Haren husky/witte herder

26-02-2024 13:35 47 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een kruising tussen een husky en witte herder en in deze tijd van het jaar is de haaruitval niet te doen zoveel.

Ik stofzuig twee keer per dag. Vorige maand is ze naar de trimmer geweest. Het zijn nu geen vlokken meer die ze verliest maar wel nog veel los haartjes.

Welke borstel voor de hond is aan te raden?
Swiffer voor de vloer?
De trap moet ik nu ook elke 2 a 3 dagen stofzuigen omdat ieder gezinslid de haren onder de sokken verspreid op de trap.
Als ik weg ben gaat de hond ook op de bank dus die zit er vaak ook onder.

Ervaringsdeskundigen met ook een witte herder of husky?

De hond zelf is een schat maar die haren :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
Je komt daar met een hus niet vanaf, maar een waterblazer kan wel veel helpen. Eentje aanschaffen en dan blazen maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Roomba! Helpt niet voor je bank, doet wonderen voor de vloer.
Alle reacties Link kopieren Quote
We hadden een witte herderachtige (ander ras) en we stofzuigden elke dag, sloffen aan beneden (en dus niet mee naar boven), de hond mocht niet op de bank (en deed dat ook niet) en verder veel van die kleefrollen versleten voor kleding en zo af te doen. Verder regelmatig plukken. Nu is het ruitijd maar anders zou je ook eens kunnen kijken naar het voer als hij het hele jaar door veel verliest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een kruising Stafford-Husky en hij verhaart flink.
Veel vegen en stofzuigen en op de bank een kleed
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben een Samojeed. Deze tijd is echt bizar qua haar. Gelukkig wel echt een ruiperiode en dan klaar, rest van de tijd nauwelijks haren. Maar word er af en toe horendol van. Maar zijn karakter maakt alles goed :heart:

Ik gebruik een vloerwisser met zo'n pluizige doek waar de haren aan blijven hangen. Van Leifheit. Werkt hier het beste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen nuttige bijdrage, maar wel oprecht jaloers op jullie! Zou graag een husky willen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Groot kleed over de bank of de hond in een mand in de hal als jullie weggaan. Als hij geen schoenen vreet.

Deze werkt goed voor haren op harde vloeren: https://www.bol.com/nl/nl/p/leifheit-pr ... e4QAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
26-02-2024 14:46

Deze werkt goed voor haren op harde vloeren: https://www.bol.com/nl/nl/p/leifheit-pr ... e4QAvD_BwE
Deze bedoelde ik inderdaad
Alle reacties Link kopieren Quote
Een waterblazer! Ik heb een hond dat niet verhaard maar met de waterblazer maak je de hond droog en schoon. Al het vuil en zand blaas je eruit. Mensen met een verharende hond die blazen hiermee ook heel makkelijk de losse haren eruit.

Ik heb ook wel gelezen dat je niet te vaak moet borstelen want dat stimuleert het juist extra.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij blazen onze husky met een soort fohn speciaal voor honden en dat werkt redelijk. Nou komt onze hond weinig binnen, alleen in de avond ligt ze een paar uurtjes in haar mand maar daarna wil ze weer naar de bijkeuken, daar heeft ze ook een mand staan en via een hondenluik kan ze dan naar buiten. We hebben een flinke tuin die geheel omheind is waar ze ook graag ligt.
Op de bank mag ze niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 2 ragdoll katten en heb deze.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_b ... JIQAvD_BwE

Ik kan mijn huis niet meer voorstellen zonder. Wat een verademing, je moet in het begin even wennen aan hoe het werkt maar ik pak hem er minstens twee keer per dag even bij.
Vooral fijn, voor dingen zoals de bank, het kleed, de mandjes ed.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
26-02-2024 14:38
We hebben een Samojeed. Deze tijd is echt bizar qua haar. Gelukkig wel echt een ruiperiode en dan klaar, rest van de tijd nauwelijks haren. Maar word er af en toe horendol van. Maar zijn karakter maakt alles goed :heart:

Ik gebruik een vloerwisser met zo'n pluizige doek waar de haren aan blijven hangen. Van Leifheit. Werkt hier het beste.
Samojeed kende ik niet. Even gegoogled. Wat een mooi beest :flirting:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
26-02-2024 16:27
Samojeed kende ik niet. Even gegoogled. Wat een mooi beest :flirting:
Om verliefd op te worden he. We hebben nu al onze derde. Er zijn al meerdere kinderen over hun angst voor honden gekomen vanwege onze honden. Eerst schrik, maar vanwege het hoge knuffelgehalte gaan kinderen uiteindelijk om. Erg jonge kinderen denken regelmatig dat het een echt ijsbeertje is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
26-02-2024 13:43
Roomba! Helpt niet voor je bank, doet wonderen voor de vloer.
Lijkt me niet handig. Heb je een idee om hoeveel haar het gaat? Bij onze hond komt er in zo'n twee, drie weken ongeveer 2 tot 4 volle vuilniszakken aan haar uit. Zou dat zo'n stofzuiger niet aandoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
26-02-2024 14:39
Geen nuttige bijdrage, maar wel oprecht jaloers op jullie! Zou graag een husky willen :)
.
Huskies worden nog vrij regelmatig aangeboden vanuit opvangadressen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
26-02-2024 14:38
We hebben een Samojeed. Deze tijd is echt bizar qua haar.
.
Hier een middenslag Keeshond en een Japanse Spitz in huis, zelfde rasgroep als de Samojeed en de Husky dus ook hier haren genoeg :)

Ik heb mezelf een paar weken geleden getrakteerd op een robotstofzuiger die dagelijks een rondje maakt (2x daags is ook mogelijk :) ) maar dit zorgt voor een veel nettere uitstraling van de woonkamer.
Hier ligt standaard een deken op één van de banken en daar mogen de honden op, verder nergens op.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Deken op de bank.
Trap doe ik gewoon met stoffer en blik, en af en toe gewoon een paar allesreinigerdoekjes even erover.

Losse haartjes vallen hier opzich wel mee, ook niet in de rui nog (gelukkig). Gelukkig heb ik 2 katten om het gebrek aan losse hondenharen te compenseren :flag:.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Bitje93 schreef:
26-02-2024 17:17
.
Huskies worden nog vrij regelmatig aangeboden vanuit opvangadressen.
Dit is Snowy, hij kan niet met katten/andere dieren, is te lomp om samen te wonen met kinderen onder de 25, hij zingt graag dus beter geen buren, knaagt op alles: je schoenen, meubilair, de hoek van de muur, wordt graag 4x per dag meegenomen op een stevige wandeling van 6 uur, maar kan niet los lopen want dan zie je hem nooit meer terug.
dropdrop wijzigde dit bericht op 26-02-2024 17:52
3.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Een waterblazer nog nooit van gehoord, maar ga hem ook aanschaffen. Hier 2 Labradors....en 2 katten. En ja, hier erg veel haren...Extra geen blonde labrador... want dan kan ik nooit meer zwarte broeken aan...
Alle reacties Link kopieren Quote
Herderkam/herderharkje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
26-02-2024 17:46
Dit is Snowy, hij kan niet met katten/andere dieren, is te lomp om samen te wonen met kinderen onder de 25, hij zingt graag dus beter geen buren, knaagt op alles: je schoenen, meubilair, de hoek van de muur, wordt graag 4x per dag meegenomen op een stevige wandeling van 6 uur, maar kan niet los lopen want dan zie je hem nooit meer terug.

:rofl:

Het zijn vaak niet de meest makkelijke honden om als huishond te houden nee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Werkt zo'n waterblazer een beetje makkelijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een waterblazer is wel het beste ja.
Maar dan sneeuwt het dus echt in huis. Heel de ruimte zit dan onder (en boven en links en rechts en voor en achter en op en onder en voor en tegen).
Alle reacties Link kopieren Quote
https://petshome.nl/product/vivog-kam-g ... fQQAvD_BwE

Deze gebruikt onze trimmer en wijzelf ook. Als de rui goed is ingezet haal je hiermee hele plukken uit de vacht.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven