Hoeveel vuurwerk heb jij al gekocht voor Oudjaar 2025?

27-12-2025 17:43 150 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als Belg hoorde ik vandaag dat Nederlanders de voorraden vuurwerk in Baarle-Hertog alweer aan 't leegkopen zijn.
Goed voor onze economie alvast ...

Kortom:
Wat heb jij dit jaar al gekocht aan vuurwerk en hoeveel steek jij volgende week af om gezellig het nieuwe jaar in te knallen?
Of hoeveel ga je de komende dagen nog kopen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nog niks. Maar ik denk dat ik bij wijze van afscheid nog wel ga proberen ergens een paar mooie potten te bemachtigen. Niet in België trouwens, dat is me veel te ver weg.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
Niks, nooit, voor nog geen euro, al vijftig jaar niet
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Niks, ik geef daar nog geen cent aan uit en steek het ook niet af. Ooit wel eens een kinderpakketje gehad van iemand en dat vond ik dan wel grappig maar om dat te kopen? Nee.

En ja het klopt, ik ken mensen die naar Belgie, Duitsland en zelfs Polen rijden voor vuurwerk. De grootste liefhebbers hebben het al een half jaar op zolder of in de garage liggen helaas. Hoop maar dat mijn buren dat niet hebben.
graze wijzigde dit bericht op 27-12-2025 17:58
39.90% gewijzigd
Niets, net als alle eerdere jaren in mijn leven.
Niet geschoten is altijd mis
Niets, en ik ga ook niet naar buiten.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Bitje93 schreef:
27-12-2025 17:58
Niets, net als alle eerdere jaren in mijn leven.
Idem.
Ik heb werkelijk waar nog nooit iets anders gekocht dan sterretjes. 1 x een vuurpijl afgestoken en ik scheet 7 kleuren. Heb er helemaal niks mee.
Tja, "gezellig het nieuwe jaar in knallen"... Ik associeer vuurwerk helemaal niet met gezellig maar vooral met ellende voor mens, dier en natuur.
Ik heb net zoveel gekocht als altijd. Helemaal niks.
Ik haat vuurwerk en kan niet wachten tot het nooit meer is.
BeeDifferent schreef:
27-12-2025 18:15
Ik heb net zoveel gekocht als altijd. Helemaal niks.
Ik haat vuurwerk en kan niet wachten tot het nooit meer is.
Ik zou mij niet die illusie maken.

Hier in België is het in veel steden al verboden, maar toch wordt er nog elk jaar kilo's afgestoken.
En de politie ... die staat er bij, kijkt ernaar en heeft andere prioriteiten op Oudjaar.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
niks. Nooit gekocht.
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Wij. Man en ik niks. Kind verzorgt een feest, dus dat zal daar wel zijn. Tenminste ik heb niet de illusie dat ze nu braaf zijn en trouwens volgend jaar durf ik mijn handen ook niet aan te branden. Wat ik er ook van vind.
Afkoelen heeft gewerkt
Wanneer ik dit topic lees dan krijg ik het idee dat er nagenoeg helemaal geen vuurwerk afgestoken gaat worden dit jaar :)
Niet geschoten is altijd mis
Het is ook niet echt de doelgroep hiero...

Volgens mij waren middelbare dames nooit de koplopers in dit gesprek.

België is te ver voor mij. Ik had ooit met mijn Poolse buren de deal dat ik wat geld gaf, zodat zij er een extra mooie show van konden maken.

Nu een nieuw huis en ik hoor hier nog niemand knallen, dus we gaan het zien
Ik heb geen vuurwerk gekocht. Nog nooit, trouwens.

Ben wel bang voor de overlast van het vuurwerk en een veld carbid dat dit jaar dichter bij ons huis gehouden wordt. Vooral bang voor mijn hondje, die ondanks kalmerende medicatie dan veel stress ervaart.
Hopelijk is het te doen dit jaar.
Net zo veel als de jaren ervoor, niks. Maar ik woon in een buurt waar ze liever vuurwerk kopen dan gezond eten dus vrees ervoor.
Behalve kindervuurwerk en sterretjes toen oogappel nog klein was, heb ik nog nooit vuurwerk gekocht. Kan mijn geld beter gebruiken en vind het ook zielig voor alle dieren die er bang van zijn.
Bitje93 schreef:
27-12-2025 18:27
Wanneer ik dit topic lees dan krijg ik het idee dat er nagenoeg helemaal geen vuurwerk afgestoken gaat worden dit jaar :)
Ik vrees dat half Nederland opgeblazen blijkt op 1 januari.
Helemaal niks. Heb 2 katten (en een aanloper waarvan ik nog niet weet hoe hij op vuurwerk reageert) en die zijn er doodsbang voor. Komende dagen maak ik van mijn bed een tent zodat ze rustig kunnen liggen en zet ik rustgevende muziek aan. Heeft afgelopen jaar best goed geholpen.
Vandaag al wel de eerst carbid-dingen af horen gaan, echt niet grappig.
wij slapen nooit.
Hier besteld inmiddels. Vieren elk jaar met broer en zijn gezin oud en nieuw en kopen dan altijd een paar prachtige potten siervuurwerk.
Niets zoals altijd.

Ik hoop dat de medebewoners van mijn wijk ook niet veel hebben ingekocht. Vorig jaar vond ik dat er bizar veel werd afgestoken in de directe omgeving van mijn huis. Van oudjaarsdag middag tot diep in de nacht (circa 5 uur) was het een continu keihard geknal. Aangezien dit jaar de laatste keer is zal het wel weer net zo gaan. Helaas (vooral voor de dieren).
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Dropdrop schreef:
27-12-2025 18:32
Het is ook niet echt de doelgroep hiero...

Volgens mij waren middelbare dames nooit de koplopers in dit gesprek.

Ik was niet altijd middelbaar. Wel mijn hele leven al een hekel aan die vervuilende takkeherrie
Mijn hele leven al een hekel aan gehad, stank, herrie, afval, angst, schade..(ook van siervuurwerk), zal blij zijn als we er over een paar jaar een beetje van verlost zijn.
BeeDifferent schreef:
27-12-2025 18:56
Ik was niet altijd middelbaar. Wel mijn hele leven al een hekel aan die vervuilende takkeherrie
Hier hetzelfde
Geen rooie rotcent geef ik uit aan die achterlijke ellende.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven