Schoenen sportschool

30-10-2023 10:39 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik ga al een tijdje naar de sportschool maar ben nu op zoek naar goede schoenen die ik daar kan dragen.

Nu draag ik mijn oude loopschoenen (netjes in de wasmachine geweest voor ik ze binnen ben beginnen dragen), maar ik merk dat ik deze voor krachttraining niet zo handig vind.

Wat voor schoenen dragen jullie als jullie naar de sportschool gaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nike Air Max.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mis je precies? Balans, steun bij de enkels? Ik zou gewoon even een rondje googlen/op een subreddit voor krachttraining kijken welke schoenen mensen geschikt vinden en waarom. :)

Zelf til ik geen loodzware dingen en sport op schoenen met een brede neus en een minimale zool. Zo voel ik de vloer en kan ik mijn tenen spreiden, dat geeft me de balans die ik nodig heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
konwalia schreef:
30-10-2023 11:29
Wat mis je precies? Balans, steun bij de enkels? Ik zou gewoon even een rondje googlen/op een subreddit voor krachttraining kijken welke schoenen mensen geschikt vinden en waarom. :)

Zelf til ik geen loodzware dingen en sport op schoenen met een brede neus en een minimale zool. Zo voel ik de vloer en kan ik mijn tenen spreiden, dat geeft me de balans die ik nodig heb.
Ik sport normaal graag op mijn sokken, omdat ik dan het meest balans lijk te hebben. In de sportschool waar ik naartoe ga is het verplicht om schoenen te dragen. Op mijn loopschoenen merk ik dat ik minder stabiel sta, dus het voelt niet zo fijn als op sokken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blessure-technisch zijn platte schoenen (nog liever geen schoenen, maar dat mag ik de meeste gyms niet) het beste. Ik zou kijken naar Barbelts of Geweo Barefoot, die zijn allebei goed te betalen en voldoen prima. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou op zoek gaan naar sportschoenen voor crossfit zoals Nike Metcon. Deze zijn geschikt voor krachttraining.
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
30-10-2023 11:47
Blessure-technisch zijn platte schoenen (nog liever geen schoenen, maar dat mag ik de meeste gyms niet) het beste. Ik zou kijken naar Barbelts of Geweo Barefoot, die zijn allebei goed te betalen en voldoen prima. :)
Ik draag eigenlijk nooit schoenen (of alleen tijdens het rondlopen), juist om deze reden en heb er nog nooit commentaar op gehad. Draag wel gewoon nette sokken, misschien helpt dat in deze ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla97 schreef:
30-10-2023 12:07
Ik draag eigenlijk nooit schoenen (of alleen tijdens het rondlopen), juist om deze reden en heb er nog nooit commentaar op gehad. Draag wel gewoon nette sokken, misschien helpt dat in deze ;)
In mijn sportschool mag het ook, maar op heel veel plekken is dat niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf koop ik ca eens in de 1,5 jaar goede nieuwe hardloopschoenen. De 'oude' hardloopschoenen die dan nog best goed zijn, zijn dan mn schoenen voor in de sportschool. Gaat prima. Helemaal ingelopen dus heel comfortabel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdens normale krachttraining Nike
Tijdens benen dagje All stars

Maar het hoeft allemaal niet zo bijzonder te zijn als je met lichte gewichten traint.
Alle reacties Link kopieren Quote
lalala schreef:
30-10-2023 11:35
Ik sport normaal graag op mijn sokken, omdat ik dan het meest balans lijk te hebben. In de sportschool waar ik naartoe ga is het verplicht om schoenen te dragen. Op mijn loopschoenen merk ik dat ik minder stabiel sta, dus het voelt niet zo fijn als op sokken.
Ah, ik zou ook zo op sokken sporten als het niet zo vies was bij ons in de sportschool. :-P) Vind het ook fijn bewegen zonder schoenen.

En als je zoekt op "minimalist" of "barefoot" schoenen? Of zelfs teenschoenen? Zelf gebruik ik mijn Vibram VI-S in de sportschool. Ben ook wel benieuwd naar de V-Soul mochten deze ooit kapot gaan, die lijken me nog net een beetje steviger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe zelf crossfit, maar vind de nike metcon 8 en 9 erg fijn.
Je staat er stabiel op, platte zool.
Op hardloopschoenen krachttraining doen vind ik echt niet fijn.
Voor het echte zware werk gebruik ik lifters.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb eenvoudige Nikes voor de fitness. Voor 30 euro in de aanbieding bij Perry Sport, een jaar geleden.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Reebok Nano's zijn mijn standaard schoenen voor de sportschool. Als er zware krachtoefeningen geprogrammeerd zijn (bijv. oly lifts, deadlifts of squats) neem ik ook mijn lifters mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
MargjeM schreef:
23-12-2023 20:38
Reebok Nano's zijn mijn standaard schoenen voor de sportschool. Als er zware krachtoefeningen geprogrammeerd zijn (bijv. oly lifts, deadlifts of squats) neem ik ook mijn lifters mee.
Hier ook een paar nano's, Reebok heeft eens in de zoveel tijd wel 50% kortingactie. Maar oude hardloopschoenen zijn daarvoor ook gewoon prima. Squats en deadlifts etc. doe ik zonder schoenen, maar kun je all stars voor kopen. De imitaties van de Scapino zijn waarschijnlijk ook al goed in te zetten, die hebben ook een platte zool.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook Reebok nano's, zeker de nieuwere modellen hebben een hele brede voorkant waardoor je tenen voldoende ruimte hebben. Voor squats gebruik ik lifters.
Alle reacties Link kopieren Quote
sophiax schreef:
30-10-2023 12:01
Ik zou op zoek gaan naar sportschoenen voor crossfit zoals Nike Metcon. Deze zijn geschikt voor krachttraining.
Alleen voor mensen met hele smalle voeten dan. Ik vind de Reebok nano X2 veel beter. En Converse heeft ook goede fitness schoenen.
Ik gebruik goedkope sportschoenen en die zijn voor alle activiteiten prima voor in de sportschool. Behalve voor de loopband, daarvoor zou ik wel hardloopschoenen gebruiken. En voor spinning spd- schoenen. Zeul dus altijd drie paar mee…
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
28-12-2023 11:56
Alleen voor mensen met hele smalle voeten dan. Ik vind de Reebok nano X2 veel beter. En Converse heeft ook goede fitness schoenen.
Ik heb gewoon normale voeten en pas prima in nike metcon. Reeboks vind ik weer veel te breed.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
lalala schreef:
30-10-2023 11:35
Ik sport normaal graag op mijn sokken, omdat ik dan het meest balans lijk te hebben. In de sportschool waar ik naartoe ga is het verplicht om schoenen te dragen. Op mijn loopschoenen merk ik dat ik minder stabiel sta, dus het voelt niet zo fijn als op sokken.
Je kan ook overwegen om op barefoots te gaan trainen. Zelf train ik altijd op blote voeten maar ik lees dat dat niet mag bij jullie. In de winter als het echt koud is dan train ik soms op barefoots.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb bij de Decathlon basic dames sportschoenen gekocht voor 20 euro. Zitten prima!
WilmaVr schreef:
29-12-2023 10:37
anoniem_6698ff8a2486f wijzigde dit bericht op 11-01-2024 09:43
40.89% gewijzigd
WilmaVr schreef:
04-01-2024 22:36
Edit: iPad deed vreemd. (of ik…)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven