse hebben, stuur me even een berichtje. Ik wil er wel graag iets voor hebben, maar heb nog niet nagedacht of bekeken wat een realistisch bedrag is. Ik hoef er uiteraard niet de hoofdprijs voor, zeker niet als het iemand is van jullie, die ik ‘ken’ en waarbij ik weet dat jullie er veel plezier van gaan hebben. Het is ook zonde dat het hier in de kast ligt.
Ik heb wel het liefst iemand die een bod doet voor alles. Dan heb ik zo min mogelijk gedoe met verzenden en zo. Of in elk geval beide broeken samen bijvoorbeeld.

Ik heb naast deze dingen ook nog een goedkopere jeans broek en twee shirtjes, maar die krijg je er gratis bij.

Laarzen, 38 (maar draag normaal schoenmaat 39):
https://ruitershoppasdedeux.nl/product/ ... aars-quick

Broeken:
https://www.braaaf-ruitershop.nl/pikeur ... jeans.html
https://www.braaaf-ruitershop.nl/pikeur ... grijs.html

Niet veel gedragen allemaal.

Regio Nijmegen.
Ik moet volgende week ook een keer naar Lelystad, dus ergens langs die route zou ook kunnen. Of anders verzenden.

Veel rijplezier en leuk om jullie weer eens even gelezen te hebben!
Don’t grow up, it’s a trap
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meen me ook te herinneren dat er een aantal mensen meer in het Noorden wonen. Ik heb eventueel een collega in Assen aan wie ik het misschien mee kan geven (dat zou ik dan even moeten overleggen, of het oké is dat iemand het bij haar ophaalt).
Don’t grow up, it’s a trap
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Miss Pippi, leuk om jou weer te lezen!
Met mij gaat het prima, weer helemaal hersteld van mijn avontuur toen en het laatste jaar veel les genomen en geleerd over paarden houden. Dit heeft geresulteerd in het ophalen van mijn eigen paard vorig weekend :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een Freiberger merrie van 5 , 1.55 hoog en ontzettend lief en relaxed.
Ze komt van een veulenopfok in de buurt van bremen, die eigenaresse stopt ermee omdat haar man overleden is en ze zelf een hernia heeft, verder is ze al 73 en redt ze het niet meer om al het werk te doen. Ik heb haar gegevens via de duitse rasvereniging en moest eerst over mezelf vertellen, en foto's en filmpjes sturen voor ik foto's en filmpjes van haar kreeg en een afspraak kon maken om langs te komen. Dat heb ik met mijn rijinstructrice gedaan, we zijn daar een halve dag geweest en hebben meteen een buitenrit gemaakt samen met de bijrijdster :-)
Omdat mijn instructrice nog niet meteen plek had om haar in training te hebben mocht ze 2 weken bij de vorige eigenaresse blijven staan, en toen hebben we haar opgehaald. Dat was afgelopen zondag. Nu staat ze daar dus bijna een week en ze blijft daar deze hele maand, daarna gaat ze naar het pension waar mijn vriendin haar paardje heeft en waar ik eerst ook een bijrijdpaard zou kunnen krijgen, dat heb ik helaas moeten afzeggen omdat dat paard veel te hoog opgooien, en dat kan ik dus nog steeds niet hebben aan mijn stuitje :-|

Mijn eigen paardje heeft heel vlakke gangen dus haar kan ik wel goed rijden zonder pijn. Ik heb al haar spullen meegekregen bij ophalen, en hoef dus zelf niks meer bij te kopen. Het zadel is vorig jaar op maat gemaakt en pas nog nagekeken en weer bijgevuld na drukmeting , en ze heeft de entingen en wormkuur ook net gehad en hoefsmid en tandarts gezien dus daar hoef ik haar niet meteen mee te plagen, wel zo fijn :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw, Lizenlotte! Wat goed en fijn om te horen allemaal! Wat tof dat je nu een eigen paard hebt. En ook net, dus nog helemaal breaking news. Je bent vast helemaal in de wolken. En het klinkt als een hele goede match. Heel veel plezier samen!
Mooi dat je door bent gegaan met rijden en dat het echt je passie is geworden, met dit als resultaat.
Fijn dat je destijds ook weer helemaal hersteld bent!
Don’t grow up, it’s a trap
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je miss pippi :-) ja ik ben echt helemaal verliefd en in de wolken, moet nog erg wennen aan het idee dat ze van mij is en ik dus geen toestemming hoef te hebben als ik iets wil haha :lol: gisteren heb ik mijn zoon voor het eerst meegenomen, dat vond ik best spannend omdat het de bedoeling is dat hij ook mee gaat poetsen en af en toe een stapritje maken aan het touw. Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik haar kan gebruiken als therapiepaardje nl, omdat ik het mooi vind dat een paard een gehandicapte zoveel rust kan geven, dat zie ik op de zorgboerderij waar zoon nu nog 2 keer per maand heen gaat om te poetsen en stappen en natuurlijk ook op de manege waar ik zelf nu nog rijdt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent en dat het ook nog heel onwerkelijk is allemaal. Dat het nog moet bezinken dat ze van jou is en dat je nu kunt rijden/gaan wanneer en hoe je wilt.
Wel echt mooi dat je door hebt gezet na je val en dat je een perfecte match hebt gevonden.
Ik snap dat het spannend was om je zoon voor het eerst mee te nemen. Hoe reageerden ze op elkaar?
Don’t grow up, it’s a trap
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoon vond haar eerst wat spannend en bleef op grote afstand van het hek terwijl zij juist nieuwschierig naar ons toe kwam. Ik heb dus eerst over het hek heen geaaid zodat zoon kon zien dat ze niks deed en hem steeds aangemoedigd om ook te komen aaien, dat heeft hij uiteindelijk ook gedaan. Toen hij dat leuk vond en zij niet reageerde op zijn bewegingen en geluiden ben ik eerst zelf in de paddock gegaan om te kijken hoe ze dat zou vinden, en daarna zoon er ook bij in gelaten waarna we haar samen gepoetst hebben. Ze vond het prima en genoot van de aandacht :heart:
Ik had haar bewust los laten staan zodat zij ook kon wegstappen van ons als ze het toch eng of niet leuk zou vinden, maar ze bleef mooi staan en gaf geen kick terwijl zoon echt enthousiast aan het bewegen was en geluidjes maakte. Ze schrikt dan ook niet snel en is erg mensgericht (daar staan freibergers ook om bekend)
Ik heb foto's en een filmpje op de fb pagina gezet voor wie nieuwschierig is :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Pippi, long time no see! Mijn laarzen zijn wel een beetje gammel aan het worden, maar mijn pootjes zijn iets groter helaas.

Wow wat gaaf Lizenlotte, zo maar je eigen paard! Heb je er lang over nagedacht? Freibergers, die ken ik helemaal niet. Heb even gegoocheld, vind het een stoer ogend ras hoor! Niet zo’n ielige Kwpnnerbouw. Hou ik wel van! Wat voor kleur heeft ze? Ik heb geen Facebook helaas.

Echt super leuk dat het een therapie paardje wordt. Voor alleen je zoon of ook voor externen?

Hier is het weer beetje drama met de paarden op de manege, maar ja dat komt wel weer goed. Met mijn verzorgpaardjes gaat het goed, veulentje wordt al een grote jongen van 1 binnenkort (ik weet niet of ik dat had verteld hier, ik heb tegenwoordig een veulentje erbij als verzorg pony en ook nog een Shetland merrie dus ik heb nu 4 verzorgpaardjes in totaal).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk ugli dat je nu ook een shet en een veulentje verzorgt, wat voor paard is het veulentje?
Ja natuurlijk heb ik er lang over nagedacht, ik wilde altijd al een eigen paard maar had de ingang /contacten niet en dacht dat het volpension stallen veel duurder zou zijn, dat blijkt dus heel erg mee te vallen :-) vorig jaar heb ik een mooi bedrag gekregen en toen ben ik contacten gaan leggen, waarbij ik in eerste instantie die Fries aangeboden kreeg om bij te rijden maar toen ik dat niet bleek te kunnen hebben ben ik er serieuzer over gaan nadenken om zelf een paard te kopen en heb ik berekend wat me dat in de maand gaat kosten en heb ik het met mijn instructrice, vriend en vriendin besproken. Daarna contact gelegd met de freiberger en schwarzwalder fuchs ras vereniging en zo de contactgegevens gekregen en dus de mogelijkheid om in alle rust een paard te kopen ipv mee te moeten doen met de gekte op de Markt momenteel. Erg fijn :-)
Mijn merrie is voskleurig overigens, en een echte clown :-) het is de bedoeling dat ze uiteindelijk ook voor externen gebruikt gaat worden als therapiepaard, dat is er nog niet in de plaats waar ze Gestald word en er is wel een zorgboerderij in de buurt, en dus mogelijke klanten 😉 via mijn zoon heb ik natuurlijk ook nog toegang tot veel potentiele klanten, hij zit immers op een dagopvang en een logeerhuis.
Maar we beginnen met elkaar eerst goed leren kennen, samen een band opbouwen en dan kan zoon er eens op, en als ze dat gewend is kan ik eens externen gaan aanspreken. Dan zijn we dus al wel een jaar verder denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
lizenlotte schreef:
06-06-2022 09:06
Afbeelding
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Veulentje is ook een Shet. Suuuuppper schattig natuurlijk, als ik met het ukje ben kan ik mijn kont niet keren of er staan mensen om hem heen te kirren. Maar hij wordt al groot, is nu al 1 heuze meter groot, maar hij heeft nog wel zijn wollige baby haartjes.

Wat fijn hoe het gelopen is! Inderdaad, die paardenmarkt is om te janken nu heb ik begrepen. Al hebben wij er hier 2 die een hele poos te koop hebben gestaan. Maar ja daar was dan ook van alles mee. 1 ervan hebben ze nu zelfs opgegeven voor de verkoop en die hobbelt nu maar weer mee, want niemand wilde haar hebben (ken je kameeltje nog? Nou die dus).

Omggg wat een knappert! :flirting: Ook met die slag lichtere manen erbij, ik ben gek op vosjes en helemaal als ze zo plompig zijn. Ik wilde schrijven dat ze zo voor een koudbloedje door kon gaan maar toen ging ik twijfelen en wer Googlen en ja hoor, blijkbaar is het er al één. :facepalm: :proud: Geen wonder dat ik haar zo leuk vind.

Ja, je zoon is een handige ingang naar potentiële klanten. Maar als alleen je zoon er al mee geholpen zou zijn zou dat al super zijn natuurlijk. Heck, als alleen jij er plezier mee hebt is het al goed natuurlijk. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is het met iedereen hier? Mijn meisje staat sinds 2 weken op haar plek en voelt zich helemaal thuis, 2 dagen na aankomst werd ze meteen hengstig (wat wil je met een knappe hengst op hetzelfde erf ;-) ) gelukkig veranderde haar gedrag naar mij toe daardoor niet en ze bleef ook gewoon naar me luisteren. Wel moesten de andere 4 in haar kudde uit de buurt blijven als ze geen trap wouden van haar achterbeen en dat respecteerden ze ook. Nu de hengstigheid voorbij is staan ze wel gezellig met z'n vijfen bij elkaar te eten en te slapen. De schuilstal vind ze blijkbaar niet interessant, tot nu toe heb ik haar er nog niet in zien gaan als het regende tenminste. Ze gaat er heen om hooi te eten en dan meteen weer naar buiten. Gelukkig is er wel genoeg schaduw/andere schuilmogelijkheden door de bomen om het weiland heen en nou ja ze is niet van suiker he dus overleven doet ze het ook zonder schuilstal wel.
Ik heb momenteel helaas corona dus mijn vriendin geeft haar nu aandacht en beweging, en ik heb haar gevraagd om haar wat af te koelen met de slang de komende dagen, dat vind ze helemaal geweldig nl. :-) best grappig, want er zijn best veel paarden die een hekel hebben aan de waterslang volgens mij. Ik heb haar na de training zelf nog niet gereden, doordat ik haar de eerste week aan haar nieuwe plek wou laten wennen vanwege de vele beesten die daar los rondlopen die ze niet kent (een pauw, 2 fazanten, een zooitje duiven, wat kippen, 2 kittens, 5 grote honden met 4 puppies, plus in totaal zo'n 30 paarden in alle leeftijdscategorieën en geslachten verdeeld over meedere weilanden die ze dus wel kan zien en ruiken en soms ook tegen komt op de poetsplaats ) en na die wenweek kreeg ik dus corona wat ik nu nog heb :-|
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah lekker zeg, in de wei! Mijn bollies staan ook rustig te verniften buiten terwijl de deur naar de stal gewoon open is. Vinden ze leuk geloof ik, haha. Ahh balen van je corona zeg, nou ja het is nu toch stikheet. Heeft ze al wat vriendjes gemaakt? Haha dat trappen, echt typisch merrie. :proud:

Ja, ik heb gisteren nog staan bekvechten met een paardje wat doodsbang is voor water. Die kruipt al weg als je met een emmertje water met spons aan komt. En mijn meneer dus ook, die gaat helemaal ellendig lopen trappelen en als een kat die niet geaaid wil worden indeuken/wegbuigen voor de straal. Maar menner vindt plasjes op de grond ook al Heel Eng.

Ik ben een beetje sip. Mijn aller aller grootste vriend gaat weg. Een aantal weken terug heeft hij over zijn staldeur willen springen, omdat ze naar de wei zouden gaan maar ze lieten hem staan. Toen ik nog vrijwilligerswerk weet, wisten we altijd dondersgoed dat grote vriend eerst moest, want die ging helemaal loesoe in zijn stal altijd. Dat hebben deze mensen dus niet gedaan, dus vriend dacht ik ga zelf wel en toen sprong hij dus over de deur heen maar kwam klem te zitten halverwege. Nu is hij permanent kreupel en wilden ze hem eigenlijk in laten slapen vorige week. De dag voor hij dood zou gaan heeft iemand toegestuurd op een 2e kans en is er een second opinion geweest bij een dierenarts en die zei dat het nog wel een weidemaatje kon worden. Maar hij is permanent kreupel, staat voor zover ik weet op pijnstillers, mag niet meer draven of galloperen. Ze gaan nu kijken of iemand hem wil kopen. Ik zei altijd als vriendje ooit te koop komt wil ik hem, maar niet op deze manier. :(

Ik ben er echt verdrietig over. Ik reed bijna elke week op hem, hij was mijn vaste paard. En dan door zoiets doms gewoon zijn leven verpest eigenlijk. En nu rijd ik dus op andere paarden, maar geen een paard is zo leuk als grote vriend. :( Ik moet mezelf maar weer afleren om stemcommando's te geven, want geen zieltje die daar naar luistert verder en ik merk dat ik dat onbewust nog steeds doe (en dan zie ik het paardje onder me denken zo van ...ha, leuk geprobeerd).

Nou ja, in other news. Gister super fijne buitenrit gehad! :) Gelukkig maar, want de laatste buitenrit was echt drama en vorige week was ook weer drama in de bak. Is dat iets wat je graag wil doen Lizenlotte? Dat lijkt mij het allerleukste aan een eigen paard hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Buitenritten staan zeker ook op de planning ugli, we staan aan de Rand van het bos dus de omgeving leent zich er prima voor.
Wat erg dat vriendje zich zo klem heeft gezet dat hij blijvend kreupel is :-( ik neem aan dat het wel zeker is dat hij pijnvrij is dat de dierenarts heeft gezegd dat hij wel weidemaatje kan worden? En wat als hij niet word verkocht, is het dan alsnog einde verhaal? Hoe dan ook snap ik dat je er erg verdrietig om bent :hug:
Paardjes die luisteren op stem zijn zo fijn, mijn apie doet dat ook :-)
Ik kom net weer bij haar vandaan, eerste keer na de corona en ze komt meteen weer naar me toegelopen zodra ik het kom hier gebaar maak en ze wandelt gewoon zonder problemen aan een los touwtje met je mee richting bos achter zoon aan nadat braaf ze stil is blijven staan aan de Rand van de wei om het halster om te doen :heart: ook al is ze 1,5 week lang alleen maar geborsteld door mijn vriendin en heeft ze verder stil gestaan in die tijd. Zit echt nul kwaad in en superlief en voorzichtig, vooral met zoon. Ze blijft gewoon los stil staan in de paddock als zoon er bij in komt en ze laat zich dan geduldig poetsen door hem terwijl ze als zoon er niet bij in is echt niet stil staat
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahhh zo zoet! Ja alsof ze het voelen hè. Mijn meneer doet sowieso al zachtjes met mensen, die klapt nog eerder achterover weg van je dan dat hij van schrik op je springt zeg maar (looking at you meneertje pleinvrees die gewoon boven op je kruipt als het moet), maar met het veulentje wat ik nu verzorg is hij extra lief. Normaal moet hij aan alles knagen met die tandjes, maar niet aan veulentje. Dan is het zachtjes snuffelen en mag veulentje aan hem knagen. Vind het extra speciaal als een merrie zo lief is, die hebben daar vaak toch geen zin in, in dat geleuter haha. Kameeltje die hier nog steeds staat heeft ook zo’n engelengeduld met mensen. Arm beestje snapt weinig van de meest simpele dingen maar boos worden doet ze niet, zit geen drupje kwaad in. Jouw merrie klinkt ook zo lief, dat ik me afvraag hoe iemand zo’n paardje ooit heeft kunnen verkopen.

Ik heb geen idee hoe het zit met de pijn van mijn grote vriend, maar hij is nu verkocht en gaat binnenkort naar een andere stal. Hopelijk komt er weer een leukert voor terug, want momenteel staat er niks van mijn gading waar ik vaak op kan rijden. Maar ja, misschien ontdek ik zo een ander paardje wat ik toch wel leuk vind. Ik moet nogal eens opwarmen voor ik een ander paard echt leuk vind dus wie weet. Er staat hier nog een terror trekpaard waar eigenlijk niemand op wil, ik denk altijd dat als ik die fatsoenlijk leer rijden ik die super leuk zou vinden. Maar voorlopig waren de lessen die ik op haar door bracht gevuld met angst (die ene keer toen ineens) en daarna alleen maar frustratie, want madam wil weinig (echt weinig...Een volte is vaak al te veel gevraagd) en is een echte merrie. Maar ja, zo begon het ook met mijn oude lievelingspony op mijn oude manege, daar was ik vroeger ook bang voor en daarna vond ik d’r ook alleen maar stront vervelend (was ze ook, lol) tot ik haar leerde rijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat verkopen van mijn paardje was ook een heel tranendal bij de vorige eigenaresse ugli, het was absoluut niet iets wat ze wou maar wat moest na het overlijden van haar man. Ze heeft me dan ook echt in mijn nek gezeten op de app aan het begin, tot vervelends toe. Gelukkig is dat minder nadat ik haar duidelijk heb gemaakt dat ze me er alleen maar van weerhoudt om foto's te sturen met haar gedrag.
Ze zeggen ook altijd dat een Freiberger over het algemeen nooit meer verkocht word als ze eenmaal een eigenaar hebben, tenzij er sprake is van overmacht. En dat geloof ik ook wel als ik zie hoe weinig Freibergers er worden aangeboden.

Wat jammer dat grote vriend echt weggaat, blijft hij wel een beetje in de buurt zodat je hem nog kunt volgen/bezoeken of dat ook niet?
Hallo dames, ik heb de tip gekregen om eens bij jullie te informeren.

Ik schrijf mee op het hondenveldje en daar schreef tot ergens in Maart Iones mee. Sindsdien is ze echter niet meer actief op het forum en we vragen ons af waar ze is/ hoe het met haar gaat.
We maken ons zorgen om haar.

Ik heb begrepen dat ze ook hier meeschreef, en ik weet dat ze paarden heeft.
Weet misschien iemand van jullie meer? Of kan misschien iemand van jullie haar eens tippen nog eens even voorbij te wippen zodat we weten dat alles ok is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal haar via fb laten weten dat ze gemist word ttroeteltje.
Geweldig!!!! :applause: :cheer: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand hier die producten van het merk vitalstyle geeft? Ik vind er interessante producten bij zitten maar vind het ook prijzig, wat ik op zich niet erg vind maar dan moet het het geld wel waard zijn..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven