gordijnen gekrompen!!!

29-01-2009 17:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denk ik goed bezig te zijn door mijn gordijnen te wassen, zijn ze na wassen, erg lang strijken met veel gedoe.... bijna 10 cm korter Gewoon op 40 graden, terwijl ze op 60 gewaasen kunnen worden vlgs etiket.

Heel verschrikkelijk irritant, want het was al zo'n klotewerk om ze goed op te meten en ze te naaien. Vriend was al begonnen met een strijkzoom, dus ze waren niet gewassen voor het op maat naaien..

Het zijn simpele ikea gordijnen, niet duur, maar op maat maken was wel veel werk.

Zal ik ze terugbrengen naar ikea of heb ik geen punt?
oh oh... ik heb helaas voor jou laatst hier op een topic gelezen dat als op dat ikea-label staat 60 graden, dat je het dan niet kouder moet wassen, omdat ze dan kunnen krimpen... je had ze dus echt op 60 graden moeten wassen.

Ik zou wel altijd bellen... balen he, vooral als je net al die moeite hebt gedaan!
Je kunt het in ieder geval voorleggen aan Ikea. Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien hebben ze er meer klachten over gehad, want 10 cm korter terwijl je ze niet heter hebt gewassen dan het voorschrift.. da's wel erg veel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wasvoorschrift is wasvoorschrift, dus denk dat je wel een punt hebt.

Heb ook wel eens een stoelenhoes van Ikea gewassen. Volgens het etiket kon 'ie ook op 60 graden.... Nou een koud badje van 30 minuten was het ding al teveel.

Ik ban Ikea voortaan dus ook. Schijtwinkel met goedkope rommel.
quote:MissMara schreef op 29 januari 2009 @ 17:18:

oh oh... ik heb helaas voor jou laatst hier op een topic gelezen dat als op dat ikea-label staat 60 graden, dat je het dan niet kouder moet wassen, omdat ze dan kunnen krimpen... je had ze dus echt op 60 graden moeten wassen.

Huh? Wat voor magische stof gebruiken zij dan?
Ik denk dat je best wel terug kunt naar Ikea. Volgens het wasetiket horen ze op die temperatuur niet te krimpen. Als je de zoom eruit haalt zijn ze dan nog te klein.

Ik heb zelf een hele grote zoom in mijn gordijnen voor dit soort gevallen.
Cum non tum age
Ijn het gordijnen met van die ijzeren ringen aan de bovenkant?

Die heb ik namelijk jaren geleden eens gehad (100% katoen) en die waren ook altijd een heel stuk korter na het wassen. Wat ik dan deed was de ringen bij elkaar nemen en ze om de deurkruk hangen, en dan zelf aan de onderkant van de gordijnen heel hard aan het gordijn trekken. Alsof je aan eht touwtrekken bent...Dan werden ze weer langer. Als het gordijnen zijn met haakjes, kun je dit met zijn tweeen doen.Net zolang trekken tot ze hun lengte weer hebben.

Maar eigenlijk zou het niet moeten kunnen. Misschien ermee terug gaan? Hoe lang heb je ze al?

Ik koop ook niets meer bij Ikea, behalve koekepannen. Die zijn oke. Met de rest heb ik slechte ervaringen.
Stond er in de instructies dat de stof kon krimpen, of dat je ze eerst moest wassen voor het opmeten? Zo nee, dan heb je een punt en dan zou ik naar IKEA gaan en klagen.

Als dat er wel in stond, heb je geen zaak, lijkt me.

Ik zou wel altijd bellen... balen he, vooral als je net al die moeite hebt gedaan!

Dat heb ik ook gelezen of gehoord ergens iid.

Wat vervelend zeg......

Misschien simpel van mij,maar als je ze op een lagere temperatuur wast hoe kunnen ze dan krimpen? beter te koud dan te heet lijkt mij?Ik zou wel altijd bellen... balen he, vooral als je net al die moeite hebt gedaan!

Ik zou wel altijd bellen... balen he, vooral als je net al die moeite hebt gedaan!Dus als je ze op 90 wast worden ze vanzelf weer langer ? Hmmm,... handig......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Deze opmerking kwam onlangs voorbij:quote:priority schreef op 24 november 2008 @ 13:53:

[...]

Helpt ook niet altijd... Ik had gordijnen van Ikea voor en slaapkamer. Ze konden op 60 gewassen worden, maar omdat ze niet echt vuil waren, alleen opgefrist moesten worden heb ik ze koud gewassen. Waren ruim 15cm gekrompen! Ikea heeft het netjes opgelost, maar ze vertelden er wel even bij dat op het etiket de temp stond waarop het gewassen moest worden, niet de max temp. Ik heb de nieuwe gordijnen nu al meerdere keren op 60 gewassen en niks aan de hand! Het is raar maar waar!

In dit topic:

Gordijnen Hema, hoe bevallen ze?
.
.
Maar...hangen jullie je gordijnen dan niet gewoon nat op na het wassen, zodat ze ahw uithangen (hoe noem je zoiets) en je ze ook niet hoeft te strijken? Zelfde als met de kussens van de bank, die doe je er toch ook na het wassen nat omheen, anders krijg je ze er van je leven nooit omheen?
quote:Madiken schreef op 29 januari 2009 @ 17:28:

Ijn het gordijnen met van die ijzeren ringen aan de bovenkant?

Die heb ik namelijk jaren geleden eens gehad (100% katoen) en die waren ook altijd een heel stuk korter na het wassen. Wat ik dan deed was de ringen bij elkaar nemen en ze om de deurkruk hangen, en dan zelf aan de onderkant van de gordijnen heel hard aan het gordijn trekken. Alsof je aan eht touwtrekken bent...Dan werden ze weer langer. Als het gordijnen zijn met haakjes, kun je dit met zijn tweeen doen.Net zolang trekken tot ze hun lengte weer hebben.

Maar eigenlijk zou het niet moeten kunnen. Misschien ermee terug gaan? Hoe lang heb je ze al?

ik heb ook die gordijnen met grote ringen erin. Enne: hoe veel langer werden ze na het trekken? lijkt me toch een ehm aparte methode.

Ik heb ze 3 maanden pas, moest ze wassen omdat mijn gordijnophanging wat verstevigd moest worden en ze op een erg stoffige vloer lagen.
quote:lilalola schreef op 29 januari 2009 @ 22:27:

Maar...hangen jullie je gordijnen dan niet gewoon nat op na het wassen, zodat ze ahw uithangen (hoe noem je zoiets) en je ze ook niet hoeft te strijken? Zelfde als met de kussens van de bank, die doe je er toch ook na het wassen nat omheen, anders krijg je ze er van je leven nooit omheen?Daar heb ik nog nooit van gehoord!! Mijn bankhoezen die ik ook van de ikea had gingen er ook gewoon droog omheen, anders gaat je bank toch stinken?
quote:ellen2_ schreef op 29 januari 2009 @ 17:29:

Stond er in de instructies dat de stof kon krimpen, of dat je ze eerst moest wassen voor het opmeten? Zo nee, dan heb je een punt en dan zou ik naar IKEA gaan en klagen.

Als dat er wel in stond, heb je geen zaak, lijkt me.dat staat er niet op de site bij in ieder geval. mijn vriend heeft ze gekocht, ik weet niet of het op de verpakking stond.
Dan zou ik met gordijnen en al naar de IKEA gaan. Kijk je eerst even in de winkel of het op de verpakking staat, en zo niet, dan ga je direct door naar de servicebalie.
@extrahalo:

Ik was de hoezen van mijn bank en kussens 's avonds, doe ze er aan het eind van de avond omheen, kussens rechtop zetten (dus niet terug in de bank doen) en alles zo laten drogen. Werkt echt perfect; nooit gezeur gehad met hoezen die niet passen en er zitten ook geen kreukels in die je er met pijn en moeite uit moet strijken. Op deze manier droogt alles goed en ruikt alles lekker fris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven