Kitten met een afwijking?

25-05-2012 20:38 108 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb een nest kittens van 4 weken oud. Eentje lijkt anders dan de anderen: slaapt meer, probeert nauwelijks te lopen, drinkt minder. De ogen staan wat verder uit elkaar en het kopje is ronder dan bij de anderen: ze heeft een hoog, bol voorhoofd lijkt het.

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ga na het weekend zeker met haar naar de dierenarts, maar ik zit nu de hele tijd te piekeren.
Alle reacties Link kopieren
Was sarcastisch bedoeld Jonari....

Sommige mensen vergelijken hun huisdier met een kind, dan wil je er toch ook eentje die je van jongs af aan al hebt zien opgroeien, die 'echt' van jou is.. Niet?
Ach..

Heb altijd veel moeite met mensen die hun huisdieren met hun kinderen vergelijken.

Heb altijd huisdieren gehad en heb ook 2 kinderen. Maar staat toch in geen vergelijk hoor.

Als één van mijn dieren dood gaat vind ik vreselijk, maar kom er wel weer overheen. Als één van mijn kinderen dood zou gaan, zou ik eigenlijk ook niet meer verder willen leven.
Wat een betweterigheid hier zeg.. TO stelt een vraag en wordt vervolgens aangevallen dat ze een nestje kittens heeft. Begrijp heel goed dat de asiels vol zitten, maar begrijp ook heel goed dat een eigen nestje ook leuk is. Bovendien is het toch ook leuk om een kitten te hebben van je eigen poes?

En is het ook niet beter voor een poes om een keer een nestje te hebben gehad?

Laat mensen toch. Ja, het id zielig al die asielkatten, maar dat is toch ook weer een heel ander op zichzelf staand probleem?

Hier een kitten van 8 weken in huis gehaald (jaha 8 maar, geen 12) . Lieve beestje is nu 20 en kerngezond.

Geldt jullie mening trouwens ook voor honden?

TO ik hoop dat het goed komt met de kleine..
merel73 schreef op 26 mei 2012 @ 06:14:

Wat een betweterigheid hier zeg.. TO stelt een vraag en wordt vervolgens aangevallen dat ze een nestje kittens heeft. Begrijp heel goed dat de asiels vol zitten, maar begrijp ook heel goed dat een eigen nestje ook leuk is. Bovendien is het toch ook leuk om een kitten te hebben van je eigen poes?

En is het ook niet beter voor een poes om een keer een nestje te hebben gehad?

Laat mensen toch. Ja, het id zielig al die asielkatten, maar dat is toch ook weer een heel ander op zichzelf staand probleem?

Hier een kitten van 8 weken in huis gehaald (jaha 8 maar, geen 12) . Lieve beestje is nu 20 en kerngezond.

Geldt jullie mening trouwens ook voor honden?

TO ik hoop dat het goed komt met de kleine..
Nee
Bedankt voor de onderbouwing...
merel73 schreef op 26 mei 2012 @ 10:11:

Bedankt voor de onderbouwing...
Google.
Het lieve ding is nu opeens een stuk actiever....

Ik ga wel nog steeds naar de dierenarts hoor.
@TO, het gaat niet alleen om FIV, er zijn meerdere besmettelijke kattenziekten, daarnaast komt FIV voor in concentraties, in sommige gebieden meer dan in andere.
Het is helemaal niet beter voor de poes om een nestje te hebben gehad. het is zelfs heel onverstandig om een poes steeds maar krols te laten worden. Risico op baarmoederontstekingen
Iemand maakte de vergelijking met honden, gelukkig zijn hondenbezitters minder geneigd om hun loopse honden naar buiten te schoppen om ze te laten dekken door de eerste de beste reu die zich aandient.

God mag weten waarom dit idiote gedrag voor katten wel "normaal" wordt gevonden
Merel73 hoezo is het overschot aan kittens in de asiels een op zichzelfstaand probleem? Een kattenoverschot betekent dat er teveel katten zijn voor een beperkte vraag. Iedere kitten die geboren wordt in Nederland is een toevoeging aan de populatie maar de vraag verandert er niet door
@vivalda, ik vind jou ook stomvervelend
Nou, ik bedoel dat het probleem van TO iets anders is dan het probleem van het kattenoverschot. Ik zeg ook niet dat niemand meer naar het asiel moet en maar nestjes moet krijgen overigens.

En ooooh google... Daarmee kunnen 9 van de 10 vragen hier op het forum worden beantwoord, dus waarom uberhaupt nog vragen stellen hier? :-|
O, je bedoelt het probleem van het waterhoofd? Ja dat is in zekere zin een ander probleem, hoewel je door screening van de katten waarmee je fokt en erfelijkheidsonderzoek het risico op afwijkingen enigzins kan beperken
En hondenfokkers? Mag dat dan wel?
Het probleem met honden is minder groot dan met katten, aanzienlijk minder groot. Dat heb ik al eerder gezegd, mensen schoppen hun loopse teven niet naar buiten om ze door een onbekende reu te laten dekken. Het lijkt dat er met honden wat verantwoordelijker om wordt gegaan
Het overschot is maar een deel van het probleem, het andere deel is dat er bij zo'n nestje, bedoeld als entertainment voor het gezin, ook onverantwoord met de dieren wordt omgesprongen. Er vindt geen checkup plaats van de moeder/ vader, geen erfelijkheidsonderzoek, vaak gaan de kittens veel te vroeg het nest uit, worden ze niet volledig ontwormd/ gechipt en gevaccineerd, wordt er geen rekening gehouden met oplopende kosten als er iets misgaat etc.
Ok ik dacht dat er ook genoeg honden in asiels of aan bomen worden achtergelaten. Dan is een hondenfokker nl ook niet ok, toch?
God meds je kan echt op elk topic alleen maar zeiken zeg. Maakt niet eens uit waar het over gaat
Het is een gave
Het kattenprobleem is veel groter dan het hondenprobleem.

Jaarlijks worden ca. 25.000 zwerfkatten opgevangen in de Nederlandse asiels, een onbekend aantal zwerft op straat of platteland.

Zwerfhonden zijn er veel minder, zij belanden veel vaker dan katten in de asiels en er worden er jaarlijks ongeveer 8000 opgevangen.

Maar als je het mij vraagt vind ik fokken met honden ook not done.
Meds zeikt niet. Ze schetst slechts de realiteit m.b.t. het gruwelijke katten overschot. :-|
Ik ben het 100% eens met Meds,

Er is een enorm kattenoverschot.

De asiels zitten vol.

Zorg er toch voor dat die eerst leegstromen, voordat je een nestje krijgt.

En ja, het is vervelend dat de TO dit nu te horen krijgt, het was beter geweest als ze dit te horen had gekregen, voordat ze eraan begonnen was. Maar hopelijk leest een andere poezenmoeder dit en die zorgt er wel voor dat ze haar poezen en katers laat helpen, voordat ze, o zooo schattig, een nestje krijgt.

Er is een enorm overschot aan katten/poezen/kittens in Nederland, ga er niet nog meer fokken!
merel73 schreef op 26 mei 2012 @ 12:57:

Ok ik dacht dat er ook genoeg honden in asiels of aan bomen worden achtergelaten.

Klopt, al denk ik dat er beter wordt nagedacht voordat men een hond neemt dan een kat. Een hond geeft toch net wat meer verantwoordelijkheid, je moet er tenslotte 3x per dag mee uit. 'Een kat redt zich wel', wordt vaak gedacht.

Hoeveel mensen gaan niet om als ze die lieve kittens van de buuv zien en er zonder na te denken eentje te nemen. Zodra ze erachter komen dat het beestje in de gordijnen hangt, hoge kosten met zich mee brengt of als er een kind komt, dan is de lol al gauw over en zit er weer een diertje in het asiel.
Inderdaad Ninon, maar nog vaker wordt het dier gewoon buiten gezet, met een beetje mazzel krijgt het nog wat brokjes, maar voor de rest moet ie zich maar redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven