Welke app fitness/kracht?

02-12-2023 10:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De laatste 1,5 jaar heb ik krachttraining gedaan met behulp van een personal trainer. Hij maakte een programma voor zes weken/3 trainingen per week. Om de week keek hij mee met een sessie, de rest deed ik zelf. Helemaal prima. Hij had een eigen app waarin alle oefeningen stonden en waar ik dan mijn vorderingen kon bijhouden.

En nu is hij gestopt en omdat ik inmiddels de oefeningen wel ken en iets meer ben gaan hardlopen/survivallen ga ik voor nu geen nieuwe pt zoeken.

Wat ik wel zoek is een app waarin ik zelf schema's kan maken en (vooral) vorderingen kan bijhouden. Zijn app is inmiddels offline. Er zijn online heel veel schema's te vinden en ik had alle oefeningen die ik met mijn pt heb gedaan uit de app en in excel gezet, maar ik wil tijdens het sporten niet met blaadjes rondlopen of met aantekeningen op mijn telefoon.

Ik zoek dus een app:
- waarin ik individuele oefeningen kan selecteren of zelf invoeren
- waarbij ik ook per oefening het aantal reps en gewicht per set kan invullen. Bonus als er ook nog opmerkingen bij kunnen.
- waarin ik verschillende programma's kan maken zodat ik kan afwisselen
- waarbij oude informatie bewaard blijft (als ik in de app van de pt bij bijvoorbeeld de leg extension keek, dan kon ik zien dat ik ooit bij 18 begon en nu op 45 zit. Of ik kon dan oude aantekeningen zien met tips van de pt)

Nederlands of Engels maakt niet uit.
Betaald vind ik ook geen probleem (het is hoe dan ook goedkoper dan een pt :-D)

Wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben fan van de app Strong. Die doet eigenlijk alles wat je beschrijft 😀
Alle reacties Link kopieren Quote
Gebruikt jouw sportschool geen Virtuagym? Daar kun je fijne schema's in maken. Die zit bij mij in het abonnement inbegrepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mijn sportschool ook Virtuagym.

Ik ben er net mee begonnen en maak er ook aantekeningen in over wat wel of niet lekker gaat. En er is altijd begeleiding op de vloer, die eventueel ter plaatse een oefening voor je aanpast.

Elke zes weken wordt er geëvalueerd.

Eerder deed ik alleen groepslessen, sinds deze maand ook fitness.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Groot fan van personal bodyplan :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik train bij Basic-Fit, dus helaas geen fancy app :)

Ik ga naar Strong en Personal Bodyplan kijken, dank!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik ook Strong, ideaal! Kan je alles in bijhouden en slaat het ook weer op voor je volgende keer, houdt PR's bij etc. Fijne gratis app!
how can lawyers argue without crying
Alle reacties Link kopieren Quote
Strong geïnstalleerd, workouts ingezet en de eerste twee gedaan.

Top app! Precies wat ik zocht!

Enige wat ik mis is een stopwatch voor oefeningen zoals wallsits. Klopt het dat die functie niet in de app zit?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven