Schoonmaken is sporten ; )

29-04-2024 23:20 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf heb ik niks met sporten, of dansen en schoonmaken moeten ook een sport zijn ; )
Ik werk al jaren in de Thuiszorg en dat is flink aanpoten, dus zonder sporten heb ik een gespierd lichaam.
Dus daarom snap ik niet dat mensen geld betalen voor een hulp, ik zie mijn werk als een betaalde sport:P
Als je een hekel hebt aan schoonmaken en sporten leuk vindt dan heb ik niks gezegd.
Maar anders is het win win toch, je bespaart geld en krijgt een afgetraind lichaam.
tweeling wijzigde dit bericht op 01-05-2024 20:45
0.21% gewijzigd
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
30-04-2024 00:09
Met dank aan al die mensen die poetsen haten heb jij én een job én moet je geen fitness-abonnement betalen :-).

Ik haat poetsen en ik haat sport. In welke categorie val ik nu?
Geen idee. Maar misschien heb je van nature een gespierd lichaam?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is echt onzin.

Ik heb het vaker gehoord maar het is dikke vette kul. Poetsen is geen sporten, ik spreek uit ervaring.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad onzin. Een afgetraind lichaam van alleen schoonmaken is flauwekul. Een gespierd lichaam krijg je door heel goed op je voeding te letten i.c.m. allerlei krachtoefeningen en cardio. En dat dan jarenlang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
30-04-2024 10:47
BespaarT
Bedankt ik heb het aangepast :)
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
30-04-2024 00:09
Met dank aan al die mensen die poetsen haten heb jij én een job én moet je geen fitness-abonnement betalen :-).

Ik haat poetsen en ik haat sport. In welke categorie val ik nu?
Er zijn geen categorieën ; )
Ik werk voor de Thuiszorg hé, die mensen vinden het juist erg dat ze het zelf niet meer kunnen, maar het is idd gratis fitness :P
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
30-04-2024 08:19
Net als gewoon sporten, het maakt uit wat je doet en hoe lang.
Klopt, het is een soort sporten als je het goed doet :)
Bij mezelf maak ik niet zo supergoed schoon hoor, vind ik onzin, maar de ouderen willen hun huis nog flink gepoetst hahaha.
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
30-04-2024 08:53
dan mag je voortaan wel 2 keer bij mij komen sporten
Heb je eerst een indicatie nodig, en je moet ook op fietsafstand wonen :P
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar er zijn dus wel medestanders dus is leuk om te lezen.
En nee geen foto, maar iedereen is welkom om mijn "spierballen" te komen voelen ; )
Het zal ook wel geluk en aanleg zijn, maar ik denk wel dat flink bewegen helpt om je lichaam gespierd te houden.
Tuinieren vind ik nog meer een work-out, maar dat vind ik dan weer erg zwaar vooral in mijn oerwoud :lol:
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
tweeling schreef:
01-05-2024 20:54
Heb je eerst een indicatie nodig, en je moet ook op fietsafstand wonen :P
die indicatie heb ik mezelf net gegeven en alles is op fietsafstand, als je maar wilt....
TO, jij voelt je duidelijk in top conditie, mede door het werk dat je doet. Alleen maar mooi om te lezen. Ik heb zelf ook behoorlijk gespierde benen en armen, en dat is natuurlijk heus niet alleen dankzij genetische aanleg of door het stil zitten. Net als bij jou, valt mijn werk ook onder zware, fysieke arbeid. En dat merk je écht wel aan je lichaam en conditie.
Iemand die bijvoorbeeld de hele dag met stenen loopt te sjouwen, zal toch echt wel heel veel meer spiermassa hebben dan iemand die achter een bureau werkt. Lijkt me niet meer dan logisch.
Maar bovenal heb jij zo te lezen veel plezier in je werk. Dankzij enthousiaste werknemers zoals jij, kunnen heel veel mensen op hun oude dag in hun huis blijven wonen.
Mag na alle minacht (ook van mijzelf overigens) over huishoudelijk werk, ook wel even benoemd worden vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
02-05-2024 10:05
TO, jij voelt je duidelijk in top conditie, mede door het werk dat je doet. Alleen maar mooi om te lezen. Ik heb zelf ook behoorlijk gespierde benen en armen, en dat is natuurlijk heus niet alleen dankzij genetische aanleg of door het stil zitten. Net als bij jou, valt mijn werk ook onder zware, fysieke arbeid. En dat merk je écht wel aan je lichaam en conditie.
Iemand die bijvoorbeeld de hele dag met stenen loopt te sjouwen, zal toch echt wel heel veel meer spiermassa hebben dan iemand die achter een bureau werkt. Lijkt me niet meer dan logisch.
Maar bovenal heb jij zo te lezen veel plezier in je werk. Dankzij enthousiaste werknemers zoals jij, kunnen heel veel mensen op hun oude dag in hun huis blijven wonen.
Mag na alle minacht (ook van mijzelf overigens) over huishoudelijk werk, ook wel even benoemd worden vind ik.
Ja ondanks mijn leeftijd heb ik nog een goede conditie en spieren dankzij mijn werk.
Mijn fysio is daar ook erg tevreden over ; )
Het voordeel is ook nog eens dat meer spieren betekent dat je sneller vet verbrand, zelfs als je stilzit.
Nou ben ik wel nieuwsgierig naar het werk wat jij doet ?
Ik heb zeker veel plezier in mijn werk, en ik heb me gelukkig nooit minder gevoeld door wat ik doe ; )
Het is ook niet alleen poetsen, het sociale gedeelte is ook heel belangrijk voor veel cliënten.
Ze kunnen tegen mij veel makkelijker "klagen" dat ze het moeilijk vinden dat ze steeds minder kunnen en hun wereld steeds kleiner wordt.
Daar willen ze hun kinderen ( als ze die hebben) niet mee belasten.
En wij kunnen signaleren als er iets veranderd, bedorven eten in de koelkast bv, of als ze in de war raken.
Bij sommige cliënten ben je nog de enige die elke week in hun huis komt, dat is een lichtpuntje.
Ik heb bij een man gewerkt die elke week een gebakje ging halen voor bij de koffie, dat vond hij gezellig echt z'n lieve man.
Sommige cliënten voelen als familie voor mij.
Maar ik vind het ook een leuke uitdaging om boze ontevreden cliënten te ontdooien; -)
Het is afwisselend werk en ik kom overal, al werk ik het liefste in een volksbuurt.
En vergis je niet, voor iedereen die straks misschien hulp nodig heeft, een medewerker heeft ook zeggenschap waar ze werkt.
Ik heb invaladressen gehad waar we samen geregeld hebben dat ik voor vast kon komen.
En bij andere die liepen te klagen dat ze maar geen vaste hulp kregen gedacht, ja dat snap ik, ik ga zeker niet voor vast bij jou werken ; -)
Mijn moeder zei vaak zelfs de koningin moet poepen hahaha, dus ik kijk tegen niemand op en ook niet op iemand neer.
Ik ben dus best wel trots en blij met mijn werk, en een beetje reclame is hard nodig 🙂
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
02-05-2024 08:39
die indicatie heb ik mezelf net gegeven en alles is op fietsafstand, als je maar wilt....
Doortastend dat kunnen we goed gebruiken op ons kantoor, als jij daar nou komt werken kom ik 1x per week sporten bij jou :P
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind beiden niet leuk/echt grafhekel aan, dus ik zou graag betalen voor schoonmaken en dan niets betalen voor sport.
Helemaal top.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
03-05-2024 22:12
Ik vind beiden niet leuk/echt grafhekel aan, dus ik zou graag betalen voor schoonmaken en dan niets betalen voor sport.
Helemaal top.
Dus je hebt een hekel aan sporten maar wil dat wel gratis doen ?
Ik denk dat ik het niet snap, maar als je aan beide een hekel hebt, doe het dan maar niet :)
Dingen doen waar je een hekel aan hebt lijkt me sowieso niet gezond.
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
tweeling schreef:
03-05-2024 22:30
Dus je hebt een hekel aan sporten maar wil dat wel gratis doen ?
Ik denk dat ik het niet snap, maar als je aan beide een hekel hebt, doe het dan maar niet :)
Dingen doen waar je een hekel aan hebt lijkt me sowieso niet gezond.
Je snapt het heus wel.

En nog mooier, ik doe niet aan sport en betaal voor beiden niets, ook niet voor schoonmaakhulp, maar heb het toch. Met indicatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gespierd lichaam krijg je door sporten en door de juiste keuzes qua voeding te maken. En dat moet je regelmatig bijhouden. :idee:
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
03-05-2024 22:35
Je snapt het heus wel.

En nog mooier, ik doe niet aan sport en betaal voor beiden niets, ook niet voor schoonmaakhulp, maar heb het toch. Met indicatie.
Nee ik begreep het echt niet.
Je hebt idd een indicatie nodig voor huishoudelijke hulp, al betalen mijn cliënten wel iets, hier is het niet gratis.
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
03-05-2024 22:40
Een gespierd lichaam krijg je door sporten en door de juiste keuzes qua voeding te maken. En dat moet je regelmatig bijhouden. :idee:
Ja je bent niet de enige die dit zegt, maar fysiek zwaar werk geeft echt wel spieren hoor, zie de post van Pindakaasje :)
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
tweeling schreef:
03-05-2024 22:51
Nee ik begreep het echt niet.
Je hebt idd een indicatie nodig voor huishoudelijke hulp, al betalen mijn cliënten wel iets, hier is het niet gratis.
Je betaald volgens mij minimaal 19 euro per maand. Na je 65e. Dat ben ik niet dus is het gratis.
Alle reacties Link kopieren Quote
tweeling schreef:
03-05-2024 22:53
Ja je bent niet de enige die dit zegt, maar fysiek zwaar werk geeft echt wel spieren hoor, zie de post van Pindakaasje :)
Dat weet ik wel. Als je b.v. bij een boerderij werkt wat erg zwaar werk is dan moet je vaak zwaar sjouwen. Je armen worden daar b.v. gespierd van. Ik doe ook dingen in het huishouden en ja het is beweging en goed voor mijn conditie. Maar mijn spiermassa heb ik toch door het sporten gekregen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
04-05-2024 10:32
Dat weet ik wel. Als je b.v. bij een boerderij werkt wat erg zwaar werk is dan moet je vaak zwaar sjouwen. Je armen worden daar b.v. gespierd van. Ik doe ook dingen in het huishouden en ja het is beweging en goed voor mijn conditie. Maar mijn spiermassa heb ik toch door het sporten gekregen.
Maar jij doet dit niet de hele dag en TO wel. Ook vaak de zwaardere klussen omdat haar cliënten dat dus meestal echt niet meer kunnen.
MadameBijoux schreef:
04-05-2024 10:32
Dat weet ik wel. Als je b.v. bij een boerderij werkt wat erg zwaar werk is dan moet je vaak zwaar sjouwen. Je armen worden daar b.v. gespierd van. Ik doe ook dingen in het huishouden en ja het is beweging en goed voor mijn conditie. Maar mijn spiermassa heb ik toch door het sporten gekregen.

Ik zal ook geen spiermassa ontwikkelen door mijn huis 2x per week te stofzuigen of te dweilen. Maar TO doet dit de hele dag door, dat is nogal een verschil natuurlijk.
En ja, hebt van die interieur verzorgers die maar wat rond sjokken en hier en daar met een doekje staan te aaien. Maar die zitten dan ook meestal niet dik in het werk. Cliënten worden dat snel genoeg zat. Huishoudelijk werk valt gewoon onder fysiek zware inspanning. Dat is geen mening maar een feit. En aangezien TO niet anders doet, zal ze het echt wel zien aan haar lichaam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik nog 3 keer in de week sportte was ik superfit, had een onwijze conditie en ik was redelijk slank.
Ik heb helaas moeten stoppen met sporten en aan beweging blijft 18-20 uur poetsen over in de week. Mijn lijf gaat hollend achteruit.

Poetsen is sporten....was het maar zo.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb jaren in de huishouding gewerkt, maar toch moest ik naar de sportschool om spiermassa op te bouwen en op gewicht te blijven.
Als schoonmaken echt topsport zou zijn, had ik niet zoveel collega’s met overgewicht gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
04-05-2024 10:55
Ik zal ook geen spiermassa ontwikkelen door mijn huis 2x per week te stofzuigen of te dweilen. Maar TO doet dit de hele dag door, dat is nogal een verschil natuurlijk.
En ja, hebt van die interieur verzorgers die maar wat rond sjokken en hier en daar met een doekje staan te aaien. Maar die zitten dan ook meestal niet dik in het werk. Cliënten worden dat snel genoeg zat. Huishoudelijk werk valt gewoon onder fysiek zware inspanning. Dat is geen mening maar een feit. En aangezien TO niet anders doet, zal ze het echt wel zien aan haar lichaam.
Daar twijfel ik ook niet aan hoor. ;-) Schoonmaken,vooral veel uren per week en de hele dag door is zeker zware inspanning net ook als werken op een boerderij of als bouwvakker b.v. Ik spreek dan ook voor mezelf in de post daarvoor en uiteraard doe ik niet hetzelfde werk als To.
Je pense donc je suis

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven