Kitten met een afwijking?

25-05-2012 20:38 108 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb een nest kittens van 4 weken oud. Eentje lijkt anders dan de anderen: slaapt meer, probeert nauwelijks te lopen, drinkt minder. De ogen staan wat verder uit elkaar en het kopje is ronder dan bij de anderen: ze heeft een hoog, bol voorhoofd lijkt het.

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ga na het weekend zeker met haar naar de dierenarts, maar ik zit nu de hele tijd te piekeren.
Alle reacties Link kopieren
sjeemigdepeemig schreef op 25 mei 2012 @ 21:36:

Ik heb tegen mijn dierenarts zeker 4 gezegd dat ik haar wilde laten bezwangeren. Niet 1 keer heeft deze het over katten soa's gehad. Tijdens de bevalling heb ik telefonisch contact met de dienarts gehad ter begeleiding. Kosten zijn geen probleem. Kitten krijgt wat het nodig heeft. Ontwormen staat voor morgen op het program.
Vanavond of morgenochtend KMR kittenmelk halen om het katje bij te voeden en maandag naar een andere dierenarts dan degene die nooit iets heeft gezegd over oa FIV
Kittens blijven tot 14 weken hier. En mag ik van de DA verwachten dat ze me voorlicht?
sjeemigdepeemig schreef op 25 mei 2012 @ 21:36:

Ik heb tegen mijn dierenarts zeker 4 gezegd dat ik haar wilde laten bezwangeren. Niet 1 keer heeft deze het over katten soa's gehad. Tijdens de bevalling heb ik telefonisch contact met de dienarts gehad ter begeleiding. Kosten zijn geen probleem. Kitten krijgt wat het nodig heeft. Ontwormen staat voor morgen op het program.
Laat je ons even weten wat de dierenarts heeft gezegd?
Niet als een baby laten liggen maar rechtop, het kopje ondersteunen en speentje erin
Niet met exil ontwormen maar met milbemax
Sabbaticalmeds,doe ff relaxed,o wie heeft jouw kat dood gereden?
sabbaticalmeds schreef op 25 mei 2012 @ 21:39:

en nog wat: moederpoezen houden helemaal niet van nestblijvers. Grote kans dat ze erg vervelend gaat doen tegen het kitten die straks mag blijven
Hoeft niet persé. Onze kat kreeg dus een Down-baby en die hebben we samen gehouden. Dat ging heel goed, maar misschien hebben wij geluk gehad.
@justmyluck vanwaar deze aanval onder de gordel? Vind jij het normaal dat mensen met katten fokken? Daar waar iedereen weet dat het kattenoverschot een groot probleem is en de asiels het niet eens aankunnen?
Hee Sabaticalmeds,

Doe es ff normaal joh..

TO vraagt gewoon advies. Gelukkig mag je zelf nog wel bepalen of je een nest kittens laat komen. Het is hier China niet!! Er zijn ook genoeg zwakbegaafde kinderen op de wereld hier, ga je toch ook niet zeggen dat als je een vlokkentest doet en het heeft een handicap dat je het maar weg moet laten halen???

Achterlijk hoe jij reageert hier zeg..
Anthonius, achterlijk is het juist om zomaar iets te bleren zonder te lezen wat er gezegd wordt
Nuttig ook om dit te melden dan Meds aangezien er al een nestje is.
Anthonius schreef op 25 mei 2012 @ 21:45:

Hee Sabaticalmeds,

Doe es ff normaal joh..

TO vraagt gewoon advies. Gelukkig mag je zelf nog wel bepalen of je een nest kittens laat komen. Het is hier China niet!! Er zijn ook genoeg zwakbegaafde kinderen op de wereld hier, ga je toch ook niet zeggen dat als je een vlokkentest doet en het heeft een handicap dat je het maar weg moet laten halen???

Achterlijk hoe jij reageert hier zeg..

Wie heeft dan gezegd dat het kitten geaborteerd moest worden?

Je leest dingen die er niet staan en je reageert om te reageren.
"sabbaticalmeds, 14 seconden geleden

@justmyluck vanwaar deze aanval onder de gordel? Vind jij het normaal dat mensen met katten fokken? Daar waar iedereen weet dat het kattenoverschot een groot probleem is en de asiels het niet eens aankunnen?"

En?? En mensen die kinderen nemen dan?? Terwijl er overal op de wereld kinderen in tehuizen zitten en verwaarloosd worden?? Ga je toch ook niet tegen zeggen dat het een schande is?? Get the fuck off you high horse zeg.. Who died and made YOU God??
Zeker nuttig scamp, de poes is nog niet gecastreerd en kan dus al weer drachtig zijn
scamp schreef op 25 mei 2012 @ 21:48:

In de ijdele hoop dat mensen eens na gaan denken voor ze weer een o zo schattig nestje willen.
Ga gewoon met je kinderen een dagje vrijwilligerswerk doen in het asiel als je kittens leuk vindt.
sabbaticalmeds schreef op 25 mei 2012 @ 21:48:

Zeker nuttig scamp, de poes is nog niet gecastreerd en kan dus al weer drachtig zijn
Dat is waar. Daar heb je gelijk in.
@sabbaticalmeds geen aanval maar je reageert vrij negatief op de vragen van TO, niet echt opbouwend.

Ze heeft het nest nu al, en ja er is iets mis met één kitten. Dan toch juist goed dat zij hier extra aandacht aan geeft.

Ze had m ook in een asiel kunnen stoppen.....zoals je eerder noemde!
Ik ben het eens met meds hoor: weer kittens erbij terwijl de asiels al vol zitten. En of TO had mogen verwachten dat de DA haar zou hebben voorgelicht? Misschien, maar de onderzoeksplicht, het zich laten voorlichten over een nestje, de gevolgen ervan, ligt toch vooral bij TO zelf.

Als je met het kitten naar de DA gaat zou ik moederpoes ook meenemen voor een Fiv / Felv test. En direct een afspraak plannen voor castratie. Voor je het weet is ze weer krols en zwanger van nestje 2.
"Wie heeft dan gezegd dat het kitten geaborteerd moest worden?

Je leest dingen die er niet staan en je reageert om te reageren."

Sterker nog volgens haar had ze nooit geboren mogen worden!!

Weet niet wat er erger is...
scamp schreef op 25 mei 2012 @ 21:48:

Wie weet heeft iemand anders er wel wat aan. Op zich vind ik het nuttige informatie, sommige dingen wist ik ook niet.

En nee, ik ga niet fokken met mijn kat (bejaarde, gecastreerde asielkat).
asiels zitten vol, ik heb zelf ook een asielkat.

om me heen hoor ik dat kittens moeilijk te krijgen zijn, ze staan amper op marktplaats of zijn al verkocht.
wij slapen nooit.
justmyluck schreef op 25 mei 2012 @ 21:49:

@sabbaticalmeds geen aanval maar je reageert vrij negatief op de vragen van TO, niet echt opbouwend.

Ze heeft het nest nu al, en ja er is iets mis met één kitten. Dan toch juist goed dat zij hier extra aandacht aan geeft.

Ze had m ook in een asiel kunnen stoppen.....zoals je eerder noemde!
Tuurlijk pleit het voor TO dat ze haar kat wil helpen, al zou dat naar mijn idee de normaalste zaak v/d wereld zijn. Uit de postings van TO blijkt echter dat ze geen idee heeft wat een nestje hebben betekent. Ze neemt een nest omdat het leuk is voor de kids, ze laat de poes dekken door een onbekende kater, is niet op de hoogte van SOA's. Als je een beetje verstand van katten hebt en het beste met de beestjes voor hebt, dan is dit echt een no go.
ninon schreef op 25 mei 2012 @ 21:55:

[...]

Tuurlijk pleit het voor TO dat ze haar kat wil helpen, al zou dat naar mijn idee de normaalste zaak v/d wereld zijn. Uit de postings van TO blijkt echter dat ze geen idee heeft wat een nestje hebben betekent. Ze neemt een nest omdat het leuk is voor de kids, ze laat de poes dekken door een onbekende kater, is niet op de hoogte van SOA's. Als je een beetje verstand van katten hebt en het beste met de beestjes voor hebt, dan is dit echt een no go.
:worship:
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
valentinamaria schreef op 25 mei 2012 @ 21:53:

asiels zitten vol, ik heb zelf ook een asielkat.

om me heen hoor ik dat kittens moeilijk te krijgen zijn, ze staan amper op marktplaats of zijn al verkocht.

Kittens zijn er genoeg, google maar eens op redcat. Daar op die website staan kittens die geadopteerd kunnen worden, en die door de dierenambulamce opgehaald zijn.

Als er bij mij weer een kat in huis komt is t een beessie uit het asiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven