Lawaai tuin voor 7/8 uur ‘s morgens (volwassen en kinderen

05-08-2022 22:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben nu bijna twee weken vakantie achter de rug en ik had gehoopt om wat uit te kunnen slapen met mijn gezin maar helaas. Buren naast ons zijn vroege vogels. Kind van twee is vaak al vóór 6 uur wakker. Tussen half 7 en 8 wordt dan de buitendeur open gegooid en wordt er op normaal tot hard volume gespeeld en gepraat. Van een gesprek tussen de ouders tot luidkeels kind van de glijbaan laten gaan. Vooral vader is enthousiast mee aan het spelen tot grote ergernis van ons want pa heeft een hele irritante hoge zeik stem. Soms gaan er ook nog toettoet auto’s en piepbeestjes mee naar buiten en heeft kind al voor 8 uur de eerste woede-krijs-jank-aanval in de tuin gehad. Ze doen het niet opzettelijk maar hun kind is zo heilig. Alles moet bij wijze van wijken voor dat kind en daarbij denken ze niet aan een ander. Ze laten dat kind ook altijd door het huis rennen en stimuleren dat ook terwijl ze weten dat je als buur dat gedreun mega goed hoort.

Maar goed, wij worden hier gewoon wakker van. Ook onze jongste kind die in de kamer naast ons slaapt. Normaal gezien is hier nooit iemand (behalve op werkdagen) iemand voor 8 uur wakker maar nu al twee weken aan een stuk. Mijn vriend werkt hard en heel veel en wil op zondag ook eens langer slapen dan 7 uur. Ik vind het gewoon het meest sneu voor hem.

Wat vinden jullie. Accepteren of er toch iets van zeggen?

En voor de mensen die kinderen hebben. Mochten jullie kinderen ook altijd zo vroeg de deur uit of hield je rekening met je buren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Houdbaremelk schreef:
09-08-2022 12:41
Stoepkrijt vind ik geen probleem, maar dat doe je toch niet op andermans huis?
Voor kinderen is een kale muur een prachtig canvas, ik vind het niet heel raar dat ze dit doen. Ik ga ervan uit dat ze niet zomaar iemands tuin inlopen maar dat het om een muur gaat die direct aan de openbare ruimte grenst. Als ze hier aan het stoepkrijten zijn dan worden naast de stoep ook nog weleens de schuttingen, bergingen en inderdaad soms de huizen meegenomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stoepkrijg is voor de stoep ja. Soms zie ik het ze toevallig wel op de stoep gebruiken en dan maak ik ze altijd een complimentje voor het fraaie werk. Niet dat het dat is maar ze moeten toch eens wat positiefs horen, toch? En ja, ze lopen wel gewoon door de voortuin (die is maar een meter breed) om op de huizen te kladden. Ik heb nu een dikke vuurdoornhaag, dat helpt wel.
Ik maak me ook zorgen om die kinderen maar no way dat ik er ergens een melding van ga maken. Dan weten ze dat het bij mij vandaan komt en ben ik mijn leven niet zeker. Verder krijgen ze voortdurend hopen speelgoed en kleding en worden ze verwend tot het uiterste dus ze worden materieel niet verwaarloosd. Ik denk eerder dat die ouders gewoon absoluut niet weten hoe opvoeden in z'n werk gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je wat ook een lawaai val jewelste blijkt te maken? Rummikubsteentjes in een deksel :bonk:

Drie buren verderop Rummikubben graag. En met dit weer zitten ze voor zeven uur dat buiten al te doen. Je hoort ze verder echt niet, want ze praten heel zachtjes, maar het storten van die steentjes maakt me toch een kolere-lawaai!
(en nee, ik ga daar verder niks van zeggen, ik bedoel, kom op, ben je dan een zeikstraal? Maar als ik dat geluid alleen al hóór op dat tijdstip, hahaha)
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-08-2022 21:16
Weet je wat ook een lawaai val jewelste blijkt te maken? Rummikubsteentjes in een deksel :bonk:

Drie buren verderop Rummikubben graag. En met dit weer zitten ze voor zeven uur dat buiten al te doen. Je hoort ze verder echt niet, want ze praten heel zachtjes, maar het storten van die steentjes maakt me toch een kolere-lawaai!
(en nee, ik ga daar verder niks van zeggen, ik bedoel, kom op, ben je dan een zeikstraal? Maar als ik dat geluid alleen al hóór op dat tijdstip, hahaha)

Mijn vorige buren hadden een sjoelbak. :cencored:
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-08-2022 21:16
Weet je wat ook een lawaai val jewelste blijkt te maken? Rummikubsteentjes in een deksel :bonk:

Drie buren verderop Rummikubben graag. En met dit weer zitten ze voor zeven uur dat buiten al te doen. Je hoort ze verder echt niet, want ze praten heel zachtjes, maar het storten van die steentjes maakt me toch een kolere-lawaai!
(en nee, ik ga daar verder niks van zeggen, ik bedoel, kom op, ben je dan een zeikstraal? Maar als ik dat geluid alleen al hóór op dat tijdstip, hahaha)
ZEVEN UUR IN DE OCHTEND RUMMIKUB EN???????

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven