Inktvlekken uit kleding krijgen
zondag 15 juni 2025 om 13:20
Fijn, er waren twee balpennen in een werkschort van kind blijven zitten die dus per ongeluk in de was terecht zijn gekomen. Na het leeghalen van de wasmachines zag ik dat pas. (en nee, juist deze éne keer had ik niks gecontroleerd, stom).
Gevolg: inktvlekken in (nieuwe!) kleding
.
Heb die kledingstukken laten weken in melk, en daarna opnieuw gewassen (en er Vanish bij gedaan). Sommige vlekken zijn er uit, maar andere hardnekkige vlekken dus niet. Ben het nu voor de 2e ronde aan het weken in melk, maar of dit nog effect gaat hebben twijfel ik. Het lijkt er nu echt goed ín te zitten.
Iemand tips wat ik nu nog kan proberen, voordat ik de kleding weggooi
Baal er zo van.
Gevolg: inktvlekken in (nieuwe!) kleding
Heb die kledingstukken laten weken in melk, en daarna opnieuw gewassen (en er Vanish bij gedaan). Sommige vlekken zijn er uit, maar andere hardnekkige vlekken dus niet. Ben het nu voor de 2e ronde aan het weken in melk, maar of dit nog effect gaat hebben twijfel ik. Het lijkt er nu echt goed ín te zitten.
Iemand tips wat ik nu nog kan proberen, voordat ik de kleding weggooi

Baal er zo van.
zondag 15 juni 2025 om 14:18
zondag 15 juni 2025 om 14:28
Was het schap bij de Kruidvat, precies voor dit middel van dr. Beckman, leeg 
En andere hadden ze niet. Nog bij 2 supermarkten langs geweest maar ook niet.
Dus vandaag kan ik er niks meer aan doen.
Misschien heb ik boven nog een flesje alcohol staan bij de ehbo doos.
En anders morgen maar ergens naar een Kruidvat of ze het daar nog hebben.

En andere hadden ze niet. Nog bij 2 supermarkten langs geweest maar ook niet.
Dus vandaag kan ik er niks meer aan doen.
Misschien heb ik boven nog een flesje alcohol staan bij de ehbo doos.
En anders morgen maar ergens naar een Kruidvat of ze het daar nog hebben.
zondag 15 juni 2025 om 18:39
Vorige week nog een inktvlek uit kleding gekregen door er een dot desinfecterende handgel op te doen. Even laten weken en dan deppen. Herhalen tot de vlek verdwenen is. Kreeg het ooit als advies van een kledingmerk toen het geleverde kledingstuk "versierd" was met een pennenstreep. Werkt als een tierelier.
l0latheshowgirl wijzigde dit bericht op 15-06-2025 21:42
0.33% gewijzigd
zondag 15 juni 2025 om 18:41
Dan doet de alcohol het dus
Pieremachochel
zondag 15 juni 2025 om 19:20
Heb alcohol 70% erop gedaan maar dat leek niks te doen. Meermaals gedept maar werd er niet minder van.
Nu aan het klungelen met een kleine tube handgel die ik nog had, maar heb de indruk dat de vlek er groter van wordt.
Laat het nu maar even staan met een dot handgel erop en dan gooi ik de kleding zo meteen nog weer op een 20 minuten wasje en kijken wat het deed (niks denk ik).
Nu aan het klungelen met een kleine tube handgel die ik nog had, maar heb de indruk dat de vlek er groter van wordt.
Laat het nu maar even staan met een dot handgel erop en dan gooi ik de kleding zo meteen nog weer op een 20 minuten wasje en kijken wat het deed (niks denk ik).
zondag 15 juni 2025 om 21:08
Het is mij ooit gelukt met ossengalzeep. Ook een vergeten balpen in de was en een gestreept shirt, vlekken op de witte strepen. Het was zelfs al ingedroogd omdat ik het in eerste instantie niet had gezien. Natmaken, inwrijven met zeep, laten inwerken, uitspoelen om te kijken en weer opnieuw. Het kostte wat moeite maar het is er helemaal uit.
zondag 15 juni 2025 om 22:02

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in