kleur in woonkamer

22-02-2009 12:25 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De laatste tijd hebben er al vaker topics gestaan over verfkleuren in de woonkamer. Ik heb daar enthousiast meegelezen, maar wil nu zelf eigelijk met een soortgelijke vraag komen.. Dus wie heeft er goede ideeen en tips?

Wij hebben net een nieuw huis gekocht en ontvangen in mei al de sleutel! Ik ben dan ook al druk aan het nadenken over de inrichting. Nu is het zo dat we in ons huidige huis (huurwoning) al goede meubels hebben, welke we meenemen. De meubels (grote eettafel, salontafel, tvmeubel en dressoir) zij van teakhout (onbehandeld). Verder staan er aan de eettafel 4 bruinige stoffen stoelen (van die met armleuning en wieltjes eronder) en we hebben 2 zwarte draaikrukjes aan de zijkanten, maar die kunnen ook ergens langs de muur staan. Verder hebben we een bruin bankstel (2 en 2,5 zits). In het nieuwe huis ligt een massief eiken parketvloer, en ook deze laten we liggen.

Nu hebben we dus wel erg veel bruin in huis, en daar wil ik toch wel iets van kleur bij. Ik denk er dus over om 1 (of meer) muur (muren) te verven in een kleurtje. Wie heeft er tips wat hier bij gaat passen? Het moet niet te fel zijn. Zelf heb ik al zitten kijken naar de kleuren van flexa pure. Bijvoorbeeld middle tundra of soft tundra, maar ik heb geen flauw idee of dat mooi zal worden. Dus mocht iemand deze kleur (of een andere) gebruikt hebbben en er een foto van hebben, graag...

Ook zit ik er aan te denken om in de zithoek onder de salontafel iets van een wit(tig) vloerkleed neer te leggen? Maar waar koop je deze eigelijk, en zou dat mooi zijn?
@mevrouwdekees, bedankt voor al je plaatjes. Die groene streep van de gordijnen spreken me wel aan, misschien moet ik naar zoiets gaan kijken voor een plaid op de bank. Alleen misschien een heel domme vraag. Die plaids zie je ook wel eens in de woonbladen, en dan ziet het er wel leuk uit, maar hoe leg je zoiets in je huis nou neer? Is dat niet heel onpraktisch, of lijkt het niet rommelig?

Ik zit nu toch te denken om de basis toch rustig te houden, in twee rustige tinten zoals ik ze noemde, of andere. Dit past toch wat beter bij mij. Het plafond hou ik dan inderdaad wit. En dan kan ik met accentkleuren een beetje kleur creeeren, bijvoorbeeld zo'n plaid, kussentjes, schilderij, of wat dan ook. (ideen welkom...)
quote:Mevrouwdekees schreef op 22 februari 2009 @ 19:22:

Oh mooie kleur! een soort vergrijst pertrol toch? Ik zou het combineren met een warme wittint (ivoor) voor de andere muren, een heel licht parelgrijs en mostergele accenten.dit klinkt dan wel weer super! Alleen in combinatie met al dat bruin van mij zal het wel weer minder zijn? (waarom heb ik dan ook een bruin bankstel gekocht?)
Volgens mij niet hoor, alleen met je grijstint moet je dan even opletten dat het bij je bank past maar de rest lijkt me geen enkel probleem.

/ ik bedenk me vaak ook of het mooi zou zijn als ik het aan zou trekken, en een bruin hesje op een petrol hempje dat niet te donker is en een mosterd shawl kan heel goed.
Hey, dat is eigelijk wel een hele goede! Doe jij trouwens iets met interieur in je werk ofzo? het viel me in andere topics ook al op dat je goede ideen hebt.

ik ga volgend weekend (of eerder als ik tijd heb) eens naar een verfwinkel om wat stalen te halen en dan ga ik eens moodboards maken.. misschien dat de keus dan makkelijker wordt.. en gelukkig heb ik nog een paar maandjes om na te denken.. Dus andere goede ideeen en foto's, kom maar op!
Mooie kleur True Ocean en de combi van mevrouwdeKees klinkt mooi idd.

Ik heb hier de felle petrol variant op de slaapkamermuur zitten, maar aan een foto daarvan heb je weinig omdat je dat waarschijnlijk sowieso te heftig vind.

Maar ik denk echt dat die true ocean niet heftig is, maar wel anders dan anders, wat spannender. En het combineert heel chique bij bruin en hout.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:stitch schreef op 22 februari 2009 @ 19:31:

@mevrouwdekees, bedankt voor al je plaatjes. Die groene streep van de gordijnen spreken me wel aan, misschien moet ik naar zoiets gaan kijken voor een plaid op de bank. Alleen misschien een heel domme vraag. Die plaids zie je ook wel eens in de woonbladen, en dan ziet het er wel leuk uit, maar hoe leg je zoiets in je huis nou neer? Is dat niet heel onpraktisch, of lijkt het niet rommelig?

Gordijnen zijn Hema, wellicht nog nuttig om te weten. Ik heb zelf een plaid die ik (opgeruimd) netjes gevouwen over de leuning van de bank heb hangen met een los kussen er tegenaan. 's avonds trek ik het dan lekker over me heen.
[quote]stitch schreef op 22 februari 2009 @ 19:53:

Hey, dat is eigelijk wel een hele goede! Doe jij trouwens iets met interieur in je werk ofzo? het viel me in andere topics ook al op dat je goede ideen hebt.

/quote]

Nope da's puur hobbyen, ik heb zelf een huis waar we vreselijk veel in hebben gedaan en nog een hoop moeten doen en vind kleuren ontzettend leuk en boeiend. Ondertussen zit hier op een accentwandje overigens al voor de tweede keer de verkeerde kleur, dat is wel taai.
Mooie kleur, dat true ocean, goede tip!

Wij hebben veel hout, houten vloer en daarbij hebben wij gecombineerd wit/roomwit op de muren en kozijnen etc, 1 muur soort lichte leverkleur (de kleur forel van histor) zie plaatje

en daarbij gordijnen die 1 slag donkerder zijn dan de forel, en verder allemaal lichtblauwe/aqua details.
Stressed is just desserts spelled backwards
Paars is heel mooi bij bruintinten. Wij hebben drie soorten bruin en nu 1 muur in de kleur Druif van Histor geschilderd. Daarbij zwarte lampen met van die kristallen erin en veel roze accesoires. Dan hb je dus een vrij rustige basis maar het knalt eruit vanwege dat paarse en roze. Het bruine en zwarte maakt het rustiger en die accesoires kun je om de zoveel tijd verwisselen. Ik vind het heel trendy en heel chique staan.

Was even afwachten of het niet te zou worden maar ben er blij mee!
Hier ook een plaid, twee stuks. We hebben zo'n leefbank en aan het einde van het liggedeelte liggen een grijze en witte plaid. Ik vouw ze gewoon netjes dubbel overdag, en 's avonds lig ik eronder
Maar ik denk echt dat die true ocean niet heftig is, maar wel anders dan anders, wat spannender. En het combineert heel chique bij bruin en hout.[/quote]

Helemaal mee eens, ik ga er in ieder geval eens een staaltje van halen, en dan eens kijken wat mijn vriend er op zegt... (die moet helaas ook mee beslissen...)
quote:Ondertussen zit hier op een accentwandje overigens al voor de tweede keer de verkeerde kleur, dat is wel taai. haha..moet je toch eens een topic openen, kun je jezelf adviseren...
@julus, paars combineert inderdaad mooi met bruintinten, maar mijn vriend gaat paars echt niet goed vinden. Ik heb hem al moeten overtuigen dat ik uberhaupt een kleurtje op de muren wil.. (ik mag 1 poging wagen, niet geslaagd wordt dus wit...haha).

Ik ga eens even op zoek naar een mooie plaid, nog tips waar je die kunt vinden? Ik heb nu ook een superlekkere deken die ik 's avonds op de bank over me heen trek, heel huiselijk, maar oh zo fijn. Alleen die deken is lelijk, dus die verdwijnt na gebruik in een kast. Kan ik net zo goed een mooie plaid kopen... ben trouwens jaloers op je leefbank.. onze grootste bank is een 2,5 zits, groter pastte niet in ons huidige huis, en vind het ook weer niet nodig gelijk iets nieuws te kopen..
Ik ben blij dat je True Ocean een mooie kleur vindt! Ik kan me ook helemaal vinden in de suggestie van mevrouwdeKees dat combinaties met mosterdgeel heel mooi zullen lijken.

Volgens mij moet je niet te bang zijn voor kleur in de kamer. Ik neem aan dat er ook meubels/schilderijen/foto's tegen die muur komen, dus het wordt sowieso geen enorm True ocean-kleurig vlak wat op je af komt knallen. Ik denk dat het heel veel sfeer geeft (maar wie ben ik?).

Hier eikenhouten vloer en houten, zwarte en witte meubels en grijs (gemeleerde) banken. Hartstikke saai dus. Maar omdat we onze gigantisch lange muur dieprood hebben geverfd, lijkt het nu echt enorm sfeervol. Toen we bezig waren met verven, sloeg het bezoek dat binnenkwam steil achterover. Maar nu er meubels in staan, wil iedereen het kleurnummer van de verf hebben, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven