'Je had je buitenkraan dicht moeten doen!'

07-01-2009 15:15 457 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
'Je had je buitenkraan dicht moeten doen!'



Zei mijn collega vanmorgen tegen mij. Helemaal verbáásd dat ik dat niet heb gedaan. Met dichtdoen bedoelde hij dus afsluiten. Ja weet ik veel, kom op zeg....... nooit gedaan. Wie zegt dat en waarom is dat en waarom moet dat....



Met andere woorden..... Ik heb het niet gedaan. Woon in Brabant, heeft behoorlijk hard gevroren...... is deze nu zo kapot gevroren dat ik 'm nooit meer kan gebruiken? Is de kans groot dat de kraan springt? (heb ik wel een ijsbaan in de tuin!)...





Ik weet het niet waarom ik het nooit doe....... misschien omdat ik een vrouw ben en daar niet aan denk!



Wie doet het wel en vooral waarom?
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat mijn man gisteravond vroeg " weet jij waar we de buitenkraan kunnen afsluiten?", dacht ik ineens aan dit topic. Dus ach... misschien herinner ik nog iemand ergens aan :high5:
Bij de kraan in mijn kruipruimte waar ik de buitenkraan mee afsluit, zit onderaan een kraan die je moet opendraaien om de buis te laten leeglopen. Maar die zit zo vast dat ik die niet openkrijg, en zit ook nog eens dicht op een andere buis zodat ik er slecht bij kan. Voor de vorstperiode heb ik wel de buitenkraan zelf opengezet, ik hoop dat er voldoende water is weggelopen om geen gebarsten leidingen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer tijd om de buitenkraan af te sluiten! ‘s Nachts kan het alweer vriezen.

Ik heb het al gedaan. Best wel onder de indruk dat ik er nu al aan dacht. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je voor de reminder! :thumbsup:
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik :heart: van het forum. Ga het vandaag meteen doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb het ook al gedaan deze week! Maar dank voor de reminder!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Zou het nog serieus gaan vriezen komende winter, ik kan me na zo'n zomer er nauwelijks iets bij voorstellen.
Oja, de kraan! Zo gelijk even doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
aviv_13 schreef:
28-10-2018 15:50
Zou het nog serieus gaan vriezen komende winter, ik kan me na zo'n zomer er nauwelijks iets bij voorstellen.
Ik hoop het niet. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ja de kou komt er aan!!! 😃
DTEEZ!
Yup, nu echt. Ik zocht dit topic al!
Direct in mijn agenda gezet om het het weekeinde te doen, ik heb de kraan nog even voor iets buiten nodig (schoonmaken) en daarna direct dicht!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog maar even omhoog gooien dit topic, zodat niemand het vergeet!
Ozo.
Alle reacties Link kopieren Quote
:rofl: Echt serieus, dit topic. Viva forum op zijn best :high5:
Even aan denken beste mensen....

(ik las het griepprik topic en vond het ook weer tijd voor deze)
Alle reacties Link kopieren Quote
:high5:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Huh? Het gaat de komende week helemaal niet vriezen.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel te vroeg.

Maaaaar ik moet wel zeggen, dit topic helpt me al jaren om er aan te denken.

Ik hoop dat het pas over een maand of twee nodig is...
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels woon ik al drie huizen verder en moet ik er in dit huis denk ik weer aan denken. Wordt de eerste winter hier en ik denk geen vorstvrije kranen hier. 😃

Ik kan me de dag dat ik dit topic schreef nog zo goed herinneren... Bijna elf jaar geleden...
DTEEZ!
Wat gebeurt er eigenlijk als je de buiten kraan niet dichtdraait?
Alle reacties Link kopieren Quote
rosings schreef:
20-10-2019 22:57
Wat gebeurt er eigenlijk als je de buiten kraan niet dichtdraait?
Dan kunnen je leidingen kapotvriezen.
Drackie schreef:
21-10-2019 07:39
Dan kunnen je leidingen kapotvriezen.
En als het dan ontdooit dan begint het te spuiten :hyper:

Maar het is nog te vroeg, ik laat 'm nog open nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga ‘m wel dichtdraaien. Ik gebruik hem toch alleen in de zomer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Djoels schreef:
20-10-2019 22:53

Ik kan me de dag dat ik dit topic schreef nog zo goed herinneren... Bijna elf jaar geleden...
Dat het al zo lang geleden is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha! Gisteren zei iemand tegen ons, ‘ja, ze hebben nachtvorst voorspeld!’ Waarop mijn man direct naar mij keek en zei ‘staat dat topic van kom-hoe-heet-ze-ook-alweer alweer bovenaan op het Vivaforum?’ Dus ik ga een kijken en jawel :high5: Goed bezig Gizzmo!
En hij blijft leuk :rofl:
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren Quote
LadyL0101 schreef:
31-10-2019 14:30
Ha! Gisteren zei iemand tegen ons, ‘ja, ze hebben nachtvorst voorspeld!’ Waarop mijn man direct naar mij keek en zei ‘staat dat topic van kom-hoe-heet-ze-ook-alweer alweer bovenaan op het Vivaforum?’ Dus ik ga een kijken en jawel :high5: Goed bezig Gizzmo!
En hij blijft leuk :rofl:
Hoe heet ze ook alweer... :cheer:
DTEEZ!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven