Kosten tuin betegelen

28-02-2021 08:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi..onze tuin is een rommeltje..gras gaat steeds dood en het ziet er niet uit. We denken erover om de tuin te laten betegelen. Ik ga de komende week wat offertes vragen maar was alvast benieuwd wat andere mensen daarvoor betaald hebben. De tuin is ongev 3.5 x 14 meter...dus ongeveer 50 vierkante meter.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
28-02-2021 11:35
Volledig betegelen zou onbetaalbaar moeten zijn :proud:

Ik kijk vaak huizen op Funda en ik zie regelmatig geheel betegelde tuinen. Maakt een huis gelijk niet aantrekkelijk meer :nope:
Alhoewel het wel vaak samen gaat met de buurt en de inrichting, zijn vaak ook niet mijn smaak. Zie je foto’s van bovenaf, hebben alle buren ook zo’n parkeerterrein achter het huis. Liefst in combinatie met een grindbak voor. ;-D
Het is een trend die in mijn hele groene gemeente ook gaande is. Vaak niet helemaal betegeld, dat niet, maar de voortuinen steeds meer, vooral omdat je dan de auto neer kan zetten, en achter moet ook ‘netjes’ zijn. En netjes is vaak redelijk kaal.

Ik snap het niet zo goed (waarom dan in zo’n groene gemeente wonen bv?)

En ik ben het met je eens. Ik hoop ook dat de trend radicaal keert.
Ik begrijp je wel, ik heb ook een hond (graver) en hij heeft ons gazon helemaal naar de filistijnen gegraven. Om deze reden ook overwogen om te betegelen, maar was er vrij snel uit dat ik graag groen heb ik de tuin. Dus in april komen er nieuwe graszoden en houden we de hond beter in de gaten...
ExodusRedux schreef:
28-02-2021 11:09
In mijn gemeente moet je toeslag betalen als je een complete betegelde tuin hebt. Dat komt omdat het water dan niet goed weg kan. Je moet hier minstens 60% groen hebben.
Mooi is dat als je een hele kleine tuin hebt, met weinig zon en ingeklonken kleigrond.
Alle reacties Link kopieren
Betegelen (met een goede afwaterput die NIET is aangesloten op het riool ==> en een mooie pergola met een druivenstruik eroverheen => klaar.

Om je vraag te beantwoorden: Ik zou rekenen op 1000 tot 1500,-- exclusief de tegels. En dan ga ik uit dat je tuin toegankelijk is met (tril)machines en minigravers en dat er modder/gras uit moet en zand in.
En dan ben ik nog aan de voorzichtige kant. Je zult ook een put moeten (laten) graven om het water af te voeren (en niet naar het riool).
Alle reacties Link kopieren
We hebben intussen besloten om niet voor een betegelde tuin te gaan...idd om de redenen die hjer genoemd worden, maar de kosten zijn ook erg hoog..we hebben een offerte laten maken en het zou rond de 3000 euro gaan kosten. Doen we dus niet. Plan is nu om een klein stukje gras te houden (opnieuw kale plekken zaaien) en aan een kant een heel stuk om te spitten en daar wat stevige winterharde grote planten in te zetten. Oude terrasdeel goed schoon spuiten en dam kan het best nog even mee😊.
Iemand tips voor goede stevige planten die niet giftig zijn voor honden en katten?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n grote tuin laten betegelen kost ongeveer 40.000 euro.
2.000 voor het betegelen, de rest is een boete voor de schade die je aanricht aan het milieu.
...
Alle reacties Link kopieren
Groezeltje schreef:
20-03-2021 18:13
We hebben intussen besloten om niet voor een betegelde tuin te gaan...idd om de redenen die hjer genoemd worden, maar de kosten zijn ook erg hoog..we hebben een offerte laten maken en het zou rond de 3000 euro gaan kosten. Doen we dus niet. Plan is nu om een klein stukje gras te houden (opnieuw kale plekken zaaien) en aan een kant een heel stuk om te spitten en daar wat stevige winterharde grote planten in te zetten. Oude terrasdeel goed schoon spuiten en dam kan het best nog even mee😊.
Iemand tips voor goede stevige planten die niet giftig zijn voor honden en katten?
Rode kornoelje. Leuk in de zomer, leuk in de winter.
Weigelia, doet het bladtechnisch erg leuk met de kornoelje.
Toverhazelaar.
Alle reacties Link kopieren
Groezeltje schreef:
20-03-2021 18:13
We hebben intussen besloten om niet voor een betegelde tuin te gaan...idd om de redenen die hjer genoemd worden, maar de kosten zijn ook erg hoog..we hebben een offerte laten maken en het zou rond de 3000 euro gaan kosten. Doen we dus niet. Plan is nu om een klein stukje gras te houden (opnieuw kale plekken zaaien) en aan een kant een heel stuk om te spitten en daar wat stevige winterharde grote planten in te zetten. Oude terrasdeel goed schoon spuiten en dam kan het best nog even mee😊.
Iemand tips voor goede stevige planten die niet giftig zijn voor honden en katten?
Je zou in plaats van gras ook looptijm, of kruiptijm kunnen zetten. Hoef je niet te maaien, hooguit eens per jaar wat snoeien. ruikt lekker en is goed voor bijen en vlinders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, ik ga eens googelen
Alle reacties Link kopieren
Amerikaanse sering en viburnum Tinus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven