Wie heeft ervaring met de hoelahoep met gewicht?

21-10-2023 17:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/nl/p/tunturi-we ... oductTitle

Ik zie twee opties: 1,3 kg en 2 kg. Wie heeft deze rage van 2023 al in huis en wat zijn je ervaringen? Welk merk heb je en waarom die gekozen? Hoeveel afgevallen/strakker geworden? Het lijkt mij best leuk en effectief, maar hoor graag eerst wat ervaringen voordat ik ‘m aanschaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
De rage van 2023? Die dingen zijn er al jaren? Heb vooral ‘veel blauwe plekken’ gelezen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
21-10-2023 17:58
De rage van 2023? Die dingen zijn er al jaren? Heb vooral ‘veel blauwe plekken’ gelezen.
Nee hoor, deze hoepels bestaan nog niet zo lang.
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik! Goede ervaring mee. Hoepel nu een week of 4 en er kan al een schakel tussenuit :). Krijg al een iets slankere taille en een (nog) betere conditie. Ik vind het een aanrader!
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er al jaren een staan, soort van permanent geleend. Grote nadeel vind ik dat ik er binnenshuis geen plek voor heb. Ik moet alle meubels aan de kant schuiven om hem te kunnen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik heb er hier ook ergens een liggen. Zie het eigenlijk meer als een leuk gadget of meisjesspeelgoed. Maar ja, als je er fanatiek mee aam de slag gaat, kan het wel echt fitnessapparaat zijn natuurlijk. Het is wel goed voor je coördinatie, timing en oefenen van heuprotatie.
Voor trainen van taille/ buikspieren e.d. zijn er betere oefeningen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb trouwens precies die uit de OP en dan die van 2 kg. Probeer 2 x 10 minuten per dag te hoepelen.
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraagje voor degenen die er eentje hebben: voel je dat erg over je ruggenwervels gaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
21-10-2023 17:58
De rage van 2023? Die dingen zijn er al jaren? Heb vooral ‘veel blauwe plekken’ gelezen.
Ik denk dat er al langer grote ronde zware hoepels zijn, maar deze met schakels is volgens mij van dit jaar. Die blauwe plekken gelden bij beide vormen ben ik bang en die heb ik nogal snel… dank voor dat aandachtspunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marrijne schreef:
21-10-2023 18:06
ik! Goede ervaring mee. Hoepel nu een week of 4 en er kan al een schakel tussenuit :). Krijg al een iets slankere taille en een (nog) betere conditie. Ik vind het een aanrader!
Dat klinkt goed Marrijne!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een ander model, van de Decathlon, zonder uitsteeksels of bobbels.

Hij staat vredig stof te happen achter de kast.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
interessant!
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marrijne schreef:
21-10-2023 18:11
Ik heb trouwens precies die uit de OP en dan die van 2 kg. Probeer 2 x 10 minuten per dag te hoepelen.


Doe je dat echt al 4 weken lang 2x per dag 10 minuten? Petje af
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Marrijne schreef:
21-10-2023 18:06
ik! Goede ervaring mee. Hoepel nu een week of 4 en er kan al een schakel tussenuit :). Krijg al een iets slankere taille en een (nog) betere conditie. Ik vind het een aanrader!
Zit dat ding dan klikvast om je middel? Ik heb een hoelahoep, maar kreeg daar vooral veel blauwe plekken op heupen en tenen van. En frustraties…
Imagine
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
21-10-2023 19:13
Doe je dat echt al 4 weken lang 2x per dag 10 minuten? Petje af
Ja! Maar ik vind het ook best leuk om te doen. Muziekje erbij aan... 10 minuten zijn dan zo om :)
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klapstoel schreef:
21-10-2023 19:14
Zit dat ding dan klikvast om je middel? Ik heb een hoelahoep, maar kreeg daar vooral veel blauwe plekken op heupen en tenen van. En frustraties…
Nee, deze zit echt (goed!) vast. Kan niet op de grond vallen. Géén blauwe plekken!
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb er ook eentje, maar ik krijg dat ding niet in beweging
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een gewone hoelahoep met gewichten. Gebruikte hem wel regelmatig maar sinds de hond hem twee keer op zijn neus gekregen heeft is die als de dood ervoor. Vind ik weer zo zielig dat ik hem niet gebruik. Vind het van deze wel interessant dat die niet kan vallen
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb er 1 van Aliexpress. Als ik het dan heel leuk zou vinden, kan ik altijd een duurdere kopen.
Ik vind het lastig om het gewicht rond te krijgen. Als het eenmaal lukt, ben ik het na een paar rondjes wel zat.
Het maakt herrie, waardoor je ook niet makkelijk een serie kunt kijken bijv.
En ik weet niet waar ik mijn armen moet laten. :)
Dus heel enthousiast ben ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
21-10-2023 19:23
ik heb er ook eentje, maar ik krijg dat ding niet in beweging
Hm, zet je 1 voet iets naar voren en slinger je hem goed aan? Bij rechtervoet iets naar voren slinger ik hem naar links. En andersom... Ik kon al redelijk goed hoepelen met een gewone hoepel, misschien scheelt dat. Had het met deze snel onder de knie.
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
21-10-2023 19:28
Ik heb een gewone hoelahoep met gewichten. Gebruikte hem wel regelmatig maar sinds de hond hem twee keer op zijn neus gekregen heeft is die als de dood ervoor. Vind ik weer zo zielig dat ik hem niet gebruik. Vind het van deze wel interessant dat die niet kan vallen
Ja maar wel uitkijken dat hij de "bal" niet tegen z'n neus kan krijgen...
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
stempelinkt schreef:
21-10-2023 19:31

En ik weet niet waar ik mijn armen moet laten. :)
Dus heel enthousiast ben ik niet.
Hahahahaha, ja, dat is een goeie vraag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je armen houd je net als bij "gewoon" hoepelen. Nog nooit bij nagedacht, gaat vanzelf.
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe verlies je hier gewicht mee dan? Je doet toch alleen je heupen heen en weer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hem, die jij in de OP hebt staan. Gekocht om conditie te verbeteren ivm revalidatie. En evt rugspieren verstevigen.
Het duurde even voor ik het te pakken had. Maar dan is het wel leuk om te doen, muziek wat harder aan want het maakt best een geluid. Ik kan hem alleen midden in de woonkamer gebruiken, of ik moet het koord inkorten. En dan moet er geen huisdier of gezinslid langslopen.
Ik hou het alleen nog niet lang vol helaas. Maar het is als je een normale conditie hebt denk ik best lang vol te houden en effectief. Het ligt er aan welke beweging je maakt en of je heupen of benen gebruikt denk ik. Ik vind het wel anders dan de gewone oldskool hh.
Je kon't altaid nog bakker worre

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven