Inktvlekken uit kleding krijgen

15-06-2025 13:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn, er waren twee balpennen in een werkschort van kind blijven zitten die dus per ongeluk in de was terecht zijn gekomen. Na het leeghalen van de wasmachines zag ik dat pas. (en nee, juist deze éne keer had ik niks gecontroleerd, stom).
Gevolg: inktvlekken in (nieuwe!) kleding 😩.

Heb die kledingstukken laten weken in melk, en daarna opnieuw gewassen (en er Vanish bij gedaan). Sommige vlekken zijn er uit, maar andere hardnekkige vlekken dus niet. Ben het nu voor de 2e ronde aan het weken in melk, maar of dit nog effect gaat hebben twijfel ik. Het lijkt er nu echt goed ín te zitten.

Iemand tips wat ik nu nog kan proberen, voordat ik de kleding weggooi :'(
Baal er zo van.
Afbeelding

Je kan dit proberen, maar ik denk dat je dat beter de eerste keer had kunnen gebruiken. Als je al iets met melk/wasmachine hebt gebruikt, weet ik niet in hoeverre dit nog helpt.
Ik vrees er ook voor. Die melk hielp vrij redelijk, er zijn best wat vlekken uit. Maar niet alles dus, en met deze vlekken er nog in kan je de kleding niet aan.
Ga zo maar even naar Kruidvat of ze dat spul hebben en dan maar zien.
Ik heb met tandpasta ooit een vlek uit kleding gehaald, maar ik weet niet of dat nog werkt na wassen.
Alcohol 70% op de vlekken. (Te koop bij drogist). Helpt redelijk goed. Dit dan steeds herhalen en uitwassen.
Ik heb hetzelfde als jou een keer gedaan..helaas zijn de vlekken niet meer volledig weg gegaan. Wel grotendeels. Maar niet overal.
Was het schap bij de Kruidvat, precies voor dit middel van dr. Beckman, leeg :(
En andere hadden ze niet. Nog bij 2 supermarkten langs geweest maar ook niet.
Dus vandaag kan ik er niks meer aan doen.

Misschien heb ik boven nog een flesje alcohol staan bij de ehbo doos.
En anders morgen maar ergens naar een Kruidvat of ze het daar nog hebben.
Wat balen TO!
Dasty werkt echt heel goed tegen allerlei soorten vlekken. Ook als ze al opgedroogd zijn. Wel even kijken welke je moet hebben, want ze hebben voor verschillende soorten vlekken ook verschillende sprays. Deze is voor oa inkt :

Afbeelding
Bij inkt is stap 1 altijd alcohol, zo hoog mogelijk percentage. Bijvoorbeeld hand desinfectie alcohol met 97%.

Daarna pas melk.
Wat zou de werkende stof in melk zijn die iets kan betekenen bij het verwijderen van inkt? Opvallend dat dat zo goed werkt.
ldp schreef:
15-06-2025 15:59
Wat zou de werkende stof in melk zijn die iets kan betekenen bij het verwijderen van inkt? Opvallend dat dat zo goed werkt.
Het vet dat in de melk zit misschien?
Voor iedereen een groene tuin
Ik zag dat harde oppervlaktes zoals een pop met roomboter weggehaald kan worden
Voor iedereen een groene tuin
Ik haal inkt eruit met 4711.
Misschien dat even proberen?
Vorige week nog een inktvlek uit kleding gekregen door er een dot desinfecterende handgel op te doen. Even laten weken en dan deppen. Herhalen tot de vlek verdwenen is. Kreeg het ooit als advies van een kledingmerk toen het geleverde kledingstuk "versierd" was met een pennenstreep. Werkt als een tierelier.
l0latheshowgirl wijzigde dit bericht op 15-06-2025 21:42
0.33% gewijzigd
debuurvrouw schreef:
15-06-2025 18:27
Ik haal inkt eruit met 4711.
Misschien dat even proberen?
Dan doet de alcohol het dus 💡
Pieremachochel
Heb alcohol 70% erop gedaan maar dat leek niks te doen. Meermaals gedept maar werd er niet minder van.

Nu aan het klungelen met een kleine tube handgel die ik nog had, maar heb de indruk dat de vlek er groter van wordt.
Laat het nu maar even staan met een dot handgel erop en dan gooi ik de kleding zo meteen nog weer op een 20 minuten wasje en kijken wat het deed (niks denk ik).
En nog niet eruit.
Op 1 shirtje is het iets minder lijkt het maar op andere shirts geen verschil.
Het is mij ooit gelukt met ossengalzeep. Ook een vergeten balpen in de was en een gestreept shirt, vlekken op de witte strepen. Het was zelfs al ingedroogd omdat ik het in eerste instantie niet had gezien. Natmaken, inwrijven met zeep, laten inwerken, uitspoelen om te kijken en weer opnieuw. Het kostte wat moeite maar het is er helemaal uit.
Het is inmiddels 3x gewassen dus…..

Maar heb vandaag ook een ossengalzeep-stick gekocht dus kan morgen nog x kijken of dat nog iets doet. En misschien kijk ik nog bij een drogist voor pennenvlekkenspul.
Maar daarna vrees ik dat ik het verlies moet nemen (😢).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven