Excuses maken burenoverlast feestje.

31-03-2020 13:31 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Ik woon nu 2 jaartjes op mijzelf en ben sinds kort verhuisd naar een gezinswoning.

Ik woon hier nu bijna een halfjaartje maar heb helaas geen goeie band meer met mijn buren.
Helaas mijn eigen domme schult en zeker niet goed te praten.

Ik ben jong en hou van een drankje en een feestje en zo heb ik dan ook regelmatig mensen over de vloer. Doordeweeks eigenlijk nooit.

Na 2 maanden ofzo begonnen mijn buren te klagen. Het begon met allemaal kleine dingen zoals mijn prullenbak die net te ver over haar schutting helft stond of de deur die ik te hard dicht zou doen.. waarbij ik dacht 'serieus?'
En nam het dan ook allemaal niet heel serieus.

Dat ze last hadden van mijn feestjes snap ik dan wel maar probeerde hier serieus rekening mee te houden.
Laatst had ik om 19:30 politie aan de deur voor een melding.. muziek stond op een normaal volume en zelf wisten ze ook niet heel goed wat te zeggen.

Nu hoorde ik vandaag de buurvrouw in de tuin klagen over mij en voel me eigenlijk toch ook best schuldig.. deze huizen zijn blijkbaar gewoon super gehorig en als ik een paar vriendinnen over de vloer heb , er een wijntje in zit en de muziek aanstaat snap ik dat ze hier best last van kunnen hebben midden in de nacht..


Nu het lampje bij mij is gaan branden wil ik ook echt mijn oprechte excusses aanbieden in een brief..

Ik weet alleen echt niet wat ik erin zou moeten zetten.
Ik wil mijn leefgewoonte aanpassen voor hun en er echt rekening mee gaan houden want wil natuurlijk ook mn huis niet kwijt en ruzie met je buren is ook niet fijn.

Zouden jullie mij kunnen helpen met tips?


Alvast dank!
La vie est belle ♡
Chelss994xx schreef:
31-03-2020 14:22
Klopt. Het is ook heel dubbel.. maar ik wil me dan toch van mijn goeie kant laten zien. Al weet ik wel dat ik als ik aan de deur ga staan niet uit mn worden ga komen en niet alles kan zeggen wat ik zou willen zeggen..
Miss een optie om erbij te zetten mochten ze in gesprek willen gaan met mij dat ze welkom zijn?
Of iets..
Als je het moeilijk vind om uit je woorden te komen, is opschrijven en oefenen van te voren wel iets wat je zou kunnen helpen. Anders is een brief nog steeds een goede optie. Geef je telefoonnummer zodat ze overlast kunnen melden direct bij je. Nodig ze uit om in gesprek met je te gaan. Samen een keer wat gaan drinken (na corona) kan al wat van de lucht klaren. Vraag wat ze allemaal horen en waar ze last van hebben.
Je hoeft jezelf niet helemaal weg te cijferen. Je mag best muziek draaien, alleen niet te hard. Wat te hard is, moeten jullie samen uit zien te komen.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-03-2020 14:26
als je niet durft, dan ga je er niet langs
We zijn hier online allemaal een stuk stoerder, dit soort dingen is best spannend.
Maar doe een kaartje in de bus, of verberg je hoofd achter bloemen en bel toch aan

zorg dat ze je nummer hebben, dat is wel even handig, en zodra ook maar iemand weer klaagt, direct geluid af
Ook als je net dikke lol hebt en wat overmoedig bent van de wijn
Precies.. en om dan toch mijn goeie wil te laten zien dacht ik maak een brief met idd een bloemetje of iets erbij. Zodat ik toch laat zien dat het wat met me doet en ik bereid ben om eventueel in gesprek te gaan en me wil beteren etc.
Mn 06 erbij is idd een goeie.

Bedankt!
La vie est belle ♡
Gewoon ballen hebben en persoonlijk je excuses aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
31-03-2020 14:29
Als je het moeilijk vind om uit je woorden te komen, is opschrijven en oefenen van te voren wel iets wat je zou kunnen helpen. Anders is een brief nog steeds een goede optie. Geef je telefoonnummer zodat ze overlast kunnen melden direct bij je. Nodig ze uit om in gesprek met je te gaan. Samen een keer wat gaan drinken (na corona) kan al wat van de lucht klaren. Vraag wat ze allemaal horen en waar ze last van hebben.
Je hoeft jezelf niet helemaal weg te cijferen. Je mag best muziek draaien, alleen niet te hard. Wat te hard is, moeten jullie samen uit zien te komen.
Ja precies, dankjewel! Jullie helpen me super :-D
La vie est belle ♡
Chelss994xx schreef:
31-03-2020 14:29
Ik weet niet welke buurvrouw heeft gebeld maar ik gok de buurvrouw die ik nog nooit aan m'n deur heb gezien om te vragen of het zachter mag.

Het is ook heel dubbel.. het zijn miep tantes en kunnen over kleine dingen miepen maar vind dit ook weer heel kinderachtig hoe ze bezig zijn. Het is niet dat ze met me in gesprek zijn gegaan en ik er gewoon schijt aan heb. Ik houd al rekening mee dat de muziek niet harder dan een bepaald volume gaat, geen geschreeuw, deur zacht dicht etc.

Maargoed ik wil hier nog langer leuk wonen en een goeie band met de buren is dan fijner dan ruzie natuurlijk. Ondanks wie er fout zit en wie niet.

Dus je weet dat je lawaai hebt en nu is het toch de schuld van de buren? Bijzonder.
Ben je toen je er kwam wonen ook even gaan voorstellen?
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
31-03-2020 14:37
Dus je weet dat je lawaai hebt en nu is het toch de schuld van de buren? Bijzonder.
Ben je toen je er kwam wonen ook even gaan voorstellen)
Neenee, nergens zie je mij zeggen dat het de schuld van de buren is. Dat ik lawaai maak in de avond/nacht is totaal mijn fout.

Hoe ermee om word gegaan etc is van beide kanten een ding.
Lijkt mij ook wel dat ik dat duidelijk heb gemaakt.. ik wil niet voor niks mn excuus aanbieden. Dat doe je niet als je denk niet fout te zitten.

Toen ik er kwam wonen heb ik me netjes voorgesteld. Ben bij beide buren binnen geweest en heb ik guren en kleuren gehoord hoe de vorige bewoonster was.

Heb nog lekkere vers bakje kippensoep gekregen bij het klussen en de andere buuf mn voortuintje onder handen genomen. Ik was oprecht heel blij met zulke leuke buren.

En nogmaals ik snap echt dat het super vervelend kan zijn dat ik overlast veroorzaak maar ik kan ook niet altijd ruiken wanneer hun mjj wel horen en wanner niet.
En als ik zelfs op mn tenen moet gaan lopen, overdag geen muziek meer mag luisteren en mn deur niet eens dicht mag doen snachts omdat hun het horen ja met dat soort dingen zijn het in mjjn ogen dan mieperts.
La vie est belle ♡
Het is je een paar keer gezegd dat je overlast veroorzaakt en dan gaan jouw buren er niet goed mee om? Beetje omgekeerde wereld.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
31-03-2020 14:47
Het is je een paar keer gezegd dat je overlast veroorzaakt en dan gaan jouw buren er niet goed mee om? Beetje omgekeerde wereld.
Totaal niet wat ik bedoel en zeker niet het punt. Ik verwijt ze niks en wil mijn excuus maken en me beteren. Daar gaat het om :)
La vie est belle ♡
Chelss994xx schreef:
31-03-2020 14:58
Totaal niet wat ik bedoel en zeker niet het punt. Ik verwijt ze niks en wil mijn excuus maken en me beteren. Daar gaat het om :)
Jij zegt toch dat het niet volledig jouw schuld is en zij er anders mee om hadden kunnen/moeten/horen gaan?

Ernstige geluidsoverlast werkt heel simpel. Herrie, herrie, gespannen als je herrie hoort want hoe lang nog herrie, nog meer herrie, ze doet er niets mee, asociaal mens, nog meer feestjes, nog meer stress, je laat een knoop vallen en het is na verloop van tijd: onee, hoelang blijft de herrie nu weer, nu is het klaar ik bel de politie.
Geluidsoverlast kan echt heftig zijn als je niet zelf de veroorzaker bent.
Alle reacties Link kopieren
saartje- schreef:
31-03-2020 14:29
Ik zou persoonlijk aanbellen en geen brief sturen.

Een persoonlijk excuses zou voor mij veel oprechter overkomen dan zo'n gemakkelijk briefje in de deur.
Voor mij als buurvrouw zou het het allerbelangrijkste zijn dat het dan ook echt wat minder luidruchtig wordt en als je wel een feestje geeft is het handig om dat van te voren te communiceren.
Zonder je gedrag te verbeteren is een sorry totaal niks waard.
ja wij hebben ook van die lui gehad die na een nacht met veel geluidsoverlast een kaartje in de bus deden. week later zelfde ellende.
Alle reacties Link kopieren
Chelss994xx schreef:
31-03-2020 14:42
En als ik zelfs op mn tenen moet gaan lopen, overdag geen muziek meer mag luisteren en mn deur niet eens dicht mag doen snachts omdat hun het horen ja met dat soort dingen zijn het in mjjn ogen dan mieperts.
Als je muziek luistert en je buren horen dat ook, dan zijn het geen mieperts. Dan doe je gewoon oordopjes in.
Alle reacties Link kopieren
Wees een grote meid en bied je excuses aan terwijl je ze aankijkt. Of geef de brief met excuses aan de buurvrouw zelf.

Geen idee wat voor type je buurvrouw is of welke leeftijd. Maar een hele grote groep mensen kunnen een persoonlijk welgemeend excuus beter waarderen dan een brief/email/app.

Wanneer je alleen een bloemen + brief voor de deur legt, dan blijft de kloof tussen jou en je buurvrouw bestaan. Dan is de kans kleiner dat ze direct contact met je opneemt wanneer ze zich stoort ook kleiner. Dan is de buuf aan de andere kant van de heg een stuk laagdrempeliger.

Je ent natuurlijk hartstikke blij met je nieuwe woning. Maar realiseer je goed dat wanneer je met meerdere huishoudens dicht op elkaar woont, dat je elkaars woongeluiden kunt horen, blaffende honden, muziek, tv, visite, huilende kinderen, hakken, deuren, etc. En niet iedereen kan zich daar even makkelijk voor afsluiten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
31-03-2020 14:37
Dus je weet dat je lawaai hebt en nu is het toch de schuld van de buren? Bijzonder.
Ben je toen je er kwam wonen ook even gaan voorstellen?
Nemain• schreef:
31-03-2020 14:47
Het is je een paar keer gezegd dat je overlast veroorzaakt en dan gaan jouw buren er niet goed mee om? Beetje omgekeerde wereld.
TO reageerde op mijn post en vervolgens verdraaien jullie haar woorden. Ik heb TO nooit zien zeggen dat de schuld bij de buren ligt. Ze zegt ondanks wie er fout zit, zij wil haar excuses maken.
Vind ik heel netjes, want ook al is zij degene die overlast veroorzaakt, de buren kunnen dit toch in eerste instantie normaal met haar bespreken? Als dit niet is gedaan maar een van de buren licht wel gelijk de politie in dan vind ik dat die buren alles behalve netjes bezig zijn, persoonlijk had ik dan nooit mn excuses aangeboden als zij niet eens de moeite nemen om het zelf aan te kaarten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je haar wel ziet in de achtertuin nu het beter weer wordt? Dan zou ik een excuus over de heg zeker doen. In ieder geval stukken beter dan een brief door de bus.

'hoi Machteld, ik hoorde pas een gesprek tussen jou en Rachelle. Ik heb me nooit gerealiseerd dat jullie zo'n last van me hebben. Dat wil ik niet, zo ben ik niet opgevoed. Ik ga mijn best doen om minder lawaai te maken, want ik wil niet dat je last van me hebt. Zal ik je mijn nummer geven en dat je me belt als je last van me hebt? Uiteraard hoop ik dat ik je geen aanleiding meer geef om te bellen. In ieder geval, mijn excuses.'

Lijkt mij prima kunnen als je allebei buiten bent.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Panda1987 schreef:
31-03-2020 15:56
TO reageerde op mijn post en vervolgens verdraaien jullie haar woorden. Ik heb TO nooit zien zeggen dat de schuld bij de buren ligt. Ze zegt ondanks wie er fout zit, zij wil haar excuses maken.
Vind ik heel netjes, want ook al is zij degene die overlast veroorzaakt, de buren kunnen dit toch in eerste instantie normaal met haar bespreken? Als dit niet is gedaan maar een van de buren licht wel gelijk de politie in dan vind ik dat die buren alles behalve netjes bezig zijn, persoonlijk had ik dan nooit mn excuses aangeboden als zij niet eens de moeite nemen om het zelf aan te kaarten.
Het is normaal met haar besproken. Ze hebben niet gelijk de politie gebeld. TO heeft zich als een tokkie gedragen, dus zij is degene die fout zit. Niet degene die de overlast meldt.
Alle reacties Link kopieren
Is het misschien anders een optie om een brief te schrijven en deze persoonlijk te geven en hierbij te zeggen dat ik mijn excuus wil aanbieden maar niet goed weet hoe ik het verwoorden/niet uit mn worden kan komen en dat ik daarom een brief heb geschreven voor ze?

Dan ben ik ze wel onder ogen gekomen en persoonlijk de brief gegeven en een excuus gemaakt.

Helaas is iedereen anders en zal ook zeker iedereen een andere mening hebben over hoe bepaalde dingen op te lossen of hoe ze gezien worden. Dat is nou eenmaal zo..
Maar ik zie mijn fout in en wil mijn excuus maken dus is het niet nodig zo te reageren want het sluit totaal niet aan op mijn vraag :)
La vie est belle ♡
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
31-03-2020 15:56
TO reageerde op mijn post en vervolgens verdraaien jullie haar woorden. Ik heb TO nooit zien zeggen dat de schuld bij de buren ligt. Ze zegt ondanks wie er fout zit, zij wil haar excuses maken.
Vind ik heel netjes, want ook al is zij degene die overlast veroorzaakt, de buren kunnen dit toch in eerste instantie normaal met haar bespreken? Als dit niet is gedaan maar een van de buren licht wel gelijk de politie in dan vind ik dat die buren alles behalve netjes bezig zijn, persoonlijk had ik dan nooit mn excuses aangeboden als zij niet eens de moeite nemen om het zelf aan te kaarten.
Dank :)
La vie est belle ♡
Maar wat wil je allemaal in die brief zetten dan?

Sorry dat ik zo vaak voor overlast heb gezorgd. Dat zal niet meer gebeuren, maar als u toch last heeft is dit mijn nummer.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
31-03-2020 16:54
Maar wat wil je allemaal in die brief zetten dan?

Sorry dat ik zo vaak voor overlast heb gezorgd. Dat zal niet meer gebeuren, maar als u toch last heeft is dit mijn nummer.
Pfoe ja geen idee.. dat was mijn vraag ook een beetje..
Al heb ik hierboven al wel een aantal tips gekregen.

Kijk ik weet dat ik fout ben geweest. En ik hoop het op te kunnen lossen. Ja dat ik de ballen niet heb om mijn hele verhaal aan de deur te gaan doen betekent niet dat ik er dan maar helemaal niks mee moet doen.

Ookal is het een brief en niet helemaal persoonlijk zet ik toch een stap in de goeie richting en als de tijd laat zien dat ik het echt meen lijkt me dat toch goed.

Beter iets dan niets toch? :-$
La vie est belle ♡
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het op te lossen zou ik niet schrijven. Je maakt wel of geen lawaai daar heeft hoop verder niet zoveel mee te maken en het klinkt eerlijk gezegd niet echt alsof je het meent. Je hoopt dat het niet meer voorkomt...tja.
viva-amber wijzigde dit bericht op 31-03-2020 17:02
29.31% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Beter dat zinnetje wat ik schreef. Met zo’n brief zou ik echt helemaal niets kunnen en willen als ik flink last van je heb gehad.

Wat ik niet begrijp, ik neem aan dat je eerder in een huis hebt gewoond, dan weet je toch dat feestjes altijd door de buren te horen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Chelss994xx schreef:
31-03-2020 14:22
Klopt. Het is ook heel dubbel.. maar ik wil me dan toch van mijn goeie kant laten zien. Al weet ik wel dat ik als ik aan de deur ga staan niet uit mn worden ga komen en niet alles kan zeggen wat ik zou willen zeggen..
Miss een optie om erbij te zetten mochten ze in gesprek willen gaan met mij dat ze welkom zijn?
Of iets..
Nu gaat niemand bij elkaar langs, ...corona en zo.

Ik zou een paar voorjaarsplantjes kopen, kaartje er bij met “ sorry voor de overlast, ik zal mijn best doen niet zo veel herrie meer te maken “ en die over de schutting gooien op hun stoeppie zetten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hiervoor woonde ik in een appartement en daar had ik eigg alleen overlast als mensen op het balkon stonden te roken.
Als dit niet gedaan werd of zachtjes was er niks aan de hand en daar stond de muziek harder dan ik hier doe.
Hier zijn de huizen veel gehoriger. Helaas.

Maargoed, ja ik zal geen woorden in een brief zetten als hopen etc. Goed punt.

Weetje iedereen zou anders reageren op een brief.. je leest het hier ook de 1 zou het waarderen en de ander niet. Ligt er maar net aan hoe je zelf bent. Daar kan ik ook verder niks aan veranderen en kan niet beoordelen hoe hun erop zouden reageren.

In heb dan igg in mijn ogen mijn verhaal gedaan en gezegt dat ik mij zal gaan aanpassen zodat ze geen overlast meer van mij zouden hebben. Mochten ze om welke reden dan ook toch last hebben kunnen ze altijd bellen/berichten langs komen. Mochten ze alsnog in gesprek willen gaan met mij zijn ze ook welkom.
La vie est belle ♡
Alle reacties Link kopieren
Nadeel van een brief is dat het eenzijdig is. Je zal dan zeker weten niks horen van je buurvrouw. En later vragen of ze je brief heeft ontvangen is wat ongemakkelijk.
Bij een gesprek heb je gelijk een gesprek, dus tweerichtingsverkeer. Ze kan gelijk iets terugzeggen, waar je ook iets mee kan. Echt hoor, dan is de lucht veel meer geklaard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven