Feliway verdamper voor angstige kat door vuurwerk

27-12-2025 15:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Mijn kat was altijd al angstig bij vuurwerk, maar dit jaar lijkt het erger dan voorheen. Ze is bijna 11 jaar en verstopt zich dan onder de keuken.
Online zag ik Feliway verdamper. Dit klinkt wel goed, aangezien je het niet direct aan de kat geeft, maar dat het door de woonkamer verspreid wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het goed voor de kat? Merk je zelf ook iets van de geur die de verdamper afgeeft?

Alvast dank voor reacties!
KamilleT schreef:
28-12-2025 18:53
Ik heb een kat die rond middernacht in de vensterbank naar buiten zit te kijken en een die op oudejaarsdag ‘s morgens al onder de bank zit. Zelf rustig blijven doet daar niets aan.
Eens, zo is het hier ook met mijn katten.
Maar deze kat is blijkbaar al heel bang, en als je zelf dan ook heel gestresst en gespannen gaat doen, dan versterkt dat wel.
KamilleT schreef:
28-12-2025 18:53
Ik heb een kat die rond middernacht in de vensterbank naar buiten zit te kijken en een die op oudejaarsdag ‘s morgens al onder de bank zit. Zelf rustig blijven doet daar niets aan.
Het is zo verschillend per kat.
Wij hebben hier een angsthaas, die rustig blijft liggen bij de meeste knallen terwijl hij voor veel andere dingen bang is.
En we hebben hier een verder heel relaxte kat, die doodsbang is voor vuurwerk.

https://kattengedragstherapie.nl/vuurwe ... je-je-kat/
Hier staan ook tips om je kat te helpen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven