Koffie maken met weinig ruimte op aanrecht

15-10-2018 17:03 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuw huis met een vrij kleine keuken (weinig werkoppervlak). Nou drink ik zelf geen koffie, dus vind ik het erg zonde om mijn Senseo daar neer te zetten terwijl die alleen voor bezoek is. Maar als ik bezoek heb wil ik natuurlijk wel koffie kunnen zetten (en geen smerige oploskoffie).

Nou dacht ik aan een percolator ofzo. Iets kleins wat ik in een kastje kan zetten. Hebben jullie nog andere geniale tips? Liefst zo makkelijk mogelijk in gebruik.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik schotel mijn gasten dus al jaaaaaren ranzige koffie voor. Mooi is dat.

Percolator/Moka pot klinkt als een goede optie en vind ik ook mooi om te zien. Geen koffie vind ik niet echt een optie. En wat veel keuze in Nespresso apparaatjes zeg. Er gaat een wereld voor me open.

Gewoon filterkoffie is natuurlijk ook nog een optie, stom dat ik daar nooit aan gedacht heb.

Dank voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon filterkoffiezetapparaatje voor een of twee personen of campingkoffiezetter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
15-10-2018 17:11
Is oploskoffie echt zo smerig en minderwaardig? Want dat zet ik mijn gasten dus wel voor. Dat zeg ik er wel bij hoor, wetend dat oplos eigenlijk maar niks is. Maar is dat ook echt zo, of hoor je oploskoffie maar niks te vinden? Of was het vroeger zo, maar smaakt het inmiddels prima?
Ik vind het het echt 3xniks en een grote teleurstelling als iemand vraagt of ik koffie wil en dan oplos voorzet zonder het te zeggen. Dan heb ik liever water of thee.
Doe mij maar oploskoffie of zo'n filter.

Als ik merk dat iemand met zo'n cafétière afkomt is mijn dorst gelijk over. Vind ik smerig.
Alle reacties Link kopieren
Echt, koop oploskoffie voor je gasten. Of Nespresso.
Maar liever geen mokkapot of filterkoffie. Die twee zijn alleen lekker als er goede gemalen koffie bij gebruikt wordt. En aangezien jezelf geen koffie drinkt zal de gemalen koffie al snel te oud zijn. Dan zet je uiteindelijk je gasten viezere koffie voor dan te maken is met de allergoedkoopste oploskoffie....
Alle reacties Link kopieren
Oploskoffie is beter dan senseo en filterkoffie en 100 keer beter dan oude koffie. Ik vind het lekker. Koop dan een pak met van die losse zakjes/staafjes en geen pot, dat blijft eeuwig goed.

Afbeelding

Afbeelding
.
Oude koffie is niet lekker. Maar als je visite krijgt waarvan je weet dat ze koffie drinken kan je toch gewoon een pak kopen? Zo duur is dat nou ook weer niet.
Filterkoffie, french press, moka: allemaal lekker en nemen niet veel ruimte in.
Oploskoffie of senseo zijn eigenlijk geen koffie en ik vind het echt niet lekker en met mij denken véél koffiedrinkers er zo over.

En ja veel mensen gebruiken een senseo. Veel mensen hadden vroeger ook koffie op een warmhoudplaatje staan. Veel mensen hebben gewoon niet zo veel smaak...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soort ontbijtbar, die doorloopt van de keuken in de kamer.
Daar staat een Nespressoapparaatje.
Dus eigenlijk in de kamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een klein Nespresso-apparaatje kopen. Lekkere koffie en met een paar drukken op de knop te maken. En de cupjes blijven heel lang goed.
Een kleine filterhouder kopen voor op 1 kopje. En een pak filterkoffie..een idee ?
Of mss kun je t Senseoapparaat kwijt in of op een kast ?
Dan kun je 'm pakken als je m nodig hebt , en daar terug zetten zodra de visite weg is.
Gewoon een filterhouder, filters en een pak gemalen koffie.

Zelf heb ik een porceleinen filter, gekocht bij de Xenos. Deze kan je op zowel een pot als een beker zetten.

Ik heb percolators voor gas, maar vind het nogal veel werk, duurt vrij lang, en een tweede kopje maken is lastig omdat hij eerst moet afkoelen.
Ik heb ze in 2 en 6 pers. Heerlijke koffie, maar mij te veel werk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders verkiezen altijd onze oploskoffie (cappuccino en Wiener melange variant) boven onze caffetiere met verse bonen. Dus is uiteindelijk toch afhankelijk van ieders smaak en dan zou ik voor de oplossing gaan die voor jou het makkelijkst is.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
15-10-2018 17:27
Nu lees ik hier ineens dat Senseo vies is, maar dat was toch jarenlang DE manier van koffiezetten? Waren we allemaal gek of zo en hadden we geen smaak?
Sorry, beetje off topic.
Ik heb het altijd al slootwater gevonden...
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
15-10-2018 17:40
Oploskoffie is beter dan senseo en filterkoffie en 100 keer beter dan oude koffie. Ik vind het lekker. Koop dan een pak met van die losse zakjes/staafjes en geen pot, dat blijft eeuwig goed.

Afbeelding

Afbeelding
Deze koop ik ook voor mijn ouders. Dat zijn zelf behoorlijke koffiedrinkers met echte Italiaanse machines en verstand van verschillende soorten druk en zo, maar deze vinden ze prima. Senseo en soortgelijken vinden ze helemaal niks.

Overigens is zeuren over koffie ook iets Nederlands. Ik werk in een bedrijf met typische automaatkoffie (lees: cafeïne? Welke cafeïne?) en geen buitenlander hier die er over klaagt. Zelfs Italianen tegen wie we ons verontschuldigen zeggen doodleuk: ach joh, koffie is koffie hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat ik geen koffie lustte, omdat ik alleen Senseo had gedronken. Maar toen ik op mijn oppasadres espresso uit een espressoapparaat dronk, vond ik het heerlijk. Nu hebben we op mijn werk een bonenapparaat en thuis Nespresso en dat vind ik allebei lekker. Maar mijn man drinkt altijd Senseo en dat vind ik nog steeds bocht. Ik snap ook echt niet dat zoveel mensen een Senseo-apparaat hebben. Al hoorde ik laatst dat de pads eerst beter waren en dat ze er later minder koffie in deden om ze goedkoper te maken, waardoor de smaak minder werd. Ik weet niet wat daarvan waar is.
Alle reacties Link kopieren
Jordan1756 schreef:
15-10-2018 17:38
Echt, koop oploskoffie voor je gasten. Of Nespresso.
Maar liever geen mokkapot of filterkoffie. Die twee zijn alleen lekker als er goede gemalen koffie bij gebruikt wordt. En aangezien jezelf geen koffie drinkt zal de gemalen koffie al snel te oud zijn. Dan zet je uiteindelijk je gasten viezere koffie voor dan te maken is met de allergoedkoopste oploskoffie....

En wat ook meestal zo is bij deze apparaten; oefening baart kunst. Dus als je het vaker doet weet je de verhouding en heb je lekkere koffie. ik zou dus een nespresso kopen, cupjes kun je opsparen en recyclen. of verwerken in leuke kunstwerken ;-)
Oploskoffie is als gewone koffie meestal niet zo lekker, maar ik heb ook wel eens espresso gekocht in sticks die waren wel goed, en de lattes zijn ook wel lekker.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Fluitketel en losse filter. Maak je de meeste koffiedrinkers wel blij mee. Twee schepjes voor een grote mok. Lekker.
I wanna live my life with the volume full!
pamelacourson schreef:
15-10-2018 17:58
Ik zou een klein Nespresso-apparaatje kopen. Lekkere koffie en met een paar drukken op de knop te maken. En de cupjes blijven heel lang goed.
Nespresso is heel lekkere koffie vind ik.
Maar wel een dure aanschaf, zo'n apparaat. De cups zijn ook niet goedkoop.
tonkje schreef:
15-10-2018 17:27
Nu lees ik hier ineens dat Senseo vies is, maar dat was toch jarenlang DE manier van koffiezetten? Waren we allemaal gek of zo en hadden we geen smaak?
Sorry, beetje off topic.
Voor een deel met blijkbaar geen smaak wel ja. :-D

Ik heb het vanaf dag 1 niks gevonden.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
15-10-2018 17:37
Ik vind het het echt 3xniks en een grote teleurstelling als iemand vraagt of ik koffie wil en dan oplos voorzet zonder het te zeggen. Dan heb ik liever water of thee.
Tja, dat heb ik dan weer met de ouderwetse filterkoffie.
Je maakt het nooit iedereen naar de zin.
.
Er zijn ook hele kleine filtermachines voor een paar bakjes. En die zet je zo in de kast als je het niet gebruikt.
pamelacourson schreef:
15-10-2018 18:14
Ik dacht altijd dat ik geen koffie lustte, omdat ik alleen Senseo had gedronken. Maar toen ik op mijn oppasadres espresso uit een espressoapparaat dronk, vond ik het heerlijk. Nu hebben we op mijn werk een bonenapparaat en thuis Nespresso en dat vind ik allebei lekker. Maar mijn man drinkt altijd Senseo en dat vind ik nog steeds bocht. Ik snap ook echt niet dat zoveel mensen een Senseo-apparaat hebben. Al hoorde ik laatst dat de pads eerst beter waren en dat ze er later minder koffie in deden om ze goedkoper te maken, waardoor de smaak minder werd. Ik weet niet wat daarvan waar is.
Dat is waar. Maar vond die eerste pads ook al niet lekker.


Later is DE eruit gestapt en is weer eigen pads gaan maken. Die zouden ook meer koffie bevatten.
tonkje schreef:
15-10-2018 17:11
Is oploskoffie echt zo smerig en minderwaardig? Want dat zet ik mijn gasten dus wel voor. Dat zeg ik er wel bij hoor, wetend dat oplos eigenlijk maar niks is. Maar is dat ook echt zo, of hoor je oploskoffie maar niks te vinden? Of was het vroeger zo, maar smaakt het inmiddels prima?

Vorige week op vakantie de hele week oploskoffie gedronken (van Nescafé) en ja..het is nog steeds vies. Bijna net zo goor als Senseo.
Alle reacties Link kopieren
Gemalen koffie kun je heel goed in een luchtdicht zak in de vriezer bewaren, dan blijft de geur/smaak veel langer goed.
Ik stem voor de percolator ! Die kun je gemakkelijk achterin een kast bewaren, als je hem niet nodig hebt en geeft lekkere espresso.
Wat melk opschuimen in een pannetje Afbeelding
nounou
Melk hoort niet in koffie. :roll: :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven